Római katolikusok! Hogyan kell tekinteni gyónás szempontjából az egyes bűnöket?
Pl. az adott bűn elkövetésének idején az egyén bizonytalan abban, hogy halálos bűn-e, vagy nem súlyos az, amit elkövetett, akkor az súlyos bűnnek számít-e? Vagy csak azután számít súlyosnak, miután biztos ismerete lesz róla és ismét - ekkor már tudva annak milyenségét - elköveti?
Egy konkrét példa:
ha valaki maszturbál, de nem tudja, vagy bizonytalan abban, hogy az súlyos bűn, akkor azt hogyan "számítják fel" neki?
Mi elsőáldozás előtt kaptunk ilyen papírt, amin rajta volt pár (elég sok) kérdés meg válasz a vallásról (Ki volt Jézus Krisztus nevelőapja, ki a négy evangélista, milyen vallású vagy, stb); a Miatyánk, pár egyéb ima, meg egy úgyn. lelkitükör.
Na, a lelki tükör az. A gyónás menete után szerepelt, ki voltak vastagítva a súlyos bűnök, aláhúzva a halálosak.
Egyébként lelkiismereted szerint gyónjál, én ha gyónni megyek (még csak párszor voltam) akkor elmondom a kisebb dolgokat is. De van, aki csak a halálosakat mondja el és az is tök oké. A példádra sajna nem tudok válaszolni, mert az kicsit olyan, mintha én ítélném meg... bocsesz :/ (bár elvileg a szemérmetlent bűnös akarattal tenni/mondani/képzelni/rajzolni(?)/stb halálos bűn, ez áll az emlékeimben.) De nem biztos, hogy ezt mi emberek olyan könnyen meg tudjuk állapítani, csak mondom. Esetleg elbeszélgethetnél erről a gyóntató pappal is.
Kezdkük a végéről!
Az önkielégítés tilalmát nem találhatjuk meg a Bibliában.(Mi mást tehetett Salamon király 1000 felesége,amikor nem volt soron évek óta?)
A másik kérdés,a gyónás.
Mi köze van az Isten,és közted lévő jogviszonyhoz a Róma spiclijének?Miért kellene rábízni olyan dolgokat,amihez semmi köze sincs?
Egy másik dolog,a "halálos bűnök"megkülönböztetése,a bocsánatos bűnöktől.
Elárulom neked,hogy minden bűn halálos Krisztus kegyelme nélkül,s még a gyilkosság is megbocsájtható Krisztus kegyelmével.(Ezért imádkozott Jézus a kereszten gyilkosaiért.)
A bűnök ilyen kategórizálása idegen Krisztus tanításaitól.
Azt kérném, hogy maradjunk a római katolikus vallás nézeteinél! Engem konkrétan az érdekel.
Most nem tudok mit kezdeni azzal, hogy "felesleges a gyónás", vagy hogy "nincs halálos és nem halálos bűn", stb.
A Római Katolikus Egyház szerint van.
Ennek fényében válaszoljatok a kérdésemre, kérlek! Köszönöm szépen!
A halálos bűn definíciója itt olvasható:
Idéznék belőle:
"A súlyos dolog, a teljes tudatosság és meggondolt beleegyezés teszi a bűnt halálossá."
A te példádban a teljes tudatosság hiánya már eleve kizárja a halálos bűn eshetőségét.
Továbbá:
"Az érzéki ösztönök, a szenvedélyek, a külső kényszer és a betegségek szintén csökkenthetik a bűn szabad és szándékos jellegét."
Tehát ha valaki úgy maszturbál, hogy na most csak azért is maszturbálok egy jót, az halálos bűn. Viszont az érzékek elhatalmasodása esetén inkább csak egy gyengeségről van szó.
A helyzet az, hogy nem könnyű objektíve megállapítani a halálos és a nem halálos bűn pontos határát, hiszen a definíció eleve már egy szubjektív elemet is tartalmaz. Különben is minden bűn káros, s a súlyos bűnök általában a kevésbé súlyosak elhatalmasodásából származnak. Harcolj minden bűn ellen, gyónd meg a kevésbé súlyosakat is, hiszen ez azért van, hogy gyógyulj, s nem azért, hogy megszégyenülj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!