Hogy is van az a feltámadással? Nem is a Mennybe jutunk? Na és a testünk?
A halálunk után ugye feltámadunk és megítéltetünk.
Amit nem értek,hogy ha nem vagyunk méltóak a Mennyeknek az országába menni akkor mi is lesz?
Irány a pokol meg seol vagy mi esetleg maradunk a föld alatt?
Megszűnünk létezni.
Miért kerülnénk a pokolba ha a bűn zsoldja a halál?
Nekem ez ellentmondásos.
A másik...
Na most ha a feltámadás után nem a "felhők fölé" jutunk hanem ide a földre születünk újjá akkor...
Ha Jézus feltámadott és mutatta a hitetlenkedőknek,hogy bizony Ő maga az ám itt van a lándzsa okozta seb.
A történet szerint bele is nyúlt valaki,ugye?
Ezek szerint aki feltámad az visszakapja földi bajait.
Tehát aki szégyenkezik a szőrös teste miatt az visszakapja az undorító szőrszálait(nők?),a vak a vakságát,a dadogós a beszédhibáját, a végtag nélküliek a hiányos testüket,a cukrosok, a nyaktól lebénultak,az értelmi fogyatékosok és mindenki vissza kapja az "SAJÁT PÚPJÁT A HÁTÁRA"? Ott is mindenki viselheti a keresztjét?
Vagy a feltámadás után mindenki 33 évesként ébred,ereje teljében ?
" 23. Jézus pedig monda az ő tanítványainak: Bizony mondom néktek, hogy a gazdag nehezen megy be a mennyeknek országába.
24. Ismét mondom pedig néktek: Könnyebb a tevének a tű fokán átmenni, hogynem a gazdagnak az Isten országába bejutni.
25. A tanítványok pedig ezeket hallván, felettébb álmélkodnak vala, mondván: Kicsoda üdvözülhet tehát?
26. Jézus pedig rájuk tekintvén, monda nékik: Embereknél ez lehetetlen, de Istennél minden lehetséges."
Máté 19
Fiatalon ébred, ereje teljében.
Ha nem szakadtál el végleg Istentől, akkor előbb-utóbb a mennyországba kerülsz, bár lehet, hogy előtte még fejlődnöd kell, hogy ne legyenek jellemhibáid.
A pokolba kerülés maga a második halál.
A Jelenések 21:4 leírja hogy a földi örök élet tökéletes állapototok uralják majd. Betegségek és halál nélkül. A betegség a bűn és a tökéletlenség miatt van.
Jézus azért adta az életét hogy mindezek megszűnjenek.
1Kor 15:47 Az első ember földből való, földi (Ez az első teremtett ember: Ádám) ; a második ember, az Úr, mennyből való.
1Kor 15:48 Amilyen ama földi, olyanok a földiek is; és amilyen ama mennyei, olyanok a mennyeiek is.
1Kor 15:49 És amiképpen hordtuk a földinek ábrázatját, hordani fogjuk a mennyeinek ábrázatját is.
Vagyis a feltámadáskor halhatatlan, dicsőséges, gyönyörű testet kapnak az igazak. Jézus testén azért maradtak stigmák, hogy emlékeztessenek arra hogy mit tett a világért. Az ítéletkor emiatt is sírni fognak a pogány nemzetek amiért nem vették komolyan az üzenetet.
"Miért kerülnénk a pokolba ha a bűn
zsoldja a halál?"
Ján 11:25. ... Én vagyok a feltámadás és az élet: aki hisz énbennem, ha meghal is, él;
Szervusz
A kérdésed első felére ezt tudom válaszolni. Mi is a feltámadás?
