Katolikus hit, vagy katolikus vallás?
# Roland
"Jakab viszont csak a fizikai gyógyulásról írt,erről szólt,a többi már katolikus hozzátoldás az Íráshoz."
Nem a katolikus álláspontot képviselem, de jelen esetben egyetértek vele.
Hol olvasol te olyant, hogy Jakab csak a fizikai gyógyulásról ír? A bibliai szóhasználatban a betegség és a gyógyulás egyaránt testi és lelki. Egyébként valójában is, nem csak a bibliai szóhasználatban. Még az orvostudomány szerint is.
Nem is értem, hogy mi ezzel az egésszel a problémád: Isten kegyelméből meg is lehet gyógyulni, meg meg is lehet békélni a halál gondolatával.
Vagy a protestánsok nem ezt gondolják? :)))
"Ja és még annyit, hogy jó nem azért cselekszünk, mert jutalmat várunk érte.
Aki pedig nem hisz, nyilván nem azért jó, hogy a mennyországba jusson és üdvözüljön. Az paradoxon lenne.
Akit ti lenéztek, hogy vallásos, az pont az, aki nem cselekszik, hanem "hisz"."
Bocs, de ez nekem már vagdalkozás. Te hogyan definiálod azt, hogy ki a jó? A Biblia hogyan definiálja? Neked mit mond azzal Jézus, hogy "senki sem jó, csak az Isten"? VagyRóma 3.10, "meg van írva, nincs csak egy igaz is?" Te hiszel a Bibliában, hogy minden szava igaz és Istentől ihletett és az abszolút igazságot tartalmazza? Hiszed, hogy az Újszövetség van évényben?
"Beteg valaki köztetek? Hívassa el az egyház presbitereit, azok imádkozzanak fölötte, és kenjék meg őt olajjal az Úr nevében!" (Jak 5,14)
A presbiter szó ekkor még püspököt jelentett."
Ez biztos? János apostol volt, nem püspök, a 2 János 1.1-ben mégis presbiternek nevezi magát
"Nyiván Te viszonylag szent életet élsz, nagy erőfeszítéseid lehetnek. Dicséretes dolog, de nem helyes. Ha nem a kegyelem a hited alapja, akkor beleesel abba a hibába, hogy szentebbnek fogod tartani magad, mint mást. Ezzel eggyütt jár a bűnök osztályozása is, valamit a különböző bűnösi és szentségi szintek. "
Nem élek szent életet sajnos. Tudom nem vagyok tökéletes és vannak nálam jobb emberek minden értelemben is (ezt nem szerénységből írom és azzal is tisztában vagyok, hogy vannak rosszabbak, undorítók). Nagyon sokszor rosszul érzem magam azért, amilyen lettem. És keresem azt, ami régen elveszett. Csak annyira gyűlölöm magamat amennyire szeretem is. Nem tartom magam sem butának, sem rossznak. Csak néha hidegnek és olykor keserűnek, önzőnek.
Nem én esek szerintem hibába, ha látom, hogy az emberek mások és a képességeik, egyéniségük is más.
Inkább az esik hibába, aki becsapja magát, hogy a megtérés után tévedhetetlen.
#44-es válaszodhoz. Nem vagyok tévedhetetlen, ezért tanulom nap mint nap a Bibliát. Pont azért, h ne tévedjek, elvetettem minden egyéni gondolatom és ragaszkodoma Bibliához, mint életem kalauza.
Megértelek, h gyötrődsz, én is voltam ebben az állapotban és én is megszóltam azokat, akik nem tartották magukat bűnösnek. De hidd el, hogy ez bálványimádás. Önmagadra nézel, nem Jézusra.Én amikor már nem bírtam elviselni magam, hogy állandóan vétkezek, sírva rogytam Isten elé és beismertem, nem tudom megtartani a tízparancsolatot, úgyhogy vagy segít, vagy elkárhozom. Ekkor hozta elém Isten az említett Wommack sorozatot. Tényleg javaslom! Hidd el, Jézusban az élet tényleg öröm. De nehogy az hidd, hogy valami agymosott vagyok. Ha vétkezem, felismerem, kielemzem, megnézem, hogy hol engedtem be a sátánt, stb... Isten segítsgét kérem minden esetben. Minden fejben dől el, nem véletlen írta Pál a Róma 12.2-t, a gondolkodásunkat kell először megváltoztatni. A bűneinkről Jézusra kell a figyelmünket átfordítani, az ítéletről a kegyelemre. Az Ige mondja, azzal lesz köztünk teljessé a szeretet, h bizodalmunk van az ítélet napjához. Azt is mondja,hogy jó dolog az, hogy kegyelemmel erősíttessék meg a szív. Ha györtődsz, vádolod magad. Azt pedig tudjuk, ki a vádló. Nem Isten, hanem a sátán?
Róma 8.33-34
Ki vádol minket? Isten, aki megigazít??? Hát nem
Ki kárhoztat? Krisztus, aki meghalt értünk? Távolról sem, ISten nem ilyen kicsinyes.
Róma
8,38 Mert meg vagyok győződve, hogy sem halál, sem élet, sem angyalok, sem fejedelemségek, sem hatalmasságok, sem jelenvalók, sem következendők,
8,39 Sem magasság, sem mélység, sem semmi más teremtmény nem szakaszthat el minket az Istennek szerelmétől, mely vagyon a mi Urunk Jézus Krisztusban.
"Azért gondolkodj el azon kedves testvérem, hogy Jézus hogy fogja megítélni az embereket és mit írtak még mások a hit és cselekedet kapcsoltáról. "
Ezt nem teljesen értem. Egy szóval sem mondtam, hogy a hit önmagában létezik. Mindig együtt jár a helyes hit a cselekedetekkel. De ez nem a vallásos, törvény szerinti cselekedet, pl. ne ölj, hanem ez annál több, pl. nem ölsz, de még etetsz is (a törvény betöltése a szeretet).
Én is egyetértek Jakabbal:
2,26 Mert a miképen holt a test lélek nélkül, akképen [Jak. 2,17.20.] holt a hit is cselekedetek nélkül.
A jó embernek nem kell magát bűnösnek hinni...
Igázából hidegen hagy, hogy Isten vagy Jézus mások szerint mit gondol. Az bánt, amilyen az emberekkel vagyok néha, ill. inkább amilyen nem vagyok.
Kedves 25%-os válaszoló!
Veled semmi bajom, mert te a hit mellett vagy és azt vallod, hogy a hit a legfontosabb és aki hisz, Istennek megfelelő módon él.
Nekem azzal van bajom, ha valaki a cselekedet ellen kapálózik.
# 43
"Ez biztos? János apostol volt, nem püspök, a 2 János 1.1-ben mégis presbiternek nevezi magát"
Az apostolok mind püspökök voltak :)
Sőt, még a későbbi korokban is időnként apostolnak nevezték a püspököket, például a Didakhéban is.
János apostol és evangelista Efezusnak volt a negyedik püspöke, patmoszi száműzetése után.
Lucifer666 köszi a válaszokat! Az öröm akkor is legyen túlsúlyban, de tény, hogy vizsgálni kell magunkat, h hitben járunk-e, ahogy valamelyik Ige is írja, talán 1 Korintusban
#49, köszi, egyháztörténelemben nagyok a hiányosságaim
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!