Ha a pokol a bünös lelkek kinzò helye, akkor egyesek szerint Jézus hogy volt három napig ott?
Légy szíves, mellékelj már a véleményed mellé héber, illetve görög nyelvészeti bizonyítékokat is, hogy hogyan is állítottad fel a fenti egyenletet! A múltkor rámutattam arra, hogy mind az Ó-, mind az Újszövetség következetesen más szót használ a sír kifejezésére, mint amit Pokolnak fordít a fordító. Az ugyan igaz, hogy a fordításban előfordulnak következetlenségek, ez azonban nem fedezhető fel az eredeti szövegben. Sem a Seol, sem az Abaddon, sem pedig a Hádész nem jelent sírgödröt. Ha az ember tanulmányozza a szavak kontextusát, akkor pedig egyértelmű, hogy nem egy a föld felszínébe kapart lyukról van szó, amit a holttest elhantolásához ástak.
Soha nem tudtam megérteni azokat az embereket, akiknek volt egy elképzelésük a szellemi valóságról, és ahhoz elkezdták a Bibliát hozzáidomítani, hogy alkalmassá váljon annak igazolására, amit egyébként nem mondana. A Biblia beszél a gyötrelem helyéről, és csak azoknak a szavaknak az átértelmezése árán mondatható ki a Bibliával az, hogy a gonoszok büntetése csupán annyi, hogy meghalnak, és nem támadnak föl. Akik a Pokol valóságát a Bibliával igyekeznek cáfolni, rendszeresen a Prédikátor könyvét idézik. Azt a könyvet, ami sokszoros visszacsatolással mondja ki, hogy a vizsgálódásainak és konklúzióinak az esszenciája kizárólag a Nap alatt értendő. Ez pedig nem más, mint hebraizmus, ami egyszerűen a mi világunkat jelenti, de a tizenkét fejezet alatt egyszer sem lép túl a fizikai valóság korlátain, csak a legeslegvégén a 12,15-16-ban:
"A dolognak summája, mindezeket hallván, ez: az Istent féljed, és az ő parancsolatit megtartsad; mert ez az embernek fődolga! Mert minden cselekedetet az Isten ítéletre előhoz, minden titkos dologgal, akár jó, akár gonosz legyen az."
A Prédikátor könyvét a Pokol semlegesítésében perdöntőnek állítók persze ezt a legeslegutlsó mondatot már nem tartják perdöntőnek, ezt már relativizálják, szimbolizálják, mert nem fér bele a koncepciójukba. Ám Salamon azt állítja, amit Dániel, Jézus, Pál és János apostol is, hogy Isten minden cselekedetet előhoz az ítéletre, a jókat is, és a rosszakat is. Ha az istentelen emberek sorsa csupán annyi lenne, amit a Prédikátor könyvének a Nap alatt - tehát a mi világunk szempontjából - érvényes megállapításai alapján igyekeznek alátámasztani, akkor hogyan hozhatná elő Isten a rossz cselekedeteket a szembesítés lehetősége nélkül. Arról nem is beszélve, hogy a szembesítés tényét Dániel, Jézus, Pál és János egyérteműen ki is mondja, de egyébként is az egész Bibliát áthatja az az alapelv, hogy mindenkinek el kell majd számolnia, és ez alól senki számára sincs kibúvó.
