Muszlimok, elítélitek az ISIS kötelékében harcoló dzsihádistákat? (2015)
Sziasztok!
Igen tudom hogy kényes kérdés mert sokak megsértődnek ilyen témánál mert vannak akik nem tartják őket muszlimnak és még biztos van nagyon sok dolog. A lényeg hogy nem akarok megbántani senkit, pusztán véleményekre vagyok kíváncsi. Ha esetleg rossz kifejezés a muszlim(nem tudom mi a helyes megnevezés)elnézést kérek a hibás szóhasználatért. Tekintsetek úgy rám mint egy ilyen téren tudatlan emberre aki szeretné ha felvilágosítaná valaki, köszönöm.
Ha szabad ilyet kérnem akkor azt kérném hogy ne sértegessen senki semmit(habár tudom ez nagyon nehéz) meg ne kezdje senki szidni más hitét tehát jó lenne ha nem kezdődne itt el a "mocskos terrorista" meg hasonló dolgok.
Valamint úgy korrekt ha én is elmondom a véleményem habár ez inkább csak részleges.
Én sose voltam az erőszak híve, szeretném azt inni hogy békésen is megoldhatók a problémák bár ha egyik fél sem nyit akkor ez nem lehetséges. Én ezeket az embereket(Itt konkrétan az önkéntes ISIS harcosokról beszélek) részben tisztelem hogy ennyire képesek hinni, sőt képesek életüket adni azért amiben hisznek. Ez elképesztő dolog. De félreértés ne essék, nem azt tisztelem hogy embereket ölnek.
A válaszokat pedig köszönöm szépen.
10#
Nem én vagyok, aki nem olvasta, hanem te, máskülönben tudnád, hogy a 2. szúra az életvezetéssel kapcsolatos részében ott állnak azok, amikről írtam. És igen, jobban ismerem az iszlámot, mint a legtöbb muzulmán, ugyanis sok helyen a muszlim közösségek nem is olvasták, hanem csak az imámok általi értelmezést hallgatták főleg a nők, azon egyszerű oknál fogva, hogy nem értik az eredeti nyelvet és szerintük más nyelvre lefordítva torzul az írás jelentése, szóval beérik azzal az előre megemésztett értelmezéssel, amit a vallási vezetőiktől kapnak. Sokszor eleve úgy mennek el egy mecsetbe, hogy nem is értik miről beszélnek ott, Londonban pl. számtalanszor láttam már erre példát, ahol brit állampolgárságú muszlimok mentek el olyan imaházakba, ahol lövésük se volt róla miről beszélnek, nagyjából úgy, mint a középkorban Európában, ahol csak a pap beszélt latinul, ő értette a Bibliát és csak azt mondta el a hívők nyelvén, amit ő maga gondolt.
Ennyi vagy.
10-es olvastam, igen, nem hibás a szöveg. Kemény jog az a saría
"A törvény előírásai szerint a megkövezéshez az elítéltet földbe ássák: férfiakat állig, nőket mellig. Ha képesek kiszabadulni, akkor nem bántják őket. A kövezéshez öklömnyi köveknél nagyobbakat nem szabad használni, nehogy az elítélt túl gyorsan meghaljon."
"És igen, jobban ismerem az iszlámot, mint a legtöbb muzulmán"
Mondom én hogy az összes szélsőjobbos iszlám szakértő :)
" ugyanis sok helyen a muszlim közösségek nem is olvasták, hanem csak az imámok általi értelmezést hallgatták "
A Korán sok nyelvre le van forditva, köztük magyarra is. Szinte mindenki el tudja olvasni saját nyelvén.
"Sokszor eleve úgy mennek el egy mecsetbe, hogy nem is értik miről beszélnek ott"
Európában általában mindenki abba a mecsetbe megy el ahol a saját nyelvén is megérti az imamot. Pédául itt Budapesten van olyan mecset ahova inkább arabok mennek, vagy törökök és magyarok. Az ima arab nyelven történik de a magyarázat mindig az adott nyelven. Biztosan sok mecsetben jártál :)
"10-es olvastam, igen, nem hibás a szöveg. Kemény jog az a saría
"A törvény előírásai szerint a megkövezéshez az elítéltet földbe ássák: férfiakat állig, nőket mellig."
