Kell-e a keresztényeknek a zsidókat, Izraelt segíteni?
olyasmire gondolok,hogy mennyire fontosak a zsidók ha elvesztették a kiválasztottságukat Isten előtt?
Mondjuk Izraelt kell támogatni,mert az a keresztényeknek is jó ha a kiválasztottaknak jó vagy mivel már nem kiválasztottak nem lényeges.
Csak mert ha a Biblián keresztül szemléljük a világot mindig voltak olyanok akik a zsidókat támadták.
Ezek a birodalmak,események formálták a történelmünket is.
Tehát a keresztényeknek Izrael pártára kell állni vagy ez már nem olyan lényeges? Németh Sándor nagyon a támogatást preferálja.
Esetleg a kérdésem nem érthető vagy értelmetlen.
Egy Baal-imado aki antiszemita is, nem kerkedjen, mintha annyira ertene zsido-kereszteny teologiahoz.
Az Osz-el es az Usz-el is peldalozhatnek.
De ha egyszer mar a Biblia elso konyve is cafolja a kereszteny helyettesitesi teologiat. Mar Mozes elso konyvevel ellentmondasba utkozik az a teologia, hogy Isten elvetette az O nepet:
1Móz 49:10 Nem múlik el Júdától a fejedelmi bot, sem a vezéri pálca térdei közül; míg eljő Siló, és a népek neki engednek.
Silo itt a Messias megjelenesere utal. Teljes osszhangban az Ujszovetseggel, ahol az egyhaz mellett Izrael Fiusagarol es helyreallitasarol is beszel Pal apostol:
Róm 9:4 Akik izraeliták, akiké a fiúság... szövetségek, meg az. ...ígéretek;
Róm 11:15b. micsoda lesz a felvételük hanemha élet a halálból?
Arra utal Pal, hogy amikor vissza fog jonni a Messias Jeruzsalembe, Izrael maradeka megter, es az I.Mozes 49:10-el osszhangban a Messiashoz mennek a nepek es nemzeti szinten megter az egesz vilag Krisztushoz. Ennek feltetele az osszegyujteshez es Izraelhez valo hozzaallasuk lesz.
@22:44
Még az egy dolog, hogy az Ószövetségre hivatkoznak, de a modern hittudomány eredményeit teljesen figyelmen kívül hagyva önkényesen minden próféciában a mai Izraelt látják. Hasonlít ez a mentalitás ahhoz, amit a jehovisták csinálnak, azok meg úgy értelmezik a próféciákat, hogy az jöjjön ki tanulságul, hogy az ő tanításaik a helyesek, meg hogy róluk van szó. A hitgyüli kn ugyanez, annyi különbséggel, hogy mindig a mai Izraelt keresi a próféciákban.
Aki azonban alaposan elmélyed a témában, az rájöhet arra, hogy ezeket a hitgyülis próféciai magyarázatokat egyáltalán nem lehet egzaktként értelmezni. Többségében ugyanis többet látnak bele abba, ami vajában le van írva, lásd a "harmadik templomról" szóló zavaros magyarázataikat. Arról nem is beszélve, hogy az apokaliptikus könyveket tévesen jóskönyvként használják, és jósolgatnak belőle.
Ezeknek nem sok közük van a kereszténységhez, annál több viszont a zsidókhoz. Már azon sem lepődnék meg, ha az otthonukban is ki lenne téve az izraeli zászló, ahogyan lengetik a hitgyülis összejöveteleiken. Lassan amit csinálnak, már-már átmegy az imádat kategóriába.
# 11
"Egy Baal-imado aki antiszemita is"
Máshoz nem értetek. Csak a veletek nem értők mocskolásához (lásd: politikai gyűlöletkampányok szervezése)
Ezt nevezik argumentum ad hominem-nek.
