Kiért van tehát az áldozat?
"Mire való nékem véres áldozataitoknak sokasága? ezt mondja az Úr; megelégeltem a kosok egészen égőáldozatait és a hízlalt barmok kövérét; s a tulkok, bárányok és bakok vérében nem gyönyörködöm;
Ha eljöttök, hogy színem előtt megjelenjetek, ki kivánja azt tõletek, hogy pitvarimat tapossátok?
Ne hozzatok többé hazug ételáldozatot, a jó illattétel útálat előttem; újhold, szombat s ünnepre-felhívás: bűnt és ünneplést el nem szenvedhetek.
Újholdaitokat és ünnepeiteket gyűlöli lelkem; terhemre vannak, elfáradtam viselni.
És ha kiterjesztitek kezeiteket, elrejtem szemeimet előletek; sőt ha megsokasítjátok is az imádságot, én meg nem hallgatom: vérrel rakvák kezeitek." Ésaiás 11-15
"Még ha égőáldozatokkal áldoztok is nékem, sõt ételáldozataitokat sem kedvelem; kövér hálaáldozataitokra rá se tekintek."
Ámos. 5,22
"Járultatok-é hozzám véres áldozatokkal s ételáldozatokkal a pusztában negyven éven át, oh Izráel háza?!" Ámos 5, 25
"Mivel menjek eleibe az Úrnak? Hajlongjak-é a magasságos Istennek? Égõáldozatokkal menjek-é elébe, esztendõs borjúkkal?!" Mik 6, 6
"Minek nékem ez a tömjén, a mi Sébából kerül, és a messze földrõl való jóillatú fahéj? A ti égõáldozataitok nincsenek kedvemre, sem a ti véres áldozataitok nem tetszenek nékem." Jeremiás 6, 20
"Mert szeretetet kivánok én és nem áldozatot: az Istennek ismeretét inkább, mintsem égõáldozatokat." Hóseás 6, 6
"Nem feddlek [védelek meg] én téged áldozataidért, és hogy égőáldozataid szüntelen elõttem vannak." Zsolt 50, 8
"Isten elõtt kedves áldozatok: a töredelmes lélek; a töredelmes és bűnbánó szívet oh Isten nem veted meg!" Zsolt 51 19
"Mert nem kivánsz te véresáldozatot, hogy adnék azt, égőáldozatban sem gyönyörködöl." Zsoltárok 51, 18
"Sámuel pedig monda: Vajjon kedvesebb-é az Úr elõtt az égõ- és véres áldozat, mint az Úr szava iránt való engedelmesség? Ímé, jobb az engedelmesség a véres áldozatnál és a szófogadás a kosok kövérénél!" 1Sámuel 15 22
Szia!
Nem értem a kérdésed...egy ember nem vonható felelőségre olyan bűnökért amiket nem követett el. Egy csecsemő értelemszerűen képtelen a bűnt elkövetni, mivel alkalmatlan rá.
Sajnos az egyházban elterjedt egy olyan téves tanítás, miszerint létezik az eredendő bűn, így bűnösen születünk. Ez azonban nem igaz. Az ember bűnre való hajlammal születik, az emberi természet válik önzővé. Egy csecsemő azonban ártatlan, mindaddig amíg nem tud különbséget tenni jó és rossz között...
Üdv. Péter
Szia!
Az elsőszülöttek, akik meghaltak Egyiptomban, nem feltétlenül csecsemők voltak. Úgy gondolom azt, hogy ki fog üdvözülni és ki nem, csak az Isten tudja és tudhatja, mert ő a szíveket vizsgálja. Ha csecsemők voltak, akiknek lehetősége sem volt arra, hogy a rosszat cselekedjék, értelemszerűen nem esehetnek ítélet alá, hiszen nincs alapja annak ami alapján meg lehetne őket ítélni. Ilyen értelemben tehát alkalmasak lehetnek egy örök életre is, hiszen nem alakulhattak ki náluk azok a rossz beidegződések, ami alkalmatlanná tenné őket a jó cselekvésére. Ezek persze elvi kérdések...
Üdv. Péter
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!