A görög a·na′szta·szisz szó fordítása a „feltámadás”, betű szerinti jelentése ’újrafelállás’, és a halotti állapotból való felkelésre vonatkozik. Az átfogóbb kifejezés, ’a halottak feltámadása’ vagy a ’halottak közül való feltámadás’ a Szentírásban ismételten előfordul (Máté 22:31; Csel 4:2; 1Kor 15:12). A héber techí·jath′ ham·mé·thím′ jelentése: ’a holtak megelevenedése’ (Máté 22:23, lábj., Jegyzetes Biblia [angol]). A feltámadás magában foglalja az egyes személyek életének visszaállítását mindazon jellemvonások figyelembevételével, amelyeket Isten az emlékezetében megőrzött. Isten adott személyre vonatkozó akaratának megfelelően az illető vagy emberi, vagy szellemi testet kap a feltámadáskor, mégis ugyanaz a személyiség lesz, akinek jellemvonásai és emlékei megegyeznek a halála előttiekkel. A feltámadás lehetősége Isten ki nem érdemelt kedvességének csodálatos megnyilvánulása, bölcsességének és hatalmának kifejeződése, s egy mód, amely által megvalósítja a földre vonatkozó eredeti szándékát.
A seol és a pokol ugyan arra a szóra utal, az emberiség sírhelyére, csak az egyik héberül, a másik görögül van.
Egyesek égi életre támadnak el, mások a földön való örök életre. Ezt írja erről a Biblia.
Fil 3:21: Az Úr Jézus Krisztus „a mi megalázott testünket át fogja alakítani, hogy az hozzáidomuljon az ő dicsőséges testéhez azon erő munkálkodása szerint, amely megvan neki”.
Azt jelenti ez, hogy végül is a hús-vér testük dicsőül meg az egekben? Vagy azt jelenti, hogy az égi életre való feltámadásuk során az alacsonyabb rendű hús-vér test helyett dicsőséges szellemi testet öltenek? Hadd válaszoljanak a következő bibliaversek.
1Kor 15:40, 42–44, 47–50: „vannak égi testek, meg földi testek; de másmilyen az égi testek dicsősége, és másmilyen a földi testeké. Így van a halottak feltámadása is . . . Fizikai testet vetnek el, szellemi test támad fel . . . Az első ember [Ádám] a földből való, és porból alkották; a második ember [Jézus Krisztus] az égből való. Amilyen a porból alkotott, olyanok a porból alkotottak is; és amilyen az égi, olyanok az égiek is. És ahogy viseltük a porból alkotottnak képmását, úgy viselni fogjuk az éginek képmását is. Azt mondom azonban, testvérek, hogy test és vér nem örökölheti Isten királyságát.”
Eszerint nem keveredhet kétféle test, és kizárt dolog hús-vér testben az égbe jutni.
Röviden írtam csak.
A kérdésed második részére.
Hogyan szemléltette Jézus azt, hogy mit jelent a feltámadás általában az emberiség számára?
Ján 11:11, 14–44: Jézus így szólt a tanítványaihoz: „»Lázár, a barátunk nyugodni tért, de odamegyek, hogy felébresszem az álomból« . . . Jézus nyíltan megmondta nekik: »Lázár meghalt« . . . amikor Jézus megérkezett, megtudta, hogy [Lázár] már négy napja az emléksírban van . . . Jézus ezt mondta neki [Mártának, Lázár testvérének]: »Én vagyok a feltámadás és az élet« . . . hangos szóval kiáltott: »Lázár, jöjj ki!« Az, aki halott volt, kijött, lábán és kezén pólyákkal átkötve, az arca pedig egy kendővel volt körülkötve. Jézus ezt mondta nekik: »Oldozzátok ki, és hagyjátok menni.«”
Ha Jézus akkor Lázárt a boldog túlvilági életből hozta volna vissza, cselekedete szeretetlenségről tanúskodott volna. Jézus azonban az élettelen állapotból támasztotta fel Lázárt, s ez kedvesség volt mind őiránta, mind testvérei iránt. Lázár ismét élő ember lett.
Egyesek talán csak azért fognak feltámadni, hogy kimondják rájuk az ítéletet, és a második halálba küldjék őket?
Mit jelentenek a János 5:28, 29 szavai? A versek ezt mondják: „mindazok, akik az emléksírokban vannak, hallani fogják az ő hangját, és kijönnek: akik jó dolgokat tettek, az élet feltámadására, akik hitvány dolgokat cselekedtek, az ítélet feltámadására.” Jézus e szavait csak annak fényében lehet megérteni, amit később Jánosnak jelentett ki látomásban. (Jó lenne elolvasni a Jelenések 20:12, 13) Mindazok, akik korábban jót tettek, és mindazok, akik gonoszok voltak, „egyénenként a tetteik szerint” lesznek megítélve. Mely tetteik alapján? Ha azt állítanánk, hogy valakit a korábbi életében véghezvitt tettei alapján fognak megítélni, akkor ellentmondásba kerülnénk a Róma 6:7 szavaival: „aki meghalt, azt felmentették a bűne alól.”