Mutasd meg nekem kérlek hogy a Koránban hol szerepel az hogy a paráznaságért megkövezés jár. A helyzet az hogy nem szerepel ilyen, 100 botütés a bünetése. Az hogy történik ilyen megkövezés annak nincs köze az iszlámhoz.
"ha pedig ez hadiállapotban történik, akkor még ennyit se kapnak"
Ártatlanok megölése ugyanugy bünnek számit, az mindegy hogy az illető akit megöltek muszlim vagy sem és ez a hadiállapotra is vonatkozik.
Ha már ennyire bele akarod keverni a politikát, akkor elárulom, hogy LMP szimpatizáns vagyok, bár nem tudom, hogy ez mit ad hozzá a kredibilitásomhoz.
Hiába van lefordítva más nyelvekre, ők nem tekintik azokat hihetőeknek, mert szerintük a fordítás során meghamisítódok a tartalom, ehhez ismét csak a középkori európai példát hoznám fel, ahol annak ellenére, hogy a latin már akkor holt nyelv volt, mégse akarták élő nyelvekre lefordítani a Bibliát, az előbbi okokra hivatkozva. Ha te bemész egy mecsetbe, ami felteszem eddig még soha nem történt meg, akkor te az esetek 99 százalékában arabul beszélőket fogsz találni, nagyon ritka, hogy idegen nyelvű Koránból olvasnának fel mecsetekben, ez az imakörökre jellemző, de az meg szintén ritka a muszlimok között, mert ha vallási okok miatt akarnának gyülekezni, akkor elmennek egy mecsetbe és kész, ahol általában az zajlik, hogy megtörténik az eredeti nyelven a felolvasás és utána a maguk nyelvén elmondja nekik az imám, hogy ez és ez mit jelent, mindezt úgy, hogy a legtöbb résztvevő nem is beszél arabul, mert még egymás között is az adott ország nyelvét használják. Számukra az blaszfémia, ha más nyelven egyáltalán kiadják, nemhogy felolvassák a Koránt, az ő értelmezésük szerint én is bűnös vagyok, mert angolul és magyarul olvastam el azt, épp ezért is tiltják, hogy a hívők más nyelven olvassák a Koránt.
Kérlek a továbbiakban ne kommentálj ide, mert nekem fáj, ahogy lejáratod magadat az ostoba hozzászólásaiddal. Ha művelődni szeretnél e téren, akkor a 87-es Simon-féle fordítást ajánlom, az újabbakat már erősen kikozmetikázták.
46% te vagy az, aki minden követ megmozgat, hogy a kereszténységet aláássa? mert teljesen értelmetlen minden hozzászólásod, véded az iszlámot, mintha egy jó alkalom lenne, hogy a kereszténységet eltüntesse a föld színéről.
Hogy nem vagy muszlim, az is biztos. Ha tévedtem, bocs, csak egy megérzés volt:D
"Mutasd meg nekem kérlek hogy a Koránban hol szerepel az hogy a paráznaságért megkövezés jár. A helyzet az hogy nem szerepel ilyen, 100 botütés a bünetése. Az hogy történik ilyen megkövezés annak nincs köze az iszlámhoz."
Nem mutatok semmit, mert nem érted. A saríával, az iszlámhoz szervesen kapcsolódó jogrendszerrel van a baj. Nem a muszlim hívővel, aki imádkozik és teszi a dolgát.
Az elválaszthatatlanul összefonódó iszlám +saria-jogrendszerrel.
na.
"Az Ítélet napján elsőként azokat sújtja ítélet, akik vért ontottak." (Saheeh Muslim elbeszélései, 1678.)
