Honnan tudjuk, hogy Szűz Mária a Mennybe vétetett?
A katolikus egyház fantáziadús elmélkedéséből.
Mert aki halott tudjuk, hogy a földalatt van. A Biblia pedig nem támasztja alá az EMBER halhatatlan lelkének létét, mert az egyedül Istené I.Tim,6:16.
Így Máriának sincs. Így logikus, hogy nem is jelenhet meg SEHOL. (El lehet gondolkodni akkor vajon az állítólagos Mária jelenéseknél vajon ki is jelenik meg? Nekem van egy tippem.)
A bűn zsoldja a halál. És ugyan úgy mint MINDEN BŰNÖS ENBER MÁRIA IS a földalatt várja Jézus második eljövetelét amikor is a többi üdvözültel együtt feltámad az örök életre, mert Istennek tetsző életet élt, de NEM VOLT BÜNTETLEN.
Kedve kettes. Lenne egy kérdésem. A te anyukád fontos? az enyém fontos, általában mindenkinek fontos. Miért pont az édes Jézus, a szeld kegyes Krisztus az, akinek rohadtul nem fontos az, ahol inkarnálódott? Hol öltötte fel emberi testét? Hadd legyen már az igaz, ahogy az ortodox ikonok ábrázolták - Mária elszenderülése, hogy Jézus maga emeli a lelkét az égbe.
Krisztus karjában a bepólyált Istenszülő lelke
Ha ő nem, akkor ki megy az égbe? Illés elragadtatott az égbe - ez benne van a Bibliában. Mária halála és égbe emelése nincs- attól még igazság. Nincs minden benne a Bibliában.
Nekünk élni kell, a lányoknak példaképp kell. Szerinted mindegy hogy a lányod egy sztárt tart példaképnek vagy Istenszülő Máriát, Istenanyát?
A halál pillanata az utolsó ítélet egyben. Nem fog senki sehol sem "várakozni" Ott áll majd Krisztus Pantokrator előtt és megkérdezi: KI VAGY TE? Tessék úgy élni, hogy erre méltó feleletet lehessen adni.
Onnan, hogy a Jelenések könyvében szerepel.
De ha nem szerepelne is lehetne tudni, mert már életében a kegyelem teljességében volt a Szentírás szerint, tehát halála után egyből üdvözült.
Nem a Bibliából, hanem a hagyományból. Volt ilyen ünnep: Mária elszenderülésének és mennybevételének ünnepe, amit az ortodox egyház is ünnepel. Továbbá egyetlen egy város sem követelte soha Mária sírját magáénak, noha a híresebb szentek sírjaira olykor többen is pályáztak.
Mária mennybevételének hagyománya, a ma is rendelkezésünkre álló iratokból a IV. századtól igazolható. Tehát ez nem jelenti, hogy korábban nem volt meg a hagyomány, hanem csak ma nem lehet igazolni, hogy megvolt.
A Jel 12.fejezetében szereplő dicsőséges királynő is alighanem erre a hagyományra utal. Ez az asszony, egyszerre Mária és a Bárány jegyese, a
megdicsőült mennyei Egyház. A katolikus teológia az egyházatyáktól kezdve, Mária és az Egyház között, mindig egy mély párhuzamot látott és hirdetett, amit végül ha elég későn is, de a pápák dogmává nyilvánítottak.
Mária az Egyház kezdete és előképe. Azért a kezdete, mert Mária fogadta be elsőként a szívébe és egyben méhébe Krisztust. S azért a jelképe, mert ezáltal ő adott testet annak a Krisztusnak, akinek a teste, mint tudjuk titokzatos értelemben az Egyház (1Kor 12,27).
A Biblia világosan beszél arról, hogy az Egyház megistenül, azaz a vőlegényéhez, Krisztushoz válik hasonlóvá (1Jn 3,2). Tiszta, szeplőtelen és szent lesz (Ef 5,27). Az Egyház Isten örököse és Krisztus társörököse (Róm 8,17), akit Krisztus, mint társuralkodót maga mellé ülteti Isten trónjára (Jel 3,21). Az Egyház tehát részesedik Krisztus hatalmában, tisztaságában és dicsőségében.
