A katolikus nézet szerint a mennyország, purgatórium és pokol nem fizikai hely, hanem lét- / tudatállapotok - mit gondoltok erről, katolikusok?
Most nemrég olvastam egy angol cikkben, hogy erről beszélt Ferenc Pápa és még ő előtte már János Pál Pápa is pl.
Mit gondoltok erről a megközelítésről?
Változtat ez a váltás vajon bármin is szellemi- lelki életünkben?
Egyébként a keleti vallások (hinduizmus, buddhizmus) már alapból így vélekedik, hogy a vallási iratokban említett végső dolgok állapotok és nem fizikai helyek.
Kábszerből is van kis ezer féle, és hatású.
Az egyik,lidérces téveszméket------->purgatórium
Mennyei képzeteket,érzelmeket érzéseket hangulatot---->menny
Az idegrsz-re hat mind,honnan lehetne azt megtudni,hogy abban pillanatban ténylegesen az elménk/lelkünk ott portyázik-e?!
Am nem vagyok katolikus.:D
Nem vagyok katolikus, de nem hiszem, hogy bármilyen "váltás" történt volna, és egyébként jó lett volna, ha linkeled is a cikket, mert nem biztos, hogy helyesen vontad le ezt a következtetést abból, amit elmondott a pápa. Ilyen kérdések esetén legegyszerűbb, ha megnézed, mit ír a Katolikus Katekizmus, mert ez A hivatalos katolikus álláspont mindaddig, amíg meg nem változtatják (de nem szokásuk egyébként).
Az, ahogy a kérdésedben megfogalmaztad, egy leegyszerűsítésen alapuló félreértés. A katolikus egyház mind a kettőt vallja, amint az alábbiakból ez kiderül. Annyiban igaz, hogy a pokolt nem CSAK egy helynek, hanem egy tudatállapotnak IS tekinti, ami mondjuk elég természetes, hiszen a katolikus tanítás szerint a pokolban öntudatuknál lévő lények szenvednek. Azt tudom esetleg elképzelni, hogy a pápa hangsúlyozta a pokol mint "tudatállapot" vonását, hiszen a pokolban lévők legnagyobb szenvedése lelki természetű, az Istentől való elválasztottság és az életből való örök kizárás.
"III. A végső tisztulás, vagyis a tisztítóhely
1030 Akik Isten kegyelmében és barátságában halnak meg, de még nem tökéletesen tiszták, örök üdvösségük felől ugyan biztonságban vannak, de a halál után tisztuláson mennek át, hogy elnyerjék azt a szentséget, melyre szükségük van, hogy a mennyország örömébe beléphessenek.
1031 Az Egyház a választottaknak ezt a végső tisztulását, ami teljesen különbözik a kárhozottak büntetésétől, purgatóriumnak, tisztítóhelynek nevezi. Az Egyház a tisztítóhelyre vonatkozó tanítását főleg a Firenzei és a Trienti Zsinaton fogalmazta meg. Az Egyház hagyománya bizonyos Szentírási helyekre hivatkozva, tisztító tűzről beszél." (stb.)
Ebből nekem elég egyértelmű, hogy a purgatórium nem csak egy tudatállapot, hanem HELY is.
"IV. A pokol
1033 Csak akkor egyesülhetünk Istennel, ha szabadon választjuk azt, hogy szeretjük Őt. Istent pedig nem szerethetjük, ha ellene, a felebarátunk vagy önmagunk ellen súlyosan vétkezünk: "Aki nem szeret, az a halálban marad. Mindaz, aki gyűlöli testvérét, gyilkos: azt pedig tudjátok, hogy a gyilkosnak nincs örök élete" (1Jn 3,15). A mi Urunk figyelmeztet bennünket arra, hogy el leszünk választva tőle, ha elmulasztunk segíteni a szegények és kicsinyek súlyos szükségében, akik az ő testvérei. Ha halálos bűnben halunk meg anélkül, hogy azt megbántuk vagy Isten irgalmas szeretetét befogadtuk volna, akkor -- saját szabad választásunk révén -- tőle örökre elválasztottak maradunk. Ezt az Isten és a szentek közösségéből való végleges önkizárás állapotát nevezzük "pokolnak".
1034 Jézus gyakran beszél az "olthatatlan tüzű" "gehennáról", amely azoknak van fönntartva, akik életük végéig visszautasították a hitet és a megtérést, és ahol a lélek és a test együtt veszhet el. Jézus súlyos szavakkal hirdeti: "az Emberfia elküldi majd angyalait, azok összeszednek országában minden gonosztettet és gonosztevőt, és tüzes kemencébe vetik őket" (Mt 13,41--42), és Ő fogja kihirdetni a kárhoztató ítéletet: "Távozzatok tőlem átkozottak az örök tűzre!" (Mt 25,41).
1035 Az Egyház tanítása állítja a pokol létét és örökkétartó voltát. Azok lelkei, akik halálos bűn állapotában halnak meg, a halál után azonnal a pokolba jutnak, ahol a pokol kínjait szenvedik, "az örök tüzet". A pokol legsúlyosabb kínja az örök elszakítottság Istentől, akiben egyedül talál az ember életet és boldogságot, melyre teremtetett és amire vágyakozik."
Ebből is egyértelműen láthatod, hogy a pokol nem CSAK egy tudatállapot, hanem HELY is.
Ha érdekel, olvasgassál! [link]
Angol nyelvű oldalakon olvastam.
Pl. itt:
De ugyan ez az idézet sok helyen megjelent közel egy időben.
Nem vagyok katolikus, es en azt mondom,( a Bibliaval ala tudom tamasztani!!!) hogy a mennyorszag igazi fizikai hely. A purgatorium es a pokol az NEM LETEZIK. A pokolt annak nevezi mikor Isten az ezer ev utan(Satan fogsaga utan) megtisztijta a foldet tuzeso illetve tuz altal. De a purgatorium csak egy kitalalcio!!
Udv. Greta
Most olvastam, hogy többek között ez a "hír" is kacsa.
Így az alapján a kérdésem tárgytalanná lett.
Azt viszont fenntartom, hogy biztos nem olyan fizikai értelemben létező hely a pokol, mennyország és purgatórium, mint amit mostan viszonyok között értünk fizikai alatt.
:)
Szia!
Minden egy gondolattal és az azzal való azonosulással kezdődik. Ha ez a gondolat negatív és az ember ebben elveszti önmagát, akkor a tudati állapot a matériában is megmutatkozik.
"Ahogy kint, úgy bent, s ahogy fent, úgy lent..."
Katolikus vagyok, és úgy gondolom, hogy ezek helyek is. Legalábbis a mennyországnak és a pokolnak lennie kell valahol, mert testben fognak oda feltámadni az emberek.
Nem ezen a világon vannak, hanem párhuzamos univerzumokban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!