Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Az embernek mégiscsak van...

Az embernek mégiscsak van lelke kedves Tanú embertársaim?

Figyelt kérdés

Mit szólsz hozzá opendoor az alábbiak a te saját szavaid;


" Sajnos ezzel másoknak is meg Istennek is szégyenére vannak, de a lelkiismeretük mélyen alszik."


Ha nem hiszel a lélekben akkor miért nem fogalmazól úgy,hogy "szellemismerete"? :)


Bort iszunk vizet prédikálunk,igaz?



2016. aug. 22. 21:44
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:

Nem lélek, mert a lélek kifejezés a Földi élőkre vonatkozik.

Istennek szelleme van.Isten szelleme munkálkodik,,,,

Vagy is Isten mindenható képességéből kapunk valamennyit, hogy megtudjunk tenni olyan dolgokat, amit a saját erőnkből, vagy képességünkből nem lennénk képesek.


S ha ezt tagadjuk, vagy ahogy a Farizeusok tagadták, akkor Sátánnak tulajdonítjuk, nem Istennek.

Más szóval megtagadjuk az Istenünket.

Vagy magával Istennel és az akaratával szállunk szembe.

És nem egy másik személlyel.

2016. aug. 22. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
#11 Ki tanította neked ezt a hatalmas butaságot?
2016. aug. 23. 00:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 A kérdező kommentje:

Tisztelt opendoor téged nagyon becsaptak,miért hagyod!?


A jézusi nóvum: a ruach személy! Mégpedig az Atyától és a Fiútól megkülönböztethető szuverén isteni személy, aki ugyanakkor az Atyával és a Fiúval mégis lényegi és akarati egységben van. Jézus a ruach -ról mindig úgy beszél, mint „aki” és nem úgy, mint „ami” (Jn. 14. és 16. fejezet).

A ruach személy voltát hangsúlyozza tevékenysége: A

ruah az, aki vigasztal, pártfogol, meggyőz, megfedd, újjászül. Az apostoli tanítás további nyomatékosító jellemzőket említ: a ruah vezet, leleplez, szabadít, megszentel, hitelesít, képesít, felhatalmaz, ajándékoz.

Ugyanakkor az Újszövetség azt sem hallgatja el, hogy az ember - akár pozitív módon, akár negatív módon, akár tudatosan, akár nem tudatosan - úgy viszonyul a ruach -hoz, ahogyan csak személyhez lehet: befogadja, tanúságot tesz mellette, ellenáll neki, elutasítja, megszomorítja, elhallgattatja (megoltja), sőt káromolja.

Az Isten és az ember között szövetség jöhet létre. A szövetséges viszony alapja éppen az, hogy akik szövetséget kötnek azok személyiséggel bíró lények: a három-személyes Isten kínálja fel szövetségét az embernek, mint személynek. Jézus nagy missziói parancsa szerint az új tanítványokat az Atya, a Fiú mellett a ruach nevében is kell megkeresztelni, mert a

ruach éppen úgy személy, mint az Atya és a Fiú.

A kérdés most már csak az, hogy a jézusi komplett kinyilatkoztatást, amely éppen a ruach isteni személy voltának közlésében ölt testet, melyik magyar szó ragadja meg jobban: a lélek, vagy a szellem?

A magyar nyelvi kultúra mire használja a szellem és mire a lélek szót?

A szellem szó a magyar nyelvhasználatban (eltekintve a spiritiszta terminológiától) mentalitást, intellektust, intellektuális hagyatékot jelent. Íme, négy példa:

1) "Ellenségeinkhez jézusi szellemmel viszonyulunk" = Ellenségeinkhez Jézus mentalitásával viszonyulunk /azaz áldjuk őket és imádkozunk értük/.

2) „A zeneoktatás Kodály szellemében folyik”. Kodály Zoltán természetesen már nem él, személyesen nincs jelen, de intellektuális hagyatékát, örökségként megbecsüljük;

3) „Petőfi szellemében” = radikális forradalmi mentalitás. Petőfi személye eltűnt a történelem színpadáról, de intellektuális hagyatéka tovább hat;

4) „Lajos szellemi foglalkozást űz” = Lajos nem kétkezi, hanem intellektuális tevékenységet igénylő munkával tartja el magát.

A lélek szó a magyar nyelvi kultúrában tökéletesen alkalmas az élet, az élő ember, a személyiség

kifejezésére. Nézzünk néhány példát.

1) „Ez az imaház 120 lélek befogadására alkalmas” = Ez egy 120 személyes imaterem /de értelmetlen így: „Ez az imaház 120 szellem befogadására alkalmas”/.

2) „Pista egy drága lélek” = ”Pista egy értékes személyiség” /de értelmetlen így: „Pista egy drága szellem”/.

3) „Mondja lelkem (lelkecském), mennyiért adja a káposztát?” = Mondja meg személyed, (mondja meg ön) mennyiért adja a káposztát? /de értelmetlen így: „mondja meg szellemem (szellemecském), mennyiért adja a káposztát?”/.

4) A „lélekvesztő” = könnyű, labilis evezős vízi jármű, amelyben a benne ülők vihar esetén életveszélyes helyzetbe kerülhetnek, elpusztulhatnak, elveszhetnek. (de értelmetlen így: „szellemvesztő”)

5) A"lelkipásztor" = olyan ember, aki egy keresztyén közösség tagjainak személyiségét a hit erőforrásának igénybevételével gondozza. (de értelmetlen így: "szellemi pásztor")

Ne kerüljük ki a választ: Szent Szellem vagy Szentlélek?

