Miért volt a kertben az élet fája, ha nem volt halál?
Az ember teremtmény,s mint ilyennek nincs önmagától örökélete.(Pl.ebben is eltér Jézus,bár ezt a képességét időlegesen,önként letette.)
Az ember örökélete,az "Élet fája" gyümölcsétől függött,aminek elérése,kiűzetésükkor elérhetetlenné vált.
Az élet fájáról,és az élet vizéről János apostol is ír a Jelenések könyvében,de a jövőbeli édeniről,hisz az első éden megszűnt,az özönvízkor.Pogányoknak nevezettek azok,akik Istennel kötött szövetség nélkül,de a szívükben élő Istennel(a szeretettel)élték le életüket.
(Az eredeti édenben pogányok emlegetése mély tudatlanságot jelez.)
Arról semmi bibliai tudósítás nem szól,hogy az élet fája gyümölcse meddőséget eredményezett volna,de az butaság is,hisz azzal miként teljesítették volna Isten szaporodásról szóló parancsát.
Egyszerűen nem voltak meg a biológiai feltételei a gyermekszületésnek,a kiűzetés előtt.(Talán túl rövid volt erre az idő.)
Az egész Föld rendelkezett a lakhatás feltételeivel,de az embernek kellett azt beültetni élelmet hozó növényekkel.
11-es válaszolónak!
"Ter 3.16
Az asszonyhoz pedig így szólt: "Megsokasítom terhességed kínjait. Fájdalmak közepette szülöd gyermekeidet. Vágyakozni fogsz férjed után, ő azonban uralkodni fog rajtad."
Tehát létezett terhesség, mert arra hivatkozik Isten. Az ember ismerte a szaporodás fogalmát, már az édenben. "
A terhességnek csak a lehetősége létezett, hisz Évának még nem volt akkor gyermeke. "Fájdalmak közepette szülöd gyermekeidet", azaz fájdalmak közepette fogja már az elsőt megszülni. Előre is meg lehet átkozni valakit...
"Ter 2.8
Az Úristen kertet telepített Édenben, keleten, és oda helyezte az embert, akit teremtett.
Oda helyezte, tehát arra a helyre rögzítette (így is értelmezhető). Bár nem nyilatkozik a hely elhagyásáról, az, hogy oda helyezte, nyilvánvaló utalás rá, hogy ott szerette volna tudni őket. Csak és kizárólag ott. "
Nem feltétlen, rosszul logikázol. Oda helyezte, de nincs kinyilatkoztatva, hogy meddig. Az volt Ádám feladata, hogy őrizze és művelje a kertet. Ez kb. olyan, mint ahogy valaki a Földön él, de van lakása. Ádáméknak az Édenben lévő kert lett az első birtokuk. Isten tanítani kezdte ezzel Ádámot. Minden tanítás gyakorlati volt. Pl. nem csak úgy adta Évát társnak, hanem előtte beláttatta Ádámmal, hogy:
1. nem jó egyedül
2. az állatok nem teljes értékű társak (1 Mózes 2.18-20)
Ebbe semmi más belemagyarázni való nincs.
"Ez is érdekes:
Ter 4.1
Az ember megismerte feleségét, Évát, ez fogant, megszülte Kaint, és így szólt: "Isten segítségével embert hoztam a világra."
Már az édenben is ismerte, nem? Miért kellett kiemelni, hogy megismerte?"
Semmi érdekesség nincs benne, anno a "megismer" szót használták a nemi aktusra. Nézd csak:
1 Mózes
4,17 És ismeré Kain az ő feleségét, az pedig fogada méhében, és szűlé Hánókhot. És építe várost, és nevezé azt az ő fiának nevéről Hánókhnak.
"Tehát ha létezett férfi és nő a bűnbeesés előtt, tervezett volt a szaporodásuk is és az is, hogy véges lesz az életük. "
A szaporodás tervezett volt, de a halál nem. Nézd:
1 Mózes
1,27 Teremté tehát az Isten az embert az ő képére, Isten képére teremté őt: férfiúvá [Máté. 19,4. Márk. 10,6.] és asszonynyá teremté őket.
1,28 És megáldá Isten őket, és monda nékik Isten: Szaporodjatok és sokasodjatok, és töltsétek be a földet és hajtsátok birodalmatok alá; és uralkodjatok a tenger halain, az ég madarain, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon.
Szaporodás tehát adott volt, ebben igazad van.
1 Mózes
2,16 És parancsola az Úr Isten az embernek, mondván: A kert minden fájáról bátran egyél.
2,17 De a jó és gonosz tudásának fájáról, arról ne egyél; mert a mely napon ejéndel arról, [Róm. 5,12.] bizony meghalsz.
A halál tehát nem volt eleve elrendelve, hanem feltételhez kötött volt, Ahogyan Pál magyarázza a teológiájában:
Róma
5,12 Annakokáért, miképen egy ember által jött be a világra a bűn [1 Móz. 3,6-16.] és a bűn által a halál, és akképen a halál minden emberre elhatott, mivelhogy mindenek vétkeztek;
És mire hivatkozik az Ige:
3,6 És látá az asszony, hogy jó az a fa eledelre s hogy kedves a szemnek, és kivánatos az a fa a bölcseségért: szakaszta azért annak gyümölcséből, és evék, és ada [1 Tim. 2,14.] vele levő férjének is, és az is evék.
