Hogyhogy Jeruzsálem neve elő sem fordul a Koránban?
Miért hazudják azt az arabok, hogy Jeruzsálem nekik is szent városuk, mikor a Koránban folyton Mekkáról és Medináról beszélnek.
Ezzel szemben az Ó és Új Szövetségben folyton Jeruzsálemről esik szó, Mekkáról és Medináról meg nem.
Igaz, mi nem is követeljük magunknak sem Mekkát, sem Medinát.
Mint ha egy faékkel vitatkoznék.
"Az iszlám szerint Mohamed próféta Isten üzenetét közvetítette amit Gabriel angyal közölt vele. Az ebonitákkal lehet nem is találkozott vagy ha igen, mit számít? Zsidókkal és keresztényekkel is találkozott ahogy akkoriban sokan mások is."
Jó, ez a mese része. Tudja bárki igazolni, hogy Mohamed Gábriel angyallal diskurált? Egyedül csak ő állította, nem túl hihető. A történészek szerint pedig pont az történt, amit írtam. Tehát maradok ez utóbbi, hihető és hiteles változatnál.
"Mint mondtam a 4 evangélistából 2 nem látta Jézust és Pál sem."
Ez remek, akkor kettő látta és hitelesen be tudott róla számolni.
"A történésekből világos hogy a tömegek akik látták Jézust nem nézték Istennek. Még a saját tanítványa sem aki évekig volt mellette. Gyakorlatilag senki. Jézus után többszáz évvel későbbi iratok nevezik Istennek."
Azon lehet vitatkozni, hogy Jézus Isten-e vagy sem (ez hit kérdése), de az vitán felül áll, hogy a Szentírás szerint az. Az apostoli levelek és evangéliumok alapján egyértelmű, hogy Istennek mutatja be a Szentírás. Újabb hazugságod, miszerint csak sok száz évvel később nevezik Istennek, hiszen már az I. század végén Szent Ignác és Szent Kelemen annak nevezi.
"Na mutass egy olyan verset amiben Jézus szó szerint kijelenti hogy "Én Isten vagyok". A történések alapján egyértelmű hogy Jézus nem Isten."
Tehát ha nem így szó szerint mondja, ebben a szósorrendben, akkor nem számít. Értem én, csak még sem.
Feltámasztotta magát a halálból, tényleg egyértelmű, hogy egyszerű ember volt.
"Mert te ugye iszlám szakértő vagy"
Sőt a koránt sem olvastam, ennyire nehéz a felfogásod? Te ezek szerint doktori fokozattal rendelkezel a kereszténység témakörében.
"Nem voltak különféle változatok."
De voltak. A történészek szerint egészen biztos.
"A Korán keletkezési körülményei ismertek"
Legendaként, amit vagy elhisz valaki, vagy nem. Láthatóan mást állítanak a mohamedánok és mást a történészek.
"nem arámi nyelven maradtak fenn ami Jézus anyanyelve"
Úgy gondolod, hogy Jézus írta a Bibliát? Előbb még ismeretlen szerzők voltak. A zsidóság nyelve ekkorra már a görög volt, természetes, hogy görögül írták. Gondolkozol egyáltalán, vagy csak írod a hülyeségeidet? Nézd már meg például az apostoli levelek címzettjeit. Kiknek szóltak?
"Például Jézus megfeszítése és feltámadását 4 különböző történetben mesélik el a 4 evangéliumban jelentős eltérésekkel."
Tehát ha én is meg te is részt veszünk egy eseményen és a beszámolónk nem egyezik betűről betűre, akkor egyikünk vagy hazudik, vagy meg sem történt.
"Akkor nem értesz magyar nyelven. Sok esetben ismeretlen az író, vagy bizonytalan. Nem ismered ezen szavak jelentését?"
Most szórakozol velem, vagy tényleg ilyen súlyos mentális problémáid vannak? Olvasd már el legalább amit írtam. Nem olyan nehéz, egy alsó osztályos képes lenne felfogni.
" a protestánsok kivettek részeket a Bibliából, tehát meghamisították"
Kivették, de nem az én dolgom megítélni őket. Egyébként a keresztények több mint 2/3-a nem vette ki. A 4. században lezárták a kánont, én azt tekintem mérvadónak, hogy utána ki mit csinál vele, számomra lényegtelen. Például Károlyi nem vette ki a saját fordításából eredetileg, csak jóval később vették ki.
De ami sokkal fontosabb, az Újszövetség teljes mértékben megegyezik minden keresztény felekezetnél.
De itt is ugyan úgy értelmetlen neked bármit is írni, mint a másik kérdésnél tapasztaltam.