Az Isten harmadik személye örökké él, személyes valósága a jelenben is dinamikus realitás. Neki nincs „hagyatéka”, ő mérhetetlenül több mint intellektus, ő élő személy! Másrészt a magyar nyelv a lélek szóval a személyiség fogalmát tökéletesen ki tudja fejezni. Ezek alapján a Szent Lélek, a Szentlélek , a Lélek , az Isten Lelke és az Úrnak Lelke kifejezéseket célszerű előnyben részesíteni. Én így is teszek. Ezeket a közös keresztyén hitkincs elemeiként kívánom megőrizni. A szellem ; a

Szentszellem , a Szent Szellem, az Isten Szelleme, valamint az Úrnak Szelleme kifejezéseket pedig meghagyom a New Age képviselőinek, a Jehova Tanúinak, az antitrinitárius (szentháromság tagadó) közösségeknek a spiritisztáknak, és mindazoknak a spirituális analfabétáknak, akik az Isten 3. személyét "erővé", "hatássá" akarják degradálni.

2016. aug. 23. 08:47
 14/21 anonim ***** válasza:

"Nem lélek, mert a lélek kifejezés a Földi élőkre vonatkozik. "

Min ahogy a szellemnek is megvan a maga jelentése Földi viszonylatban is. Ez nem érv, pláne értelmetlen emiatt amellett különcködni, hogy "csakazértis" másik szót fogok használni mint mindenki más.


"Vagy is Isten mindenható képességéből kapunk valamennyit"

Ööö... szóval ti Tanúk ilyen félistennek, részben mindenhatóknak is képzelitek saját magatok?


"S ha ezt tagadjuk, vagy ahogy a Farizeusok tagadták, akkor Sátánnak tulajdonítjuk, nem Istennek."

No de itt éppen ti vagytok akik tagadni próbáltok valamit. De ebben a válaszodban sem tudtál semmit felmutatni, ami ezt a tagadást indokolná. Pláne hogy a Bibliában számtalan ponton szó szerint úgy emlegetik a Szent Lelket, mint személyt.

2016. aug. 23. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:

Nem képzelem magam semminek,

egy embernek, aki kiváltságnak tartja, hogy Isten munkatársa lehet,


Ha a szellem személy volna, mint e g y

élőlény, akkor nem osztódhatna, még égi életében sem.


Már pedig ezek szerint, akkor Isten amikor a szelleméből ad, akkor nem is a szelleme, hanem egy másik élőlény válik sok élőlénnyé, pl amikor egyszerre 120 tanítványba "beleszáll"


Vagy amikor Mózesnek mondta Jehova, hogy 70 embernek ad a szelleméből hogy segítsenek neki az ítéletek hozatalában.

S ez a szellem mint személy, 70 felé vált és beleszállt az emberekbe, vagy 120 felé vált és beleszállt a 120 tanítványba?


(Cselekedetek 2:17) . . .kitöltök az én szellememből mindenfajta testre, és fiaitok meg leányaitok prófétálni fognak, ifjaitok látomásokat látnak, és véneitek álmokat álmodnak;

(Ezékiel 36:27) 27 Szellememet helyezem belétek, . . .


(4Mózes 11:16) . . .„Gyűjts egybe nekem hetven férfit Izrael vénei közül, akikről tudod, hogy a nép vénei és . . .17 És én ott alászállok, s beszélek veled; elveszek valamennyit abból a szellemből, mely rajtad van, rájuk helyezem, és ők majd segítenek neked hordozni a nép terhét, hogy ne te hordozd egymagad.


Hogy lehet egy élőlényből elvenni valamennyit, hogy másoknak is segítségére legyen??

Isten elvesz a szelleméből ami nem Ő, hanem egy másik Isten, és szét szedi 70 felé, és bele teszi azokba?


Nem hiszem, hogy egyetlen Izraelita is így értette volna....

2016. aug. 23. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:

Sok olyan fogalom van amit Biblia megszemélyesít, még is tudjuk, hogy nem személy.

Vagy amikor Isten mondja, hogy Füleivel hall, pedig nem valószínű, hogy olyan Füle van mint mi gondoljuk.


Vagy amikor a halált, mint fogalmat a tűzbe vetik.

Hogyan lehet abba a Tűzbe vetni a halált ahova a hamis prófétát is vetik, vagy a gonoszokat.

Vajon a Fogalom milyen szenvedést él át, az élőlényekkel szemben?

2016. aug. 23. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:

"Ha a szellem személy volna, mint e g y

élőlény, akkor nem osztódhatna, még égi életében sem. "

Hú de nagy itt a kavar a fejedben. Nem élőlény, hanem Isten!

Az Atyát mondanád személynek? Mert akkor ugyanígy képzeld személynek a Szent Lelket is!

Mégis miért kéne egy Isteni személyt kötnie bármilyen korlátnak, ami a teremtett élőlényekre vonatkozik?

2016. aug. 23. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:
Opendoor ! Nem Isten munkatársa vagy,hanem a szolgálója ! Ne keverjük a fogalmakat !
2016. aug. 23. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:

(1Korintusz 3:9) 9 Mert Isten munkatársai vagyunk. . . .

(János 15:15) 15 Nem nevezlek többé rabszolgáknak titeket, mert a rabszolga nem tudja, mit tesz az ura,. . .



Az tény, hogy szolgálok, mert ezt a feladatot adja mindenkinek, aki Krisztus királyságát támogatja.

De nem olyan szolgaként, hanem munkatársként.

Mindenki lehet Isten munkatársa, ha együtt tevékenykedik Isten szándékával.

2016. aug. 23. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:

Istent nem kell szolgálni, mert meg van mindene.

Jézus is a munkatársa volt amikor az égben együtt alkottak. S az apostolok is ezt a kifejezést kapták, mert végezték a Feladatukat.

2016. aug. 23. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!