Miképpen igazolható az hogy két Teremtő Isten személy létezik?
Kort és nemet is kérnék szépen ha lehetséges! Református Újjászületett Isten hívő keresztény vagyok 19 éves fiú vagyok!
Engedjétek meg hogy ki fejezem azt hogy ahogyan a Biblia tanítás érti!
Az Atya Isten Ő maga Szellem személy maga a Létezés Önmaga a Szeretet az élet forrása! Örökkévaló Isten pusztán Önmagától él! A Fiú Isten Istenből született meg Természetfeletti módon! Abban különböznek egymástól hogy a Teremtő Isten Örökkévaló halhatlan és a Fiú Isten belőle született meg még az idő meg teremtése előtt! És Jézus meg üresitette Önmagát miértunk feláldozta Önmagát a Megváltásunkert és mikor meg halt a Teremtőnk feltamasztotta Őt mert Önmagát nem tudta volna feltámasztani nem , de ? és aztán azt is mondta hogy Én Istenem miért hagytál el engem meg azt is hogy Atyám bocsáss meg nekik mert nem tudják mit cselekszenek és azt mondta végül! Elvégeztetett és hogy a Te kezdbe teszem le a lelkemet! Innentől kezdve láthatjuk meg hogy két különböző személyről van szó!
Ti is így gondoljátok ? És a Szent Szellemét is hiszem csak nem tudtam pontosan hogy Ő neki mi a szerepe Jézus feltámadásaban.
Itt ellenőrizhetsz. Amúgy a 45. Zsoltár első fele egy emberi királyról ír (3. vers) ezért nem is szabadna másképp fordítani.
Na ha már két jehovás is megerősítette, hogy jól látod a dolgokat, akkor itt gond lesz.
Egyébként amúgy is gond van a gondolatmeneteddel. Szerintem ne próbáld magad értelmezni a Bibliát, láthatóan nem megy, inkább olvasd el, hogy a reformátusok hivatalosan mit vallanak erről. Abban is hatalmas ellentmondás van, hogy a Teremtő feltámasztotta Krisztust, hiszen írva van, hogy minden Krisztus által, Ő érte és Ő benne lett teremtve. És bár személyben tényleg különböznek, de isteni lényegük az egy. Ez utóbbi erősen elmaradt nálad, pedig nagyon fontos.
Meg még sok hiba és pontatlanság, de most nem vesézném ki.
Nincs két teremtő Isten, és ezt maga Jézus is elismerte.
Jézus is az Atya által él, és nem saját magától.
A teremtésben részt vett Jézus mint Isten mestermunkása, de az életet az Isten adja a Teremtményeknek, nem Jézus, hiszen maga is az Atyától élő.
(János 6:57) . . .én az Atya miatt élek, . . .
"A teremtésben részt vett Jézus mint Isten mestermunkása"
Tehát mégiscsak Teremtő Jézus is.
#21
Na, ez tényleg érdekes, azt hiszem ennek jobban utána kell járnom.
Szia!
Igazoláshoz talán kevéske, mindenesetre..."Teremté tehát az Isten az embert az õ képére, Isten képére teremté õt: férfiúvá és asszonnyá teremté őket"
Pietrohoz, hogy legyen több kevéske
"Nem Isten antropomorf, hanem az ember theomorf."
Szia!
Három Teremtő Isten személy létezik. Nem véletlen, hogy Isten a Teremtéskor többes számú kijelentéssel utalt önmagára: „És monda Isten: Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra; és uralkodjék a tenger halain, az ég madarain, a barmokon, mind az egész földön, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon.”A többes szám az isteni személyekre utal. Hasonló többes számú formulával más helyeken is találkozunk: "Mondta az Úr Isten: Íme az ember olyanná lett, mint miközülünk egy, jót és gonoszt tudván" (1Móz 3,22). "Nosza szálljunk alá, és zavarjuk ott össze nyelvüket, hogy meg ne értsék egymás beszédét" (1Móz 11,7). "Hallottam az Úrnak szavát, aki ezt mondta: Kit küldjek el és ki megy el nékünk?" (Ésa 6,8).