További minden jót, remélem emiatt felrobbantani nem akarsz majd engem.
"Jó, ez a mese része. Tudja bárki igazolni, hogy Mohamed Gábriel angyallal diskurált?"
Tipikus fanatikus keresztényi hozzászólás. Tudja bárki igazolni hogy Jézus Isten? Mohamed prófétát százezrek követték életében? Jézust hányan? Gyakorlatilag alig volt követője ti meg azt állítjátok Isten. Tehát Mohamed prófétaságát százezrek hitték, amíg Jézus istenségét gyakorlatilag senki.
"Ez remek, akkor kettő látta és hitelesen be tudott róla számolni."
Nem ezt mondtam. Kettő biztosan nem látta, és valószínű hogy a másik kettő sem.
"Azon lehet vitatkozni, hogy Jézus Isten-e vagy sem (ez hit kérdése), de az vitán felül áll, hogy a Szentírás szerint az."
Ez nem csak hit kérdése. Jézus folyamatosan járta a városokat, tömegekhez szólt, tehát sok emberrel találkozott. Ha ő Isten akkor ez fel kellett volna hogy tűnjön az embereknek nem gondolod? Mivel nem nézték Istennek, nyilvánvaló hogy nem az. Ezt még egy faék is felfogná de úgy látom ez túl bonyolult neked.
"Újabb hazugságod, miszerint csak sok száz évvel később nevezik Istennek, hiszen már az I. század végén Szent Ignác és Szent Kelemen annak nevezi."
És ki az a Szent Ignác és Szent Kelemen? :) Látták Jézust? Nem látták. A szavuk annyit ér mint a tiéd, szóval nagyjából nulla mint bizonyíték.
"Tehát ha nem így szó szerint mondja, ebben a szósorrendben, akkor nem számít. Értem én, csak még sem."
Jézus istensége a keresztény vallás alapja. Ez egy alapinformáció, tehát vagy százszor kellene szerepelnie a Bibliában Jézus szájából, de egyszer sem állít ilyet.
"Sőt a koránt sem olvastam, ennyire nehéz a felfogásod? Te ezek szerint doktori fokozattal rendelkezel a kereszténység témakörében."
Doktorival nem, de ismerem a keresztény vallást mint látod. Neked viszont fogalmad sincs az iszlámról.
"De voltak. A történészek szerint egészen biztos."
Csak szeretnéd. A történészek szerint is kiejtésbeli eltérések voltak.
"Legendaként, amit vagy elhisz valaki, vagy nem. Láthatóan mást állítanak a mohamedánok és mást a történészek."
Ez pont a keresztény vallásra igaz. Te azt állítod a Biblia írói ismertek, történészek szerint viszont ismeretlenek.
"Úgy gondolod, hogy Jézus írta a Bibliát? Előbb még ismeretlen szerzők voltak. A zsidóság nyelve ekkorra már a görög volt, természetes, hogy görögül írták. Gondolkozol egyáltalán, vagy csak írod a hülyeségeidet?"
Jézus tanítványi zsidók voltak és arámi nyelven beszéltek. Lehet még görögül sem tudtak. Nem igaz hogy a zsidóság nyelve ekkorra a görög volt. Mégha tudtak is görögül, saját anyanyelvükön kellet hogy leírják.
"Tehát ha én is meg te is részt veszünk egy eseményen és a beszámolónk nem egyezik betűről betűre, akkor egyikünk vagy hazudik, vagy meg sem történt."
Először is keresztény nézet szerint az apostolokat megszállta a szentlélek, így írták le az újszövetség könyveit. Ez alapján nem hibázhattak volna és ugyanazt kellett volna leírniuk. Ehhez képest tele van hibákkal és ellentmondásokkal és látható hogy másképp mesélik el ugyanazt.
"Most szórakozol velem, vagy tényleg ilyen súlyos mentális problémáid vannak? Olvasd már el legalább amit írtam. Nem olyan nehéz, egy alsó osztályos képes lenne felfogni. "
Belinkeltem egy oldalt. Ez megvan? Ott lesz táblázat. Láthatod felsorolva az Újszövetség könyveit. Második oszlopban a Keletkezési idő és szerző a hagyomány szerint. Ezt vallod te és egyenlő a mesével. Harmadik oszlop a Történetkritikai bevezetéstudomány álláspontja szerinti idő és szerzők. Na ez alapján legtöbb esetben ismeretlen a szerző vagy bizonytalan a kiléte. Ötödik oszlopot is ajánlom figyelmedbe. Abból kiderül hogy a legkorábbi szövegtöredékek is Jézus után 150 évvel későbbi, legtöbb esetben pedig 2-300 évvel későbbi. Tehát nincs semmi írásos bizonyíték Jézus korából csak évszázadokkal később. Bízom benne hogy így már érthető számodra. Ha mégsem kérdezz bátran, segítek értelmezni.
