@szp72: maga a szó valóban nincs benne a Bibliában. És büntetés sem. Kegyelem van, nem büntetés...
Ha az ember elhagyja ezt a világot, két helyen töltheti el az örökkévalóságot: ha elfogadta a kegyelmet, akkor Istennél, ha nem, akkor a pokolban. Ebben az esetben sincs szó arról, hogy Isten valamiféle büntetésben részesítené: ez következmény.
Az, hogyJézus nem mindenkit hozott ki a Seolból, nem támasztja alá a tisztítótűz-teóriát: teljesen logikus és érthető, hogy nem mindenki megy üdvösségre. Aki nem, az maradt...
Teljesen felesleges az eredeti teljesen egyszerű bibliai tanítást elferdíteni azzal, hogy az Igében nem szereplő, oda nem illő és felesleges tanokkal kibővítjük a saját kényelmünknek megfelelően. És nem kell összekeverni az örökkévalóságot a földi élettel. Hogy a kerestények sem szabadultak meg a haláltól? Dehogynem. Krisztus legyőzte azt és már nincs rajtunk hatalma. Az természetes, hogy az örökkévalóságba csak úgy léphetünk át, hogy ezt a fizikai világot elhagyjuk, de ez nem az a tragédia és szenvedés, aminek sokan tartják: inkább a születéshez van köze; ott az anyaméh helyett a külvilágba érkezik az ember, itt a fizikai valóságból az örökkévalóságba. Betegségek, szenvedés? Ez mind ehhez a romlott fizikai világhoz tartozik, ha ezt elhagyjuk, ezek is végérvényesen megszűnnek.
Ha létezik tisztítótűz, akkor annak itt a Földön kell lennie. Az elmélet szerint ez egy ideig tartó büntetés; erdo az időben kell lennie, nem pedig az időtlen örökkévalóságban. Feltéve persze, ha egy örökkévaló Isten teremtette a világegyetemet. Ha viszont ezt tagadjuk, akkor a egész kereszténység válik értelmetlenné...
@ maga a szó valóban nincs benne a Bibliában. És büntetés sem. Kegyelem van, nem büntetés...
Nem szerepel a "büntetés" szó a Bibliában? ??? Már megbocsáss, de milyen Bibliát olvasol?
@ Ebben az esetben sincs szó arról, hogy Isten valamiféle büntetésben részesítené: ez következmény.
Lovagolsz a szavakon. A büntetés a bűn következménye, attól bűn a bűn, hogy rossz következménye, vagyis magyarul büntetése van. Ráadásul nincs is igazad, mert használja a Biblia a "büntetés" szót. A Sátán és követői nem önszántukból bűnhődnek, hanem Isten kényszeríti rá őket, Isten bünteti a bűnt.
@ Az, hogyJézus nem mindenkit hozott ki a Seolból, nem támasztja alá a tisztítótűz-teóriát: teljesen logikus és érthető, hogy nem mindenki megy üdvösségre. Aki nem, az maradt...
A Jézusnál lévő kulcsok azt jelentik, hogy a zár kinyitható, vagyis nem mindenki marad ott örökre. Ha csak örök pokol és örök mennyország van, akkor minek a kulcsok?
@ Teljesen felesleges az eredeti teljesen egyszerű bibliai tanítást elferdíteni azzal, hogy az Igében nem szereplő, oda nem illő és felesleges tanokkal kibővítjük a saját kényelmünknek megfelelően.
A Szentháromság vagy a Szentlélek személy volta sincs így konkrétan kijelentve a Bibliában mégis a protestánsok is elfogadják. Hogy mi a fontos és a felesleges azt ki dönti el? Te? Vagy a felekezeted alapítója? Nos én megbízok Egyház folyamatos hagyományában, s a tévedhetetlenség igényével meghozott ítéleteiben.
@ És nem kell összekeverni az örökkévalóságot a földi élettel.
Az ideigtartó büntetés belátásához nem kell sok ész. Az az állítás, hogy az ideigtartó büntetésnek van illetve lehet halálon túli része, ez Krisztus üzenetét semmivel se bonyolítja és megváltói érdemét sem csökkenti.
@ Hogy a kerestények sem szabadultak meg a haláltól? Dehogynem. Krisztus legyőzte azt és már nincs rajtunk hatalma.
Igen? Én úgy tudom azt utolsóként semmisíti meg. (1Kor 15,26)
@ Betegségek, szenvedés? Ez mind ehhez a romlott fizikai világhoz tartozik, ha ezt elhagyjuk, ezek is végérvényesen megszűnnek.
Hát persze. De egy ideig léteznek, s most történetesen éppen erről beszélünk.
@ Ha létezik tisztítótűz, akkor annak itt a Földön kell lennie.
A földi szenvedések bizalommal való elviselése valamint Krisztus hűséges követése valóban megtisztít bennünket és szükségtelenné teszi halálon túli ideigtartó büntetést. A halál utáni tisztulás azoknak jár, akik jóhiszeműen, tudatlanul vagy kishitűségük miatt vétkeztek:
"Az a szolga, aki ismerte ura akaratát, és nem teljesítette azt, vagy nem cselekedett akarata szerint, sok verést kap; aki viszont nem ismerte ura akaratát, és úgy cselekedett verést érdemlő dolgokat, az kevés verést kap. Akinek sokat adtak, attól sokat kívánnak, és akire sokat bíztak, attól többet kérnek számon." (Lk 12,47-48)
@ Az elmélet szerint ez egy ideig tartó büntetés; erdo az időben kell lennie, nem pedig az időtlen örökkévalóságban. Feltéve persze, ha egy örökkévaló Isten teremtette a világegyetemet. Ha viszont ezt tagadjuk, akkor a egész kereszténység válik értelmetlenné...
