Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » További büntetés pokol,...

További büntetés pokol, tisztítótűz jár még a halál után?

Figyelt kérdés

Roma 6:7."Mert a ,ki meghalt,felszabadult a bün alól.


Csia fordítás:"Mert aki meghalt,igazságossá lett és a vétektől szabaddá.



2016. máj. 15. 19:44
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:

"Ha a tolvajnak megbocsátok, de visszakövetelem a lopott holmit vagy az árát, akkor igazából nem is bocsátottam meg."


Tehát akkor te a lopás bűnét semmisnek veszed, és csak az számít, hogy visszakapd, amit elvettek? Ha mondjuk egy tolvaj kirabol, később elkapja a rendőrség és visszakapod, amit ellopott, akkor már nincs miért börtönbe küldeni? Persze egész más a helyzet, ha esetleg önként adja vissza, de ha ezt rendszerességgel megteszi, az szintén bűn.


Mindenesetre Isten mindenkit igazságos ítéletben részesít, vagyis aki lopott vagy más bűnt követett el, annak helyre kell hoznia a kárt vagy egyéb módon bűnhődnie.

2016. máj. 17. 06:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:

11-nek:Kedves István35.A hasonlatod ötletes,ès megèrtettem.

Azonban,itt közbe jön a halál ami egyenèrtèkü a bün èrtèkèvel."Pál azt mondja a bün ára a halál"Ez azt jelenti halálával kifizette a bünèt.Ha valaki meghalt a legdrágábbat veszitette el amije volt.Vagy is legdrágábban fizetett. Ezèrt a Roma:6:7."Azt mondja ."Mert a,ki meghalt,felszabadult a bün alól"

Kicsoda az ember,hogy az Isteni törvènyt megváltoztatja?

Isten az ember elbukkásakor azt mondta "Melyik nap ettèl a tiltott fa gyümölcsèből az nap meghalsz"(1000 èv alatt,mert Isten előtt ezer èv 1 nap),igy Adám az ezer èv alatt meghalt.Itt Isten nem folytatta,hogy majd a pokolba ègetnek kinoznak.Ha ugy volna mondta volna.Mert Isten a büntetès előtt örökkè figyelmeztetett es ha lettvolna további büntetès, tudatta volna.

Ennek fènyèbe a Csia forditás èrvènyes"Mert aki meghalt,igazságossá lett es a vètkètől szabaddá".

Ugyan ez az ertelem van abban,hogy az ember bünbe esett ès meghalt,Jèzus megvásárolt(kifizette abünt)ès èlhet az ember.

Ezek az ijezgető,(hogy igy irjam fèmipari szavakkal)hőkezelèsek azèrt lettek betève az egyes vallásokba,hogy feljen az ember az uralkodo osztálytol,ne lázangjon nelopjon,szolga modon szolgálya a felsőbb osztályt.

Ha ezeket a nemlètező büntetèseket mind Istennek tulajdonitanánk akkor hamisan vádolnánk Őt.

Ès ki az ember,hogy a saját bünèt hatványozza az Isteni büntetèssel szembe?.Vagy az ember annyira ostoba,hogy saját magát jobban büntesse a megèrdemeltnèl?

2016. máj. 17. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 A kérdező kommentje:

10#:Jézus akkor miért mondta,hogy rendez idejébe a bűnös dolgaidet"hogy nekerülj a biro kezébe mert százszor megfizeted".

Igy mindenki a másiknak az övét vissza kell adja a lopott dolgot és bocsánatot kell kérjen,csak azután tud bizalmas barátság lenni.

2016. máj. 17. 12:12
 14/19 anonim ***** válasza:

# 12


Igen, a bűn ára/zsoldja a halál, viszont a halottakra nem egyforma sors vár, ezt Jézus világosan bemutatta a gazdag és Lázár példázatában. Tudod ezt valamivel cáfolni?


"Ezek az ijezgető,(hogy igy irjam fèmipari szavakkal)hőkezelèsek azèrt lettek betève az egyes vallásokba,hogy feljen az ember az uralkodo osztálytol,ne lázangjon nelopjon,szolga modon szolgálya a felsőbb osztályt."


Ez egyértelműen cáfolható az ókeresztény írók dokiumentmai alapján, azokban ugyanis kezdettől fogva benne volt a pokolban való szenvedés tanítása, a 2. századból már fellelhetőek ilyen írások ( idézek, ha szükséges). A keresztényeknek pedig egészen a 4. század elejéig semmiféle hatalmuk nem volt, hanem üldözték őket, a legkegyetlenebb módokon. Ez történelmi tény!

2016. máj. 17. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
* dokumentumai
2016. máj. 17. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 A kérdező kommentje:

István35:Kedves felhasználó.Ha a bűnök ktegorizálva volnának akkor minden ember egy más kategóriában tartozna ami egy hatalmas bürokratikus rendszert jelentene.

Jézus pedig azt mondta ha valaki megront egyet szemből megrontotta az egészet.

Igy két osztály van bűnös és nem bűnös.Értelemszerűen mindenki bünös mindenki meghal.

Vannak emberek a kik azt állítják nem bűnösek,azok nem halnak meg?

Bizony meg!