"Kivették, de nem az én dolgom megítélni őket."
Semmi gond, mások megítélik őket helyetted. Ha kivették, azt jelenti hogy meghamisították a Bibliát. Protestánsok viszont azt állítják hogy az ő Bibliájuk a hiteles. Ez pedig azt jelenti, ti katolikusok írtatok hozzá ami szintén hamisítás.
"De ami sokkal fontosabb, az Újszövetség teljes mértékben megegyezik minden keresztény felekezetnél."
Az Ószövetség is része a keresztény Bibliának.
"További minden jót, remélem emiatt felrobbantani nem akarsz majd engem."
Tipikus fanatikus keresztény vagy. Erre csak ezt tudom mondani.
"Na mutass egy olyan verset amiben Jézus szó szerint kijelenti hogy "Én Isten vagyok"."
Itt szó szerint azt jelentette ki Jézus, hogy Ő a Messiás, azaz a Megváltó (ebből csak 1 van, a többi hamis messiás, hamis megváltó):
21
Monda néki Jézus: Asszony, hidd el nékem, hogy eljő az óra, amikor sem nem ezen a hegyen, sem nem Jeruzsálemben imádjátok az Atyát.
22
Ti azt imádjátok, amit nem ismertek; mi azt imádjuk, amit ismerünk: mert az idvesség a zsidók közül támadt.
23
De eljő az óra, és az most vagyon, amikor az igazi imádók lélekben, és igazságban imádják az Atyát: mert az Atya is ilyeneket keres, az ő imádóiul.
24
Az Isten szellem: és akik őt imádják, szükség, hogy szellemben és igazságban imádják.
25
Monda néki az asszony: Tudom, hogy Messiás jő (aki Krisztusnak mondatik); mikor az eljő, megjelent nékünk mindent.
26
Monda néki Jézus: Én vagyok az, aki veled beszélek.
Itt pedig Jézus azt jelenti ki, hogy Ő Isten Fia (Istennek csak 1 Fia van, nem 2, nem 0, akit az örökkévalóságban szült):
1
És amint eltávozék, láta egy embert, aki születésétől fogva vak vala.
2
És kérdezék őt a tanítványai, mondván: Mester, ki vétkezett, ez-é vagy ennek szülei, hogy vakon született?
3
Felele Jézus: Sem ez nem vétkezett, sem ennek szülei; hanem, hogy nyilvánvalókká legyenek benne az Isten dolgai.
4
Nékem cselekednem kell annak dolgait, aki elküldött engem, amíg nappal van: eljő az éjszaka, mikor senki sem munkálkodhatik.
5
Míg e világon vagyok, e világ világossága vagyok.
6
Ezeket mondván, a földre köpe, és az ő nyálából sárt csinála, és rákené a sarat a vak szemeire,
7
És monda néki: Menj el, mosakodjál meg a Siloám tavában (ami azt jelenti: Küldött). Elméne azért és megmosakodék, és megjöve látva.
8
A szomszédok azért, és akik azelőtt látták azt, hogy vak vala, mondának: Nem ez-é az, aki itt szokott ülni és koldulni?
9
Némelyek azt mondák, hogy: Ez az; mások pedig, hogy: Hasonlít hozzá. Ő azt mondá, hogy: Én vagyok az.
10
Mondának azért néki: Mimódon nyiltak meg a te szemeid?
11
Felele az és monda: Egy ember, akit Jézusnak mondanak, sarat készíte és rákené a szemeimre, és monda nékem: Menj el a Siloám tavára és mosódjál meg; miután pedig elmenék és megmosakodám, megjöve látásom.
12
Mondának azért néki: Hol van az? Monda: Nem tudom.
13
Vivék őt, aki előbb még vak volt, a farizeusokhoz.
14
Mikor pedig Jézus a sarat csinálá és felnyitá ennek szemeit, szombat vala.
15
Szintén a farizeusok is megkérdezék azért őt, mimódon jött meg a látása? Ő pedig monda nékik: Sarat tőn szemeimre, és megmosakodám, és látok.
16
Mondának azért némelyek a farizeusok közül: Ez az ember nincsen Istentől, mert nem tartja meg a szombatot. Mások mondának: Mimódon tehet bűnös ember ilyen jeleket? És hasonlás lőn közöttük.