A karizmatikus gyülekezetek teológusai szerint az ószövetségi próféciák nem allegorikusan értelmezendőek,hanem szó szerint,és több helyütt szerepel benne az Izrael végidőbeli helyreállítása és a zsidóság összegyűjtetése atyáik földjén.Jézus pedig a Hegyi-beszédben megerősítette az Ószövetség érvényességét ami például a próféciákat illeti,majd később Pál részletesen leírta leveleiben,hogy a nem zsidó származású hívőkre nem érvényesek a Tórában szereplő rituális,szimbolikus parancsok,csak az erkölcsi jellegű rendeletek.Jézus világosan kimondja,hogy az üdvösség a zsidóktól ered.
A Róma levélben a zsidóság kiválasztottságát megerősíti Pál,ami viszont nem felsőbbrendűséget jelent vagy különleges bánásmódot,hanem feladatokat,mint például azt,hogy rájuk lettek bízva az Isten beszédei.A 9-ik fejezetben pedig felsorolja,hogy a zsidóságnak jelentette ki az Istentisztelet helyes módját stb.A 11:28-ban pedig a Jézusban nem hívő zsidókról azt mondja,hogy ennek ellenére szeretettek az ősatyák miatt és,hogy a zsidók közül is el lesznek hívva sokan akik az Egyházhoz fognak csatlakozni.E csoportra mondja,hogy az egész Izrael megtartatik.(9.vers)Jelenleg a zsidóság nagy része megkeményített állapotban van a nem zsidók érdekében,de amikor a nemzetek teljessége bemegy az üdvösségbe,akkor ez az ideiglenes megkeményített állapotot leveszi róluk Isten.(25.ver)
Véleményem szerint a támogatás abban kell hogy megmutatkozzon,hogy a keresztényeknek imádkozniuk kell a zsidók Jézusban,mint Messiásban való felismeréséért,valamint szót kell emelni az egyre növekvő antiszemitizmus ellen,csakúgy,mint a rasszizmus ellen és még lehetne sorolni.
Az igaz,hogy vannak szélsőséges megnyilatkozások mindenütt,ami véleményem szerint helytelen.Nem minden izraeli döntéssel,katonai-politikai megnyilvánulással kell egyetérteni.A Biblia szerint a Szentföld az ősatyáknak tett ígéretek szerint Izraelt illeti.A legtöbb nemzet ezzel nem érte egyet,de egy kereszténynek a Szentírás a legfőbb tekintély,és emiatt a karizmatikus keresztények támogatják az Izraelnek a Szentföldhöz való jogát.
Mindenesetre nem könnyű a téma és a kérdés megválaszolása,már csak amiatt sem,mert pro-kontra érvek vannak,amelyekről könyvtárnyi anyag van forgalomban.
Én a magam részéről Derek Princcel értek egyet,és ha valaki komolyabb teológiai írást akar olvasni e témában,akkor ajánlom ezt a könyvét:
Kellemes ünnepeket kívánok mindenkinek!
"Jézus világosan kimondja,hogy az üdvösség a zsidóktól ered."
Az üdvösség olyan értelemben ered a zsidóktól, hogy tőlük származott a Messiás (vö. Jel 12,5). Nekik ezen kívül semmi közük nincs az üdvösséghez, mert nem a zsidók üdvözítik az embert, hanem az Isten.
"A Róma levélben a zsidóság kiválasztottságát megerősíti"
Az én értelmezésem szerint a római levél éppen, hogy a zsidóság kiválasztottsága ellen szól. A 26. vers két csoportról szól, a zsidókról, és a pogányokról. Csakhogy az Újszövetség nyelvezetében a hívő keresztények is zsidók (Vö. Gal 3,29), ilyen értelemben (lelkileg) a pogánykeresztények is zsidók. A 27. versben furcsa módon ezért használja az "egész Izráel" kifejezést, mert a testi és a lelki Izraeliták összességét érti rajta. Ha csak a testi Izraelről lenne szó, elég lenne csak annyit írni, hogy "Izrael" hiszen mindenki tudná hogy arról a népcsoportról van szó, amelyik az ábrahámi vérvonallal hivalkodik.