Mária az Egyház tanítása szerint azért szeplőtelen szűz, s azért vétetett testestül a mennybe, és azért uralkodik dicsőséges királynőként a mennyben, mert Isten rajta keresztül mutatta meg az Egyház jövőjét és hivatását. Ahogy Mária dicsőséges szeplőtelen szűz és királynő, olyan lesz az Egyház is, aki Krisztus teste és menyasszonya.
Az egyházatyák tanítása szerint, ahogy Krisztus a második Ádám (1Kor 15,45; Róm 5,14), úgy Mária a második Éva. Ahogy Ádám elmondhatta a menyasszonyáról: "Ez már csont a csontomból és hús a húsomból." (Ter 2,23), úgy ezt Mária is elmondhatja a Fiáról. Ugyanis ahogy Ádám természetfeletti apja és természetes férje Évának, úgy Mária természetes anyja és természetfeletti menyasszonya Krisztusnak. S ahogy az első Éva bűnbe vitte az első Ádámot, úgy a második Ádám bűntelenné teszi a második Évát, vagyis Máriát, aki az Egyház kezdete és előképe.
Azoktol szeretném megkérdezni akik úgy gondolják hogy Mária a menybe került.
Jétus miért nem vitte magával a menybe mikor felemelkedett a tanítványai szeme láttára?
János akire rábizta Jézus az annyát, a Mennyei jelenéseknél miért nem látta Máriát ott, mert akkor már nem élt Mária?
@ Jétus miért nem vitte magával a menybe mikor felemelkedett a tanítványai szeme láttára?
Ezt igazából tőle kell megkérdezni. Mert később akarta és kész. Talán azért, hogy Mária is ott legyen pünkösdkor a tanítványokkal, az Egyház nagy indulásakor. Vagy azért, hogy János apostol kellően megértse, mit jelent: "Ő a te anyád". Aki, egyben az Anyaszentegyház előképe (Jel 12,17; Gal 4,26).
@ János akire rábizta Jézus az annyát, a Mennyei jelenéseknél miért nem látta Máriát ott, mert akkor már nem élt Mária?
A Jel 12-ben szereplő dicsőséges királynő éppen ő, s egyben jelképesen a Bárány jegyese, vagyis a megdicsőült mennyei Egyház, aminek Mária az első számú képviselője.
Honnan tudjuk hogy Mária a Mennybe vétetett?
Nem is kell hozzá nagy tudás, csak egy kis józan paraszti ész. :)
A Bibliában Jézus után Mária a legfontosabb személy, hiszen neki adatott meg az a kegyelem, hogy Jézust (aki isten is nemcsak ember) kihordja és megszülje. Logikus, hogy az a test, amely magát a megtestesült Istent hordta 9 hónapon át, nem lehet az enyészeté.
Ha Illés prófétát az égbe ragadta Isten, akkor Máriát miért is ne.
Mária Jézus születése után nem maradt szűz.
Viszont a felkent keresztények, akiket Jehova meghív, hogy legyenek a Fia társuralkodói, /144.000/azok az első feltámadásban részesülnek, ami nem azt jelentette akkor, hogy azonnal megkapták égi jutalmukat.
Hisze az első feltámadás kezdete a Jelenések könyve szerint is, egybe esik Jézus égi királyként való beiktatásával, és Sátán földre való levettetésével.
S azok akik azután születve kapnak ilyen elhívatást, azoknak már nem kell várni, mert a haláluk bekövetkeztével, azonnal megkapják végső elpecsételésüket, és égi életre támadnak fel.
Mária a felkent keresztények közé tartozott, ahogy a legtöbb első században éltek, többnyire azok voltak.
Szp72
Honnét veszed milyen következtetésböl vonod le hogy a Jelenés 12 Mária, Jézus anya?
#8
Isten nem a te logikáddal dönt vagy ítél, vagy jelent ki igazságot.
A logikád menete semilyen bizinyiték arra hogy Mária a menyben van.
És Isten nem személyválogató az ítéletben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!