Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mit jelent a Róma 4:24?

Kiss Éva Judit kérdése:

Mit jelent a Róma 4:24?

Figyelt kérdés

Ha Isten egyenlő Jézussal, akkor önmagát támasztotta fel? Isten meghalt és feltámadt? Mitöbb 3 napig a poklot is megjárta? Hogy van ez?

Róma 4:23. De nemcsak ő érette iratott meg, hogy tulajdoníttaték néki igazságul,

24. Hanem mi érettünk is, a kiknek majd tulajdoníttatik, azoknak tudniillik, a kik hisznek Abban, a ki feltámasztotta a mi Urunkat a Jézust a halálból,

25. Ki a mi bűneinkért halálra adatott, és feltámasztatott a mi megigazulásunkért

Halàlra adatott; feltàmasztatott; ki àltal?



2016. aug. 25. 21:01
1 2 3
 11/25 szp72 ***** válasza:

@ Egy ideig kapta a hatalmat, nem örökre.

S az hogy kapta, azt is jelzi, hogy nem volt az övé és az ezer év végén vissza is kell majd adnia.


Ugye ezt a 1Kor 15,24-28 alapján szokták állítani:


"Azután következik a vég, amikor átadja az uralmat Istennek, az Atyának, miután megsemmisített minden felsőbbséget, hatalmat és erőt. Addig kell ugyanis uralkodnia, míg ellenségeit mind lába alá nem veti. Utolsó ellenségét, a halált is megsemmisíti, mert „lába alá vetett mindent”. Mikor arról van szó, minden alája van vetve, természetesen kivétel az, aki mindent alávetett neki. Mikor pedig majd minden alája lesz rendelve, maga a Fiú is aláveti magát annak, aki mindent alávetett neki. Akkor Isten lesz minden mindenben."


Azonban nem szabad ezt az igét félreérteni, hanem más bibliai helyekkel összhangban kell értelmezni.


A Fiú az mindig Fiú marad, mindig örökös marad, általa és érte van teremtve az egész világmindenség angyalostul, emberestül, mindenestül. Az Atya nem fogja elvenni a Fiától a hatalmat, mikor neki teremtette az egészet.


Amikor a Fiú átadja a hatalmat az nem azt jelenti, hogy tovább már nincs hatalma, s elveszik tőle az alattvalókat, hanem ő, mint király, alkirálya lesz a főkirálynak. Olyan fő lesz, akinek szintén van egy feje. Ha például egy igazgatóhelyettes átadja a vezetést az igazgatónak, mert mondjuk az sokáig távol volt, azzal nem veszti el a helyettesi posztját, s főleg nem veszti el a beosztottjait.


Isten a helyreállítás feladatát teljesen a Fiúra, a Megváltóra bízta. A Fiúnak addig kell uralkodnia, míg minden hatalmat legyőz. A helyreállító királysága egyszer ugyan befejeződik, de uralmának az Atya fősége alatt soha, de soha nem lesz vége, ahogy az általa kinevezett további szolgakirályoknak sem:


"Nagy lesz ő és a Magasságbeli Fiának fogják hívni. Az Úr Isten neki adja atyjának, Dávidnak trónját, és uralkodni fog Jákob házán örökké, s országának nem lesz vége." (Lk 1,32-33)


"Az Isten és a Bárány trónja áll majd ott, és szolgái hódolnak neki. Látni fogják arcát, és a homlokukon lesz a neve. Nem lesz többé éjszaka, és nem szorulnak rá a lámpa világítására, sem a nap fényére. Az Úr, az Isten ragyogja be őket, és uralkodni fognak örökkön-örökké." (Jel 22,3-5)


"Nagyszerű erejét Krisztusban mutatta meg, amikor a halálból feltámasztotta, s a mennyben jobbjára ültette, minden fejedelemségnek, hatalomnak, erőnek és uralomnak, s minden néven nevezhető méltóságnak fölé emelte, nemcsak ezen a világon, hanem az eljövendőben is. Mindent lába alá vetett, őt magát meg mindenek fölött az egész Egyház fejévé tette: ez az ő teste és a teljessége annak, aki mindenben mindent teljessé tesz." (Ef 1,20-23)

2016. aug. 25. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/25 A kérdező kommentje:

1/11 "A testét.De amíg csak a saját tudásoddal akarod Istent felruházni, addig nem fogod elfogadni a János evangéliuma első részét, ami rólad is szól."