Ez alapján azt gondolom, hogy Isten népe a mai napig is két csoportból áll:
A megtért zsidókból, és a megtért pogányokból. Aki leszűkíti Isten népét a test szerinti zsidókra az éppen hogy az Ószövetséget építi újra fel. A karizmatikus teológiával pontosan ez a bajom, ez a kirekesztő magatartás a pogányokkal szemben, és egy másik népcsoport felemelése. Ez kimeríti a rasszizmus fogalmát.
Dante fogalomzavarban szenvedsz. Ki szukiti le az Usz nepet a test szerinti zsidokra?
Nem olvastam ilyet Roland G-nel sem, es en se irtam ilyet. Arrol volt szo, hogy miutan a nemzetek teljessege bemegy, akkor a test szerinti Izrael maradeka fog megterni.
De akkor had menjek bele. Aki itt kirekeszt, az az, aki behelyettesitesi teologia alapjan gondolkodik. Izraelt rekesztik ki az igeretekbol, melynek egy olyan hatso gondolat volt mar a kezdeteknel is az alapja, hogy a test szerinti Izrael nem erdemli meg a helyreallitast. Ezzel a hibas gondokodassal burkoltan a kevelysegnek abba a hibajaba estek, hogy ezen logika szerint az egyhaz megerdemli a kegyelmet, mig Izrael a neki adott igeretek ellenere sem. Ti vagytok azok akik kirekesztetek.
A karizmatikusok elvetik a helyettesitesi teologiat, es az Efezus 3:6 alapjan melleadasi teologiaban hisznek. Az Usz szo szerinti forditasaval elve (Ef 3:6-ban) a nemzetekbol megtert hivok "tarsorokosei" a test szerinti Izraelnek. Tarsorokosok. Orokol Izrael is, es a poganyok is.
Ef 2:14 Mert Ő a mi békességünk, ki eggyé tette mind a két nemzetséget, és lerontotta a közbevetett választófalat,
Ket nemzetsegrol beszel itt Pal, es egy valasztofalrol. Arra utal, hogy Isten Templomaban a poganyok egy valaszfallal voltak elszeparalva a poganyok udvaraban, amelyet Krisztus lerontott.
Ef 2:18 Mert Ő általa van menetelünk mindkettőnknek egy Lélekben az Atyához.
Itt is ket valosagrol beszel Pal apostol. Nemzetekrol es Izraelrol. A Roma levelben sem ugy beszel Pal a test szerinti zsidosagrol, hogy vegleg elvetette Isten oket, hanem azt irja, hogy minden szempontbol sok haszna van meg mindig a test szerinti Izraelnek:
Róm 3:1 Mi tekintetben különb hát a zsidó? vagy micsoda haszna van a körülmetélkedésnek?
Róm 3:2 Minden tekintetben sok....
A kettot uj emberre teremtette Krisztus onmagaban. Hazassagkotesnel sem szunik meg a ferfi es a no nemi identitasa, megis egy testte lesznek. A nemzetek vadolajfa agakkent be lettek oltva a szelid olajfaba, de Pal nem azt irja, hogy az osszes, hanem "nemely" agak lettek csak kitorve. Az Usz beszel kegyelembol valo valasztas szerinti maradekrol. Es itt jon a logikai bukfence a helyettesitesi teologiasoknak: ha most is van a test szerinti Izraelben egy maradek kegyelembol valo valasztas szerint, akkor az egesz sincs elvetve. Nincs kitorve minden ag. Isten egysegbe akarja a ket nemzetseget szerkeszteni. Nem valami felsobbrenduseg alapjan, hanem kegyelembol, mindenkit Jezus hite alapjan. Latja elore a nemzetekbol megtertek szamat, es ha az betelt, akkor le fogja venni a leplet Izrael maradekarol es konyorulni fog rajtuk, mint ahogy a poganyokon is konyorult.
Mi ebben a kirekeszto, vagy mi ebben a balvanyimadas, legyszives fejtsd ki? Elore is koszonom.
Dante!
Senki nem szűkíti le Isten népét a test szerinti zsidókra.
a kirekesztő magatartás éppen azoknál van,akik az ún.helyettesítési teológiát vallják,és az Izraelnek adott ígéreteket önkényesen elvették tőlük és az Egyháznak adták.