17
Újra mondának a vaknak: Te mit szólsz ő róla, hogy megnyitá a szemeidet? Ő pedig monda: Hogy próféta.
18
Nem hivék azért a zsidók róla, hogy vak vala és megjöve a látása, mígnem előhívák annak szüleit, akinek megjöve a látása,
19
És megkérdezék azokat, mondván: Ez a ti fiatok, akiről azt mondjátok, hogy vakon született? mimódon lát hát most?
20
Felelének nékik annak szülei és mondának: Tudjuk, hogy ez a mi fiunk, és hogy vakon született:
21
De mimódon lát most, nem tudjuk; vagy ki nyitotta meg a szemeit, mi nem tudjuk: elég idős már ő; őt kérdezzétek; ő beszéljen magáról.
22
Ezeket mondák annak szülei, mivelhogy félnek vala a zsidóktól: mert megegyeztek már a zsidók, hogy ha valaki Krisztusnak vallja őt, rekesztessék ki a gyülekezetből.
23
Ezért mondák annak szülei, hogy: Elég idős, őt kérdezzétek.
24
Másodszor is szólíták azért az embert, aki vak vala, és mondának néki: Adj dicsőséget az Istennek; mi tudjuk, hogy ez az ember bűnös.
25
Felele azért az és monda: Ha bűnös-é, nem tudom: egyet tudok, hogy noha vak voltam, most látok.
26
Újra mondák pedig néki: Mit csinált veled? Mimódon nyitotta meg a szemeidet?
27
Felele nékik: Már mondám néktek és nem hallátok: miért akarjátok újra hallani? avagy ti is az ő tanítványai akartok lenni?
28
Szidalmazák azért őt és mondának: Te vagy annak a tanítványa; mi pedig a Mózes tanítványai vagyunk.
29
Mi tudjuk, hogy Mózessel beszélt az Isten: erről pedig azt sem tudjuk, honnan való.
30
Felele az ember és monda nékik: Bizony csodálatos az, hogy ti nem tudjátok honnan való, és az én szemeimet megnyitotta.
31
Pedig tudjuk, hogy az Isten nem hallgatja meg a bűnösöket; hanem ha valaki istenfélő, és az ő akaratát cselekszi, azt hallgatja meg.
32
Öröktől fogva nem hallaték, hogy vakon szülöttnek szemeit valaki megnyitotta volna.
33
Ha ez nem Istentől volna, semmit sem cselekedhetnék.
34
Felelének és mondának néki: Te mindenestől bűnben születtél, és te tanítasz minket? És kiveték őt.
35
Meghallá Jézus, hogy kiveték (kiátkozták) azt; és találkozván vele, monda néki: Hiszel-é te az Isten Fiában?
36
Felele az és monda: Ki az, Uram, hogy higyjek benne?
37
Monda pedig néki Jézus: Láttad is őt, és aki beszél veled, az az.
38
Az pedig monda: Hiszek, Uram. És imádá Őt.
39
És monda Jézus: Ítélet végett jöttem én e világra, hogy akik nem látnak, lássanak; és akik látnak, vakok legyenek.
Angyalok nem engedték meg, hogy imádják őket, próféták sem, mert a zsidók szerint az imádás csak Istennek jár.
Jézus viszont megengedte ezt.
Nikodémusnak, egy zsidó tanítónak ezt modta éjjel Jézus:
16
Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.
17
Mert nem azért küldte az Isten az ő Fiát a világra, hogy kárhoztassa a világot, hanem hogy megtartassék a világ általa.
18
Aki hiszen ő benne, el nem kárhozik; aki pedig nem hisz, immár elkárhozott, mivelhogy nem hitt az Isten egyszülött Fiának nevében.
"Mohamed prófétát százezrek követték életében? Jézust hányan? Gyakorlatilag alig volt követője"-véled.
Őszintén bevallom, nem tudom Mohamedet hányan követték életében. A fegyverek, és a más hitűek legyilkolása ebben sokat segíthetett.
Nézzük meg Jézust, aki maga is tanította, hogy Ő a Messiás, Isten Fia, és ezt jelekkel és csodákkal, gyógyításokkal is igazolta:
1
Napok mulva pedig ismét beméne Kapernaumba, és meghallák, hogy otthon van.
2
És azonnal sokan összegyülekezének, annyira, hogy még az ajtó elébe sem fértek; és hirdeté nékik az igét.
3
És jövének hozzá egy gutaütöttet hozva, akit négyen emelnek vala.
4
És mivel a sokaság miatt nem férkőzhettek azzal ő hozzá, megbonták ama háznak fedelét, ahol Ő vala, és rést törvén, leereszték a nyoszolyát, amelyben a gutaütött feküdt.
