Jézus minek tanított a pokolról, ahol emberek lelkei szenvednek, majd a tűzes tóba lesz vetve a halállal együtt, ha az nem létezik?
Nem ez volt a tanítása.
Az akkori Izraeliták tudták mit jelent a gyehenna tüze.
Ez a Hinnom völgyébe lévő városon kívüli szemét telep, amit folyamatosan kénnel tápláltak hogy égjen,
ide vitték a szemetet, és azoknak a holt testeit akik nem voltak méltók a tisztes temetésre.
A tűz a feltámadás lehetősége nélküli halált jelenti.
Vagy is a teljes pusztulást.
Living, gondolkodj egy kicsit!
Ha igaz ez a szeméttelepes sztorid, az épphogy a pokol létezését támasztaná alá, hiszen mi mást példázhatna egy örökké égő tűz, mint a pokol örök tüzeit?
Tehát akkor Jézusnak a szegény Lázárról szóló tanítása nem létezik? És a pokolt nem is veti be a tüzes tóba?
de igen létezik
az a tanitás Kérdező
a pokolban van maga a tüzes tó
itt van , nem én találtam ki
ez megtörtént eset
https://www.youtube.com/watch?v=SovfwPUJoyc
A mennyország igazságai
Szabad Gondolat
a youtube- oldalon
Gavril Gábor egy másik előadását itt lehet meghallgatni:
Kedves kérdező.
Az a pokol ami ma is a köztudatba forog NEM LÉTEZETT ÉS MÉG NEM LÉTEZIK. Jézus korában voltak mégis akik ezt hitték, csak úgy mint ma. (A történelemben mindig is voltak akik hittek benne és ezt a hiedelmet erősítette fel a katolikus egyház, hogy az embereket felelembe és ezzel hatalmuk alatt tartsa.)
Jézus csak felhasználta a salyát tanitásukat arra, hogy megértésre velük az Ő tanítását.
(Ti azt tanitjátok, hogy aki itt szenved az jutalmat kap a menyben és forditva. Akkor miért nem változtok meg. Valamint, hogy a két hely között nincs átjárás.)
Persze nem szószerint így mondta, de ez a lényege.
A Bibliában a pokol, vagy más néven a seol nem mast jelent mint a sírgődör.
Nem létezik a purgatorium sem. Ez mese.
A ti tanításotok az, hogy az akkori emberek nem hitték a pokol létezését, ehhez képest most meg azt mondod, hogy az ő tanításukat használta fel példának ahelyett, hogy azt mondta volna, hogy nem létezik. Hagyjuk. Jehova tanúi inkább ne írjanak, mert nem tudják a választ.
Adventista?
#2
Az általad felvázolt büntetés, nincs egyenes arányban az elkövetett bűnnel, sem időben, sem más téren.
Isten egy 50, vagy 70 év alatt elkövetett hibákat, nem fogja örökké való gyötrelemmel büntetni, ez az igazságossága és a szeretete nem engedné.
Jézus azért halt meg, hogy a halál újra ne legyen létező fogalom az ember életében, mint ahogy nem is volt tervében ez Istennek.
s ahogy Ádám méltatlan lett az életre és meghalt, Évával együtt, úgy lesz másokkal is akikre nem érvényes Jézus halála.
Az első emberpárt semmilyen örök gyötrelemre nem ítéltek, és ez a többiekre sem érvényes.
A Bűnért halállal, és nem tűzzel való fájdalmas kínzással büntet Isten. S ebből vagy méltó lesz a feltámadásra, vagy nem és a halálban marad.
Ezt a valamikor egyházak találták ki, hogy félelembe tartsák az "alattvalóikat"
Sajnos sok téves tanítást hoztak be az életükbe, ami nem összeegyeztethető Isten gondolataival és szándékaival.
"az örök tűz", mint említettem volt, a feltámadás nélküli halált jelenti, ahonnan soha semmilyen módon nem lesz újra életre lehetősége az illetőnek. Mert az ilyen személyre nem vonatkozik Jézus halálának megváltó értéke.
Figyeljük meg egy katolikus műnek a Márk evangéliuma 9. fejezetének 48. verséhez fűzött megjegyzését:
„A szóhasználat Izajástól (66,24) származik, ahol a próféta rámutat arra a két módra, ahogyan a holttestek rendszerint megsemmisültek: bomlás és égetés által . . . Az, hogy a férgek és a tűz egymás mellett szerepelnek a szövegben, megerősíti a pusztulás gondolatát . . . Mindkét pusztító erő úgy van megjelenítve, mint ami állandó (»nem alszik ki«, »nem pusztul el«): vagyis egyszerűen lehetetlen elmenekülni előlük. Ebben az ábrázolásban a kizárólagos túlélők a férgek és a tűz – nem az ember –, és mindkettő bármit megsemmisít, ami a hatalmába kerül. Ennélfogva ez a leírás nem egy örökké tartó kínzásról szól, hanem egy teljes mértékű pusztulásról, és mivel megakadályozza a feltámadást, egyenértékű a végleges halállal. [A tűz] tehát a megsemmisülés jelképe” (El evangelio de Marcos. Análisis lingüístico y comentario exegético, II. kötet).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!