Szűz Máriának objektíven van valamilyen kitüntetett szerepe Jézus életében?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szervusz
Már nem szűz.
Nem volt. Ugyan olyan Nő volt mint bár ki más a földön, mindössze a Teremtő az Ő életében látta, hogy el fog tudni végezni egy feladatot. ami biztos is, hogy nem kis dolog, hiszen magától a Teremtőtől kapott feladatot.
Mária saját magát Isten"rabszolga lányának" nevezte, és a születéskor ugyan úgy áldozatot kellett vinnie a fiú megszületése után, mint akármelyik asszonynak akinek Fiú nyitja meg a méhét.
S Jézus soha nem is emelte piedesztára az Édesanyját, mindig is az Égi Atyja volt a központi beszédtémája, és annak királysága.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az Ószövetségben csak arról van prófécia, hogy szűz által fog világra jönni. Mária neve nem szerepel.
Azonban Mária lett kiválasztva arra, hogy általa jöjjön be Jézus ebbe a világba. Mindez persze nem jelenti (és nem is jelentheti) azt, hogy Mária méltó lenne mindazon kiváltságokra, melyekkel a katolicizmus a mai napig is elárasztja.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"nem jelenti azt, hogy Mária méltó lenne"
sose értettem, hogy milyen szellemiséget látnak egyesek abban, ha lehúznak, közönségessé tesznek ideákat.
Mi abban a jó egy elvileg kereszténynek, hogy Istenanya NEM MÉLTÓ a kiválasztott feladatára????
Ezeknek a lehúzóknak - mert sajnos vannak méltatlanok az anyaszerepre - rossz volt az édesanyjuk, az
motiválja ezt?
https://www.youtube.com/watch?v=nG5gEzymh5c
A száraz, szakrális művészet-ellenes és ezzel Isten-ellenes kattogás helyett, "hörrhörr-holvanabibliában" hallgassunk meg egy gyönyörű Angyali üdvözletet:
Örvendezz!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hogyne kzs!
Csak éppen nem lett volna Jézus Krisztus és nem lett volna tanítás.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mária Krisztus első követője, az első keresztény, aki legelőször befogadta a szívébe és egyben a méhébe.
A katolikus Egyház tanítása szerint Mária az Egyház kezdete és előképe. Isten rajta keresztül mutatta meg, hogy mi Isten terve az Egyházzal. Amilyen szűzi tisztaságú és dicsőséges Mária, olyan szűzi tisztaságú lesz Krisztus titokzatos teste és menyasszonya az Egyház is. Mária nagysága az Egyház nagysága. Mária egy nagyhatalmú királynő, de egyáltalán nem Krisztus nélkül, hanem éppen hogy Krisztus által:
"Az égen nagy jel tűnt fel: egy asszony; öltözete a Nap, lába alatt a Hold, fején tizenkét csillagból korona. Áldott állapotban volt, gyötrelmében és szülési fájdalmában kiáltozott. ... Fiút szült, fiúgyermeket, aki majd vaspálcával kormányozza mind a nemzeteket. Gyermekét elragadták Istenhez és az ő trónjához." (Jel 12,1-5)
"A győztest magam mellé ültetem a trónra, ahogy én is győztem, és együtt ülök Atyámmal a trónon." (Jel 3,21)
"íme, mostantól fogva boldognak mond engem minden nemzedék, mert nagy dolgokat tett velem a Hatalmas, és szent az ő neve" (Lk 1,48-49)
Én boldognak mondom Máriát, mert nagy dolgot tett vele a Hatalmas. És kérem is az Igazság anyját, az örök élet anyját, az Istenhez vezető út anyját, Krisztus anyját, az Isten anyját, és Krisztusban hívő minden testvéremet, hogy imádkozzon érettem, hagy legyek én is dicsőséges, tiszta, szent és hatalmas.
hogy tegyen velem is nagyot
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az utolsó sort így akartam:
Hogy tegyen velem is nagyot a Hatalmas.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
@ szp72
Csodálatos érvelés a tied, és elismerem, hogy sok embert képesek megfogni ilyen és ehhez hasonló gyönyörű kijelentések (és ezt mindenféle cinikusság nélkül mondom).
Azonban mindezek ellenére - a katolikus Mária-tanokból csak annak az egynek van Igei Megalapozottsága, hogy Mária szűz volt, amikor Jézus megfogant benne.
Ahogy Mária tisztaságát, dicsőségét, királynői mivoltát ecsetelik, totális szembehelyezkedés a SzentÍrással.