Ami még fontos szerintem,hogy az Újszövetség soha nem használja a Izrael kifejezést az Egyházra,SOHA!Egyesek az új Izrael vagy a lelki/szellemi Izrael kifejezéseket használják az Egyházra.Sehol nincs az Újszövetségben és nagyon félrevezető.
A Róma levélben Pál arról ír,hogy mind a zsidók,mind a pogányok a bűn hatalma alatt vannak,és mindketten a Krisztusba vetett hit által igazulnak meg.Ebből a szempontból nincs különbség zsidó és nem zsidó között,viszont Isten szuverén döntése az volt,hogy Izraelt választotta ki bizonyos feladatokra,amit a hitetlenségük/hűtlenségük sem tett semmissé.
Ami Izrael összegyűjtetését illeti az ősatyák földjén:én hiszem,hogy Isten keze van benne és próféciák teljesedtek be!(Nem jóslatok,jóslások,hanem próféciák,amire figyelni kell a 2.Péter 1:19-21 szerint)
Gondolkodj el a következőkön:
-Ha Isten áld,akkor senki nem tud átkozni.
-Ha átkoz,senki nem tud áldani.
-Ha szétzúz,senki nem tud meggyógyítani.
-Ha meggyógyít,senki nem tud szétzúzni.
-Ha bezár egy ajtót,senki nem tudja kinyitni.
-Ha kinyit egy ajtót,senki nem tudja bezárni.
Isten szétszórta haragjában a zsidókat,és senki nem tudta őket összegyűjteni.Ha a zsidó nép mégis összegyűlt (több mint 6 millió zsidó él Izraelben),és nem Isten gyűjtötte volna őket össze,akkor ez nem sikerülhetett volna.
Nektek pedig még a hajatok szálai is mind számon vannak tartva. 31Ne féljetek tehát: ti sok verébnél értékesebbek vagytok.” 32„Aki tehát vallást tesz rólam az emberek előtt, arról majd én is vallást teszek mennyei Atyám előtt, 33aki pedig megtagad engem az emberek előtt, azt majd én is megtagadom mennyei Atyám előtt.” 34„Ne gondoljátok, hogy azért jöttem, hogy békességet hozzak a földre. Nem azért jöttem, hogy békességet hozzak, hanem hogy kardot. 35Azért jöttem, hogy szembeállítsam az embert apjával, a leányt anyjával, a menyet anyósával, 36és így az embernek ellensége lesz a háza népe. 37Aki jobban szereti apját vagy anyját, mint engem, az nem méltó hozzám; aki jobban szereti fiát vagy leányát, mint engem, az nem méltó hozzám; 38és aki nem veszi fel keresztjét, és nem követ engem, nem méltó hozzám. 39Aki megtalálja életét, az elveszti azt, aki pedig elveszti életét énértem, az megtalálja azt.” 40„Aki titeket befogad, az engem fogad be, és aki engem fogad be, az azt fogadja be, aki elküldött engem. 41Aki befogad egy prófétát azért, mert az próféta, prófétának járó jutalmat kap; aki pedig egy igaz embert fogad be azért, mert az igaz, igaz embernek járó jutalmat kap. 42Aki pedig csak egyetlen pohár friss vizet ad inni egynek e kicsinyek közül, mert az tanítvány: bizony, mondom néktek, semmiképpen sem fogja elveszteni jutalmát.” Máté evangéliuma 10.részéböl.
Ezekután én támogatom óket,hiszen az az Isten akarata ,hogy minden ember eljusson az igazság megismerésére,akár pogány akár zsidó.elég sokat szenvedtek már a világban 2000,éve és előtte is,forduljuk feléjuk szeretettel,és ha lehet anyagiakban is segítsük öket,és majd Isten rendezi a további sorsukat,de ami tőlunk telhető tegyük meg.
Inkviziciós detektív nevű felhasználónak:
"Dante fogalomzavarban szenvedsz. Ki szukiti le az Usz nepet a test szerinti zsidokra?"