"Kerüljétek a kegyetlenséget, és az igazságtalanságot, mert az ítélet napján ugyanaz sok sötétségbe fordul; és őrizzétek magatokat a nyomorúságtól; már előtettek élt nemzeteket is romba döntött." (Riyadh-us-Salaheen, 203. Hadith)
Kezdjük az elején, mit mond a Korán a terrorizmusról:
"Hívők! Mindannyian lépjetek be a békességbe, és ne kövessétek a sátán nyomdokait! Hiszen ő nektek nyilvánvaló ellenségetek." (2:208)
"Ha békére hajlanak, akkor te is légy hajlandó rá!" (8:61)
"A jó cselekedet nem egyenlő a rosszal. Valami jobbal tartsd távol (a rosszat)! És íme! Aki eddig ellenséged volt, igaz baráthoz hasonlóvá lesz."(41:34)
"Allah nem tilt el azoktól, akik a vallás miatt nem harcolnak veletek, és nem is űztek el titeket otthonaitokból. Legyetek jóravalók és igazságosak velük! Allah szereti az igazságosakat." (60:8)
"A hívők egymás testvérei, ezért teremtsetek békét testvéreitek között! Óvakodjatok tetteitekkel Allahért, hogy irgalomra leljetek!" (49:10)
Harc a Koránban:
“Megengedett (a harc) a hadat üzenteknek, mivel jogtalanság érte őket. Allah pedig képes győzelemre vinni őket, kiket jogtalan elűztek otthonaikból csak amiatt, hogy azt mondták “Allah az Urunk”. Ha Allah nem fékezné meg egyik embert a másik keze által, akkor a kolostorok, templomok, zsinagógák és mecsetek mind elpusztulnának, holott az Ő Nevét zengik ott. Allah megsegíti, aki Ővele van. Ő az Erős, és a Tiszteletes.” (22:39-40)
“Miért is ne küzdenétek Isten ösvényén azon gyenge férfiakért, nőkért és gyermekekért, akik így szólnak: „Urunk! Ments meg minket e kegyetlen lakosokkal teli városból, küldj értünk egy Tőled eredő védelmezőt és felszabadítót!” (4:75)
“Miért is ne harcolnátok egy olyan néppel szemben, amely megtörte a békét, elzavarta a Prófétát és amely elsőként támadott?” (9:13)
Ha a fenti Ájákat ismeri valaki a Koránból, máris nyilvánossá válik a számára mindezek fényében, miként is kell értelmezni a manapság egyes körök által a szövegkörnyezetéből kiragadott Ájákat a Koránban:
“Küzdjetek Isten ösvényén azok ellen, akik hadat üzennek néktek. Ám ne lépjétek át a határokat! Isten nem szereti, ha valakik határszegők! E helyzetben öljétek meg őket, bárhol ütköztök is meg velük, és űzzétek ki őket onnét, ahonnét ők is már kiűztek titeket! A viszály súlyosabb az ölésnél. A mekkai Szent Mecsetnél azonban ne csatázzatok, kivéve, ha ők ott támadnának reátok. Ha rátok támadnak, akkor öljétek őket! Így történik a hitetlenek megbüntetése. De ha abbahagyják azt, úgy Isten a mindent Megbocsátó, az Irgalmas.” (2:190-192)
“A hitetlenségbe kívánnának rángatni titeket is magukkal együtt. Ha nem vándorolnak el Isten ösvényén, akkor hát ne vegyétek őket gyámolítótoknak! Ha ettől is elfordulnának, akkor ütközzetek meg velük, és e helyzetben öljétek őket, bárhol is csapnátok össze velük. Sem gyámolítót sem segítőt ne vegyetek közülük! Kivéve, ha egy veletek békében álló népnél oltalomra lelnének, vagy ha azokról lenne szó, akiknek szívük vonakodik az ellenetek, vagy a csoportjuk elleni küzdelemtől. Ha Isten úgy akarta volna, erőt adott volna nekik fölöttetek, és akkor harcra kéltek volna ellenetek. Ám, ha visszatartják kezüket az ellenetek való küzdelemtől, és békességgel jönnek felétek, akkor az Isten semmi utat nem ad nektek ellenük!” (4:89-90)
