Most akkor van pokol?
A környető kérdésekben nagyon sok vélemény árkezett ezzel kapcsolatban, és érdekelne, összegyűjtve az összes egy helyen.
Nem a szó szószerinti elemezgetése érdekel, azt máshol is megtudom nézni, azt írjátok le, hogy mi a véleményetek arról, hogy aki nem mehet be a mennybe, azzal mi lesz.
Van-e semleges tér, esetleg nincs semmi a mennyen kívül stb... És kérek szépen indoklást is lehetőleg a Bibliából.
Szia!
Igen van pokol, csak nem azt jelenti, amit sokan tulajdonítanak neki. A Bibliában a "pokol" szó a héber seol és a görög hádész szó magyar fordítása és egyszerűen a sírt, vagyis a halottak tartózkodási helyét jelöli. Minden ember ide kerül halála után és innen lesz a feltámadás az igazaknak az örök életre, a gonoszoknak pedig a kárhozatra.
Ajánlom szíves figyelmedbe Jelenések könyve 20. fejezetét, amely nyilvánvalóvá teszi, hogy a "pokol" kiadja a halottakat, és maga is a "tüzes tóba" vettetik, mely a "második halál". A Szentírás ugyanis különbséget tesz "első halál" és "második halál" között. Az első halál az élet ideiglenes felfüggesztése, a második halál pedig az élet végleges elvesztése. Ez lesz a sorsa azoknak akik nem kapnak örök életet. Ez így logikus és a Biblia is ezt tanítja.
Üdv. Péter
Szia!
Olyan értelemben nincs pokol,hogy van egy külső hely,ahol szarvacskás gonosz ördögök szurkálnak vasvillával és közben death metal szól a háttérből!
Tudatállapotok vannak,amelyeket vagy te irányítasz vagy a gondolataid rabjaként a tudattalanod irányítása alatt állva elszenvedsz!Ilyen értelemben létezik,de ez egy belső zug,ahol a saját lelki
problémáid emésztenek!Ilyen lelkiállapotban a külső valóságot sem látod kellemesnek,végképp nem mennyországnak!
A pokol is és a mennyország is a tudatod végpontjai!
A pokol és a mennyország nem egy fizikailag behatárolható hely, ahová az ember eljut fizikailag, hanem mindkettő tudatállapot.
Bibliából nem idézgetek, mert nem keresztény vagyok!
Nos, eddig egy válasz sem volt bibliai.
Pokol van. Valóban két szó fordul elő a "pokolra" a héber seól, illetve a görög hádész.
A Biblia különbséget tesz a "sír" között, ahová a test kerül, és a seol/hádész/holtak országa között, ahová a lélek és szellem kerül.
A seol/hádész legalább 3 megkülönböztethető helyből áll:
-"Ábrahám kebele" avagy az a hely, ahol nincs szenvedés (ide kerülnek azok, akik nem hallották az evangéliumot)
- Az a hely ahol szenvedés van. Itt a pokol gonosz angyala, és szolgái uralkodnak az emberek lelkei felett. ("egyfajta előzetes letartóztatás)
-Abaddon/mélység: Itt a leggonoszabb angyalok vannak fogva tartva (Pl. 2 Pét 2:4).
A pokol az utolsó ítéletkor megszűnik. Minden halott feltámad. Egyesek kijutnak innen, (akik az élet könyvébe be lettek írva), és az új földre kerülnek. Mások sorsa a Sátánnal, a Pokol angyalával, és a Halállal együtt a tűz tava azaz a Gyehenna lesz, mely a második- és végső halál. A halál nem megsemmisülés, hanem az Istentől való ÖRÖK elválasztottság.
Részleteiben, hivatkozásokkal:
A seol nem sírgödör, hanem egy szellemi hely. Ennek része (feltehetően a legalja) Abaddon is (pl. Jób 31:12, vagy ).
Ennek része volt Ábrahám-kebele is (Luk. 16:22), az a rész, ahol nem volt szenvedés, és része a tűz is, ahol szenvedés van.
Jézus alászállott a föld alsó rétegeibe, mondja az Újszövetségben Pál (Efézus 4:8-10). A Biblia szerint ugyanis a "hádész", vagy Seol nevű hely a föld gyomrában van.
Példabeszédek 15:24:
Az életnek úta felfelé van az értelmes ember számára, hogy eltávozzék a seoltól, mely aláfelé van.
Az Ószövetségi felfogás szerint ahhoz, hogy Jézus oda jusson keresztül kellett mennie a felszín alatti vizeken:
Jób 26:5:
5 A halottak is megremegnek [tõle;] a vizek alatt levõk és azok lakói is.
Zsoltárok 18:17:
17 Lenyúlt a magasból és felvett engem; kivont engem nagy vizekbõl. [Messiási prófécia]
Zsoltárok 69:2:
2 Szabadíts meg engemet, oh Isten, mert a vizek lelkemig hatottak. [Messiási prófécia]
Ezután érkezett el a mélység színéhez (töhóm) ahonnan nyílt a seol bejárata.
Zsolt 86:13 Mert nagy én rajtam a te kegyelmed, és kiszabadítottad LELKEMET a mélységes seolból. (Messiási prófécia)
Hogy mire alapozom, hogy a halál, illetve pokol nemcsak egy hely, hanem gonosz szellemek? Íme: Zsid. 2:14
"14 Mivel tehát a gyermekek testből és vérből valók, ő is hasonlatosképen részese lett azoknak, hogy a halál által megsemmisítse azt, a kinek hatalma van a halálon, tudniillik az ördögöt",
Ez alapján a Sátánnak hatalma van, uralkodik a halálon.