Miért mondasz véleményt olyan dogokról, amit nem is ismerhetsz? Nem akarom, és főleg nem is törekszem arra, hogy a saját tudásommal, gondolatmenetemmel értsem meg, magyarázzam a Bibliát, hiszen a Biblia olyan mesterien van megírva, hogy önmagát magyarázza.


Az, hogy azt írod "teste" meg nem tudom mire válaszoltál. Ki támasztotta fel Jézust, ha ő egyenlő Istennel? Ez a kérdés lényege. Többen erre is kommenteltek.


2/11 Krisztus emberi természetéről van szó

Isten pedig tud egyszerre több helyen is tartózkodni...


Tudsz-e egyetlen olyan történetet legalább említeni, ahol erre mutat rá a Biblia? Ezt a gondolkodásmódot ha alátámaszthatod, minden „misztikus” magyarázat nélkül, akkor elfogadom.

Így azonban nem tudom, de ha valamit válaszolsz, akkor látni fogom mire alapozod állításodat. Esetleg csak annyi, hogy ezt tanultad, és ezért így hiszed és alkalmazod?



3/11 opendoor nevű felhasználónak:


én is így gondolom, hogy az Atya nem lehet egyenlő a fiával.


A némi hatalom meg…. Jó, egy kicsit talán a szóhasználat helytelen, de a mögöttes tartalom a Bibliával alátámasztott.

Ezért ezen nem érdemes vitatkozni, és főleg vádaskodni. (ott fogsz térdelni előtte…..) Ne vedd a szívedre!

Nem tudom hol ismered meg a Bibliát, de amiket írtál, az szerintem is összhangban van vele. Megtudhatom?


(János 20:17) . . .Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez. . .

Jézus Istenének nevezte az Atyát, aki a Mi Istenünk is.


Ez pedig egy nagyon ütős érv! Köszi, hogy megtetted. Ütős érv arra, hogy soha nem volt egyenlő Isten a Teremtő, a Mindenható a Fiúval!


4/11 válaszod nem tudom értelmezni, nekem fura. Szerintem nem is a kérdésről szól. Jézusnak csak teste volt, mivel a Földön így élhetett. Az, hogy ki volt Jézus, vagyis volt-e, mielőtt lejött a Földre - hiszen küldte őt valaki ide -, az egy másik téma lehetne.


5/11

„A Fiú valóban egyenlő az Istennel, de nem abban az értelemben, hogy ugyanaz a személy lenne.”



Kritikának semmi esetre sem szánom, de az ilyen gondolkodásmód tisztázása végett tettem fel a kérdésemet.

A mondat első fele állítás, a második fele magyarázKODás. Miért gondolom így?

Mert sok „eredeti tanítás” kora egyházi-katolikusra gondolok, megfertőződött a görög filozofiával, Pláton és társai, majd saját tanításokat kezdett tanítani elegyítve a biblliai mondanivalóval. Azonban ha egyszer azt állítjuk, hogy „valóban egyenlő az Istennel”, akkor sajnos a gondolkodásunk, állításunk nincs összhangban a Bibliával, hanem csak (!) emberek tanai.


Ezt a fentebbi János evangéliumból idézett vers is alátámasztja. Jézus sosem volt egyenlő Istennel.


Térjünk át arra, hogy „egy másik személy”. Várjunk csak! Hány személyt kell imádnunk a Biblia szerint? Hány személy az aki teremtett mindent?

Nem-e a több-istenhithez hasonlít az, ha nem csak egy van, hanem kettő, azaz három is mindjárt (szellem)?


Jó az érved Filippi 2,6-8, de akkor hogyan teszel bele mást is, miért van rá szükséged?


„Az Isten Fia olyan értelemben egyenlő az Atyjával, hogy az Atya mindenét megörökölte, az Atya semmit nem tartott vissza magának, mindaz ami az Atyáé, az a Fiúé is. „

Ismét, figyeld a mondatszerkesztést: „olyan értelemben egyenlő” ez félrevezető!

Ha én olyan értelemben vagyok egyenlő a gyermekemmel, hogy örököl, attól még nem vagyok egyenlő vele kicsit sem. Egyetértésben lehetek, de egyenlő nem, és én nem is gondolnám, hogy ezzel az értelmezéssel érdemes kezdeni bármit is. Sátán is csak azt mondta Évának, hogy „nem haltok meg,..’Móz 3:4-5, pedig pontosan tudta, hogy azon a napon amint esznek a fának a gyümölcséből meghalnak. Tudta, mert Isten mondta. Egyetlen ember sem élt 1000 évig, és mint tudjuk 1 nap annyi Istennél mint ezer esztendő (2Péter 3:8).