De ésszerűtlen is lenne csupán a megsemmisítésért feltámasztani valakit. Így a János 5:28, 29a-ban Jézus a feltámadásra utalt; a 29. vers további része pedig kifejezésre juttatja, hogy mit eredményez az emberek számára ez a feltámadás, miután emberi tökéletességre jutottak és megítéltettek.
És végül:
Mit mond a Jelenések 20:4–6 azokról, akik a földön fognak feltámadni?
Jel 20:4–6: „láttam trónokat, és ott voltak azok, akik leültek rájuk, és hatalmat kaptak az ítélkezésre. Igen, láttam azoknak lelkét, akiket bárddal végeztek ki a tanúság miatt, melyet Jézus mellett tettek, és az Istenről való beszéd miatt . . . És életre keltek, és királyokként uralkodtak a Krisztussal ezer évig.
A többi halott nem kelt életre addig, míg véget nem ért az ezer év. Ez az első feltámadás. Boldog és szent, akinek része van az első feltámadásban; ezek fölött nincs hatalma a második halálnak, hanem az Isten és a Krisztus papjai lesznek, és királyokként fognak uralkodni vele az ezer év alatt.”
Ahhoz nem fér kétség, hogy nem a „többi halott” részesül az első feltámadásban. Ez a feltámadás azokra vonatkozik, akik Krisztussal együtt ezer évig fognak uralkodni. Azt jelenti ez, hogy az ezer év alatt egyetlen ember sem fog élni azokon kívül, akik Krisztussal az égben uralkodnak? Nem, mert ez azt jelentené, hogy senki sem lenne, akinek az érdekében papokként szolgálhatnának, és uralmi területük csupán egy kihalt bolygó lenne.
Ki tehát a „többi halott”? Mindazok, akik Ádám bűne miatt meghaltak, s mindazok, akik bár túlélték a nagy nyomorúságot vagy az ezeréves uralom alatt születtek, ám még meg kell szabadulniuk e bűn halált hozó következményeitől. (Vesd össze: Efézus 2:1.)
Milyen értelemben mondható, hogy ’nem kelnek életre’, amíg le nem telt az ezer esztendő? Ez nem a feltámadásukra vonatkozik. Az ’életre kel’ kifejezés a puszta létezésnél sokkal többet foglal magában. Az emberi tökéletesség elnyerését jelenti, azaz szabadulást az ádámi bűn minden következményétől. Figyeld meg, hogy az 5. versben közvetlenül azután találunk erre utalást, hogy az előző vers elmondja, hogy akik az égbe jutnak, azok „életre keltek”. Az ő esetükben ez az élet mentes a bűn összes következményétől; sőt különös kegyben részesülnek, mivel megkapják a halhatatlanságot (1Kor 15:54).
A „többi halott” számára az esemény emberi tökéletességben való teljes életet kell hogy jelentsen.
Sajnálom hogy ilyen hosszú lett, de így is csak dióhéjban írtam le.
Kedves kérdező!
"A halálunk után ugye feltámadunk és megítéltetünk. Amit nem értek,hogy ha nem vagyunk méltóak a Mennyeknek az országába menni akkor mi is lesz? Irány a pokol meg seol vagy mi esetleg maradunk a föld alatt?"
Ezt te kiválóan megválaszoltad magadnak:
" Megszűnünk létezni. Miért kerülnénk a pokolba ha a bűn zsoldja a halál? Nekem ez ellentmondásos."
Igen, ez a legjobb kifejezés rá, Megszűnünk létezni:
Róma 6:23 : „a bűn zsoldja a halál.”
Róma 6:7 : „aki meghalt, azt felmentették a bűne alól.”
