Ha Jézus Krisztus nem lett volna Isten, akkor hogy lett volna képes magára venni a világ bűneit?
- nem kövezünk mi itt 11-es, nem azért vagyunk itt. Hogy 'ugyanolyan' ember az igaz, hisz Isten inkarnálódott emberré, "az Ige testté lett, és közöttünk élt" (Jn 1,14). De isteni természetét is megtartotta, és a tanítása is ebből az teljesen Isten és teljesen ember kettős természetéből fakad, ezért tud ez 2000 éve ilyen erős hatású lenni.
Az általad keresett hely:
Máté 17:20 Ő így válaszolt: "Kishitűségetek miatt. Bizony mondom néktek: ha akkora hitetek volna, mint egy mustármag, és azt mondanátok ennek a hegynek: Menj innen oda! - odamenne, és semmi sem volna nektek lehetetlen.
*
A mustármag még kisebb, mint a borsó.
"Jézus bűntelen, tökéletes ember volt. És igen, mégis vannak akik ezt megkérdőjelezik.. Hozzájuk szól ez a provokatív kérdés.."
Jézus nem vette magára a világ bűneit,ez egy félreértés.Ő megmutatta az utat,hogy el lehet érni azt is,amit ő.Ha bárki magára venné a világ bűneit,ezzel Isten levenné az emberekről a személyes felelősségvállalást,ilyet pedig nem fog tenni.A szeretet nem arról szól,hogy leveszem a másik válláról azt ami az övé,és pluszban a sajátomra rakom.Hanem megmutatom neki,hogy,hogyan birkózzon meg vele-ha már saját magától nem jön rá.És persze itt most nem arról van szó,hogy rossz dolog ebben-abban segíteni egy valóban rászoruló embernek.
Tökéletes ember pedig nincs.Akinek van emberi oldala is,az nem tökéletes.Most mondhatnád,hogy "De Jézus Isten volt" Ok.Megkérlek,hogy határozd meg a tökéletességet.A tökéletes soha nem gerjed haragra? Jézus nem egyszer volt haragos,még tört-zúzott is,tönkretette más tulajdonát.A tökéletes teljes mértékben tiszteletben tartja a testét-lelkét? Jézus a lakomákon itta a bort.Az alkohol tudatmódosító szer(vagyis kábítószernek minősül)toxikus a májra,az agyra.erjesztett gyümölcslé,ami már romlott,nem való az emberi szervezetbe,ugyanúgy,ahogy a romlott étel sem.Attól,hogy legális,ez még így van.
Mindezek ellenére Jézus úgy volt jó,ahogy volt.Mert Jézus Jézus.
13 de igen van egy ilyen aspektus is - a jellegzetesen bűnbakot állító embercsoportok felé: Ő mint áldozati bárány - ezt a kérdést akarta véglegesen lezárni: vagyis hogy semmi sem fog azzal megoldódni, nem lesz jobb, hogy a gyarló emberek rádobják a bűnbakra a bűneiket és elkergetik - attól a szívükben a gonoszság megmarad. Krisztus, mint olyan bűnbak, aki viszont MEGSZÓLALT - tanított az Igazságra. (Ajánlom a kitűnő tanulmányt ennek a fontos kérdésnek a megértésére: René Girard, A bűnbak - mely magyarul is megjelent végre)
*
A "haragosság"
- alap tétel : Jézus Krisztus teljesen ember és teljesen Isten - ebből értelmes a tanítása és érthető, hogy mint ember haragudott, sírt, szenvedett, imádkozott, mint Isten -a színveáltozáskor jelenítette meg, hogy a két természet eggyé válik benne ott, a feltámadáskor a test teljes átszellemiesítésével.
Áldott Húsvét napján a köszönés:
Χριστός Ανέστη! Αληθώς Ανέστη!
9. válaszolonak:
Jézus Isten volt, de nem Istenként jött a világra hanem mint ember... "Istenségét fára szegezte, mielőtt megjott volna" (valahogy igy van kb, nem szorol szora de ez a lényege).
Hisz jol mondtad, ember miatt lett a halál, ember miatt lett a feltámadás, mert ha Jézus Istenségével (Fiuáságával) jött volna a világra, akkor szerintem csak annyit kellett volna mondania, hogy "támadjatok fel" és akkor ugy is elvette volna a világ buneit...
De nem ez volt a summája, Ember világot Ember váltson meg, hisz ha ember kárhoztatja el, akkor nem csalás-e az, ha Isten oldja meg a dolgot? És valoban Isten oldta meg a dolgot, de emberileg. Szoval Jézus, Isten, de emberként jott a világba!
Egy példa:
Tegyuk fel, hogy te "teremtel" egy hangya sereget... uvegbe teszed (ami világnak megfelel) stb stb.. és egy hangya kozuluk vétkezik, és meg kell hogy haljanak, ha eljon az idejuk... Ha te segitenél (és ember vagy, nem hangya), nem volna csalás? Nem "hangyailag" kéne megoldd a dolgot? Elvarázsolod magad hangyának, és megoldod... Mert ha Isten csak egy szava által (ami elég is lett volna) megváltotta volna a világot, akkor nem "nyalná" ki a világ seggét? Akkor csinálnának amit akarnak, hisz "ugyis Isten szavával megment minket a végén"
Nem?
Szia!