10/11 szp72 nevű felhasználónak:


„Ahogy az asszony feje a férfi, de asszony ettől nem alacsonyabb rendű, egy jó családban minden közös, s főleg így van ez, az isteni Atya és Fia között.”


Ezt nő létemre köszi!!!! A Biblia így fogalmaz: 1Mózes 2:18 segítő, kiegészítő. Sajnos sok férfi ezt nem akarja elfogadni, hogy bizony ők sem egészek, hogy kiegészítésre szorulnak, egy nő által.  De elvitathatatlan az, hogy együtt. Jók az érveid, hol is tanulod?


"Azonban nem szabad ezt az igét félreérteni, hanem más bibliai helyekkel összhangban kell értelmezni."


Igazad van, látod mégis sokan másképpen magyaráznak dolgokat, és! alátámasztják a Bibliával. Na ez, hogy van? Segíts kérlek megértenem.

2016. aug. 26. 09:47
 13/25 anonim ***** válasza:

"Hány személy az aki teremtett mindent?"

Márpedig János 1 első igéi éppen erről írnak, hogy legalább ketten teremtettek mindent, az Atya és a Fiú. Egész konkrétan, hogy minden ami csak valaha teremtésre került, az a Fiú által teremtetett.


"Ha én olyan értelemben vagyok egyenlő a gyermekemmel, hogy örököl, attól még nem vagyok egyenlő vele kicsit sem."

Hogyne lennél? Talán felsőbbrendűnek képzeled magad a gyermekednél, aki minden tekintetben egyenlő veled? Csak mert később született, épp ugyanolyan ember mint te.

2016. aug. 26. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 anonim ***** válasza:

"Ha Isten egyenlő Jézussal, akkor önmagát támasztotta fel?"


Igen. (Jn 10,17-18)


"Isten meghalt és feltámadt?"


Nem. Jézus egyszerre ember és egyszerre Isten. Mint ember halandó, de mint Isten halhatatlan. Mint ember szenvedett és meghalt, de mint Isten nem szenvedett és nem halt meg, hanem feltámasztotta emberi önmagát. Erről szól a Róm 4,23-25 is.


"Mitöbb 3 napig a poklot is megjárta?"


Jézus lelke Nagypéntekről Nagyszombatra virradó éjszakán volt a pokolban, ahol legyőzte a halált (az örök halált), eközben a teste a sírban feküdt.

[link]

2016. aug. 26. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/25 szp72 ***** válasza:

@ Ha én olyan értelemben vagyok egyenlő a gyermekemmel, hogy örököl, attól még nem vagyok egyenlő vele kicsit sem.


Mondhatnád azt is, hogy a férj nem egyenlő a feleségével egy kicsit sem, hiszen a férj az férj, a feleség az feleség. Ha azonban a férj szereti a feleségét akkor mindenük közös lesz. Ugyanakkor a férfi vezető szerepe, családfősége megmarad, ennyiben s csakis ennyiben a férfi nagyobb a feleségénél, de egyébként lényegében egyenlőek. A férj és a feleség tehát egylényegűek, mert a nő nem egy alacsonyabb rendű fajhoz tartozik.


Így van ez az apa-fiú viszonyban is. Az apa feje a fiúnak, de a fia nem alacsonyabb rendű, hanem egylényegű. Egy jó apa-fiú viszonyban mivel több, mivel gazdagabb, mivel hatalmasabb az apa az örökös felnőtt fiánál? Semmivel pusztán csak azzal, hogy ő az apa, az örökítő, a fia pedig az örökös. A jó fiú önként és szeretetből veti magát alá annak, akitől minden megörökölt.


@ Jézus sosem volt egyenlő Istennel.


A Biblia és a keresztény hagyomány egy tökéletes Atya-Fiú kapcsolatot tár elénk az Istennel kapcsolatban is. Az Atya tökéletesen szereti a Fiát, ezért mindenét neki adja, s nem tart vissza magának semmit:


"Minden, ami az Atyáé, az enyém is." (Jn 16,15)

"Az Atya szereti a Fiút, és mindent az ő kezébe adott." (Jn 3,35)


Az Atya azonban az atyaságával s csakis az atyaságával nagyobb a Fiúnál, a Fiú önként és szeretetből veti magát alá annak, aki neki mindenét odaadta. A Fiú egylényegűsége s az Atya nagyobbsága tehát nem önellentmondás, ezt meg kéne értenie minden Szentháromság kritikusnak.