“Minden lehető haderőt és csatalovat készítsetek fel ellenük, hogy általuk Allah ellenségei illetve a ti ellenségeitek megrémüljenek, és azok is, akikről Allah tud, ám ti nem. Bármit is költekeztek Allah útján, visszafizettetik néktek, és semmi jogtalanság nem ér majd titeket. Ha pedig békére hajlanak, akkor te is légy hajlandó rá! Hagyatkozz Allahra, Ő a mindent Halló és Tudó.” (8:60-61)
“Azon politeistákat leszámítva, akik békekötésük után nem támadtak rátok, és nem is uszítottak rátok senkit. Velük viszont tartsátok be a békét, míg véget nem vetnek annak! Allah szereti a tetteikkel óvakodókat. Midőn a sértetlen hónapok letelnek, öljétek a politeistákat, bárhol is ütköznétek meg velük! Ejtsétek őket foglyul, ostromoljátok meg őket, várjatok reájuk minden rejtekhelyről! Ám ha megbánva elhagyják tetteiket, imádkoznak és zakátot adnak, hagyjátok őket útjukon! Allah Megbocsájtó és Irgalmas. Az is kivétel a politeisták közül, aki a védelmedet kéri. Adj hát neki védelmet, hogy hallhassa Allah Szavát! És helyezd el őt biztonságos helyen. Amiatt van ez, mivel tudatlan nép ők.” (9:4-6)
“Miért is ne harcolnátok egy olyan néppel szemben, amely megtörte a békét, elzavarta a Prófétát, és amely elsőként támadott?” (9:13)
“Mikor összecsaptok a hitetlenekkel, üssetek a nyakakra, majd a legyőzetésük után ejtsetek foglyokat! Őket ezután vagy nagylelkűségből, vagy kiváltásért cserébe engedjétek szabadon! Így lészen ez a háborúság végzetéig.” (47:4)
De még olyan Ájákat is kiragadnak a Koránból, aminek semmi köze nincsen ezen kényszerű önvédelemből illetve ellenséges hatalmakkal szemben vívott harcra szólításhoz:
“Így szólt Urad az Angyalokhoz: “Veletek vagyok, segítsétek hát a hívőket! A hitetlenek szívébe megrémülést támasztunk, csapjatok hát a nyakakra, és minden ujjbegyre!” (8:12)
Mohamed Próféta (béke legyen vele) életrajzából tudjuk, hogy a muszlim közösség első csatározása az őket Mekkából elzavaró hitetlenekkel hidzsra után 2-ben a Bedri ütközet volt, ahol Allah láthatatlan angyali seregekkel segítette a muszlimokat. Az ellenség holttestein lévő sebesülésekből tudni lehetett, kik voltak az angyalok áldozatai: nekik a nyakukon és minden ujjbegyükön volt található a sebeik. A fenti Ája erre utal.
Továbbá:
Allah 99 Nevéből az egyik "esz-Szelám", vagyis "a Béke"
A muszlimok köszöntése "esszelámin ‘álejkum" annyit jelent, "Béke reátok!"
A túlvilági Paradicsom egyik elnevezése: "Dár esz-Szelám", vagyis "A béke birodalma"
Tilos bárkit is az Iszlám felvételére kényszeríteni: "Senkit sem lehet bekényszeríteni a hitbe." (2:256)
Az Iszlám főbenjáró véteknek tekinti az ölést, egyetlen lélek megölése az egész emberiség megölésével ér fel (5:32)
A muszlimok nem kényszerítették még honvédelemre se a más vallásúakat, csupán az azt fedező dzsizja adót szedték be tőlük. Muávijja (elégedettség vele) kalifa visszaadta az összes dzsizját egy keresztény
Az Iszlám tehát a béke vallása. Bármely muszlim, aki nem tartja ezen szabályokhoz magát, ellent mond az Iszlám tanításainak.
(Még írok még, hogy tisztázzuk a dolgokat)
Mi a dzsihád?
A dzsihád szót tévesen fordítják harcnak. A dzsihád erőfeszítést, küzdelmet jelent, a belső dzsihád elsősorban spirituális erőfeszítést, a külső pedig a környezet, a család irányába tett megfelelő viselkedést és nem a fegyveres harcot jelenti.
Ha valaki mégis meg akarja érteni, hogy miért növekszik az iszlámra hivatkozó extremista közösségek száma, aktivitása, az a magyarázatot ne a Koránban, hanem elsősorban ott keresse, hogy a világ azon részében, ahol az iszlám legtöbb követője van (Ázsia, Afrika) jelentkeznek legélesebben a globalizáció megoldatlan problémái.