5
Jézus pedig azoknak hitét látván, monda a gutaütöttnek: Fiam, megbocsáttattak néked a te bűneid.
6
Valának pedig ott némely írástudók, akik ott ülnek vala, szívökben így okoskodván:
7
Mi dolog, hogy ez ilyen káromlásokat szól? ki bocsáthatja meg a bűnöket, hanemha egyedül az Isten?
8
És Jézus azonnal észrevevé az ő lelkével, hogy azok magukban így okoskodnak, és monda nékik: Miért gondoljátok ezeket a ti szívetekben?
9
Mi könnyebb, azt mondanom-é a gutaütöttnek: Megbocsáttattak néked a te bűneid, vagy ezt mondanom: Kelj fel, vedd fel a te nyoszolyádat, és járj?
10
Hogy pedig megtudjátok, hogy az ember Fiának van hatalma e földön a bűnöket megbocsátani, monda a gutaütöttnek:
11
Mondom néked, kelj föl, vedd fel a te nyoszolyádat, és eredj haza.
12
Az pedig azonnal fölkele és felvévén nyoszolyáját, kiméne mindenkinek láttára; úgy hogy mindenki elálmélkodék, és dicsőíté az Istent, ezt mondván: Soha sem láttunk ilyet!
13
És ismét kiméne a tenger mellé; és az egész sokaság megy vala ő hozzá, és ő tanítja vala őket.
És ismét kezde tanítani a tenger mellett. És nagy sokaság gyűle ő hozzá, úgy hogy ő a hajóba lépvén, a tengeren ül vala, az egész sokaság pedig a tenger mellett a földön vala.
A következő történetben, ahol Jézus a kenyeret és a halat megszaporítja, már számszerű adat is van, 5000 férfi, plusz nők és gyermekek, az kb. 12000 ember volt, egy egész futballstadiont megtöltöttek volna:
13
És mikor ezt meghallotta Jézus, elméne onnét hajón egy puszta helyre egyedül. A sokaság pedig ezt hallva, gyalog követé őt a városokból.
14
És kimenvén Jézus, láta nagy sokaságot, és megszáná őket, és azoknak betegeit meggyógyítá.
15
Mikor pedig estveledék, hozzá menének az ő tanítványai, mondván: Puszta hely ez, és az idő már elmúlt; bocsásd el a sokaságot, hogy menjenek el a falvakba és vegyenek magoknak eleséget.
16
Jézus pedig monda nékik: Nem szükség elmenniök; adjatok nékik ti enniök.
17
Azok pedig mondának néki: Nincsen itt, csupán öt kenyerünk és két halunk.
18
Ő pedig monda: Hozzátok azokat ide hozzám.
19
És mikor megparancsolá a sokaságnak, hogy üljenek le a fűre, vevé az öt kenyeret és két halat, és szemeit az égre emelvén, hálákat ada; és megszegvén a kenyereket, adá a tanítványoknak, a tanítványok pedig a sokaságnak.
20
És mindnyájan evének, és megelégedének; és felszedék a maradék darabokat, tizenkét teli kosárral.
21
Akik pedig ettek vala, mintegy ötezeren valának férfiak, asszonyokon és gyermekeken kívül.
Jézus nem elvágta a torkát a benne nem hívőknek, ahogy azt Mohamed tette, hanem a betegeket meggyógyította, az egész hallgatóságának (kb 12000 ember) pedig enni adott.
egy cikk egy muszlim szertartásról:
A gyermeknek a muszlimok véres ashura szertartásán ejtettek hatalmas vágást a fején. A rituálé során az emberek nyilvánosan korbácsolják magukat, és láncokkal vagdossák a testüket. A felvonulással Mohamed próféta unokájára emlékeznek.
Az eseményről készült egyik felvételen jól látható, amint késsel szétvágják egy kisfiú fejbőrét az ashura ceremónia részeként. A Mohamed próféta unokája előtt tisztelgő hagyomány a vallás síita irányzatának vezeklési módja. A síiták hite szerint, ha megvágják saját testüket Ashura ünnepén, ez elmossa bűneiket. Az ashura napja nemzeti ünnep a muszlim államokban. A rituálékon ezrek vesznek részt korbácsok, láncok és kések társaságában. A megemlékezésen a legkisebbek is kést szorongattak, fejsebeikből pedig vér szivárgott. A pakisztáni Lahore-ban férfiakat örökítettek meg, amint nyílt sebeik ellenére tovább korbácsolják egymást.