A Fiú tehát sose volt, sose lesz, s nem is lehet egyenlő az Atyával, ami az atyaságot illeti. Viszont egyenlő az istenségében, hiszen mindent megkapott tőle. Ebben az értelemben s csakis ebben az értelemben a Fiú egyenlő az Atyával, de ezt már a Biblia mondja.


"Ő, isteni mivoltában nem tartotta Istennel való egyenlőségét olyan dolognak, amihez föltétlenül ragaszkodjék," (Fil 2,6)


Nem mondhatod tehát, hogy a Fiú kicsit sem egyenlő az Atyával, ha egyszer a Biblia így fogalmaz, s mindenük közös.


@ Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez. . .

Jézus Istenének nevezte az Atyát, aki a Mi Istenünk is.


Jelentősége van annak, hogy Jézus nem így fogalmaz: felmegyek a mi Atyánkhoz és a mi Istenünkhöz. A miatyánknál sem azt mondja, hogy "mi így imádkozzunk: Mi Atyánk!", hanem "ti így imádkozzatok: Mi Atyánk!" Jézusnak egészen más értelemben és minőségben Istene az Atya, mint nekünk. Gondolj bele, a király a saját, a vele együtt uralkodó fiának is a királya, de ez egészen más, mint a többi alattvaló esetében.

Ez a különbség a Jelenések könyvében nagyon látványos. A Fiú nem áll be a teremtmények közé imádni az Atyát, hanem épp ellenkezőleg az Atya jobbján ülve részesül az Atya imádatában is.


@ Hány személyt kell imádnunk a Biblia szerint?


Ha az imádat alatt a legfőbbnek járó hódolatot értjük, akkor csak az Atyát imádjuk. Az Atya azonban úgy akarja imádatni magát, hogy lényegében ugyanazt a hódolatot megkapja a Fia is, amit a mennyei seregek meg is adnak:


"És láttam meg hallottam sok angyalt, az élőlények és a vének hangját, akik a trón körül voltak, számuk tízezerszer tízezer, és ezerszer ezer volt, és nagy szóval mondták: „Méltó a Bárány, akit megöltek, hogy övé legyen a hatalom, a gazdagság, a bölcsesség, az erő, a tisztelet, a dicsőség és az áldás.” Majd hallottam, hogy minden teremtmény a mennyben, a földön, a föld alatt és a tengerben levőkkel együtt ezt mondta: „A trónon ülőnek és a Báránynak áldás, tisztelet, dicsőség és hatalom örökkön-örökké!” A négy élőlény így felelt: „Ámen!” A vének pedig leborultak és imádták." (Jel 5,11-14)


"mindenki tisztelje a Fiút, amint tiszteli az Atyát. Aki a Fiút nem tiszteli, nem tiszteli az Atyát sem, aki őt küldte." (Jn 5,23)


@ Hány személy az aki teremtett mindent?


Végső soron mindent egyedül az Atya teremt, mert minden teremtő erő eredendően az övé. De mivel mindenét, még a teremtő erejét is odaadta a Fiának, ezért bizony lényegében a Fiú ugyanúgy teremt, ahogy az világosan le is van írva:


"Kezdetben volt az Ige, és az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige. Ő volt kezdetben Istennél. Minden általa lett, és nála nélkül semmi sem lett, ami lett." (Jn 1,1-3)


"Mert benne teremtett mindent a mennyben és a földön: a láthatókat és a láthatatlanokat, a trónusokat, uralmakat, fejedelemségeket és hatalmasságokat. Mindent általa és érte teremtetett." (Kol 1,16)


@ Nem-e a több-istenhithez hasonlít az, ha nem csak egy van, hanem kettő, azaz három is mindjárt (szellem)?


Ezt Pál apostolnak is feltehetnéd ezt a kérdést, ő szerinted két istenben és két úrban hitt?