2016. máj. 18. 07:07
 17/19 A kérdező kommentje:
Elnézést: Szemből=ezekből
2016. máj. 18. 07:09
 18/19 anonim ***** válasza:

Jézus világosan elmondta azt is, hogy nem ugyanaz a sors vár a bűnösökre:


"Akkor korholni kezdte a városokat, amelyekben a legtöbb csodát tette, mert nem tartottak bűnbánatot: „Jaj neked, Korozain! Jaj neked, Betszaida! Mert ha Tíruszban és Szidónban mentek volna végbe a bennetek történt csodák, már régen hamuban és szőrzsákban tartottak volna bűnbánatot. Mondom nektek: Tírusznak és Szidónnak elviselhetőbb lesz a sorsa az ítélet napján, mint a tiétek. És te, Kafarnaum! Vajon az égig emelkedel? A pokolba süllyedsz. Ha Szodomában mentek volna végbe a csodák, amelyek benned történtek, még ma is állna. De mondom nektek: Szodoma földjének elviselhetőbb lesz a sorsa az ítélet napján, mint neked." (Mt 11,20-24)


A jóhiszemű tévedők kevesebb "verést" kapnak:


Lk 12,47-48 "Az a szolga, aki ismeri ura akaratát, de nem áll készen, hogy akarata szerint járjon el, sok verést kap. Aki azonban nem ismeri s így tesz olyat, amiért büntetést érdemel, csak kevés verést kap. Mert aki sokat kapott, attól sokat követelnek, és akire sokat bíztak, attól annál többet kívánnak."


Az "elviselhetőbb sors" és a "kevés verés" egy ideglenes nem örök időkre szóló büntetést jelent, amit a katolikusok tisztítótűznek vagy purgatóriumnak neveznek. Bár nem az elnevezésen van a lényeg, hanem a tanítás igazságán, vagyis hogy nem mindenki fog elkárhozni a vétkesek közül. Akik nem halálos bűnben halnak meg, azok csak egy ideiglenes büntető helyre kerülnek, ahonnan van szabadulás:


Mt 5,25-26 "Ellenfeleddel szemben légy békülékeny idejében, amikor még az úton vagy vele, nehogy átadjon ellenfeled a bírónak, a bíró pedig a poroszlónak, és börtönbe kerülj. Bizony mondom neked, nem szabadulsz ki, amíg az utolsó fillért is meg nem fizeted."


Lk 12,58-59 "Amikor ellenfeleddel a bíróságra tartasz, útközben igyekezzél tőle megszabadulni, nehogy a bíró elé hurcoljon, és a bíró átadjon a poroszlónak, a poroszló meg börtönbe vessen. Mondom neked, nem szabadulsz ki, míg az utolsó fillért is meg nem fizeted."


Mt 18,34-35 "Ezzel az Úr haragjában átadta a poroszlóknak, míg meg nem fizette mind, amivel tartozott Így tesz mennyei Atyátok is veletek, ha mindegyitek meg nem bocsát szívből felebarátjának."


A "börtön" szó egy büntető helyre, a "kiszabadulás" szó az üdvösségre utal. Tehát a fenti helyeken van lehetőség kiszabadulni a börtönből, amikor is valaki kifizeti tartozását. Ez magára a kárhozatra nem vonatkozhat, hiszen az örök állapot és megváltozhatatlan. Az „Így tesz veletek mennyei Atyátok is” - ha valaki meg nem bocsát szívből felebarátjának a bocsánatos bűnöket jelentheti.

2016. máj. 18. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 Molnár Sándorné ***** válasza:

Kedves 4/18-as 'kzs'!

Emlitetted itt Lázár és a szegény ember esetét. Azt bizonyára tudod, hogy Jézus nagyon sok példázatot és szemléltetést használt a tanitása folyamán. Ez is egy ilyen szemléltetés. De nézzük végig logikusan.

Meghal a gazdag ember, és a szegény Lázár. Lázár a pokolba kerül, a szegény ember pedig Ábrahám kebelére.

A gazdag ember nagyon szenved a pokolan, ezért felszól Lázárnak, hogy az ujja hegyén nyujtson le neki egy csepp vizet. Vajon ez lehetséges lenne? A pokol olyan közel van a mennyhez, hogy csak ugy le lehet nyulni? És az az egy csepp viz, nem párolgott volna el azonnal, ahogy a pokolba ér?

Tehát ez egy szemléltetés, és teljesen mást jelent, mint amit te irtál. A Biblia soha nem mond ellent önmagának. A Prédikátor 9:7,8,12-es verset ha elolvasod, ott láthatod, hogy a halottak nem mennek sehova. Sem a pokolba, sem a mennybe. Pihennek a sirban, és várnak a feltámadásra.

Ha a halálban nincs sem tudomány, sem értelem, sem érzékelés, sem értelem, akkor hogyan szenvedhetne valaki? Ahhoz hogy szenvedjen, müködnie kellene az érzékeinek.

A János 3:13 pedig ezt irja: "És a mennybe sem ment fel senki, hanem ha az, aki a mennyből szállott alá, az embernek fia a Krisztus".

Üdvözlettel: Judit!

Ha esetleg érdekel, hogy miről szól valójában Lázár és a gazdag ember szemléltetése, szivesen megirom!

2016. máj. 26. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!