A három isteni személyre vonatkozóan a legfontosabb kijelentés Jézus misszióparancsa: "Elmenvén azért, tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében." (Mát 28,19) Jézus itt néven nevezi a három isteni személyt. Mindhárom személynek "neve" van, ami a Biblia fogalomvilágában egyértelműen azt jelenti, hogy különálló, valóságos személyekről, személyiségekről van szó.
Jézus misszióparancsához hasonlóan egymás mellett említik a három isteni személyt az alábbi igék is: "Az Úr Jézus Krisztusnak kegyelme, az Istennek szeretete, és a Szentléleknek közössége mindnyájatokkal." (2Kor 13,13) V.ö.:1Kor 13,14. A "Szentlélek közössége" kifejezés szerepel. A "közösség" szó mindenképpen interperszonális (személyközi), azaz személyek közötti kapcsolatra utal. Nem lenne alkalmazható, ha a Szentlélek csupán csak személytelen befolyás, kisugárzás vagy erő lenne. "János a hét gyülekezetnek, amely Ázsiában van: Kegyelem néktek és békesség attól, aki van, aki volt és aki eljövendő, és a hét lélektől, amely az ő királyiszéke előtt van, és a Jézus Krisztustól, aki a hű tanúbizonyság, a halottak közül az elsőszülött, és a föld királyainak fejedelme. Annak, aki minket szeretett, és megmosott bennünket a mi bűneinkből az ő vére által," (Jel 1,4-5)
"És Jézus megkeresztelkedvén, azonnal kijött a vízből, és íme az egek megnyilatkoztak néki, és ő látta az Istennek Lelkét alájönni mintegy galambot, és őreá szállani. És íme egy égi hang ezt mondta: Ez amaz én szerelmes fiam, akiben én gyönyörködöm." (Mát 3,16-17)
Következetesen felsorolásra kerül, néven neveztetik, megjelenik a három személy. Nem lenne értelme ennek, ha a Szentlélek csak az Atya és a Fiú Lelke, vagy éppen csak erő, befolyás lenne. Mindezek az igék kifejezik a tökéletes harmóniát, az azonos szándékot és együttes cselekvést is a három isteni személy között.
A három isteni személy - az Atya, a Fiú és a Szentlélek - tökéletesen egy jellemében, szándékában és minden munkájában. Az isteni tulajdonságokban és a hatalomban is egyenlőek. A három isteni személy tökéletes egysége már önmagában is hirdeti, hogy Isten a szeretet.
Üdv. Péter
Az Atya és a Fiú nem két különböző teremtő, hanem csak két különböző teremtő személy. Az Atya és a Fiú nem két különböző Isten, csak két különböző isteni személy.
Ugyanis mind az Atya, mind a Fiú ugyanazt az egyetlen teremtő szellemet, ugyanazt az egyetlen isteni lelket birtokolja. Minden ami az Atyáé az a Fiúé, az Atya lelke, a Fiú lelke, erről beszél a Biblia.
Az Isten szellem, vagyis nem testi, hanem szellemi valóság, neki nem teste, hanem szelleme van, ez az ő lényegi valója. Az Atya és a Fiú a szellemük vagy más szóval lelkük által egyetlen egyek, vagyis egylelkűek, egyszelleműek, egylényegűek.
A két személy tökéletes egysége nem lehet se személytelen, se egyik se másik személy, hanem csak egy titokzatos s nagyon különös harmadik személy. Ezért a Lélek, vagy Szentlélek, mint a harmadik isteni személy nagy betűvel írandó.
Sziasztok én már kezdek kicsit félni, hogy most még egy ideig mindenki azt hiszi, hogy létezik mennyországban üdvözlés és pokol, de mi van akkor, ha rosszabb, hogy ha pont az ismétlődik meg a halál után mindenkinek, ami születés előtt.
Ahogy születés előtt sem tudott az ember semmit a világról, hogy hogy éltek régen a költők az akkori korszakban, azt sem láttuk, mert akkor mi még nem éltünk még akkor és mi van, ha halál után is pont ez ismétlődik meg mindenkinek, ami születés előtt, akkor mi van?
Ebbe ijesztő és kellemetlen bele gondolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!