Nem nagyon értem mit magyarázol. Az ideitartó büntetés csak annyit jelent, hogy nem örökké tartó büntetés. Hogy most a halál után van-e vagy milyen idő van az ebből a szempontból teljesen mellékes. Ha Isten úgy akarja félmásodperc alatt is többel lehet vezekelni, mint száz év alatt.
Kedves Alex, nem válaszoltál a kérdésemre. Egy keresztény hogy fog számot adni a haszontalan beszédeiért, ha nincs ideigtartó büntetés?
Mt 12,36
"De mondom nektek, hogy minden haszontalan szóról, amelyet kimondanak az emberek, számot fognak adni az ítélet napján"
Elkárhozik néhány felesleges vagy sértő szó miatt?
Én pont azért látom igazoltnak a tisztítótűz tanát, mert sokkal irgalmasabb Isteről tanít, aki nem küldd az örök kárhozatba olyanokat, akik tudatlanul, jóhiszeműen vétkeztek:
"Az a szolga, aki ismerte ura akaratát, és nem teljesítette azt, vagy nem cselekedett akarata szerint, sok verést kap; aki viszont nem ismerte ura akaratát, és úgy cselekedett verést érdemlő dolgokat, az kevés verést kap. Akinek sokat adtak, attól sokat kívánnak, és akire sokat bíztak, attól többet kérnek számon." (Lk 12,47-48)
Akkor válaszolok.
Ha a felesleges beszéd bűn és az illető nem bánja meg/viszi a kereszthez, akkor bem juthat be a mennyek országába.
"Mert a bűn zsoldja a halál..." (Rm 6:23)
Az Ige nem tesz különbséget bűn és bűn között -mindegyik elválaszt Istentől. Márpedig az örökkévalóság Isten nélkül pokol néven ismeretes...
Tudod: mindegy, hogy egy hordó szennyvízbe öntesz egy kanál bort vagy egy hordó borba egy kanál szennyvizet; az eredmény mindkét esetben egy hordónyi szennyvíz lesz.
@ Egy keresztény hogy fog számot adni a haszontalan beszédeiért, ha nincs ideigtartó büntetés?
A számadás ténye nem bizonyítja a büntetést csak az ítéletet. Ugyanis az ítélet lehet felmentő. De az elmarasztaló ítélet ténye sem bizonyítja az ideigtartó büntetést, mert az lehet örök büntetés is.
A purgatórium elutasítói úgy magyarázzák a kis verést meg a nagy verést, hogy az örök kárhozat sem egyforma: ott is van kis szenvedés meg nagy szenvedés.
Talán megtörtént mással is,hogy elfelejtkezett valamely szerette születésnapjáról,házassági évfordulóról,egy életbevágóan fontos feladatáról,netánértesült egy borzalmasan rosszra fordult döntése következményével.
Nos,az utolsó ítélet büntetése ez a legsúlyosabb:Eljátszotta az örökélet lehetőségét valaki,és jön az örök megsemmisülés.Nics semmi kiút!
Aki,csupán hanyagolta a döntést Krisztus mellett,lelki gyötrelme nem olyan súlyos,mint akinek lelkén életek széttaposása szárad.Nem az élet megszűntének 5-7 perce agonizálása,hanem rettegő szíve szétrobbanása lesz az ítélet súlya.
A purgatórium sátáni ötlet,amellyel a Szeretet Istene jellemét igyekszik bemocskolni,valamint elterelni a figyelmet a Krisztus melletti döntésről,a ködös jövőbe.
"Ha a felesleges beszéd bűn és az illető nem bánja meg/viszi a
kereszthez, akkor bem juthat be a mennyek országába. "Mert a bűn zsoldja a halál..." (Rm 6:23) Az Ige nem tesz különbséget bűn és bűn között -mindegyik elválaszt Istentől."
És mi a helyzet azokkal a kissebb-nagyobb bűnökkel, amiket elfelejtesz megbánni, netán azt sem tudtad róla, hogy az bűn? Nem hiszem, hogy minden kis bűnt észben tartanál.
szp72
"A purgatórium elutasítói úgy magyarázzák a kis verést meg a nagy verést, hogy az örök kárhozat sem egyforma: ott is van kis szenvedés meg nagy szenvedés."
Hát én ezt még egy protestánstól sem hallottam, pedig már sokszor feltettem ezt a kérdést nekik. Úgyhogy kérlek ne beszélj a nevükben! Ha ők annyira ragaszkodnak a sola scriptura elvhez, akkor nem fognak ilyet leírni, mert ez sincs világosan leírva a Bibliában. Nincs leírva, hogy a pokolban való szenvedésnek vannak fokozatai. Szóval ez már következtetés, de ha ezt a következtetést elfogadják, akkor nem értem, hogy egy másik magyarázat, az ideigtartó büntetés, vagyis a tisztítótűz tanítása miért sértené meg jobban a sola scriptura elvet...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!