Ha ez pusztán egy állapot lenne, a sátán nem uralkodhatna felette, mert akkor ez azt jelentené, hogy nem Isten dönti el, ki hal meg, hanem az ördög.
Az ember, sőt még az állatok földi életének (lásd verebek Jézus példázatában) végéről Isten dönt. Ennek végrehajtását végzi a halál szelleme, akinek közvetlen főnöke az ördög.
Máshol mondja a biblia, hogy a mi ellenségünk az ördög. De az 1 Kor 15:26 szerint a halál is ellenségünk. Ez is intelligenciával bíró gonosz szellemi lényre utal.
A Jelenések 6:8-ban az apostol látja, amint ez a gonosz angyal, illetve a pokol útnak indul. Ez nem csak metafora, hanem egy valóságos gonosz személy. Angyalok gyakran vannak lovasként ábrázolva.
Egy fogalmat, állapotot, vagy helyet nem lehet a gyehennába vetni, mert a gyehenna az örök büntetés helye, ahol "kínoztatnak örökkön örökké". Kínozni is csak személyt lehet.
Ezért olvashatod a Jel. 20:14-ben, hogy a halál is ide kerül. A fenevad, hamis próféta, a sátán és összes többi gonosz angyal és személy mellé.
Azért gonosz, és ellenség, mert az emberek lelkei felett uralkodik, és kínozza gyötri őket a seol/hádész azon részén ahol uralkodhat (ahol szenvedés van). Ezért szól a prófécia Jézusról: "halál kötelei vettek körül" (Zsolt 18:5-6, Zsolt 107:14, Zsolt 116:3) Vagy az Ap. Csel 18:5
"Kit az Isten feltámasztott a halál fájdalmait megoldván, mivel lehetetlen volt néki attól fogvatartatnia"
Jézus előtt az összes Ószövetségi szent lelkét fogva tartotta a halál, és senki sem ment fel önerőből a mennybe. Jézust is megpróbálta fogva tartani a pokol, de nem tehette, mert nem volt benne bűn. Jézus kijött a seolból és kiszabadította az addig a seolba került szentek lelkeit (Zsolt 7:8; Máté 27:52)a seol azon részéből, ahol gyötrelem nem volt=Ábrahám kebele, avagy a "paradicsom" a feltámadásakor . Ekkortól van a "paradicsom" a mennyben.
Összevetve ezek arra mutatnak, hogy a halál nemcsak állapot, hanem személy is, a pokol (seol-hádész) pedig nemcsak hely, hanem személy is.
Ugyanígy Abaddon nemcsak egy hely, hanem egy Gonosz angyal is.
Az abaddon szó előfordulásai az Ószövetségben:
Jób 28:22:
A pokol (Abaddon) és halál azt mondják: [Csak] hírét hallottuk füleinkkel!
Zsoltárok 88:12
12Beszélik-é a koporsóban a te kegyelmedet, hûségedet a pusztulás helyén (abaddon)?
Jób 31:12:
Mert tûz volna ez, a mely pokolig (abaddonig) emésztene, és minden jövedelmemet tövestõl kiirtaná.
Jób 26:6:
Az alvilág (seol) mezítelen elõtte, és eltakaratlan a holtak országa (abaddon).
Példabeszédek 15:11:
A sír (seol) és a pokol (abaddon) az Úr elõtt vannak; mennyivel inkább az emberek szíve.
Példabeszédek 27:20:
[Mint] a sír (seol) és a pokol (abaddon) meg nem elégednek, [úgy] az embernek szemei meg nem elégednek.
Személy: Jelenések 9:11 "Királyukul pedig a mélység angyala vala felettök; annak a neve zsidóul Abaddon, görögül pedig Apollion, [azaz Vesztõ] a neve"
Van pokol, de az a halállal szinonim fogalom, magyarul aki a pokolba [Seol] kerül => meghalt.
1Móz 37,35 Felkelének pedig minden ő fiai, és minden ő leányai, hogy vígasztalják őt, de nem akara vígasztalódni, hanem monda: Sírva megyek fiamhoz a sírba [Seol]; és siratá őt az atyja.
Zsolt 6,6 Mert nincs emlékezés rólad a halálban, a seolban kicsoda dicsőít téged?
Zsolt 18,6 A Seol kötelei vettek körül; a halál tőrei fogtak meg engem.
Zsolt 49,15 Mint juhok, a Seolra vettetnek, a halál legelteti őket, és az igazak uralkodnak rajtok reggel; alakjokat elemészti a Seol, távol az ő lakásuktól.
Hogy lehetne a halállal szinonim fogalom, ha a pokol és a halál angyala is a tűz tavába lesz bevetve?
A halál egy állapot, és többféle értelmezésben használatos. Elsősorban nem fizikai elmúlást, nem-létezést, hanem "elszakítást" jelent. Istentől való elválasztottságot. Ezért is nevezi Jézus halottnak a farizeusokat, akik fizikailag pedig még éltek.
A seol gyakran szerepel együtt a halállal, de nem azonos vele. Nem a halál szinonimája, hanem a szellemileg halottak gyűjtőhelye.
Példabeszédek 15:24:
"Az életnek úta felfelé van az értelmes ember számára, hogy eltávozzék a Seoltól, mely aláfelé van".
Jákób, vagy a zsoltáros szimplán a halál szinonim használta a Seol fogalmát az idézeteim szerint, "sírva megyek fiamhoz a Soelba". Vagy szerinted mire gondolt? Nem arra csupán, hogy bánatban hal meg?
Avagy Krisztus feltámadásáról mondja, hogy "nem hagytad lelkem a Seolban, hogy szented rothadást lásson." Magyarul nem hagyta a halott állapotban, feltámasztotta az Isten.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!