Katolikus hit, vagy katolikus vallás?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A két fogalom ugyanaz,egyik korábbi elnevezés,másik későbbi.
Az olajjal való megkenés pedig nem a halál kapujában levők megkenéséről szól,hogy békével menjenek el,hanem a gyógyulásról!Az utolsó kenet kár hogy utolsó a papoknál,Jakab ugyanis azt mondja,hogy akit hitből kennek meg olajjal,az meggyógyul!A kettő nem ugyanaz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Az olajjal való megkenés pedig nem a halál kapujában levők megkenéséről szól,hogy békével menjenek el,hanem a gyógyulásról!"
Így van, ezért is hívják betegek kenetének és nem utolsó kenetnek. Régen különben egész egyszerűen csak kenetnek vagy olajkenetnek hívták. Több keleti egyházban meghatározott alkalomkor egészségeseknek is kiszolgálják amolyan megelőzési céllal. :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
30#-nak !
Még valamit:
"betegek kenete, szent kenet, utolsó kenet (lat. unctio infirmorum): a betegek szentsége, a hetedik a →hét szentség közül. - Általa a beteg a Szentlélek kegyelmét kapja, amely az egész embert segíti és tökéletesíti: megerősíti az Istenbe vetett bizalomban, erőt ad a kísértések ellen, s alkalmassá teszi arra, hogy →betegségét erős lélekkel viselje, sőt, küzdjön egészségéért, ha az szolgál üdvösségére, ill. kérje és elfogadja a →jó halál kegyelmét, ha Istennek ez az akarata. Az →élők szentsége és a →holtak szentsége egyszerre.(Magyar Katolikus lexikon)
"ill. kérje és elfogadja a →jó halál kegyelmét, ha Istennek ez az akarata."
Látod?
Jakab viszont csak a fizikai gyógyulásról írt,erről szólt,a többi már katolikus hozzátoldás az Íráshoz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nos, Lucifer 666 köszönöm válaszod. Elég fura... Jézusban vaó hit a bűntől szabadít meg, nem pedig bűnössé tesz. Nem vagyok szolgája a bűnnek, hanesz szabad vagyok, hogy az új szellemi jellemem szerint éljek, aki Jézus.
Idéznélek:
"Tegyük fel, hogy tényleg szükséges volt a kereszt. Akkor sem gondolkodtatok el azon, hogy esetleg az áteredő bűnt törli el és utána minden olyan lesz, mint régen Ádám vétke előtt ("szabad akarat")?!
Nem gondolhatjátok komolyan, hogy az Úrnak az tetszik (vagy elnézi), hogy úgy viselkedtek, mint a "pokolban".
Emberkereskedelem, nők/férfiak/gyerekek megerőszakolása, csonkítása, zsarolása, kirablása, kínzása, megyilkolása, drogok, fajtalnkodás, origák stb... Szerintetek ezek nem rossz cselekedetek? Nem számít, hogy ne cselekedjünk így? Jézus nevét kimondva már szabad lehet?
Vagy szerintetek Jézus szerint helyes, ha látjátok a szenvedő, rászoruló embert, tudnátok segíteni, de levegőnek veszitek vagy belerúgtok és fenyegetőztök? "
Nekem úgy tűnik, hogy ezzel minden embert vádolsz, így akkor magadat is, emiatt kérdeznélek:
Ha szerinted a fent idézett dolgok rosszak, akkor miét cselekszed? Szerinet, ha kimondod Jézus nevét az elég a bűneid lelpezésére?
Gondolod, hogy aki szívből belátta bűnösségét, megtért az Úrhoz és hálás neki, hogy eltörölte a bűneit és örök életet adott neki és új szívet kapott, az bűnt akar cselekedni? Ne gondold. Akiről Te beszélsz, az nem tért meg az Úrhoz szívből, hanem csak színből. Ne általánosíts. Az pedig eretnekség, hogy csak az eredendő bűntől szabadított meg Jézus. Ez ellentmond főként a Római és a Zsidó levélnek.
Amúgy értem, mit mondasz, de Te nem érted, amit én. Én ezért kérdeztelek, h megértselek, Te pedig nem kérdeztél, csak félreértettél és vádolsz.