"Igaz, beszélnek istenekről, az égen és földön, mivel sok istenük és uruk van, nekünk mégis egy az Istenünk: az Atya, akitől minden származik, s akiért mi is vagyunk, egy az Urunk, Jézus Krisztus, aki által minden van, s mi magunk is általa vagyunk." (1Kor 8,5-6)


Pál apostol elutasítja, hogy több istene és ura lenne, de ugye egy meg egy az kettő. Mivel az Atya is Úr, s a Fiú is Isten, akkor most Pálnak két istene és két ura van? Nos a Szentháromság tana szerint nem, mert az Atya és a Fiú két különböző személy ugyan, de ugyanazt az egyetlen istenséget és úrságot birtokolják közösen. Az Atya és a Fiú két különböző isteni személy, de ugyanaz az az egyetlen Isten. Egy csúnya hasonlattal élve, ez olyan, mint a többfejű sárkány a mesékben, egyetlen sárkány van, egyetlen sárkányi test, egyetlen sárkányi hatalom és természet több fej által birtokolva. Természetesen az Isten nem többfejű testi lény, hanem lélek vagy más szóval szellem. Két személy birtokolja ugyanazt az egyetlen isteni szellemet, ugyanazt az egyetlen isteni lényeget. Isten lelke a Fiú lelke is, ez bizony a Biblia tanítása:


"De ti nem vagytok testben, hanem lélekben, ha ugyan az Isten Lelke lakik bennetek. A kiben pedig nincs a Krisztus Lelke, az nem az övé." (Róm 8,9)


Az Atya és a Fiú két különböző személy, de a kölcsönös szeretetük és egymásnak való odaadásuk által tökéletesen egyek is, méghozzá annyira egyek, hogy a személyük is eggyé lesz a Szentlélekben. A Szentlélek se nem Atya, se nem a Fia, hanem a kettőjük tökéletes egysége. A Szentháromság titka az eggyé tevő szeretet titka. Valóban nehéz megérteni, hogy két különböző személy hogyan lehet tökéletesen egy, de Istennek a tökéletes szeretetnek ez nem lehetetlen.

2016. aug. 26. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/25 A kérdező kommentje:

Sajnálom, de a szentháromság hamis tanítás!Az egyházatyák odáig fajultak,h beleírták a János evangéliumába, h "és ez a három egy". Amiótaezt a saját szemmel láttam egy katolikus Szent István kiado 1980-as Bibliájában megjwgyezni a lábjegyzetben, azóta a kép is letisztult. Van a Mindenható, Teremtő, az egyedüli Igaz Isten, aki az első fiát teremtette meg, akitmi emberként Jézus néven ismertünk meg. Miután Ő meglett, együtt teremtettek mindent.

A szent szellem pedig Istennek egy olyan eszköze, másnéven ereje, amivel mindent képes tenni,látni stb. Ebből az erőből kapnak az angyalok is az emberek is, de kizárólag Isten tudtával, mert az övé. Ahogyan az áramot fejlesztő berendezés is a tulajdonosé, de azáramot annak adja, akinek szertné.


Viszont a téma szerintem kifejtésre került, így ebben már csak felesleges viták keletkezhetnek, amibe én azért nem megyek bele, mert azok emberri tanítások. A lényeg Bibliával lett alátámasztva:

Jézus az Isten fia, és nem egyenlő a teremtő Istennel.

2016. aug. 26. 17:17
 17/25 anonim ***** válasza:

"Sajnálom, de a szentháromság hamis tanítás!"

Nem tudom miről beszélsz, itt ami kifejtésre került, éppen azt támasztotta alá, hogy nem hamis.


Kol 1:15 "A ki képe a láthatatlan Istennek, minden teremtménynek előtte született"

Azaz Jézus Krisztus nem teremtény, hanem fia az Istennek, Fiú az Atya mellett. Márpedig éppen ebben rejlik a különbség. Egy teremtett dolog alacsonyabb rendű a teremtőnél, ám születéssel a szülővel megegyező élet jön a világra. Ahogyan egy ember sem alacsonyabb rendű egy másik embernél, csak mert egy generációval később jött a világra, a Fiú sem alacsonyabb rendű az Atyánál. Pláne hogy mindent ami az Atyát Istenné teszi, megkapta a Fiú is.

Máté 28:18 "Nekem adatott minden hatalom mennyben és a földön."


Tudsz mutatni olyan igét, bárkitől, aki azt mondta volna valaha hogy Jézus Krisztus ne lenne Isten? Mert azt viszont számtalan helyen állítják, hogy bizony az!

Róma 9:5 "A kiké az atyák, és a kik közül való test szerint a Krisztus, a ki mindeneknek felette örökké áldandó Isten. Ámen."


Még maga Jézus is így beszélt saját magáról.

János 14:6-9 "Jézus így válaszolt: "Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, csakis énáltalam. Ha ismernétek engem, ismernétek az én Atyámat is: mostantól fogva ismeritek őt, és látjátok őt."

Fülöp így szólt hozzá: "Uram, mutasd meg nekünk az Atyát, és az elég nekünk!