"Tiéd Uram a kegyelem is. Bizony te fizetsz meg mindenkinek az ő cselekedete szerint!" (Zst 62,13)
"Csalárdabb a szív mindennél, és gonosz az; kicsoda ismerhetné azt? Én, az Úr vagyok az, aki a szívet fürkészem és a veséket vizsgálom, hogy megfizessek kinek-kinek az ő utai szerint és cselekedeteinek gyümölcse szerint." (Jer 17,9-10)
"Nagy tanácsú és hatalmas cselekedetű, akinek szemei jól látják az emberek fiainak minden utait, hogy kinek-kinek megfizess az ő utai szerint, és az ő cselekedeteinek gyümölcse szerint" (Jer 32,19)
"És sokan azok közül, akik alusznak a föld porában, felserkennek, némelyek örök életre, némelyek pedig gyalázatra és örökkévaló utálatosságra." (Dán 12,2)
"Mert az embernek Fia eljő az ő Atyjának dicsőségében, az ő angyalaival; és akkor megfizet mindenkinek az ő cselekedete szerint." (Mt 16,27)
"És ezek elmennek majd az örök gyötrelemre; az igazak pedig az örök életre." (Mt 25,46)
"Ne csodálkozzatok ezen: mert eljő az óra, amelyben mindazok, akik a koporsókban vannak, meghallják az ő szavát, És kijőnek; akik a jót cselekedték, az élet feltámadására; akik pedig a gonoszt művelték, a kárhozat feltámadására." (Jn 5,4-5)
"Reménységem lévén az Istenben, hogy amit ezek maguk is várnak, lesz feltámadásuk a halottaknak, mind igazaknak, mind hamisaknak." (ApCsel 24,15)
"Avagy megveted az ő jóságának, elnézésének és hosszútűrésének gazdagságát, nem tudván, hogy az Istennek jósága téged megtérésre indít? De te a te keménységed és meg nem tért szíved szerint gyűjtesz magadnak haragot a haragnak és az Isten igaz ítélete kijelentésének napjára. Aki megfizet mindenkinek az ő cselekedetei szerint: Azoknak, akik a jó cselekedetben való állhatatossággal dicsőséget, tisztességet és halhatatlanságot keresnek, örök élettel; Azoknak pedig, akik versengők és akik nem engednek az igazságnak, hanem engednek a hamisságnak, búsulással és haraggal. Nyomorúság és ínség minden gonoszt cselekedő ember lelkének, zsidónak először meg görögnek;" (Rm 2,4-9)
"A plántáló pedig és az öntöző egyek; de mindenik a maga jutalmát veszi a maga munkája szerint." (1Kor 3,8)
"Mert nekünk mindnyájunknak meg kell jelennünk a Krisztus ítélőszéke előtt, hogy ki-ki megjutalmaztassék aszerint, amiket e testben cselekedett, vagy jót, vagy gonoszt." (2Kor 5,10)
"És láték egy nagy fehér királyi széket, és a rajta ülőt, akinek tekintete elől eltűnék a föld és az ég, és helyük nem találtaték. És látám a halottakat, nagyokat és kicsinyeket, állani az Isten előtt; és könyvek nyittatának meg, majd egy más könyv nyittaték meg, amely az életnek [könyve]; és megítéltetének a halottak azokból, amik a könyvekbe voltak írva, az ő cselekedeteik szerint. És a tenger kiadá a halottakat, akik ő benne voltak; és a halál és a pokol is kiadá a halottakat, akik ő náluk voltak; és megítéltetének mindnyájan az ő cselekedeteik szerint. A pokol pedig és a halál vettetének a tűznek tavába. Ez a második halál, a tűznek tava. És ha valaki nem találtatott beírva az élet könyvében, a tűznek tavába vetteték." (Jel 20,11-15)
A számotokra megértendő kulcskifejezések az "örökké tartó gyötrelem", a "nyomorúság és ínség minden gonoszt cselekedőnek", illetve a "kárhozat feltámadása". Ha csak ennyit hajlandóak lennétek megérteni, már önmagukban is cáfolnák az álláspontotokat. A Biblia egyértelműen tanítja a Pokol létezését. De ha ezt monst nem veszem figyelembe, akkor is eljön az ítélet napja, amikor mindenki feltámad, mégpedig ugyanolyan halhatatlan testben, mint Jézus, és az elkárhozók a halhatatlan testükkel együtt lesznek bedobva a Gyehennába. Tehát ha nem is mondaná a Biblia, hogy létezik Pokol - de egyébként mondja -, akkor is lesz ítélet, és az elmarasztaló ítélet alá esők örök gyötrelemre mennek. Akik pedig ezt tagadják, a hazugságot lehelik magukból, akár tudják, akár nem.
Kedves Asperrimus!
Úgy látom látomásod volt olvasás közben!
Én,az előző hozzászólások kőzt nem találtam olyat,amelyik tagadta volna a pokol,és az utolsó ítélet létét,s te pedig egyfolytában saját látomásod cáfolod.
A pokol,igenis létezik.Az utolsó ítélet minden megszületettre vár,ahogyan azt a Biblia megírta.
Ahogyan azt Jézus is megjárta,mielőtt harmadnapon feltámadt,minden füstszag,és perzselési nyom nélkül,hisz ott reménytelenül hűvös van.
Utolsó ítélet is van,bár azt nem írja sehol a Biblia,hogy azon romolhatatlan testben támadnak fel az elkárhozottak is.
Azt,viszont írja,hogy az örökké(egy befejezett örökkévalóságra szólóan örökké)elég a pokol,vagyis a halál.
"A pokol pedig és a halál vettetének a tűznek tavába. Ez a második halál, a tűznek tava."(Jel 20:14)
Hmmm!
Ez a látomás,az elkárhozottak romolhatatan testéről egy érdekes találmány,de ne számíts Nóbeldíra érte!
Kedves Asperrimus!
Természetesen,a Bibliát nem utasítom el(sosem tettem),csak némely bibliaidegen tévtant,amit belemagyaráznak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!