Az iszlám fundamentalizmus térnyerése ébresztette rá először a nyugati társadalmat ezekre a problémákra. És sokan tettek egyenlőségjelet igazságtalanul az iszlám, az iszlám fundamentalizmus közé, pedig nem minden muszlim fundamentalista, és nem minden fundamentalista terrorista.
Vallásjogi értelemben a dzsihádnak többféle típusai léteznek. A muszlim vallástudósok a dzsihád, erőfeszítés típusait az egyik megközelítés szerint annak lehetséges eszközei alapján különböztetik meg. Általában háromféle szintet különböztetnek meg: intellektuálisan (beszéddel vagy írótollal), gazdasági eszközökkel (vagyonnal), és fegyverrel folytatott erőfeszítésről beszélnek.
"Kik Allahhal és az Ő prófétájával szemben szállnak harcba (Huraba) és a földre rontást hoznak, azok megöletnek, vagy megfeszíttetnek, vagy ellenkező oldalon levő kezeik és lábaik levágatnak, vagy kiűzetnek a földről. Ez osztályrészük az Evilágon és a Túlvilágon várja őket a hatalmas szenvedés"
A Huraba az Iszlámban megfelel a mai fogalmak szerinti terrorizmusnak. Olyan tettek gyűjtőfogalma, melyeket a Korán és a próféta hadíszai egyértelműen tiltanak. Ilyenek többek között az útonállás, kalózkodás, túszszedés, melyek a sivatagi kultúrákban a mai terrorizmus alternatívái voltak. A harc és a Huraba más kategóriák. A harc szervezett stratégia, melyben a Huraba nem kaphat helyet. Az az eszement állatiasság, ami embert ember ellen fordít, fejeket levág és halottat gyaláz, kimeríti a shariya szerinti Huraba tényállását. Ezek alapján maga az Iszlám mond ítéletet a terroristák és dzsihád turisták felett...
Akinek hite van, az nem embereket hív dzsihádra, hanem Allahhoz fohászkodik és Ő megnyitja a küzdelemnek azt az útját, ami Hozzá vezet. Az utak legtöbbször önmagunk leküzdése után vezetnek tovább.
Aki nem önmagát győzi le először és nem Allahtól vár útmutatást, az saját kitalált útján halad, ahol azok győzik le őt, akiket dzsihádra hív.
Akik ma az Iszlámot önkényesen meghatározzák, azok tudatlanok, hiszen nem létezhet emberi önkény az Iszlámban. Ők nem vallási tudósok, hanem Iszlám imitátorok, akik állandó dilemmában vannak, hogy USA, vagy saját népük tudatlansága irányában hajlítgassák az igét. Az Iszlám imitátorokat követik azok, akik már a vallást is kifelejtik. Hosszú szakállal ordibálva legitimizálják azt az Iszlám előtti múltat, melynek bűneit az Iszlám tárta fel és tiltotta meg... Ők az arab imitátorok... A két imitátor csoport tetteiről értesül úgy a világ, hogy Iszlám terrorizmus...
A muszlimok hiszik és vallják, hogy a Korán a legtökéletesebb írás, hiszen mindenre ott a válasz. Az emberiség minden bűnét feltárja és kezeli. Nem így lenne, ha az Arab-félszigeten nem követték volna el az emberiség összes bűnét. Ma sincs ez másképp.
=================================
És mellesleg TILOS az erőszakos hitterjesztés:
"S ki akar hát higgyen, s ki akar hát tagadjon" (18. Szura 29.)
A hitterjesztés nevében indított háború összeegyeztethetetlen az iszlám lényegével, ugyanis a Korán szerint senkire sem lehet ráerőszakolni a hitet. Ha az iszlám vallás követése nem mély meggyőződésből, és az egyén szabad választásából fakad, az nem lehet őszinte hit, csupán képmutatás, és az efféle ember képtelen lesz elnyerni Isten megelégedését és áldását. A Korán szavai figyelmeztetnek: "Nincs kényszer a Vallásban! Bizony az igaz út megkülönböztethetővé vált a tévelygéstől. Aki megtagadja a Zsarnokot (a bálványt), és hisz Allahban, az bizony megmarkolta a szilárd kapaszkodót, mely nem hasad el. S Allah mindent halló, mindent tudó" (2. Szura 256.)
