A keresztények ellenzik a jógát és a meditációt?
István!
Te öntudatodnál vagy? Tisztában vagy azzal, hogy mit csinálsz?
A személyes tapasztalat hiányát további, másoktól szerzett fals információk linkelésével próbálod erősíteni. Nonszensz, hogy a gömb jóslást és a reikit egy kalap alá veszed.
Amúgy az általad linkelt írás kb a névelőket kivéve marhaság.
Nagyjából idézek egy Mooji nevű advaita tanító és egy kérdező beszélgetéséből. Nem teszem idézőjelbe, mert biztos, hogy nem szó szerinti.
Kérdező-Mooji, mit tegyek, ha érzem magamban a kundalini emelkedését?
Mooji-Azonos lehetsz-e egy olyan energiával, amelyet magadban érzékelsz? Hogy lehetnél az, amit érzékelsz? Kell neked ezzel az egésszel egyáltalán foglalkoznod?
Amiket gondolsz(illetve amiket összelopkodtál másoktól) a jógáról, meditációról, azok szimpla baromságok és saját tapasztalás nélkül értéktelen szemét, aminek a gazdija vagy.
Fiammal folytattam egy beszélgetést tegnap, kb így hangzott.
Sütöttem gyömbéres, limeos zöldségeket szójaszósszal. Megkóstolod?
Nem, nem szeretem.
Ettél már ilyent?
Nem.
Akkor honnét tudod, hogy nem szereted?
Én már leírtam erről a véleményemet, nem ismétlem magamat.
"Akkor honnét tudod, hogy nem szereted?"
Az egyszeri példád szerint a keresztényeknek ki kéne próbálni mindent, mert egyébként nem állapítható meg valamiről, hogy szerethetik-e vagy sem. Tehát ki kellene próbálnunk a gömb jóslást is meg a horoszkópot is, meg az összes többi ezoterikus dolgot is. De erre semmi szükség, mert már az Ószövetségben el lett mondva, hogy a keresztényeknek ehhez semmi közük nem lehet:
"Ne forduljatok a halottidézőkhöz és semmit se kérdezzetek a jósoktól, hogy tisztátalanná ne tegyétek magatokat általuk. Én, az Úr vagyok a ti Istenetek!" (3Mózes 19,31).
Ugyanez vonatkozik azokra a technikákra is,
Továbbá a példád más sebből is vérzik. Itt ugyanis nem az a lényeg, hogy valami szerethető-e vagy sem, hanem hogy krisztusi-e vagy sem. Tehát teljesen mindegy, hogy mennyire jó, hatásos és szerethető a jóga vagy épp a gömb jóslás. Krisztus nem jógázott, tovabbá arra buzdított, hogy imában kérjük az erőt Istentől, nem magunkból vagy különféle természeti erők befogadásából nyerjük azt. Egy étel szeretete valóban csak úgy dönthető el, ha megkóstoljuk, de ezen a példa nem vonatkoztatható át mindenre...
Én keresztény vagyok, és nem ellenzem.
A jóga egyenlő a tornával. A meditáció pedig relaxálás. Nekem az nem szimpatikus, mikor a nagy isteneket dicsőítik, mivel én egy Istenben hiszek, a szerető és gondoskodó Atyánkról.
István!
Senki nem mondta, hogy ne próbáld ki. Próbáld ki aztán véleményezheted!
Ha nem szabad a jövendőmondókat hallgatnod, akkor dobáld ki Dániel meg Ézsaiás meg a többi próféta könyveit.
Egyébként meg újra visszatérsz arra a baromságra, hogy bármiféle erőt fogadna be aki jógázik vagy meditál.
Fel tudod végre fogni, hogy erről szó nincsen vagy a torzképzeted mantrázod tovább? Fel tudod fogni, hogy a forrásod baromságokat ír?
"Senki nem mondta, hogy ne próbáld ki. Próbáld ki aztán véleményezheted!"
Nem fogom, mondtam már. Ahogy a gömb jóslást sem. Semmi szükségem rá. A jóga az én szememben egy okkult praktika, amivel az ember erőhöz vagy megnyugváshoz juthat. Amit idéztem ezzel kapcsolatban, azt lebaromságoztad, viszont nem mutattál rá, hogy hol téved a szöveg. A jóga szó jelentése ugyanis ez: "egyesülés", de mivel is? A pránával, ami a jógában az univerzális energiát jelenti, egyfajta istenpótlékot. Ettől várják aztán a meggyógyulást, a testi és lelki harmóniát stb.. s nem a Szentlélektől, aki Jézus elmondása szerint a Paraklétosz, vagyis a segítőnk, a vígasztalónk.
Én elhiszem, hogy a jóga lehet jó érzés, a különböző testhelyzeteknek vagy a ritmikus légzésnek lehetnek látszólag pozitív testi és pszichés hatásai. A jógázók érezhetnek megnyugvást, kellemes érzéseket, olykor fényt, meleget stb. Sőt, előfordulhat, hogy "mély felismerésekre" jutnak. De ezen élményeket nem szabad összetéveszteni a Szentlélek jelenlétével! A Hittani Kongregáció 1989-ben (Joseph Ratzinger vezetése alatt) kiadott A keresztény elmélkedés néhány szempontja című, a katolikus püspökökhöz írt levele így figyelmeztet:
„Egyes fizikai gyakorlatok automatikusan a nyugalom és feloldódás élményét, elégedettségi érzéseket, sőt talán fény- és hőjelenségeket eredményeznek, amelyek a lelki emelkedettség állapotához hasonlatosak. Ha ezeket felcserélnénk a Szentlélek hiteles vigasztalásával, az a lelki út elképzelésének teljesen hibás módjához vezetne. Ha a misztikus tapasztalás tipikusan szimbolikus jelentőségével ruháznánk fel ezeket, amikor a személy erkölcsi magatartása ennek még nem felel meg, egyfajta szellemi skizofrénia állna előttünk, amely végül pszichés zavarokba, és olykor erkölcsi rendellenességekbe torkollna.”
** A védjegy jogtulajdonosa nem járult hozzá a szó használatához.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!