Az embernek mégiscsak van lelke kedves Tanú embertársaim?
Mit szólsz hozzá opendoor az alábbiak a te saját szavaid;
" Sajnos ezzel másoknak is meg Istennek is szégyenére vannak, de a lelkiismeretük mélyen alszik."
Ha nem hiszel a lélekben akkor miért nem fogalmazól úgy,hogy "szellemismerete"? :)
Bort iszunk vizet prédikálunk,igaz?
Szervusz
Lelkiismeret:
A Bibliában a „lelkiismeret”-nek fordított görög szó a szü·neiʹdé·szisz, mely a szün (együtt) és az eiʹdé·szisz (tudás) szavakból tevődik össze, ezért azt jelenti, hogy ’együtt tudás’ vagy ’önmagunk ismerése’. A lelkiismeret az a képesség, amellyel önmagunkba nézünk, ítéletet alkotunk magunkról, tanúskodunk magunkról. Pál apostol a következőképpen írja le, hogyan működik a lelkiismerete: „a lelkiismeretem velem együtt tanúskodik. . . szent szellemben” (Ró 9:1).
Ez egy belső felismerés, érzékelés, hogy mi helyes és mi helytelen, és ezért menteget vagy éppen vádol minket. A lelkiismeret tehát ítél. Képezni is tudjuk azokkal a gondolatokkal és tettekkel, megalapozott nézetekkel és szabályokkal, amelyeket a tanulmányozás és tapasztalás által az elménkbe vésünk. A lelkiismeret összeveti ezeket az éppen folyamatban levő vagy szándékolt tettekkel, majd amikor a szabályok és a tettek összeütközésbe kerülnek, figyelmeztet, kivéve, ha a lelkiismeretünk „eltompult”, azaz érzéketlen amiatt, hogy folyton figyelmen kívül hagyjuk a hangját. A lelkiismeret egy erkölcsi biztonsági berendezés lehet abban az értelemben, hogy ha a jót tesszük, akkor örömet szerez, ám ha a rosszat cselekedjük, akkor gyötör.
ennél fogva tévedésben vagy kedves Barátom,
A szent szellem ugyan így Istenhez tartozó képesség, érzelem világ, és nem külön álló élőlény. Ahogy a lelkiismeretünk sem tőlünk független élőlény.
ezáltal tesz dolgokat, ha a szelleme örül akkor Isten az aki örül, és ha szomorú akkor Isten a szomorú, és nem egy másik személy.
A lélek pedig maga az élőlény, akár állat akár emberről legyen szó, a Biblia mind a két élőre a lélek szót használja, és ami érdekes, hogy az állatoknak nincs lelki ismeretük.
Akkor most ....
"ezáltal tesz dolgokat, ha a szelleme örül akkor Isten az aki örül, és ha szomorú akkor Isten a szomorú, és nem egy másik személy."
Emellé valami komoly bizonyítás sem ártana, ugyanis elég képtelen kijelentés. Azt mondjátok, a Szentlélek (szellem) Isten tevékeny ereje, de egy erő csak hatással van valamire a használata akaratától függően. Az erő maga nem egy tudatos valami, nem gondolkodik, tanít, tud, szomorkodik, stb. Márpedig a Szentlélek mindezeket megteszi.
Néhány példa:
Efézus 4:30 "És meg ne szomorítsátok az Istennek ama Szent Lelkét, a ki által megpecsételtettetek a teljes váltságnak napjára."
Róma 8:26 "Hasonlatosképen pedig a Lélek is segítségére van a mi erőtelenségünknek. Mert azt, a mit kérnünk kell, a mint kellene, nem tudjuk; de maga a Lélek esedezik mi érettünk kimondhatatlan fohászkodásokkal. "
Mégis mi alapján lenne okunk azt feltételezni, hogy amikor a Lélekről mint személyről beszél számtalan helyen a Biblia, akkor ott nem a Szentlélek az aki cselekszik?
megszomorítani azt jelenti, hogy nem ismerjük el, hogy Isten tette, vagy tesz.
Mint ahogy Jézus gyógyítását, is Sátánnak tulajdonították, nem Istennek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!