Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Jehova tanúi válaszolnátok a...

Jehova tanúi válaszolnátok a kérdéseimre?

Figyelt kérdés

Ti nem fogadjátok el,ha jól tudom, a szenteket, holott a Bibliában többször is szerepel a szent ember kifejezés,akkor mégis miért nem fogadjátok el?


Nem hiszetek az égető pokolban,holott a Bibliában a gazdag és a koldus történetében, mikor a gazdag a pokolba került, könyörgött,h ne legyen ott,m. sokat szenved. Szóval miért nem hisztek benne?



2016. okt. 1. 13:16
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:

"Ha belegondol az ember, ha alá-fölé rendeltségi viszonyról akar beszélni valaki, akkor azt jelezni is fogja"


A te általad idézett versben a Bibliaíró nyilván nem akart beszélni erről a viszonyról, nem ez volt a téma. De a Biblia máshol egyértelműen úgy azonosítja Mihályt, mint Főangyalt, azzal hogy Arkangyalnak nevezi. Tehát egy ugyan a fejedelmek közül, de az ő vezetőjük.

Ez olyan, mintha azt mondanánk, hogy a vezérkar minden tagja egy a "fejedelmek" vagy tisztek közül, de csak egy főtiszt van, de ettől még ő is egy a fejedelmek, vagyis a vezetők közül!

2016. okt. 2. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:

Nem akart beszélni, vagy nincs miről beszélni?

Dániel könyvében még kétszer említik meg Mihályt:

"De megjelentem néked, a mi fel van jegyezve az igazság írásában; és senki sincsen, a ki én velem tartana ezek ellenében, hanem csak Mihály a ti fejedelmetek." (Dániel 10:21)

"És abban az időben felkél Mihály, a nagy fejedelem, a ki a te néped fiaiért áll, mert nyomorúságos idő lesz, a milyen nem volt attól fogva, hogy nép kezdett lenni, mindezideig. És abban az időben megszabadul a te néped; a ki csak beírva találtatik a könyvben." (Dániel 12:1)


Mindkét esetben úgy beszél róla, mint a zsidók fejedelméről, nem pedig mindenek felett álló Úrról. Sőt, minekutána az igék közt külön megemlíti Perzsia és Görögország fejedelmét is, ha Mihály tényleg Krisztus lenne, ez azt kéne hogy jelentse, hogy a perzsáknak és görögöknek jutott egy saját Jézus Krisztus, akit máshogy hívtak de pont ugyanúgy fejedelem volt, mint a zsidóknak Mihály? Ugyan már!


Szóval tudjuk Mihályról, hogy a fejedelmek egyike. Arra nem tér ki az ige hogy felette állna más fejedelmeknek, de mivel arról ír, hogy külön népeknek külön fejedelmei voltak, nyilvánvalóan Mihály semmiben sem állt a többi angyali fejedelem fölött. Hiszen akkor ő nem csak a zsidók fejedelme lenne.


Jézusról ellenben tudjuk hogy mindenek felett király, hogy ami csak a világban létezik, általa teremtetett, nem csak a zsidók, vagy hogy Ő maga mondta, hogy minden ami az Atyáé, az övé is, nem csak a zsidók.

Egyszerűen összeegyeztethetetlen a kép, amit a Biblia Mihályról fest, azzal, amit Jézusról ír. Egyikük csupán egy angyali fejedelem a sok közül, nagy fejedelem legfeljebb a zsidók szemében lesz, tekintve hogy az ő fejedelmük. Másikuk pedig örököse mindennek ami csak a világon van.


De ott van akár a Zsidók 1 is, ami egészében arról szól, hogy bemutatja, mennyivel különb Jézus Krisztus, Isten Fia bármely angyalnál.

Példának okáért "És imádják őt az Istennek minden angyalai." (Zsidók 1:6)

Nem arról ír hogy sok angyal imád egy angyalt, hanem minden angyal valakit, aki felettük áll! Eleve, ha minden angyal imádja Jézust, és Ő maga is angyal, hát, a tanításotok szerint a szerető Atya egoizmusra nevelte volna a saját Fiát? Hiszen angyal vagy, imádnod kell magad, borzasztó logikus :D


Szóval egyik oldalon ott van Jézus, aki mindenek felett Úr, akit a Biblia soha nem említ angyalként, sőt, éppen arról beszél, mennyivel különb bármilyen angyalnál is.

A másik oldalon meg Mihály aki egy fejedelem a sok közül, egyetlen nép fejedelme.