"Itt szó szerint azt jelentette ki Jézus, hogy Ő a Messiás, azaz a Megváltó (ebből csak 1 van, a többi hamis messiás, hamis megváltó): "
Messiás nem egyenlő Istennel. Zsidók a mai napig várják a messiást, de szó nincs arról hogy Isten eljövetelét várnák emberi alakban. Zsidók szerint a Messiás ember.
"Itt pedig Jézus azt jelenti ki, hogy Ő Isten Fia (Istennek csak 1 Fia van, nem 2, nem 0, akit az örökkévalóságban szült)"
Isten fia kifejezés gyakran előfordul a Bibliában és nem szó szerint értendő.
Ebben a versben például Dávidról van szó:
Zsoltárok 2:7 Törvényül hirdetem: Az Úr mondá nékem: Én fiam vagy te; én ma nemzettelek téged.
További hasonló versek:
Kivonulás 4:22 Ez az amit az Úr mond: Izrael az én legidősebb fiam.
Róma 8:14 Mert akiket Isten Lelke vezérel, azok Istennek fiai.
"Angyalok nem engedték meg, hogy imádják őket, próféták sem, mert a zsidók szerint az imádás csak Istennek jár.
Jézus viszont megengedte ezt. "
Akkor ez egy ellentmondás a Bibliában mert más versekben Jézus kifejezetten azt kéri hogy az Atyát, vagyis Istent imádjuk, ne őt:
Lukács 11:2 Ő pedig ezt mondta nekik: "Amikor imádkoztok, ezt mondjátok: Atyánk, szenteltessék meg a te neved. Jöjjön el a te országod.
Máté 4 10. Ekkor monda néki Jézus: Eredj el Sátán, mert meg van írva: Az Urat, a te Istenedet imádd, és csak néki szolgálj.
Még annyit, hogy János aki állítólag Jézus egyik apostola elkezd imádni egy angyalt a Biblia szerint.
Itt pedig Jézus egyértelműen kijelenti hogy egy Isten van, és megkülönbözteti magát Istentől:
Márk 12:29 Jézus így válaszolt: "A legfőbb ez: Halljad, Izráel, az Úr, a mi Istenünk, egy Úr,
Márk 12:32 Az írástudó ezt mondta neki: "Jól van, Mester, helyesen mondtad, hogy egy Isten van, és rajta kívül nincsen más;
Szóval továbbra is várom azt a verset a Bibliából amiben Jézus kijelenti hogy ő Isten.
"A gyermeknek a muszlimok véres ashura szertartásán ejtettek hatalmas vágást a fején. A rituálé során az emberek nyilvánosan korbácsolják magukat, és láncokkal vagdossák a testüket. A felvonulással Mohamed próféta unokájára emlékeznek."
Aha. Ezt tudtad kiguglizni? Ez egy síita szokás és semmi köze a Koránhoz. Nem az iszlám előírása. Továbbá ugyanaz megtalálható keresztényeknél is, nézd csak:
"Önkorbácsolással és keresztre feszítéssel emlékeztek Jézus szenvedéseire Ázsia keresztény központjában, a Fülöp-szigeteken. A szertartás hagyományos, már-már turistalátványosság, a lábfejekbe és tenyerekbe vert szögek és a vér viszont nem illúzió, valóság."
Szóval ezt is benézted.
még egy cikk arról, hogyan erősödött az iszlám Medinában:
Ka’b bin al-Ashraf egyike volt Mohamed áldozatainak. A muszlim történészek beszámolója alapján fiatal és csinos volt, egy tehetséges költő és a Banu Nadir (a zsidó törzsek egyike Medinában) vezetője. Miután Mohamed száműzte a Banu Kainukát – egy másik zsidó törzset Medinából – Ka’b feladata lett népe biztonságával törődni a muszlimokkal szemben, így Mekkába ment védelmet kérni. Verseket írt és dicsérte a mekkaiak bátorságát, becsületét. Amikor Mohamed tudomást szerzett erről, elment a mecsetbe, és az ima után a következőket mondta: „Ki hajlandó megölni Ka’bot, aki megsértette Allahot és az Ő apostolát?”
Erre Muhammad bin Maslama felállt, mondván: „Ó Allah apostola! Szeretnéd, hogy megöljem?”
A próféta azt mondta, hogy „Igen”.
Maslama így válaszolt: „Akkor engedd meg, hogy (hamis) dolgokat mondjak [vagyis megtévessze Ka’bot]”.
A próféta azt mondta, hogy „Mondj!”
Ezután Maslama elment Ka’bhoz, és azt mondta neki: „Mohamed pénzt követel tőlünk (vagyis zakatot [alamizsnát]), és zaklatott minket, és azért jöttem, hogy kölcsön kérjek tőled.”