Jézus erre ezt mondta: "Annyi ideje veletek vagyok, és nem ismertél meg engem, Fülöp? Aki engem lát, látja az Atyát. Hogyan mondhatod te: Mutasd meg nekünk az Atyát?"

Az vitathatatlan, hogy az Atya és a Fiú nem egy személy, nem is erről van szó. Hanem hogy minden szempontból egyek. Hogy Jézusra nézve valaki az Atyát lássa, miközben két személy közül csak az egyikről beszélünk, egyetlen egy módon lehetséges. Ha az, akit látunk, minden szempontból, minden hatalmában, az utolsó porcikájáig egyenlő azzal akit nem látunk, azaz Jézus maga is az Atyával egységben Isten.

2016. aug. 26. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/25 A kérdező kommentje:

Kedves Gábor!


Biztosan emlékszel arra, hogy egyszer már eljutottunk odáig, hogy eme nézetünk, és sajnos innentől kezdve egyik sem, ami a Bibliát illeti, nem egyezik.

Az alábbi bibliai gondolat Kol 1:15 "A ki képe a láthatatlan Istennek, minden teremtménynek előtte született" egyáltalán nem zárja ki azon állítást, hogy Isten és a Fia együtt teremtettek. Logikus is, hiszen a legelső teremtett lény már ott kellett legyen az összes többinél :-)

Sajnos vagy nem, nekem ez mindennél logikusabb és világosabb is, mert ezt támasztják alá azok az idézetek is, amiket ebben a topicban felhoznak arra, hogy Isten és Jézus nem ugyan az a személy (szellem)


„Azaz Jézus Krisztus nem teremtény, hanem fia az Istennek, Fiú az Atya mellett.”

Ha el tudnád hagyni a katolikus dogmákat, és hagyományokra épülő gondolataidat, magad is rájönnél, hogy ez a mondat nem állja meg a helyét magyarázkodás nélkül. Innentől kezdve pedig…… sok beszédnek sok az alja.


„Márpedig éppen ebben rejlik a különbség. Egy teremtett dolog alacsonyabb rendű a teremtőnél, ám születéssel a szülővel megegyező élet jön a világra. „

Erről a mondatról meg jobb, ha említést se teszek, mert ez vicc! Én nem vagyok az anyám, aki megszült. Még a genetikai felépítésünk is más!

Sajnos Te az „alacsonyabbrendűséggel” próbálod meggyőzni magad, hogy igaznak tarthasd az állításaidat, de be kell valljuk, hogy azért tudta Isten Jézust magasabb állásba helyezni, és azért tud a jobbján lenni és uralkodni, mert nem egy szinten vannak. Jézus semmit nem tesz a maga akaratából, hanem annak akaratából, aki elküldte. (János 4:34)


„Pláne hogy mindent ami az Atyát Istenné teszi, megkapta a Fiú is.

Máté 28:18 "Nekem adatott minden hatalom mennyben és a földön." "


Ki által? Látod, hogyan lehet elmagyarázni másképpen a dolgokat, ugyan azt a bverset?! Ha valakitől kapsz valamit, akkor annak akitől kapod annak is léteznie kell. Nem értelek! Miért akarod mindenáron magadra erőltetni ezt a szentháromságot?????


"Tudsz mutatni olyan igét, bárkitől, aki azt mondta volna valaha hogy Jézus Krisztus ne lenne Isten? "


nekem minden olyan bibliavers amit Te elmondasz, amit itt megírtak, azt mutatja, hogy Jézus nem egyenlő a Teremtővel, mert a Teremtő az Isten, Jézus pedig a testet öltött fia. Jézus ezért adta a mintaimának a szenteltessék meg a neved, mert összevissza kavarták a neveket, a személyeket a zsidók, azután a görög filozófusok, majd a katolikus egyház.


"Róma 9:5 "A kiké az atyák, és a kik közül való test szerint a Krisztus, a ki mindeneknek felette örökké áldandó Isten. Ámen." "

Nekem ez az idézeted ezt jelenti: (itt ugye arról van szó a szövegkörnyezetben, hogy az izraelitáké a Törvény, az ígéret nekik adatott stb, majd így folytatja:) ” övéik az ősatyák, és tőlük származott a Krisztus a test szerint. Isten, aki felette van mindeneknek, áldott legyen örökké! Ámen.


Nem értem, hogy ezt hogyan magyarázhatod úgy, hogy Isten=Jézussal! ??????


Még maga Jézus is így beszélt saját magáról.

