Most akkor melyik igaz az élet utáni "életre"?
A Bibliában két fajta élet utáni állapotot fogalmaz meg Jézus. De egymással teljes ellentétben van. Az egyikben a pokolban való égést adja, a másikban csak az élet utáni elmúlást, tehát az ember elmúlik mint az állat, csak "alszik" tovább, nincs semmi. Most akkor van bünti vagy nincs?
"a mennyek országa olyan, mint amikor a hálót a tengerbe vetik és az mindenféle halat összefog. Mihelyt megtelik, a partra vonják, és nekiülve kiválogatják: a javát edényekbe rakják, a hitványát pedig kidobják. Így lesz a világ végén is. Kivonulnak az angyalok, a gonoszokat elválasztják az igazaktól és tüzes kemencébe vetik, ott sírás lesz és fogcsikorgatás." MT 13,44-52
"Én vagyok a feltámadás és az élet. Aki hisz bennem, még ha meghal is, élni fog. Mindaz, aki él és hisz énbennem, az nem hal meg örökre." JN 11,19-27
Nem látom az ellentmondást itt.
Az első idézet egy általános példázat a mennyre és a pokolra (ilyen pl. a konkolyról szóló is), míg a második az üdvösségről beszél csak. Egyébként szerintem, a második idézetben a test feltámadásáról beszél Jézus.
Milyen büntetést szabott ki az embernek Isten?
Ádámot és Évát az örök élet lehetőségével teremtette,
Születésük előtt, nem léteztek sehol, a porból vagy is a Föld alkotó elemeiből gázokból épül fel az ember, és Isten adta az éltető szikrát, ami a szerveket működteti.
Így lett az ember élő lélek.
A büntetés a halál, vagy is vissza térés a nemlétezésbe a büntetése az embernek, semmilyen más büntetést nem ír a Biblia sem Ádámnak sem senkinek.
Viszont a feltámadás az ami lehetőséget biztosít az embernek, ha elfogadja Krisztus megváltó halálát, és Isten szerinti erkölcsi keretek között éli az életét, ahogy Jézus példát mutatott.
Isten szabad akaratot adott az embernek, ami azt jelenti, hogy szabadon eldöntheti, hogy élni akar vagy sem Isten szerető vezetése alatt.
S ezt semmilyen erőszakkal nem fogja ráerőltetni senkire.
A tűz az örök megsemmisülést jelképezi, vagy is a feltámadás lehetősége nélküli halált.
living witness
Lázár szerinted hallucinált, vagy mi?
Amúgy pl.:
'És ezek elmennek majd az örök gyötrelemre; az igazak pedig az örök életre." Máté 25,46
"És kijőnek; a kik a jót cselekedték, az élet feltámadására; a kik pedig a gonoszt művelték, a kárhozat feltámadására." János 5,29
Semmilyen büntetést nem ír a Biblia?
Szerinted Isten nem igazságos? Mi értelme lett volna Krisztus áldozatának, ha nincs büntetés?
Az elmúlás nem valami nagy büntetés.
A Bibliában Jézus által említettek nem szó szerinti helyek, hanem állapotok, emberek helyzetének megváltozása
De Ti tudjátok, azt gondoltok amit akartok.
Isten senkit nem fog gyötörni, hogy változtasson az életén, és éljen öröké.
Kérlek.
A Lázárról szóló szemléltetés több oknál sem megtörtént eset, vagy valós pokolról szóló történet.
A történet szövegkörnyezete és szóhasználata egyértelművé teszi, hogy nem megtörtént esetről van szó, hanem példázatról.
Nem magasztalja fel a szegénységet, és nem is ítéli el a gazdagságot. Nyilvánvalóan a viselkedés, a végső jutalom, valamint a Lázár és a gazdag ember által szemléltetett emberek szellemi helyzetének vagy állapotának megváltozása van a középpontban. Az, hogy a gazdag ember testvérei elutasították Mózest és a prófétákat, ugyancsak arra utal, hogy a szemléltetésnek mélyebb jelentése és célja van, mint a szegénység és a gazdagság szembeállítása.
Jézus hallgatói tudják, hogy Ábrahám már régen meghalt, és hogy a sírban van. Az Írások világosan feltárják, hogy a sírban, vagyis a seolban senki sem képes látni és beszélni, Ábrahám sem
Jézus most emelt ki egy változást, amikor azt mondta, hogy a „Törvény és a Próféták [Keresztelő] Jánosig voltak”, de „attól kezdve Isten királyságát hirdetik mint jó hírt”. Tehát János és Jézus Krisztus prédikálása által mind Lázár, mind a gazdag ember jelképesen meghal az addigi életkörülményeit tekintve, és mindketten merőben új helyzetbe kerülnek Isten előtt.
Különösen a szegény sorban sínylődő, alázatos emberek élnek régóta vallási elnyomás alatt. De segítséget kapnak, és jól reagálnak a királyságról szóló jó hírre, amelyet először Keresztelő Jánostól, majd pedig Jézustól hallanak. Korábban be kellett érniük azokkal a morzsákkal, amelyek a vallási vezetők jelképes asztaláról hullottak le. Most azonban alapvető szentírási igazságokkal táplálkozhatnak, különösen azokkal a csodálatos dolgokkal, amelyeket Jézus tár fel. Olyan, mintha most végre kedvező helyzetben lehetnének Jehova Isten szemében.
Velük ellentétben a gazdag és befolyásos vallási vezetők elutasítják a királyságról szóló üzenetet, amelyet János bejelentett, és amelyet Jézus még most is országszerte hirdet
Sőt, dühíti és gyötri őket ez az üzenet, amely Istentől jövő tüzes ítéletet tartalmaz
A Káldi-fordítás lábjegyzete elismeri: „Tekintetbe kell venni, hogy az itt következő elbeszélés példabeszéd, melynek részletét nem kell szószerint venni, csak tanulságát keresni.” Betű szerint értve azt jelentenék Jézus szavai, hogy Isten összes kegyeltje elférne egyetlen személy, Ábrahám keblén; hogy az ujjhegyen levő víz nem párologna el a hádesz tüzében; hogy egyetlen csepp víz enyhülést szerezne egy ott szenvedőnek. Ésszerűen hangzik ez neked?
A betű szerinti értelmezés szemben állna a Biblia más részeivel.
Pl:Amikor i. sz. 33 pünkösdjén Isten kitölti a szent szellemét, kétség sem fér majd hozzá, hogy nem a farizeusok és vallási szövetségeseik fogják élvezni Isten helyeslését, hanem Jézus tanítványai.
S ezt az utolsó napokban is jól lehet látni, kik azok akik a sértegetések és ilyen olyan bántások ellenére sem hagynak fel keresztény életükkel, és a Jézus által kiadott munkával.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!