Egyáltalán nem lehet bűnt elkövetni, hiába nincs törvény. Pál is a kegyelmet tanította és Pál alapján beszéltem én is. Őt is megvádolták azzal, amivel Te engem. Olvasd el a Római levelet, ajánlom a 6. fejezetet. Azon belül:
Róma 6.1, 6.15
Nyiván Te viszonylag szent életet élsz, nagy erőfeszítéseid lehetnek. Dicséretes dolog, de nem helyes. Ha nem a kegyelem a hited alapja, akkor beleesel abba a hibába, hogy szentebbnek fogod tartani magad, mint mást. Ezzel eggyütt jár a bűnök osztályozása is, valamit a különböző bűnösi és szentségi szintek. Nos. Isten szemében vagy bűnös vagy, vagy szent. Ez a két szint van. Istennek csak jézusi szint az elfogadható, amit nem tudsz teljesíteni, hanem hittel, ingyen elfogadod, hogy Jézus érdemei miatt, a Benne lévő hit által Te is szent vagy Isten szemében. Ha ez a bűn cselekvésére ösztönöz, akkor nem tértél meg szívből. Ha elfogadod az ingyen kegyelmet, a Szent Szellem beléd költözik és jóra motivál.
Olvasd el a Róma 2. fejezetét és próbáld megérteni az evangéliumot, Jézus munkásságának a fantasztikus szellemi erejét. Jézus vére mindent visz!
Ha én azt mondom, hogy bűnt követetek el kedvemre, majd Jézus neve úgyis kimos, akkor bajban vagyok, akkor nem tértem meg szívből. Szóval ebben egyetértek Veled, ez így valóban helytelen
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Pontosítanám: nincs törvény=nincs mózesi törvény (10+603). Királyi törvény létezik, az maga Isten. A szeretet.
És írtam: Hit=üdvösség+cselekedetek. Itt a jó cselekedetekre gondoltam, nem a bűnös cselekedetekre...
Ha megváltásod van, akkor nem vagy szentebb más megváltottnál, ha nincs megváltásod, akkor akármennyire is cselekszed a mózesi törvényt, akármennyire is betartod a tízparancsolatot, nem vagy kevésbé bűnös a leggonoszabb embernél. Egy szintem vagy vele. Lukács 13.1-5 vagy Róma 3.10-31
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
És még egy: Jézusban való hit belülről kifelé tisztít. Rám nem érvényes a törény, a tízparancsolat, mert Róma 10.4. Én mégis napról napra tökéletesedek. És ez nem azért van, mert én olyan frankó gyerek vagyok, hanem azért van ez, mert:
1. Jézus ennyire "frankó". Az én megtisztulásom a bűntől nem az én erőmből sikerül napról napra, hanem Jézus erejéből
2. Meg van írva! Napról napra újít minket a Szellem és bevégzi bennem a munkáját, ahogy minden újjászületett, Krisztusban lévő testvéremben is
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ezt hogy kell értelmezni?
Lukács 6
36 Legyetek azért irgalmasok, mint a ti Atyátok is irgalmas.
37 Ne ítéljetek és nem ítéltettek; ne kárhoztassatok és nem kárhoztattok; megbocsássatok, néktek is megbocsáttatik;
38 Adjatok, néktek is adatik; jó mértéket, megnyomottat és megrázottat, színig teltet adnak a ti öletekbe. Mert azzal a mértékkel mérnek néktek, amelylyel ti mértek.
Majd még jelentkezem, csak ennyi időm volt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
26-os válasszal én sem értek egyet. Egyrész tele van emberi logikázással (ezek hol vannak megírva?), másrészt még mindig cselekedet alapján tanítja az üdvösséget.
Viszont megértem, mert én is így gondolkoztam, ráadásul nem is olyan rég. Így viszont számomra egyértelmű, hogy a katolikus vallás is törvénykező és hozzátesz a Biblia hittanához, a kegyelemből való üdvösséghez.
Nagyon javaslom megnézni a youtu-be-on Andrew Wommacktól a KEgyelem, az evangélium ereje c. 24 részes tanítássorozatot.Nem vagyok karizmatikus, sem pünkösdi, sem evangelista, sem semmi, csak egy szent Krisztusban, Jézus érdemeinek köszönhetően (igen, ilyen nagy dolgot csinált Jzus, hogy még egy egyszerű bűnösből, mint én, szentet csinált hitből, minden hitványságom ellenére), de ez alapozásnak nagyon jó. Mármint a sorozat.Sok dolgot addig én sem értettem, én is gyártottam az elméleteket, a "matematikai" kivételeket, de ezzel a sorozattal minden kocka a helyére került.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!