Gyermekkeresztség - mi lenne, ha a kismamák még terhesen megkeresztelnék gyermeküket?
Ahány felekezet, annyiféle hitvallás a gyermekkeresztség szükségességéről. Tegyük fel, hogy azok a felekezetek, amelyek azt mondják, hogy szükséges a gyermekkeresztség, nekik miért akkor kell megkeresztelni a gyermeket, amikor megszületnek? Mert azt vallják, hogy a megkeresztelt csecsemők megtisztulnak az áteredő bűntől és az esetleges korai halálozás nem árthat nekik.
De mi van, ha a csecsemő halva születik vagy előbb elvetél, vagy Isten mentsen, abortusz útján meghal a magzat?
A meg sem született magzatok úgy kerülhetnék el az elkárhozásukat a gyermekkeresztség mellett elkötelezett felekezetek, hogy ha még a fogantatás idejét követően a kismama bemenne a templomba megkeresztelni a hasában lévő néhány napos magzatot, így biztosítva nekik azt, amit hitvallásukban vallanak?
@ Alias: pontosan erről van szó.
Namost, azt ugye tudjuk, hogy Ádámnak és Évának a bűnbeesés előtt nem volt gyerekük. Káin és Ábel már azután születtek.
Azt is tudjuk, hogy minden ember eredendően bűnös, és mindenki csakis Krisztus által válhat igazzá (beleértve az újszülött gyermeket, vagy - amit te is írtál: a halva születettet, és az abortusz által kivégzettet is).
De minthogy ezek a gyerekek - helyzetükből, állapotokból kifolyólag - nem tudhattak megtérni Istenhez (nem fogadhatták be Krisztust tudatosan a szívükbe), az ő esetükben kell hogy legyen egy rendkívüli kegyelem Isten részéről, hogy ezáltal a Mennybe kerülhessenek.
Én hiszem, hogy Isten az ő esetükben rendkívüli kegyelmet ad, ami miatt nincs szükség templomi keresztelésre.
Szia!
Ennek a kérdésnek akkor van értelme, ha a premisszát be lehet bizonyítani. Jelesül azt, hogy az ember eleve úgy születik, hogy inkább hibás "működésü", mint hibátlan.
kzs!
Megmutatnád, hogy Jézus Krisztus hol beszél arról, hogy mindenki elev bűnösnek születik!?
A Bibliában lejegyzett alámerítések,mind a megkeresztelt egyén hite vallomása alapján történhetett.
Egy bébitől ilyet nem várhatunk.
A gyermekkeresztségben gondolkodók,a keresztvíznek varázsrőt tulajdonítnak,amellyel a megkereszteltben,annak akarata nélkül(ellenére) valami lényegi változást vélnek létrehozni....Ez varázslás,babonaság.
a keresztelkedés fogalmát félre értik, ezért van, hogy sok helyen ezt alkalmazzák.
A keresztelkedés, olyan nyilvános kijelentés, amivel az egyén bemutatja Isten és ember előtt, hogy készen áll mind tudatban mind tettekben az Isten szerinti életre
Egy csecsemő, vagy kis gyermek, a szülő alá van rendelve, így amíg az nem tud felelősségteljes döntést hozni, a szülő felel a gyermekért Isten előtt.
S ezt az ítéletet, vagy jutalmat kapja amit a Szülő.
#3 Pietrosol.
Mivel az első ember nem tudott tökéletességet át adni az utódainak, ezért két tökéletlen szülőnek nem születhet tökéletes gyermeke. Többek között ez miatt kellett Jézusnak meghalnia,
Az utódok számára egy lehetőség, mert nem tehetnek Ádámék butaságáról.
Maga Dávid király is a Zsoltárokban ezt írja:
(Zsoltárok 51:5) 5 Íme, vétekben születtem, úgy vajúdtak velem, És bűnben fogant engem anyám.
Később Pál ugyan ezt támasztja alá:
(Róma 5:12) 12 Ezért van, hogy amiképpen e g y ember által jött be a világba a bűn, és a bűn által a halál, s így a halál minden emberre átterjedt, mivel mindnyájan vétkeztek . . .
a megfogant élő nem tökéletes, mivel a szülei sem azok, örökölni fogja a bűnre való hajlamot.
Ellenben Jézus halálának semmi értelme nem lenne.
Szia!
Semmi. Ugyanis a keresztség a megtérés vagy újjászületés látható megpecsételése, ezért neveztetik a "megtérés keresztségé"-nek és az "újjászületés fürdőjé"-nek (Mk. 1:4; Tit. 3.5). A Szentírás a tanítványság alapvető kívánalmainak a hitbeli elfogadása alapján hozott, önkéntes választáson alapuló, alámerítéssel történő felnőttkeresztséget hitelesíti. Ez a keresztség - Jézus kijelentése és példaadása szerint - "igazság", amelyet "illik nékünk betöltenünk" (Mt. 3:15; Mt. 28:19). A keresztség cselekedetének belső, lelki tartalma: a régi élet összes bűnének a jelképes "lemosása", vagyis a bűnbocsánat igénylése és elnyerése ezekre nézve. Ezzel együtt a múlt "eltemetése", gyökeres, végleges szakítás vele. A másik döntő eleme a jelképes "feltámadás" egy új, igaz életre, "Isten segítségül hívásával". Az új életben járás mindenkor csak a halálból megelevenítő, hatalmas isteni Lélek által lehetséges (Rm. 6:4-8; Ap. csel. 22:16).
Üdv. Péter
#6!
Nem teológiai értelemben, hanem a valóságban bizonyítsd be, hogy egy újszülött bűnös!
Nem teológiai, hanem biológiai.
ha elolvastad azt amit leírtam láthatod, hogy két tökéletlen embernek nem lehet biológiailag sem tökéletes gyermeke, és ezt mindenki, még Dávid aki király volt jól tudta mit jelent. s nem ágált az ellen, hogy Ő csecsemőként miért bűnös,
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!