Sehogy. Én azonban másképp fogalmaznék. Ha Jézus teremtmény lenne, akkor az élete Istentől függne, és azt nem tudná felajánlani cserébe semmiért. Mivel azonban Jézus Isten így maga rendelkezik az életével...
Üdv. Péter
" Mivel azonban Jézus Isten így maga rendelkezik az életével... " - ezzel nem egyezik Kriszrus szava: János 8:28
" Jézus azért ezt mondta: „Mikor már felemeltétek az Emberfiát, akkor tudni fogjátok, hogy én vagyok az, és hogy semmit sem teszek a magam kezdeményezéséből, hanem ahogy az Atya tanított, úgy mondom ezeket."
" hogy én vagyok az," -
Máté 27:54
" Mikor pedig a katonatiszt, és akik vele együtt őrködtek Jézus felett, látták a földrengést és a végbemenő dolgokat, nagyon megijedtek, és ezt mondták: „Bizony, Isten Fia volt ez.”
" semmit sem teszek a magam kezdeményezéséből," -
János 5:19
Jézus azért még ezt mondta nekik válaszul: „Bizony, bizony mondom nektek, a Fiú semmit sem tehet a maga kezdeményezéséből, hanem csak amit lát, hogy az Atya tesz. Mert amiket Az tesz, azokat teszi hasonlóképpen a Fiú is.
János 5:30
Én semmit sem tehetek a magam kezdeményezéséből. Ahogy hallok, úgy ítélek, és az ítéletem igazságos, mert nem a magam akaratát keresem, hanem annak akaratát,+ aki küldött engem.
Szia
Ahogy egy ember képes volt az összes embert megfertőzni a bűnnel, úgy egy (tökéletes)Ádámmal egyenértékű ember ki tudta "vásárolni" az emberiséget a bűnös állpotból. Persze ez nem magától működik. Ahhoz, hogy az ember hasznára tudja fordítani Krisztus váltság halálát, hitet kell GYAKOROLNI benne, mindvégig.
Pál is elmondja, hogy ez egy másik tökéletes embernek, egy második Ádámnak köszönhető 1Kor 15:45. Ennek a második Ádámnak a cselekedete teljesen mást eredményezett, mint az elsőé. Miért mondhatjuk ezt? Az miatt, ami a Róma 5:15, 16.mond: " De az ajándékkal nem úgy van, mint a vétséggel volt. Mert ha e g y ember vétsége miatt sokan meghaltak, akkor az Isten ki nem érdemelt kedvessége és az ő ajándéka az egy ember, Jézus Krisztus általi ki nem érdemelt kedvességgel együtt sokkal inkább bőséges volt sokaknak. Az ajándékkal sem úgy van, mint ahogy az által az egy ember által alakultak a dolgok, aki vétkezett. Mert az ítélet e g y vétségből elítélést eredményezett, de az ajándék sok vétségből igazságossá nyilvánítást eredményezett.
„Az ajándékkal nem úgy van, mint a vétséggel volt” – írta Pál. Ádám bűnt követett el, és ezért jogosan szenvedte el a tettének káros következményét, a halált. De nem csak neki kellett meghalnia. Ezt olvassuk: „egy ember vétsége miatt sokan meghaltak”. Isten igazságos követelményei miatt Ádám leszármazottainak – beleértve minket is – ugyanazt a büntetést kellett elszenvedniük, mint ősatyjuknak. Ám vigasztaló az a tudat, hogy a tökéletes embernek, Jézusnak a tette teljesen mást eredményez. mit? A válasz Pál szavaiban rejlik: ’mindenfajta ember igazságossá nyilváníttatik az életre’ Róma 5:18.
Kérdezőhöz:
Bizonyos (liberális és egyéb) teológiai értelmezések szerint, épp itt van a kutya elásva. Miután egy eredetileg tökéletes ember (Ádám) által jött be a bűn a teremtett emberi világba, így annak „semlegesítésére” is egy tökéletes (bűntelen) ember önkéntes áldozatára volt szükség. Ezen elgondolás szerint, Isten részéről igazságtalan lett volna, ha egy (eleve tökéletes) Isten jött volna le a földre, hogy elvegye a bűnt. Ezt az eljárást a Vádló és követői joggal támadhatták volna. Miután Jézus tökéletes, bűntelen emberként élt a földön, így Ő alkalmas volt erre a feladatra. Persze ezek a teológiák vitában állnak egymással a pre- és post egzisztencia kérdésében és minőségében, meg még sok minden másban is, de ez már részletkérdés, legyen az ő gondjuk. Mindezt csak azért írtam, hogy tudd, hogy vannak olyan teológiai elképzelések és ennek követői, nem kis létszámban, nem kis egyházakba tömörülve, melyek Jézus Krisztust a földi életének aspektusából tekintve embernek és nem Istennek gondolják és ugyanolyan erővel és vehemenciával védelmezik és bizonyítják hitüket, ahogy Te is teszed. Szerintem abból a szempontból, amit Jézus Krisztus tett értünk, lényegtelen, hogy Jézus azt Istenként, Istenemberként vagy emberként tette. Lehet rajta vitatkozni, de ez nem változtat a lényegen, mint ahogy az sem, hogy kereszten vagy oszlopon halt meg. Tök mindegy hogyan halt meg, milyen minőségben, milyen eszközön, maga a bűntelensége és az önkéntes áldozata illetve annak következménye a lényeg. A többi pusztán emberi okoskodás. Szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!