Erre Ka’b így felelt: „Allahra, akkor elegetek lett belőle!”
Maslama ezt mondta: „Most, hogy már egy ideje követjük, nem akarjuk elhagyni. Azt szeretnénk, ha kölcsönadnál nekünk egy-két tevére való élelmet. […]”
Maslama és társai megígérték Ka’bnak, hogy még aznap este visszatérnek. Így is lett, Maslama két másik férfival együtt tért vissza, akiknek a következőt mondta: „Amikor Ka’b lejön, megérintem és megszagolom a haját. Amikor látjátok, hogy megfogom a fejét, szúrjátok le.”
Ka’b parfümtől illatosan lejött hozzájuk.
Maslama ezt mondta: „Soha nem éreztem kellemesebb illatot, mint ez. Megengeded, hogy megszagoljam a fejed?”
Ka’b azt mondta, hogy „Igen”.
Amikor Maslama erősen megragadta a fejét, azt mondta társainak, hogy „Kapjátok el!”
Így ölték meg, majd elmentek a prófétához, és tudatták vele mindezt. (Abu al-Rafit Ka’b bin al-Asrafot követően gyilkolták meg. [Bukhari 5.59.369])
A feljegyzésben – melynek hitelességét senki sem kérdőjelezi meg – Allah prófétája nemcsak bátorított gyilkosságra, hanem egyenesen javasolta a megtévesztést és az árulást.
Mohamed egy másik áldozata egy Abu Afak nevű öregember volt, akiről azt állították, hogy 120 éves. Verseket írt, amelyek közül néhányban azt sérelmezte, hogy az emberek Mohamed követői lettek. Azt írta, hogy Mohamed egy őrült, aki önhatalmúlag mondja az embereknek, hogy mi az, ami tilos és mit szabad, és aki miatt az emberek lemondtak intelligenciájukról, és ellenségessé váltak egymással szemben.
Ibn Sa’id al-Maghribi mesélte el a következő történetet: Aztán bekövetkezett Salim Umayr Ibn al-Omri támadása Abu Afak, a zsidó ellen, Allah Apostola hidzsrájának [Mekkából Medinába történő bevándorlása Kr. u. 622-ben] huszadik hónapjának elején. A Banu Amr törzsből származó Abu Afak, egy 120 éves zsidó öregember volt, aki Mohamed ellen uszította az embereket, és szatirikus verseket írt róla.
Salim Ibn Umayr, aki a nagy sirató személyek egyike volt, és aki részt vett a badri csatában, azt mondta: „Fogadalmat teszek, hogy vagy én ölöm meg Abu Afakot, vagy ő öl meg engem.” Várt a lehetőségre, míg egy forró éjszaka mindez el nem érkezett. Abu Afak a szabad ég alatt aludt. Salim Ibn Umayr tudta ezt, a mája fölé helyezte a kardot, és addig döfte, míg elérte az ágyát. Allah ellensége felsikoltott, és az emberek – akik a követői voltak – odarohantak hozzá, bevitték a házába és eltemették. (Ibn Said: The Kitab al Tabaqat al Kabir)
Ennek az idős embernek az egyetlen „bűne” az volt, hogy szatirikus verseivel Mohamedet bírálta.
Amikor Asma bint Marwan, egy ötgyermekes zsidó anya hallott erről, annyira felháborodott, hogy írt egy verset, amiben Medina férfiait átkozta azért, amiért hagyták, hogy egy idegen megossza őket, és engedték, hogy megöljön egy tiszteletre méltó öregurat. Mohamed ismét felment a szószékre és így kiáltott: „Ki fog engem megszabadítani Marwan lányától?” Umajr bin Adij, aki ott volt és hallotta Mohamedet, még azon az éjjelen bement a nő házába, és megölte. Reggel elment Mohamedhez, és elmondta neki, mit tett, mire [Mohamed] azt mondta: „Ó Umajr, segítettél Allahnak és az Ő apostolának!” Amikor megkérdezte, kell-e tartania bármilyen negatív következménytől, az apostol azt mondta: „Két kecske sem öklelné fel egymást érte.” [A. Guillaume: Mohamed élete (Sirat Rasul Allah), 675–676. o.]
Miután Asma meggyilkolásáért megkapta a dicséretet Mohamedtől, a gyilkos elment Asma gyerekeihez, elhencegte a gyilkosságot, amit elkövetett, és a kisgyerekeken, valamint az áldozat törzsén gúnyolódott.
