Mi a külömbsèg a tisztitòtüz ès a pokol között?
@ A tisztítótűz (vagy más néven purgatórium) pedig nem bibliai tanítás, ezt maga a katolikus egyház is elismeri:
Ez hülyeség, ilyet így, ebben a formában nem ismer el a Katolikus Egyház.
@ "A Szentírás sehol sem említi kifejezetten"
Ez persze igaz. Amit a Szentírás nem állít kifejezetten (Pl: Szentháromság, tisztítótűz), az nem jelenti, hogy egyáltalán nincs benne, s főleg nem jelenti, hogy ellentétes lenne vele.
@ A purgatórium elnevezést csak a 9. század óta használja a teológia.
Persze ez is igaz, de ez szintén nem jelenti, hogy korábban alapjaiban nem létezett ez a tanítás, csak nem volt kifejtve, s nem volt így elnevezve. A tisztítótűz tana a halottakért végzett imádság hagyományából tisztázódott le.
@ A pokol egyáltalán nem örök, legalábbis a Biblia szerint!
Ha a pokol alatt a bibliai seolt illetve a hádészt értjük akkor ez tulajdonképpen igaz. De ma a "pokol" szó alatt inkább és általában a véglegesen elkárhozottak helyére gondolunk.
@ "És a tenger kiadta a halottakat, akik őbenne voltak; és a halál és a pokol is kiadta a halottakat, akik őnáluk voltak; és megítéltettek mindnyájan az ő cselekedeteik szerint."
Ugye a pokol szó itt a "hádész" fordítása, ami azonban így kissé félreérthető a "pokol" szó jelentésének megváltozása miatt. Mindenesetre szerintem legalábbis nagyon jól látszik, hogy a "hádészban" nem csak az örök kárhozatra várakozók vannak, tehát kell legyen egy ideiglenesen rossz állapot is, ami tökéletesen megfelel a tisztítótűz tanának.
@ "A pokol pedig és a halál vettettek a tűznek tavába. Ez a második halál, a tűznek tava. Aki nem volt beírva az élet könyvébe, azt a tüzes tóba vetették."
A "hádész" és a halál ugyan visszaadta a halottait, de legalábbis egy részük ezzel nem sokra megy, mert megy a második halálba, tehát cseberből vederbe. A "pokol" szó alatt ma azok állapotát értjük, akik a második halál vármányosai, de még egyenlőre az első halál és a hádész foglyai.
A "hádész" és a halál nem pusztán egy hely, hanem sátáni hatalmasságok, ezért lehet azokat is a második halálba küldeni, a végleges kárhozatba, ahol gyötörtetni fognak örökkön-örökké.
@ A tisztítótűz nem létezik, mivel ellentmondana a Zsidók 10:14-nek: "Mert [Jézus] egyetlen áldozattal örökre tökéletessé tette a megszentelteket."
Mindenki tudja, hogy nem tökéletes. Tehát tökéletességünk csak reménybeli, ahogy az üdvösségünk is, noha bizonyos értelembe mondhatjuk, hogy üdvözültünk, és pontosan ebben az értelemben vagyunk tökéletesek is.
Aki egy kicsit is használja az eszét, az tudhatja, hogy van ideiglenes büntetés. Hiszen sem Krisztus váltság áldozata sem a megtérésünk nem eredményez azonnali mennyországot, hanem többé-kevésbé továbbra is szenvedjük a bűn következményeit.
A tisztítótűz tana mindössze csak annyit állít, hogy az ideglenes büntetésnek van illetve lehet egy halálon túli része is. Ez semmiben sem csökkenti Krisztus megváltói érdemét, ha egyszer földi szenvedéseink és büntetéseink sem csökkentik.
Az én meggyőződésem szerint Isten jó,és Ő minden olyan dolgot leíratott a Bibliába,ami üdvösségünk feltétele.
Mivel a"tisztítótűz"hamistana az üdvösség eldöntésének idejét,annak feltételét-a "purgatórium megtisztítása" utánra tolja-,a Biblia tanátóltól eltérő időre,az nem lehet a Jóisten megoldása.
Az,már csak egy extra,hogy Krisztus miért szenvedett,ha a bűnösnek is el kell szenvedni bűne büntetését?
A purgatórium tana,idegen a Biblia tanától,és nem szolgál mást,mint a kegyelmes Isten jelleme bemocskolását,félelemkeltést,mely jó eszköz bűnbocsájtó cédulák marketingjéhez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!