1: a Róma-levél szerint (ahogy az Evangélium szerint is) minden ember eredendően bűnös, és kizárólag Krisztus által lehet igazzá (kivétel nincs)
2: nagyhatalmú és főleg hogy "királynő": ilyen a Bibliában nincs; semmiféle hatalmat vagy dicsőséget nem ad neki az Ige.
Az Ésaiás 42/8-ban meg van írva, hogy Isten egyetlenegy teremtett lényével sem osztja meg dicsőségét.
Az Egyház kezdete sokkal inkább Keresztelő Jánoshoz köthető: az Ő felhívása az, hogy készítsük az Úr útját, hogy egyengessük az ösvényét.
Az én anyám a Mennyei Jeruzsálem (Galata 4/26), apám pedig Ábrahám (Róma 4/16).
--------------
Jelenések 12-nek az a része, amire hivatkozol, nem Máriára, hanem Izraelre vonatkozik (erre vezethető vissza Pál azon kijelentése, hogy a magasságos Jeruzsálem mindannyiónk anyja). Egyébként a nap, a hold és a tizenkét csillag szimbólumával az 1.Mózes 37/9-ben találkozhatunk először, mely szintén Izraelre vonatkozik.
A Mikeás 4/10-ben sem Mária, mint szülő nő van, hanem Izrael; a hét fejen hét koronát viselő, tíz szarvú sárkány pedig már Dániel könyvében megjelenik a 7/7-ben, és nem véletlenül, hiszen az Izraelt elpusztítani szándékozó negyedik világbirodalomról van szó (19-27 vsz.).
--------------------
Továbbá: a Lukács 1/48-49 valóban úgy van, ahogy hivatkozol rá, azonban a boldog-kijelentés sokszor fordul elő a Bibliában:
pl. "Sőt inkább boldogok a kik hallgatják az Istennek beszédét" (Lukács 11/28); "Boldogok a halottak, a kik az Úrban halnak meg mostantól fogva" (Jel.14/13); "Boldogok, a kik megtartják az ő parancsolatait, hogy joguk legyen az életnek fájához, és bemehessenek a kapukon a városba." (Jel.22/14); "A mint Dávid is boldognak mondja azt az embert, a kinek az Isten igazságot tulajdonít cselekedetek nélkül." (Róma 4/6)
Kétségtelen, hogy Mária boldog, azonban az Ige értelmében boldogok mindazok, akik teljességgel befogadják a hallott Igét, és meg is cselekszik mindazt, ami megíratott.
------------------
Ezt írod: "És kérem is...."
Na először is: a a Biblia világos és visszatérő kijelentése, hogy csak Istenhez fordulj, csak Istenben bízz, és csak Krisztust hívd segítségül.
Azonkívül: tény és való ugyan, hogy Jézus fizikai élete Máriától származik, azonban, ha figyelembe vesszük azt, hogy a legszorosabban igaz azon összefüggés, mely szerint Jézus a megtestesült Krisztus, Krisztus pedig a Teremtő Ige (János ev. eleje), az Isten.
Nahát, az Ige értelmében Krisztus az, aki mint Istennel egylényegű teremtő, és minden ember neki köszönheti az életét.
Ezt támasztja alá a Példabeszédek 8/24-33 (Ja, és ugyanitt a 34. Igében van egy boldogmondás, ami bárkire igaz lehet).
Mária embert szült, Jézus pedig minden Isteni erényét az Atyától kapta, és csak Őrá nézett, és azt a szellemi létet hirdette, ami az Atyától indul ki.
És még valamit, kedves szp74!
Az a féle kommunikáció, amit te itt írsz, hogy Istennek tetsző módon kommunikálhatunk elköltözött emberekkel, na ez teljesen idegen a Bibliától. Máriának se hatalma, se joga nincs beavatkozni semmi ilyenbe, mert az első feltámadás még nem történt meg. Az 1.Kor 15/22-23 írja le a feltámadás menetét, amely mindenkire egyformán vonatkozik.
Máriának nincs se joga, se hatalma semmiféle beavatkozásra, hiszen ő Krisztusban hunyt el, és az Ige értelmében még nem támadt fel.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tévedés, nem Mária volt az első keresztény. hanem azok akik megkeresztelkedtek Jézus keresztelkedése után, vagy is a Tanítványai
Jézus családja később lett Jézus követője a testvérei is, hiszen sokáig azt mondták, hogy Jézusnak elment az esze, mert nem hitték el.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
@ Jelenések 12-nek az a része, amire hivatkozol, nem Máriára, hanem Izraelre vonatkozik (erre vezethető vissza Pál azon kijelentése, hogy a magasságos Jeruzsálem mindannyiónk anyja).