Nagy felfordulás volt aznap a Khatma törzsben Marwan lányának ügyével kapcsolatban. Öt fia volt, és amikor Umajr az apostoltól elment hozzájuk, azt mondta: „Ó Khatma gyermekei, megöltem Marwan lányát. Álljatok ki ellenem, ha mertek. Ne várakoztassatok meg!”
Ez volt az első nap, amikor az iszlám erőssé vált a Khatma törzsön belül. Azelőtt, akik muzulmánok voltak, titkolták ezt a tényt. Közülük Umajr b. Adij, akit úgy hívtak, hogy az „Olvasó”, Abdullah b. Aus és Khuzajma b. Thabit voltak az elsők, akik felvették az iszlámot. Bint Marwan meggyilkolásának másnapján a Banu Khatma emberei muzulmánokká váltak, mert látták az iszlám erejét. [A. Guillaume: Mohamed élete (Sirat Rasul Allah)]
Messiás csak 1 van, és Jézus kijelentette, hogy Ő a Messiás. Sajnálom, hogy nem érted.
Szerinted kiről szólnak ezek a versek:
22
Az Úr az ő útának kezdetéül szerzett engem; az ő munkái előtt régen.
23
Örök időktől fogva felkenettem, kezdettől, a föld kezdetétől fogva.
24
Még mikor semmi mélységek nem voltak, születtem vala; még mikor semmi források, vízzel teljesek nem voltak.
25
Minekelőtte a hegyek leülepedtek volna, a halmoknak előtte születtem.
26
Mikor még nem csinálta vala a földet és a mezőket, és a világ porának kezdetét.
27
Mikor készíté az eget, ott valék; mikor felveté a mélységek színén a kerekséget;
28
Mikor megerősíté a felhőket ott fenn, mikor erősekké lőnek a mélységeknek forrásai;
29
Mikor felveté a tengernek határit, hogy a vizek át ne hágják az ő parancsolatját, mikor megállapítá e földnek fundamentomait:
30
Mellette valék mint kézmíves, és gyönyörűsége valék mindennap, játszva ő előtte minden időben.
Hadd segítsek, a Felkentről szólnak, aki az ég és föld teremtése előtt már ott volt Istennél.
"Az Istent soha senki nem látta; az egyszülött Fiú, aki az Atya kebelében van, az jelentette ki őt."
"Aki hiszen ő benne, el nem kárhozik; aki pedig nem hisz, immár elkárhozott, mivelhogy nem hitt az Isten egyszülött Fiának nevében."
Az evangéliumok szerint Istennek van egyszülött Fia. Ebből - milyen meglepő - egy darab van, azért egyszülött.
Istennek vannak más fiai is, de ők nem egyszülöttek, és nem a teremtés előtt születtek:
"Mert akiket Isten Lelke vezérel, azok Istennek fiai."
Ezek az újjászületett keresztények, akiket földi anya szült testileg, de szellemükben újjászülettek. Az "egyszülött Fiút" viszont Isten szülte, a teremtés előtt az örökkévalóságban. Erről beszél Dávid is a zsoltárban:
Dávidé; zsoltár. Monda az Úr az én uramnak: Ülj az én jobbomon, amíg ellenségeidet zsámolyul vetem a te lábaid alá.
Az "én uram", a Messiás, aki az Úr (Isten) jobbján foglal helyet. Isten jobbján 1 db hely van, ki ül ott? Az ószövetség alapján a Messiás. Másik nevén Isten Fia, Isten egyszülött Fia. Erre mondta Jézus a földi szolgálata során, hogy:
25
Monda néki az asszony: Tudom, hogy Messiás jő (aki Krisztusnak mondatik); mikor az eljő, megjelent nékünk mindent.
26
Monda néki Jézus: Én vagyok az, aki veled beszélek.
Jézus explicit módon nem állította, hogy Ő Isten, nem is ebben kell hinni, az Istentől elnyerhető örök élethez abban kell hinni, hogy Jézus a Messiás, Isten egyszülött Fia, amit Ő maga is kijelentett magáról.
"Aki hiszen ő benne, el nem kárhozik; aki pedig nem hisz, immár elkárhozott, mivelhogy nem hitt az Isten egyszülött Fiának nevében."
Aki nem hiszi, hogy van Istennek egyszülött Fia, vagy azt gondolja, hogy van de nem Jézus az, az el fog kárhozni. Ezt nem én mondom, és nem is örülök neki. Pokol és második halál az osztályrésze Isten ítélete által. Ezt minden ember esetén Isten dönti el, az Isten által elrendelt időben.
Hiába mormolsz el naponta többször imákat Mekka felé térdelve, bizony mondom neked, ha nem hiszel Isten egyszülött Fiában, a pokol vár rád.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!