Katolikusként református közösségbe járni?
Vallásomat tekintve katolikus vagyok. De hozzám sokkal közelebb áll a református lelkisége. Az egyszerűsége.
Pl. nem egy aranyozott színházba járnak istentiszteletre, hanem egy egyszerü templomba/imaházba.
Nem tekintik halálos bűnek, ha elmulasztasz egy Istentiszteletet. Persze ebből nem szabad rendszert csinálni.
Nem kell fülbe gyonnom egy másik embernek, aki számomra senki, főleg ha egy idegen, hanem egyedül is az Úr ellé járulhatok bűneim bocsánatáért.
Nem akarok hivatalosan felekezetet váltani, egy a keresztség, számomra ez a lényeg. De sokkal közelebb áll hozzám a református lelkiség, ezért szeretnék olyan közösségbe járni.
Lehet ilyet tenni, hogy hivatalosan nem váltok felekezetet, de katolikusként református közösségbe járok rendszeresen? Engem már az sem érdekel, ha ezt a katolikusok rossz szemmel néznék.
Bocs, imakommandós, de nem értek veled egyet.
Bálvány definíciója: olyan tárgy, aminek áldozatot mutatsz be.
Az Oltariszentség előtt nem mutatunk be áldozatot. Az maga az áldozat, Krisztus teste (és vére), amivel megváltást nyertünk. :) Most azzal lehet vitatkozni, hogy tényleg jelen van-e benne Krisztus, de bálványnak semmiképp sem nevezhető.
@12!
10 parancsolat II. parancsa a bálványimádás: "Ne imádd és ne tiszteld azokat..."
A héber szöveg a meghajlást és leborulást tiltja, valamimt a neki való szolgálatot.
Szokás meghajolni az ostya előtt vagy nem?
Ez gyenge érv. :)
Az ostyát Istenként kell tisztelni, vagy nem?
Lehet gyenge érv, viszont a te gyenge felvetésedre tökéletesen megfelelt.
Teljesen világosan írja a Biblia, hogy a kenyér Krisztus Teste és a bor az Ő Vére. Jézus saját maga sokszor hangsúlyozza. Igéket most nem idézek, gondolom olvastad az Újszövetséget. Innentől a helyes kérdésed úgy szolna, hogy szabad-e térdre borulni Krisztus Teste előtt. A válaszom az lenne, hogy nem csak szabad, de kell is.
Ha a szikláról és az ajtóról is ilyeneket mondott, akkor igen:
"Bizony, bizony, mondom nektek: Ha nem eszitek az Emberfia testét és nem isszátok a vérét, nem lesz élet bennetek. De aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, annak örök élete van..."
Sokan akkor is úgy vélekedtek ahogy te, és csak szimbolikusan értették, de Jézus megerősíti, hogy bizony nem példabeszédet mond:
"A testem ugyanis valóságos étel, s a vérem valóságos ital."
Persze ahogy ma is, úgy akkor is voltak méltatlankodók:
"Ettől kezdve tanítványai közül sokan visszahúzódtak, s többé nem jártak vele."
Úgy tudom, Pált tartjátok a legtöbbre az apostolok közül, legalább rá hallgatnátok:
"Ezért aki méltatlanul eszi a kenyeret vagy issza az Úr kelyhét, az Úr teste és vére ellen vét."
"Az áldás kelyhe, amelyet megáldunk, nemde a Krisztus vérében való részesülés? S a kenyér, amelyet megtörünk, nemde a Krisztus testében való részesedés?"
Szerintem már ennyiből is jól látható a különbség Krisztus Teste és Vére, valamint az említett szikla és ajtó közt. De ezeken felül még számtalan ige igazolja. Azonban téged úgy sem igazából érdekel ez, ezért nem offolok tovább, mert nem erről szól a kérdés.
annyira vicces hogy a protestáns aki elvileg "hit álltal" az ilyen kézzelfogható dolgokat és nem a mögöttes szándékot kéri számon, volt egy Jézus aki ezért megfedte a katolikusokat, volt egy Luther aki azért megfedte a katolikusokat, és az újabb és újabb reformációs hullámok, de mind hiába a kérdés hogy "leteszed e a picike térdecskéidet"
ugya ez nincs megtiltva hogy ha nem viselsz öltönyt akkor ne engedjenek be a templomba ezért a hit gyülekezete bártran csinálhatja is hisz hol van a bibliában hogy "engedd be azokat is akik nem armany-t viselnek" sehol, tehát szabad
Kérdező:
az első vagyok, amennyibn tényleg csak az ottani emberek, illetve a te személyes beállítottságod (miszerint is jobban szereted az egyszerűséget) vagy a hosszú prédikációk tetszenek természetesen semmi gáz, ahogy írtam én is járok még mindig nagyon sokat oda ahova korábban is pedig már nem vagyok református, nem szeretem őket kevésbé, nem tagadom az értékeiket, de vigyázz nagyon mert ha esetleg áttérsz hamar azon kaphatod magad hogy valami nagyon rossz döntést hoztál
csak egy példa a százból a saját életemből, mikor megkérdeztem a lelkészt a mi szeretetszolgálatunk miért nem olyan aktív mint pl a katolikusoké akkor az volt a válasz hogy "mert nem a cselekedetek álltal igazulunk meg", holott Jézus szavai(vedd fel naponként a kereszted, lámpás, só, kecskék és bárányok példázata) és az egész jakab levele arról szól hogy a cselekedet is fontosak, én sokáig azt hittem az egyedül jit álltal elv azt jelenti Istent nem lehet "megvásárolni" mondhatni "ledolgozni" az üdvösség árát, valójában ez azt jelenti hogy a jó cselekdetek tök feleslegesek, és igazából ha szeretetszolgálat magasról tesz az egészre az adományokat meg elsikkasztják az teljesen rendben van
és mikor megkérdeztem lelkészeket hogy hát akkor mi van azzal a sok sok hellyel a bibliában ahol azt mondják a cselekedetek is fontosak, mindig csak az a válasz hogy hát ezeknek csak annyi a funckiója hogy lásd mennyire nem tudsz jó ember lenni és mennyire rászorulsz Isten kegyelmére
tulajdonképpen szinte érvénytelenítik a bibliát, mindent amit Jézus mondott és amit az apostolok írtak azt nem is kell igazából csinálni, törekedni sem rá, mind csak arra szolgál hogy igazolják Kálvin depressziós ideológiáját
" Sokan akkor is úgy vélekedtek ahogy te, és csak szimbolikusan értették, de Jézus megerősíti, hogy bizony nem példabeszédet mond:
"A testem ugyanis valóságos étel, s a vérem valóságos ital."
Ezt miért is fűzte hozzá miután ittak a pohárból?
Márk 14:25 Bizony mondom nektek, nem iszom többé a szőlőtőnek gyümölcséből mind ama napig, amikor mint újat iszom azt az Isten országában.
Tudja szinte minden kívülálló, hogy a dogma az dogma, és kell imádni a bálványt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!