Miképpen igazolható az hogy két Teremtő Isten személy létezik?
Kort és nemet is kérnék szépen ha lehetséges! Református Újjászületett Isten hívő keresztény vagyok 19 éves fiú vagyok!
Engedjétek meg hogy ki fejezem azt hogy ahogyan a Biblia tanítás érti!
Az Atya Isten Ő maga Szellem személy maga a Létezés Önmaga a Szeretet az élet forrása! Örökkévaló Isten pusztán Önmagától él! A Fiú Isten Istenből született meg Természetfeletti módon! Abban különböznek egymástól hogy a Teremtő Isten Örökkévaló halhatlan és a Fiú Isten belőle született meg még az idő meg teremtése előtt! És Jézus meg üresitette Önmagát miértunk feláldozta Önmagát a Megváltásunkert és mikor meg halt a Teremtőnk feltamasztotta Őt mert Önmagát nem tudta volna feltámasztani nem , de ? és aztán azt is mondta hogy Én Istenem miért hagytál el engem meg azt is hogy Atyám bocsáss meg nekik mert nem tudják mit cselekszenek és azt mondta végül! Elvégeztetett és hogy a Te kezdbe teszem le a lelkemet! Innentől kezdve láthatjuk meg hogy két különböző személyről van szó!
Ti is így gondoljátok ? És a Szent Szellemét is hiszem csak nem tudtam pontosan hogy Ő neki mi a szerepe Jézus feltámadásaban.
Kedves Kérdező! Szerintem nagyon jó meglátásaid vannak. Azt hadd tegyem még hozzá, hogy Jézust azért nevezi a Biblia Isten egyszülött fiának, mert ő az első, akit Isten megteremtett. (Jel. 3:14, Péld. 8:22) Isten minden mást vele teremtett meg. (Kol.1:15-16)
A Szent Szellem Isten hatékony ereje, nem személy.
Egy más megközelítést nézzünk. Van egy gyémánt, azt forgatod a fényben, mindig más színben ragyog, de az mégis egy gyémánt. Atya Fiú Szentlélek - egy, de ahogy te nézed, mindig más valósága ragyog fel benned. Az Egy, az Isten inkarnálódik - a Logosz testté lesz - akkor lesz Atya és Fiú és Szentlélek.
ezt ajánlom:
Vagy nézzük ezt: az ember test-lélek-szellem. Egy ember - de ha beszélünk róla különféle aspektusokból, könnyebb úgy, hogy felbontjuk test-lélek-szellem hármasságra. A szellemi tevékenység a fizikai testhez kötve van, a lélek mint működés, mint egy mediátor kapcsolja össze. És hat egymásra a szellem és a test.
De mindvégig egy emberről beszélünk.
Szervusz.
Jók a meglátásaid.
A szent szellem pedig nem egy külön álló személy, hanem Isten mindenható képessége, amit felhasznál a céljaira, akár teremtés, akár gyógyítás, vagy egyéb célra amire szüksége van.
Ezért Isten amikor feltámaszt valakit, azt nem egy másik személy teszi, hanem a Teremtő mert akkor nem az Atya lenne mindenható, hanem a "szellem".
50, anya
Egyszerű logika az egész.
1. A Biblia kijelenti hogy egyetlen igaz Isten van.
"...Jól van, Mester, igazán mondád, hogy egy Isten van, és nincsen kívüle más." (Márk 12:32)
2. A Biblia kijelenti hogy az Atya Isten.
"A kik ki vannak választva az Atya Isten eleve rendelése szerint..." (1Péter 1:2)
3. A Biblia kijelenti hogy a Fiú Isten.
"Ámde a Fiúról így: A te királyi széked óh Isten örökkön örökké..." (Zsidók 1:8)
Ez a három ige pedig vagy egymást hazudtolja meg, vagy az Atya és a Fiú ugyanazon egy Isten két megnyilvánulása, két személye.
Az utolsó egy fordítói hiba. Pál a Zsoltárok könyvéből idéz:
Zsolt 45,7
Trónod Istentől való, mindörökké megmarad, királyi pálcád igazság pálcája. (Magyar Biblia Tanács fordítása)
"Az utolsó egy fordítói hiba."
"But unto the Son he saith, Thy throne, O God, is for ever and ever: a sceptre of righteousness is the sceptre of thy kingdom." (King James)
"aber von dem Sohn+: »Gott, dein Thron währt von Ewigkeit zu Ewigkeit, und das Zepter der Gerechtigkeit ist das Zepter deines Reiches." (Luther)
"Mas al hijo: Tu trono, oh Dios, por el siglo del siglo; Vara de equidad la vara de tu reino" (Reina-Valera)
Elég gyanús, hogy különböző nyelveken is a fordítók pont ugyanott, pont ugyanúgy bakiztak volna.
A Magyar Bibliatanács fordítása épp nincs meg, hogy ellenőrizni tudjam, valós-e az állításod, de a Zsoltárok 45:7-el is az a helyzet, hogy a különböző nyelvű fordítások magáról Isten trónjáról, nem pedig egy Istentől való trónról beszélnek:
"Gott, dein Thron bleibt immer und ewig; das Zepter deines Reichs ist ein gerechtes Zepter." (Luther)
"Thy throne, O God, is for ever and ever: the sceptre of thy kingdom is a right sceptre." (King James)
"Trónod oh Isten örökkévaló; igazságnak pálczája a te királyságodnak pálczája." (Károli)
"Tu trono, oh Dios, eterno y para siempre: Vara de justicia la vara de tu reino. " (Reina-Valera)
Ja, meg egyébként más igék is vannak, ahol a Fiút, Jézust Istennek nevezik, nem csak ez az egy.
János 1:1, Filippi 2:6, János 20:28, stb
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!