Az izraeli központú teológia szerint a választott nép státusz a mai Izraelt illeti meg, ez pedig leszűkítés,
"Arrol volt szo, hogy miutan a nemzetek teljessege bemegy, akkor a test szerinti Izrael maradeka fog megterni."
Mit értesz azon, hogy "Izrael maradéka"? Ha a messiáshívő zsidókat érted rajta, akkor a tanítás félig meddig elfogadható számomra, mert abban magam is hiszek, hogy Krisztus halála után a zsidók közül folyamatosan voltak megtértek, és térnek meg ma is. Ha azonban úgy értelmezed ezt a szakaszt, hogy "Izrael maradékán" a mai és a jövőbeli összes zsidó embert kell érteni, akkor abban nem hiszek. Az "egész Izráelnél" fentebb említettem, hogy nézeteim szerint hogy értelmezendő.
"De akkor had menjek bele."
Hát rajta. Már egyszer egyébként volt egy vitánk egy hasonló kérdésről, akkor nem tudtunk megegyezni.
"Aki itt kirekeszt, az az, aki behelyettesitesi teologia alapjan gondolkodik. Izraelt rekesztik ki az igeretekbol, melynek egy olyan hatso gondolat volt mar a kezdeteknel is az alapja, hogy a test szerinti Izrael nem erdemli meg a helyreallitast"
Izrael megkapta már a maga ígéreteit, akkor, amikor kiirtották a terület őslakosait, és becuccoltak a helyükre. A mai Izrael viszont sem vallásilag, sem pedig származásilag nem azonos már azokkal, akiket Mózes hozott ki annak idején Egyiptomból. Azóta sokat keveredtek más népekkel, ráadásul a mai rabbinikus Júdaizmus a farizeizmus jogutódja, hiszen Jeruzsálem pusztulása után az összes zsidó irányzat eltűnt, csak ők maradtak meg. Ők - mármint a farizezusok - állították össze a héber Bibliát Kr.u. 100 körül, [elgondolkodtató, hogy a keresztények többsége e hitehagyott emberek által összerakott Bibliát használja] és indították el útjára azt, amit ma "zsidó vallásnak" nevezünk. A farizeusoknak pedig nem tartozik senki, semmivel. A helyettesítési teológiáról pedig csak annyit, hogy nem Izraelt rekeszti ki, hanem a hitetlen embereket. Egy hívő izraelita ott lesz az örök életben, azonban csak azért, mert valaki Ábrahám leszármazottjának vallja magát nem fog üdvösségre jutni, és nem fog semmiféle extrákat sem kapni.
".Ezzel a hibas gondokodassal burkoltan a kevelysegnek abba a hibajaba estek, hogy ezen logika szerint az egyhaz megerdemli a kegyelmet, mig Izrael a neki adott igeretek ellenere sem."
Senki sem érdemli meg a kegyelmet, mert ha azt ki lehetne érdemelni, akkor cselekedetekből is meg lehetne igazulni, az meg lehetetlen. Igen, az Egyház Isten kegyelméből maradt fent, de ez igaz Izraelre is, ahogy igaz a kínai, az arab, az olasz, és minden népre, illetve személyenként minden emberre. A világ kegyelemből létezik, de ez a kegyelem az isteni szeretetnek köszönhető, nem pedig annak, hogy kiérdemelte volna akárki is ezen a földön.
"Ef 2:14 Mert Ő a mi békességünk, ki eggyé tette mind a két nemzetséget, és lerontotta a közbevetett választófalat,"
Ezzel én magam is egyetértek, viszont azt nem látom be, hogy ez hol mond ellent a helyettesítési teológiának. Az ugyanis éppen arról beszél, hogy a testi nép helyére egy lelki nép lépett, amely két nemzetségből, a megtért zsidókból, és a megtért pogányokból áll. Az izrael központú teológia ellenben azt mondja, hogy egy zsidó ember annak ellenére is Isten népe közé tartozik, ha nincs megtérve a testi leszármazás alapján. Na ez az, amivel nem értek egyet.