Timóteus
2,14 És Ádám nem csalattatott meg, hanem az asszony megcsalattatván, [1 Móz.3,1-6.] bűnbe esett
Tehát a Biblia egyértelműen kijelenti, hogy a jó és gonosz tudásának fájáról való evéssel jött be a bűn, az átok és a halál az emberiségre és a teremtett világra
"Ter 2.23-24:
Az ember így szólt: "Ez már csont a csontomból és hús a húsomból. Asszony a neve, mivel a férfiből lett.Ezért a férfi elhagyja apját és anyját és feleségéhez ragaszkodik, s a kettő egy test lesz.
Apa, anya = család, felmenők, tehát szaporodás. "
Ez is előzetes prófécia, Ádámék utódjaira vonatkozott. + Előremutatű prófécia az Újszövetségre:
Efézus
5,31 Annakokáért elhagyja az ember atyját és anyját, és ragaszkodik az ő feleségéhez; és lesznek ketten egy testté. [1 Móz. 2,24. vers 27.30. 2 Kor. 11,2.]
5,32 Felette nagy titok ez: de én a Krisztusról és az egyházról szólok.
21-es válaszoló!
"Az ember örökélete,az "Élet fája" gyümölcsétől függött,aminek elérése,kiűzetésükkor elérhetetlenné vált. "
Ha ez igaz, akkor a halál már a bűneset előtt jelen volt a világban, és nem az ember hozta be a világba a halált. Isten a teremtésének végén azt mondta, hogy minden igen jó. Ebbe akkor a halál is beletartozott, hiszen nem volt az embernek örök élete, mert azt egy fa gyümölcse biztosította. Ha nem az ember miatt van halál, akkor az ember nem okozója annak, hanem áldozata, így megváltásra sincs szüksége.
más fordításokban tiltott fa, tiltott gyümölcs stb. A lényeg nem ettől függött az életük, ha nem, hogy engedelmeskednek-e Isten azon parancsának mely szerint nem ehetnek belőle. Ha betartották volna ezt az egyszerű parancsot-mellyel az engedelmességüket tudták volna kimutatni Istennek-ma nem tartana itt a világ.
Ha letesznek eléd egy köteg pénzt, attól te még nem vagy bűnös, ellenben ha ellopod vár a törvény (emberi törvény)szigora. Innen a következtetés egyszerű.
Kedves Kérdező!
Az ember örökélete,az"élet fája"gyümölcsétől függött 1 Móz 3:22-24 szerint:
"És monda az Úr Isten: Ímé az ember olyanná lett, mint mi közűlünk egy, jót és gonoszt tudván. Most tehát, hogy ki ne nyújtsa kezét, hogy szakaszszon az élet fájáról is, hogy egyék, s örökké éljen:Kiküldé őt az Úr Isten az Éden kertjéből, hogy mívelje a földet, a melyből vétetett vala.És kiűzé az embert, és oda helyezteté az Éden kertjének keleti oldala felől a Kerúbokat és a villogó pallos lángját, hogy őrizzék az élet fájának útját."
Azt nem állítom,hogy ez valóságosan harapható gyümölcs volt,de mindenképpen az örökélet feltétele.
Talán jelképes,bár tapasztalható,mint a"Lélek gyümölcse,a szeretet".
Sziasztok!
Szerintem nagyon egyszerű ez a dolog. Mi teremtmények vagyunk, és van egy Teremtőnk. Értelemszerűen egyedül a Teremtő halhatatlan (lásd pl. 1 Tim. 6:16), minden teremtmény halandó, hiszen az élete a Teremtő kezében van.
Ahogyan Asperrimus is írta, azért nem volt halál a kertben, mert az élet fája biztosította az életet. Természetesen a Teremtő Isten az, aki biztosítja az életet, az élet fája csupán egy eszköz ebben.
Az a halál, amit mi most ismerünk még nem a végső megsemmisülés. Vagyis minden ember, aki valaha élt a Földön fel fog támadni, ahogyan az Úr Jézus Krisztus tanította: "mert eljön az óra, amelyben mindazok, akik a koporsókban vannak, meghallják az ő szavát, és kijönnek; akik a jót cselekedték, az élet feltámadására; akik pedig a gonoszt művelték, a kárhozat feltámadására." (Jn. 5:28-29).
Ahogyan többen is írták az élet fája megjelenik az újjáteremtett Földön is: "a folyóvízen innen és túl életnek fája volt, mely tizenkét gyümölcsöt terem, minden hónapban meghozván gyümölcsét; és levelei a pogányok gyógyítására valók." (22:2)
Azt kell látni, hogy ezek csak eszközök az Isten nagy munkájában.
Üdv. Péter
Péter ez több problémát is felvet. Az élethez egy feltétel tartozott, nem szabadott enni a jó és rossz tudásának fájáról. A kérdésem mi történik, ha nem eszik az élet fájának gyümölcséből? Meghal. Tehát a halál jelen volt a kertben, nem az ember hozta be a halált a világba. És Isten szerint nem adott plusz x hónapot vagy évet az élet fájának gyümölcse, hanem egyetlen szakítás adta az örök életet :
IMózes 3
22. És monda az Úr Isten: Ímé az ember olyanná lett, mint mi közűlünk egy, jót és gonoszt tudván. Most tehát, hogy ki ne nyújtsa kezét, hogy szakaszszon az élet fájáról is, hogy egyék, s örökké éljen:
23. Kiküldé őt az Úr Isten az Éden kertjéből, hogy mívelje a földet, a melyből vétetett vala.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!