A muszlimok és a nem-muszlimok közötti kapcsolat az iszlámban alapvetően az igazságosságra, a kegyességre és a jó bánásmódra épül. "Nem tiltja meg Allah nektek, hogy jóságosan bánjatok és igazságosak legyetek azokkal szemben, akik nem harcolnak ellenetek a vallás miatt, és nem üldöznek ki titeket lakhelyeitekről, Allah bizony szereti az igazságosakat! Csupán azt tiltja meg Allah nektek, hogy olyanokat fogadjatok párfogónak, akik harcolnak ellenetek a vallás miatt, és kiüldöznek titeket lakhelyeitekről, és segítenek másokat kiüldözésetekben, akik pedig pártfogónak fogadják őket, azok igazságtalanok!" (Korán, 60: 8-9)
A vallás terjesztésében tehát tilos erőszakot alkalmazni, csakis békés módszereket szabad használni a hit ismertetésében, a hitre hívásban, arabul a da’vá-ban. Allah így szólt Mohamed Prófétához (Béke legyen vele): "Hívjál a te Urad útjára bölcsességgel, és szép intéssel, és a legszebb módon vitázz velük. Bizony Allah a legjobb tudója annak, aki eltévelyeg az Ő útjáról és Ő a legjobb tudója azoknak, akik az igaz útra találtak." (Korán, 16: 125)
Az iszlám szerint az embereknek joguk van ahhoz, hogy igazságosság uralkodjon közöttük, ugyanakkor tilos igazságtalanságot elkövetni ellenük, függetlenül vallási hovatartozásuktól, bőrszínüktől, vagy nemzetiségüktől. Allah azt mondja a Koránban: "Ha beszéltek, akkor legyetek igazságosak, még ha közeli rokonról van is szó" (Korán, 6: 152)
Az iszlám nem tolerálja az agressziót sem a saját, sem pedig más oldal részéről. A muszlimok tehát nem kezdeményezhetnek háborúkat, hogy ne sértsék meg mások jogait: "És harcoljatok hát Allah útján azok ellen, akik harcolnak elleneteket! Ám ne kövessetek el áthágást [fegyvertelenekkel szemben], bizony Allah nem szereti az áthágókat." (Korán 2: 190)
Képtelenség az az állítás, miszerint az iszlám felsőrendűséget hirdet. "Legnemesebb köztetek az, ki legőrizkedőbb (legalázatosabb, leginkább szolgáló)". Tehát Isten szemében nem az a legnemesebb, aki egy vallás dogmái szerint él, hanem az, aki leginkább szolgál. Az iszlámban a "káfir", azaz hitetlen szó az elvtelen hitetlenséget, istentelenséget jelenti, nem az ateistát, akinek morális elvei vannak. Ez utóbbi a "mulhed". A Korán kritikája tehát az elvtelen hitetlenekről szól, akik bűnre, bűnözésre hívnak, de erről szól minden büntető törvénykönyv is. A káfir hitetlensége és a munáfik, azaz képmutató viselkedése között a Korán egyenlőséget húz. Ami pedig a testvériséget illeti, a Korán nem azt írja, hogy minden muszlim testvér, hanem azt, hogy minden hívő testvér.
A Korán sosem kizárólag muszlimokhoz szólt, hanem a hívőkhöz és az emberekhez.
Azt azonban elismerem, hogy a muszlimok vezetői között vannak, akik partnerek a fenti félremagyarázásokban. Megvesztegetett vagy bezsarolt szónokok, gyülekezeti vezetők. Ide vezet, ha egy hit elegyházasodik, szervezetté válik, ami elidegenedik az eszmétől és idegen vezetés alá kerül. Ma az iszlám igehirdetés egy jól körülírható része idegen hatalom kezében van.
Pl.
https://www.youtube.com/watch?v=EP8JdtmuT6s
https://www.youtube.com/watch?v=yCaDWJiJAaQ
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!