"A Roma levelben sem ugy beszel Pal a test szerinti zsidosagrol, hogy vegleg elvetette Isten oket,"
Értelmezésem szerint a római levélben azért kellett ezt a kérdést tárgyalni Pálnak, mert voltak olyanok, akik azt vallhatták, hogy aki zsidó, az automatikusan kikerül az üdvösségből. Pál itt mutat rá, hogy ez butaság. A zsidók olyan értelemben nincsenek elvetve, hogy ne juthatnának üdvösségre, de ez nem jelenti azt, hogy a küldetésük - ami a választottságuk értelmét jelentette - megmaradt volna. Azt már a kereszténység kapta meg, ezért ilyen értelemben elvetettek, de az üdvösségre jutás szempontjából nem.
"Mi ebben a kirekeszto, vagy mi ebben a balvanyimadas, legyszives fejtsd ki?"
Amikor kirekesztésről beszéltem, akkor azokról az emberekről beszéltem, akik Izraelt más nemzetek fölé emelik mondván, hogy ők a választott nép, és Isten előtt elsődlegességük van a többi nemzetséggel szemben. Ez rasszizmus. Imádat meg az a szélsőséges Izraelhez való ragaszkodás, amikor egy nemzetet túlzottan dicsőítnek és éltetnek. Én a hungarizmussal sem értek egyet, mert az a nemzeti öntudatnak már egy szélsőséges formája, és ugyanezt csinálják a cionisták is. Amikor azt látom, hogy emberek más embereket (vagy egy népcsoportot) dicsőítenek fanatikus ragaszkodással, euforikus állapotban, az kimeríti a bálványimádás fogalmát.
-----------------
Roland G. nevű felhasználónak:
"az ún.helyettesítési teológiát vallják,és az Izraelnek adott ígéreteket önkényesen elvették tőlük és az Egyháznak adták."
Fent már írtam erről a témáról.
"Ami még fontos szerintem,hogy az Újszövetség soha nem használja a Izrael kifejezést az Egyházra,SOHA!"
Nos, ez egyáltalán nem így van. Természetesen így, hogy "Izrael az Egyház" nincs benne, (ahogyan a "Szentháromság" kifejezés sem) viszont vannak olyan leírások, amik azt mutatják, hogy az újszövetségi gondolkodásban a zsidó már egy jelképes név is az Egyházra nézve. Az Ószövetségben a zsidó identitás alapja az volt, hogy valaki Ábrahám leszármazottja. Ez világosan látszik, hogyan Ábrahámot összekapcsolta az Írás a zsidó néppel:
"De te Izráel, én szolgám, Jákób, a kit én elválasztottam, Ábrahámnak, az én barátomnak magva;" (Ésa 41,8)
Itt vitának nincs helye, Ábrahám magva, az Izrael, vagyis a zsidó nép. Az Újszövetségben azonban Pál ez a szóhasználatot más másként használja a keresztényekre nézve:
"Ha pedig Krisztuséi vagytok, tehát az Ábrahám magva vagytok, és ígéret szerint örökösök." (Gal 3,29).
Az Ószövetségben az "Ábrahám magva" kifejezés kizárólag a testi zsidókra korlátozódott, itt viszont már kiterjed a Krisztusban hívő zsidókra is. Sőt az apostol ennél még tovább megy, mert azt mondja, hogy ezzel együtt "ígéret szerint örökösök.". Miféle ígéretről volt szó az Ószövetségben, és kik voltak az "örökösök"? Nézd meg az Írást:
"És monda József az ő testvéreinek: Én meghalok, de Isten bizonnyal meglátogat titeket és felvisz titeket e földről arra a földre, melyet esküvel ígért meg Ábrahámnak, Izsáknak és Jákóbnak."(Gen 50,24)
"Néktek pedig mondom: Ti örökölni fogjátok az ő földüket, mert én néktek adom azt örökségül, azt a tejjel és mézzel folyó földet. Én vagyok az Úr, a ti Istenetek, a ki kiválasztottalak titeket a népek közül" (Lev 20,24)
Nyilvánvalóan tehát az Ábrahámnak adott ígéretről van szó, az örökösök pedig Izrael fiai. Pál apostol azonban a (Gal 3,29)-ben kiterjeszti ezt a szóhasználatot a keresztényekre is. Ebből világosan látszik tehát, hogy az apostol értelmezésében a keresztények is ugyanolyan értékű zsidók, mint a test szerintiek, természetesen lelki értelemben. Egyébként tudomásom szerint a mai rabbinikus Júdaizmus is ezt a felfogást vallja. Ha egy pogány betér hozzájuk, teljes mértékű zsidónak tekintik. Pál tehát nem mondott olyan nagy újdonságot.