Komolyan képes vagy elhinni hogy bármi azonosság van kettejükben?

2016. okt. 2. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

"Az 1Tesszalonika 4:16 úgy ír a feltámasztott Úr Jézus Krisztus hangjáról, mint ami arkangyalnak a hangja, ebből pedig arra következtethetünk, hogy ő az arkangyal. "


És rosszul. A főangyal kiabál, a trombitát fújják miközben Krisztus lejön az égből, a halottak pedig feltámadnak. Ez bizonyíték? A főangyal kiáltása épp úgy nem az Úr kiáltása, ahogy az Isten trombitája sem az Úr trombitája.


Ez a Mihály arkangyallal való azonosítgatás egy orbitális hülyeség. A zsidó levél első fejezete végig azt taglalja, hogy a Fiú nem angyal, hanem az Isten Fia, és hogy Jézus és az angyalok között óriási különbség van.


Mihályról pedig:

"De megjelentem néked, a mi fel van jegyezve az igazság írásában; és senki sincsen, a ki én velem tartana ezek ellenében, hanem csak Mihály a ti fejedelmetek." (Dániel 10:21)


Ezt egy angyal mondja. Tehát még csak nem is azt mondja, hogy a "mi fejedelmünk" hanem azt, hogy a "ti fejedelmetek" vagyis az angyal még csak a fejedelmének sem mondja Mihályt. Vicc, hogy itt Jézusról beszélt volna, aki minden néven nevezhető hatalom felett áll, vagyis minden hatalom birtokosa.

2016. okt. 2. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

Ezt most nem értem kedves Gabriel:


"A gazdag és a koldus története egy példabeszéd, nem valami tényleges pokol leírása."


Jézus természetesen ahol tudott, ott példázatban beszélt, hiszen hogyan máshogy beszélt volna a számunkra láthatatlan és teljesen ismeretlen szellemi valóságról? Jézus több példázatot mondott azzal kapcsolatban is, hogy mihez lesz hasonló, amikor eljön az Úr napja, lásd Máté 24-25. fejezetében ( szolga-úr példázat, a tíz szűz). De ez nem azt jelenti, hogy nem kell komolyan vennünk ezeket a példázatokat, épp ellenkezőleg: nagyon is komolyan kell, hiszen a valóságot mutatják be.

2016. okt. 2. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:

"míg az az ítéletüzenet, melyet az általuk megvetett emberek hirdettek, gyötörte őket (Csel 5:33; 7:54)."


Miféle "ítélet-üzeneteket" hirdettek az apostolok kedves opendoor? Mert a helyzet az, hogy ők az Örömhírt prédikálták. Még azoknak is, akik korábban a "gazdagember-osztályhoz" tartoztak (ApCsel 2,23).

2016. okt. 2. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

"Ezt most nem értem kedves Gabriel:"

Úgy értem, hogy a példázat célja nem az volt, hogy a halál utáni élet helyét írja le, hívjuk azt pokolnak, túlvilágnak, hádésznak, akárminek.

Amúgy ne érts félre, nem tagadni akartam ezzel, hogy van pokol, csupán arra akartam rámutatni, ha kritikus szemmel állok hozzá, ez a vers így magában szerintem sem bizonyíték.

2016. okt. 2. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 KZitus ***** válasza:
0%

Szia


Nem úgy igaz az állítás, ahogyan a kérdésed alatt írod.

Mert elfogadjuk az szenteket, sőt mind azt a szent dolgot, és szent elrendezést, amelyeket a Biblia annak nevez.

Mert mi is a szentség?

A szentség azt jelenti, hogy ’valami vagy valaki vallási értelemben tiszta vagy makulátlan’. Valamint az eredeti héber szó, a qóʹdhes az elkülönítettség, kizárólagosság vagy a szent Istennek való odaszenteltség gondolatát hordozza; azt az állapotot jelenti, hogy valaki vagy valami el van különítve Isten szolgálatára.

például:

Izrael egész nemzete szentnek számított, mivel Isten választotta ki és szentelte meg, ezáltal kizárólagos szövetséget kötött vele, hogy a különleges tulajdonává váljon. Tudatta velük, hogy ha engedelmeskednek neki, akkor „papok királysága és szent nemzet” lesznek 2Móz 19:5, 6. Engedelmesség által ’szentek lesznek az Istenüknek’. Isten figyelmeztette őket: „Legyetek szentek, mert én, Jehova, a ti Istenetek szent vagyok” 4Mó 15:40; 3Mó 19:2.


és ez csak egy példa....

2016. okt. 3. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!