Préd 9:5: „az élők tudják, hogy meghalnak, de halottak semmit sem tudnak"
Préd 9:10: „Mindazt, amit kezed megtehet, tedd meg a te erődből, mert sem cselekedet, sem tervezés, sem ismeret, sem bölcsesség nincs a seolban*, ahová mégy.”
A olyan tévtanításokra, mint az örök gyötrelem tana, ne halgass, csak is a Bibliára!
A második kérdésedre pedig a válasz:
„Az igazságosak öröklik a földet, és örökké rajta lakoznak ” ( Zsoltárok 37:29)
A tévtanításokra itt ae halgass, miszerint mindenki a mennybe megy a halála után!
Viszont van 144 ezer személy, a felkentek, akik Krisztussal fognak királyként uralkodni az égben szellemteremtményként, nekik valóban a Menny lesz az otthonuk.
Jel 7:4 És hallottam a megpecsételtek számát:
száznegyvennégyezer megpecsételt az Izráel fiainak
minden nemzetségéből.
Jelenések 20:4:
És láttam trónokat+ , és ott voltak azok, akik leültek rájuk, és hatalmat kaptak az ítélkezésre. + Igen, láttam azoknak lelkét, akiket bárddal végeztek ki a tanúság miiatt, melyet Jézus mellett tettek, és az Istenről való beszéd miatt, és ők azok, akik nem imádták a vadállatot, + sem annak képmását, + és akik nem fogadták el a jelet a homlokukra és a kezükre.+ És életre keltek, és királyokként uralkodtak + a Krisztussal ezer évig.
Kedves kérdező,
Talán megbocsátasz ha azt mondom, hogy kérdésed egy tucat helytelen elképzelésre alapul. A mennyek országa nem egy földrajzi hely, hanem a tudat állapota, úgy a pokol is az. E két szélsőséges tudati vagy lelki állapotból már a jelen életünkben kapunk elegendő kóstolót. És igen, úgy a tudat tökéletes állapota a mennyország, mint a lehető legszánalmasabb állapota a pokol már ebben a jelen életben elérhető, nem kell várni egy bizonytalan jövőre – feltámadásra – a halál után.
A feltámadás egy nagyon ritka különleges esemény, és csak azoknak van félre téve akik életük folyamán elérték a tudat tökéletes állapotát, a mennyországot és úgy téve elkerülték a halált, de egy nemes cél érdekében mégis vállalták azt. Egy ilyen valaki volt köztünk Názáreti Jézus.
Az emberek túlnyomó többsége azonban az inkarnációk hosszú során végre eléri a tudatnak azt a magas színvonalát melyen végbemegy az, amit a biblia színeváltozásnak nevez, akkor bemegy a mennyek országába, vagyis a tudat tökéletes állapotába. Akkor egy nagyszerű, emberhez méltó módon elkerülte a halált. Nem válik halhatatlanná, mert mint már említettem egy nemes cél érdekében vállalhatja a halát, de továbbá nem kényszerül elszenvedni.
Ez a színeváltozás egy életre szóló lelkigyakorlat eredménye, Jézusról tudjuk, hogy már kora ifjúságától kezdve az “Atya dolgaiban” szorgoskodott, ez nem megy önműködően végbe, ehhez saját hozzájárulásra van szükség.
A színeváltozás, vagy helyesebben az arra vezető életre szóló lelkigyakorlat, nem csak a teljes ember tökéletesítését hozza magával, hanem megadja egy magasabb rendű természeti törvény ismeretét és annak tudatos alkalmazását is. Akkor az ember olyan dolgokra képes melyeket korábban csodának minősített.
Jézus teste feltámadása után tökéletes volt, a lándzsa okozta seb csak a tanítványok hitének erősítésére szolgált. Az ő teste már a színeváltozása alkalmával oly tökéletes lett, hogy engedélye nélkül nem bántalmazhatták volna. Halálára, de még inkább feltámadására azért volt szükség, hogy tanítását megerősítse, alátámassza. Képzeljük csak el a tanítványok lelkiállapotát mikor első alkalommal találkoztak a Mesterrel, akit néhány nappal korábban a kereszten láttak meghalni. Tudatuk akkor a magasba szökkent. Akkor ismét egy nagyszerű kóstolót kaptak a mennyek országából.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!