Igen mindannyiunk anyja a mennyei Jeruzsálem, vagyis a 12 apostol és a 12 pátriárka nevét viselő Mennyei Város, Krisztus menyasszonya, a mennyei Egyház. A Mennyei Egyház lakója a 144 ezer, a 12 x 12 x ezer, elöljáróik a 24 vén, a 12 pátriárka és a 12 apostol, akik királyi rangban a szentek imádságát viszik Isten elé.
Valóban, a dicsőséges asszony 12 csillagból álló koronája a tizenkét törzsre, Isten választott népére utal, pontosabban annak szerves folytatójára a 12 apostolra alapozott Egyházra és semmi esetre sem a test szerinti Izraelre, ami egy önkényes kitaláció.
A dicsőséges asszony, nem pontosan maga Mária, hanem Máriával jelképezett mennyei Egyház, tehát vegyesen viseli magán Mária és az Egyház jellemzőit. Mária ugyanis az Egyház kezdete és előképe. Ő adott Krisztusnak testet, annak a Krisztusnak, amelynek teste titokzatos módon maga az Egyház. Tehát az asszony egyszerre Krisztus test szerinti anyja és lélek szerinti menyasszonya.
A Sárkány először üldözi az asszony gyermekét, majd magát az asszonyt, végül az asszony többi gyermekét. Vagyis először Krisztust, majd a korai Egyházat, akik már megdicsőülve királyként-királynőként a mennyei Jeruzsálem lakói, végül a még földön lévő küzdő Egyházat.
Az dicsőséges asszony tehát, az üdvözült szentek, amelynek első számú képviselője és jelképezője: Mária, Jézus anyja.
@ Máriának se hatalma, se joga nincs beavatkozni semmi ilyenbe, mert az első feltámadás még nem történt meg.
Megtörtént. Én nem hiszek semmiféle külön 1000 éves országba. Az Egyházam hagyománya elutasítja ezt az értelmezést. Az ezeréves ország most van, az első feltámadás szellemi feltámadás, vagyis a "boldog és szent" vértanúk már most élnek, már most uralkodnak Krisztussal.
@ a Róma-levél szerint (ahogy az Evangélium szerint is) minden ember eredendően bűnös, és kizárólag Krisztus által lehet igazzá (kivétel nincs)
Nos nem tanítunk kivételt, Mária ugyanúgy Krisztus megváltói érdeméből tiszta, mint mindenki más. A különbség illetve a kiváltsága annyi, hogy ő előre, Krisztus megváltói tettére nézve, de mégis a megváltói műve előtt kapta meg a teljes tisztaságot.
Ez elismerem meredeken hangzik, de ha Hénok és Illés is logikátlanul előre megkapta a halhatatlanságot, holott Ádám miatt meg kellett volna halniuk, ezért az Újszövetségben is lehet kivétel, s az Egyházam tévedhetetlennek minősített hagyománya szerint ez történt.
@ Az a féle kommunikáció, amit te itt írsz, hogy Istennek tetsző módon kommunikálhatunk elköltözött emberekkel, na ez teljesen idegen a Bibliától.
Szabad imádkozni a Szentlélekhez? Nincs ilyen a Bibliában. Szerintem logikusan szabad. Ha tényleg személy akkor szabad.
Szabad a szentek imáját kérni? Minden ima hasznos, főleg a szentéletűeké. Ha a Krisztusban elhunytak valóban élnek és királyként uralkodnak, akkor logikusan szabad. Miért volna tilos? A királyok arravalók, hogy intézkedjenek. Szent Pál apostol könyörögj érettem! Vajon mi ebben a rossz?
Azért nincs ilyen a Bibliában, mert idő kellett a meghalt szentek helyzetének a letisztázódáshoz. A legkésőbb keletkezett Jelenések könyve éppen ezt a célt szolgálja.
@ "Sőt inkább boldogok a kik hallgatják az Istennek beszédét" (Lukács 11/28);
Igen a test szerinti anyaság mit sem ér a lelki anyaság nélkül. De ha bárki lehet szellemi értelemben Jézus anyja, akkor mennyivel inkább az, aki test szerint is az. Ahogy bárki zsidó lehet szellemi értelemben, de mennyivel inkább az, aki test szerint is az. (Róm 11,24)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!