"Róma levélben Pál arról ír,hogy mind a zsidók,mind a pogányok a bűn hatalma alatt vannak,és mindketten a Krisztusba vetett hit által igazulnak meg"
Így van. De a vitatott rész a téma szempontjából nem ez, hanem a 11. fejezet, azt meg eltérően értelmezzük.
"viszont Isten szuverén döntése az volt,hogy Izraelt választotta ki bizonyos feladatokra,amit a hitetlenségük/hűtlenségük sem tett semmissé."
A kereszténység a bizonyíték arra, hogy semmissé lett a feladatuk. Izrael feladatát Ésaiás könyvében találjuk megfogalmazva:
"A nép, a melyet magamnak alkoték, hirdesse dicséretemet!" (Ésa 43,21)
Ez nem történt meg, éppen ezért mondta Jézus a következő sorokat el:
"Annakokáért mondom néktek, hogy elvétetik tőletek az Istennek országa, és oly népnek adatik, a mely megtermi annak gyümölcsét." (Mt 21,43)
Melyik volt az a "nép", akiről Jézus itt beszélt? Lássuk az Írást:
"Ti pedig választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet, megtartásra való nép vagytok, hogy hirdessétek Annak hatalmas dolgait, a ki a sötétségből az ő csodálatos világosságára hívott el titeket;" (1Pt 2,9)
Ez a nép valóban gyümölcsöt termett, hiszen gondolj bele: Izrael Mózes korától számítva a római időszakig kb. 1500 évig élt úgy, mint az Isten népe. 1500 év alatt azonban semmi érdemleges dolgot nem csináltak. Erre megjelent a kereszténység aki néhány évtized alatt az egész Római Birodalomban elterjesztette az igaz hitet úgy, hogy a századforduló végén már mindenhol voltak keresztény gyülekezetek. Ez valóban gyümölcs volt, pedig még olyan erősek sem voltak, mint Izrael, például Dávid korában.
"Ami Izrael összegyűjtetését illeti az ősatyák földjén:én hiszem,hogy Isten keze van benne és próféciák teljesedtek be"
Természetesen hihetsz engem, viszont én ebben nem hiszek. A prófétai könyvek az összegyűjtést illetően a Babilonba hurcolt zsidókra vonatkoznak, nem pedig arra, akik most élnek. Az apokaliptikus könyvekből kiolvasott jövőre vonatkozó magyarázatok viszont szó szerint jóslatok, hiszen az apokaliptikus irodalom nem arra szolgált, hogy a történelmet kiszámítsuk vele. Így aki abból olvas ki jövőre vonatkozó kijelentéseket, az olyan, mintha jósolna, hiszen értelmetlen, amit tesz.
"Ha a zsidó nép mégis összegyűlt (több mint 6 millió zsidó él Izraelben),és nem Isten gyűjtötte volna őket össze,akkor ez nem sikerülhetett volna."
Miért ne sikerülhetett volna? A magyar történelemben a tatárjárás idején szinte az egész lakosságot kiirtották, az ország romokban hevert. IV. Béla - második honalapítónk - mégis helyre tudta hozni az országot.
Az meg, hogy te a zsidók összegyűjtésében isteni közbeavatkozást látsz, kb. olyan, minthogy a hetednapi adventisták Szentírás magyarázataiban Amerika úgy szerepel, mint Istentől megjövendölt hatalom, és ezzel magyarázzák, hogy 200 év alatt szuperhatalom tudott lenni.
Egészen biztosak vagytok azonban abban, hogy Istennek ezeknek a politikai eseményekhez köze van?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!