János 14:6-9 "Jézus így válaszolt: "Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, csakis énáltalam. Ha ismernétek engem, ismernétek az én Atyámat is: mostantól fogva ismeritek őt, és látjátok őt."

Így van! Aki elfogadja Jézus váltságáldozatát a bűnökért, aki követi az ő parancsait – menjetek és tegyetek tanítvánnyá… stb -, akik megtermik a szellem gyümölcsét, azok mehetnek az az Atyához. Ezer évig kell tisztulnia az embernek, hogy bekerülhessen Isten családjába, a földi részébe.

Gondolom ez neked idegen, így nem is megyek bele jobban, de nem is tartozik ide.


Az vitathatatlan, hogy az Atya és a Fiú nem egy személy, nem is erről van szó. Hanem hogy minden szempontból egyek. Megegyeznek mindenben! Na ez más! Én nem vagyok egy anyámmal, de megegyezhet a gondolkodásmódunk!


nem ragozom tovább ezek után, mert csak szószaporítás. Sajnálom, hogy vannak, akik ezt így tanulták, és nem tudnak tőle szabadulni. :-/

2016. aug. 27. 19:06
 19/25 anonim ***** válasza:

"Ha el tudnád hagyni a katolikus dogmákat, és hagyományokra épülő gondolataidat, magad is rájönnél, hogy ez a mondat nem állja meg a helyét magyarázkodás nélkül."

Javallanám megfogadni a saját tanácsod!

Minden teremtménynek előtte született = megelőzte a teremtményeket = Ő nem teremtmény. Ehhez nem kell magyarázkodás, ez egyszerűen logika. A féloldalas magyarázatok éppen tőletek származnak, amikor hosszú körmondatokkal próbáljátok átírni az igék jelentését, hogy hát igen, szó szerint ez lenne logikus az igét olvasva, de mégsem az, mert...

Mellesleg János 1:3 is ugyanezt támasztja alá: "Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, a mi lett."

Azaz bármi ami teremtésre került valaha, az az Ige, vagyis Jézus által teremtetett. Innentől ha megpróbálod belemagyarázni hogy Jézus teremtmény, az azt jelentené hogy ő is "lett", tehát saját magát kellett volna teremtenie...

Nem véletlen mondta az Úr, hogy Ő a Vagyok! Mert Ő nem lett, mindig is volt. Ahogyan pontosan ezt írja Jézusra is az ige.


De tessék, itt a lehetőség, mutasd meg a Bibliából hogy Jézus csak egy teremtmény! Ugyanis én az alapján mutattam meg hogy nem az. Ha nem fogadod el, a te dolgod, de azzal a Bibliát tagadod, ha egyszer én egyértelműen rámutatok az igék alapján hogy nem teremtmény, te pedig bármi bizonyíték nélkül kardoskodsz amellett, hogy márpedig az!


"Erről a mondatról meg jobb, ha említést se teszek, mert ez vicc! Én nem vagyok az anyám, aki megszült. Még a genetikai felépítésünk is más! "

Látom nem sikerült megértenem amiről idáig papoltam. Próbáltad te egyáltalán értelmezni amiket leírtam, vagy csak kötözködsz, hogy még belegondolni se kelljen hogy tévúton járhatsz!

Te és az anyád nyilván nem egy személy vagytok, hanem egyenlőek, mint emberek!


"Ki által? Látod, hogyan lehet elmagyarázni másképpen a dolgokat, ugyan azt a bverset?! Ha valakitől kapsz valamit, akkor annak akitől kapod annak is léteznie kell. Nem értelek! Miért akarod mindenáron magadra erőltetni ezt a szentháromságot????? "

Persze hogy léteznie kell! Hol tagadtam én az Atya létezését?


"nekem minden olyan bibliavers amit Te elmondasz, amit itt megírtak, azt mutatja, hogy Jézus nem egyenlő a Teremtővel, mert a Teremtő az Isten, Jézus pedig a testet öltött fia."

Ez a mondatod már rögtön hamis, mivel szó szerint benne van a Bibliában hogy Jézus Krisztus által teremtetett minden. Szóval ha azt a kifejezést használod, hogy Teremtő Isten, az rögtön csakis úgy értelmezhető, hogy az Atya és a Fiú egységben a Teremtők!


"Nekem ez az idézeted ezt jelenti: (itt ugye arról van szó a szövegkörnyezetben, hogy az izraelitáké a Törvény, az ígéret nekik adatott stb, majd így folytatja:) ” övéik az ősatyák, és tőlük származott a Krisztus a test szerint. Isten, aki felette van mindeneknek, áldott legyen örökké! Ámen."

