Megváltozott-e Isten földdel kapcsolatos eredeti szándéka?
Az mennyiben változás/tévedés, ha Isten a földies elképzelésektől végül még jobbat kínál az embernek? Ádám és Éva még nem volt próba alá vetve, még nem voltak "kipróbálva", amikor az édenben éltek. De mikor megkísértette őket az ördög, elbuktak. Mi pedig próba alatt vagyunk jelenleg is, és ha győzünk, nagyobb jutalomban lesz részünk, mint Ádámnak és Évának elbukásuk előtt. Ez szerintem teljesen logikus.
S persze ezt az egészet Isten már előre látta, mert mindemható, így végül is nem változott meg a szándéka.
Ezen vitáztam egy hónapja egy JT vénnel. Ő az elmeprogramjának köszönhetően nem volt képes számításba venni János szavait:
Jelenések 21:
1És láttam új eget és új földet, mert az első ég és az első föld elmúlt, és a tenger sincs többé. 2És a szent várost, az új Jeruzsálemet is láttam, amint alászáll a mennyből az Istentől, felkészítve, mint egy menyasszony, aki férje számára van felékesítve. 3Hallottam, hogy egy hatalmas hang szól a trónus felől: „Íme, az Isten sátora az emberekkel van, és ő velük fog lakni, ők pedig népei lesznek, és maga az Isten lesz velük; 4és letöröl minden könnyet a szemükről, és halál sem lesz többé, sem gyász, sem jajkiáltás, sem fájdalom nem lesz többé, mert az elsők elmúltak.” 5A trónuson ülő ezt mondta: „Íme, újjáteremtek mindent”. És így szólt: „Írd meg, mert ezek az igék megbízhatók és igazak!”
Ezt a rész a Bibliából rendszerint még a vének is elbagaterizálják.
# 6
Az ilyen részeket a tanúk nem foglalkoznak, vagy ha foglalkoznak is, kénytelenek annyira jelképesnek venni, hogy az már durván erőltetett belemagyarázásként hat. Ugyanez a helyzet a Jel 22:3-5-el is például:
"Nem lesz többé átok a városon, hanem az Isten és a Bárány trónusa lesz benne: szolgái imádják őt, és látni fogják az ő arcát, és az ő neve lesz a homlokukon. Éjszaka sem lesz többé, és nem lesz szükségük lámpásra, sem napvilágra, mert az Úr Isten fénylik fölöttük, és uralkodnak örökkön-örökké."
Szerintük itt a mennyről van szó, és nem a földről, mivel szerintük az Új Jeruzsálem nem száll le a földre, ahogy a Biblia tanítja, hanem a mennyben marad, ahogy a Társulat tanítja. Csak hogy ez az Új Jeruzsálem mennyben maradása és ez a kettős reménység egyértelműen ellentétben van a Biblia világos kijelentéseivel. Ha ugyanis az Új Jeruzsálem a mennyben marad, vagyis a versben nem a földről van szó, hanem a mennyről, akkor felmerül a kérdés, hogy miért mondja az írás, hogy többé nem lesz éjszaka? A mennyben van nappal és éjszaka? Vagy lehet hogy azért, mert az Új jeruzsálem a(z újjáterentett és átszellemült) földön lesz, ahogyan a Jelenések 21:2-3 mondja?
"És a szent várost , az Új Jeruzsálemet is láttam alászállni az égből, az Istentől, felkészítve, mint a férje számára felékesített menyasszony. Erre harsány hangot hallottam a trón felől, mely ezt mondta: „Íme! Az Isten sátora az emberekkel van, és ő velük fog lakozni, azok pedig az ő népei lesznek. És maga az Isten lesz velük."
Csak a gond az, hogy így a Társulat földi és égi reménységének lőttek, ezért kénytelenek vagytok azt mondani, hogy pl. az éjszaka az nem is éjszaka... meg az új Jeruzsálem földre szállása sem földre szállás, meg Isten emberekkel lakozása sem emberekkek lakozás, stb... ezek csak jelképek, de bezzeg az ószövetségben írtak, hogy pl. "a kígyónak por lesz a kenyere" az nem jelkép, azt már szószerint kell érteni:
"Nem lesz ott olyan csecsemő, aki csak néhány napig él, sem öreg ember, aki magas kort nem ér. Mert a legfiatalabb is százéves korában hal meg, és aki nem ér meg száz évet, átkozottnak számít. Házakat építenek, és laknak bennük, szőlőket ültetnek, és élvezik gyümölcsüket. Nem úgy építenek, hogy más lakjék benne, nem úgy ültetnek, hogy más élvezze. Mert népem élete oly hosszú lesz, mint a fáké. Választottaim maguk élnek munkájuk eredményéből. Nem hiába fáradoznak, nem veszedelemre szülnek, mert az ÚR áldott népe ez, ivadékaival együtt. Mielőtt kiáltanak, én már válaszolok, még beszélnek, én már meghallgatom. A farkas a báránnyal együtt legel, az oroszlán szalmát eszik, mint a marha, és a kígyónak por lesz a kenyere. Nem árt és nem pusztít szent hegyemen senki - mondja az ÚR." (Ézsaiás 65:20-25)
Csak tudnám én, hogy miért beszélnek itt öregedésről, meg 100 éves korban bekövetkező halálról, ha az Újszövetség meg a Társulat is egyébként örök életről tanít...
Így van kedves Istvan35. Az őrtorony tanai nagyon gyenge lábakon állanak. A Bibliával le lehet rombolni és fény derül a hazugságokra.
Az őrtorony a hitető, amiről már Pál is írt. A szervezet Jézus helyére állítsa magát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!