Igen, egy jó példa a Tanúk hazugságaira, hogy mondat közepére beszúrnak egy pontot, mintha az az Isten szó nem rá vonatkozna...


"nem ragozom tovább ezek után, mert csak szószaporítás. Sajnálom, hogy vannak, akik ezt így tanulták, és nem tudnak tőle szabadulni"

Amit te műveltél, tényleg az, mert csak értetlenkedtél, hitetlenkedtél, illetve mások "dogmáit" szidtad, de semmit nem tudtál felmutatni a saját igazad mellett.

Mostmár azért ideje lenne, hogy felmutass végre valami igét is, ami azt mondaná, hogy Jézus nem Isten. Különben hogy vegye bárki is komolyan a bizonyíték nélküli téveszméidet?

2016. aug. 27. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/25 szp72 ***** válasza:

A Szentháromság mellett az a döntő bizonyíték, hogy Isten Lelke/Szelleme a Fiú Lelke/Szelleme. Jézus Krisztus úgy rendelkezik a Szentlélekkel, mint maga az Isten.


ApCsel 16,7: "Amikor Míziába értek, megkísérelték, hogy Bitiniába utazzanak, de Jézus Lelke nem engedte meg nekik."

1Pét 1,11: "Töprengtek rajta, vajon milyen időpontra vagy milyen korra mutat Krisztusnak bennük működő Lelke, előre megmondva a Krisztusra váró szenvedéseket és az azutáni dicsőséget."

Róm 8,9: "Ti azonban nem test szerint éltek, hanem Lélek szerint, ha Isten Lelke lakik bennetek. De akiben nincs a Krisztus Lelke, az nem az övé."

Fil 1,19: "Tudom ugyanis, hogy ez – hála imádságtoknak és Jézus Krisztus Lelke segítségének – üdvösségemre válik."

Jn 16,15: "Mindaz, ami az Atyáé, az enyém; ezért mondtam, hogy az enyémből merít, és azt jelenti ki nektek."

Jn 16,7: "jobb nektek, ha én elmegyek, mert ha nem megyek el, a Vigasztaló nem jön el hozzátok. De ha elmegyek, majd elküldöm őt hozzátok."


@ A szent szellem pedig Istennek egy olyan eszköze, másnéven ereje, amivel mindent képes tenni,látni stb.


Ezt nagyon rosszul tudod kedves kérdező. A Biblia használja a "Szentlélek ereje" kifejezést (Róm 15,13; Lk 1,35) Semmi értelme nincs az erő erejének.


"Az Isten lélek" (Jn 4,24)


Az Isten lelke vagy szelleme (így kis betűvel) maga az Isten létállapota, maga a lényege, úgymond Isten szellemből van. Az embernek teste van, s mindent a testével csinál: a testével van jelen, a lábával jön-megy, a kezével érint, a szájával beszél, az izmaival fejt ki erőt. Az Isten azonban nem testi, hanem szellemi lény, mindent a szellemével csinál: A szellemével van jelen, amikor szelleme árad ide-oda, akkor mint a láthatatlan szél maga megy ide-oda vagy éppen "lebeg", a szellemével érint, beszél vagy fejt ki erőt. Az Isten lelke maga az Isten az ő szellemi anyagtalan, alaktalan, láthatatlan valója, az Isten lényege, az Isten mindene.


A Biblia arról beszél, hogy Az Atya mindenét a Fiúnak adja. Vagyis a teljes szellemét, a teljes lelkét, mindenét amije csak van. Krisztus ugyanúgy rendelkezik Isten lelkével, mint maga az Isten. Az Atya és a Fiú egylelkűek, egyszelleműek vagyis egylényegűek.


"Az Úr (Krisztus) ugyanis lélek." (2Kor 3,17)


Az Isten lelke elvileg nem külön személy, hanem maga az Isten, ahogy elvileg Krisztus lelke sem lenne külön személy, hanem maga Krisztus. De mivel az Atya lelke és a Fiú lelke egy és ugyanazon lélek, ezért igazából a Szentlélek az Atya és a Fiú tökéletes egysége. A két személy tökéletes egysége nem lehet se személytelen, se egyik se másik személy, hanem csak egy titokzatos, emberi világunkban semmihez sem hasonlítható harmadik. A Szentlélek, mint az Atyától és a Fiútól származó tőlük különböző személy már nagy betűvel írandó.

2016. aug. 28. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!