Kedves Jehova tanúi! A Szent Szellem miért nem személy?
Kedves kérdező!
A szent szellem pontosan azért nem személy a Szentírásban, mint amiért a bűn, a vér, a fizetség, a bölcsesség, a halál, a világ vagy a törvény (és még egyebek)sem személy, pedig ezek a Szentírásban ugyanazon tulajdonságokkal/jellemzőkkel rendelkeznek, mint amiket felsoroltál. Nézd csak meg!
"Ha két személy tökéletesen eggyé válik, akkor az nem lesz se személytelen, se egyik se másik személy, hanem egy titokzatos harmadik, egy különös egyesült személy. Ahol a Szentlélek, ott az Atya és a Fiú van jelen."
Nem válik egyé a két személy, mivel a személyiséget a 'pszüché' szó jelenti, nem a pneuma, amit Isten sokmindenre felhasznál. Így tehát az egész írásod csak filozófia. Két személy van, nem három, és hogy egyenlőek volnának, az megintcsak hülyeség, mert a teljes írás mást tanít!
Neked pszüché a mániád. A Biblia az állatokat is pszüchének nevezi, akkor azok is személyek?
Isten pneuma. (Jn 4,24) Isten pneumája elvileg Isten maga.
Krisztus pneuma. (2Kor 3,17) Krisztus pneumája elvileg maga Krisztus.
A Szent Pneuma azonban az Isten és Krisztus közös és egyetlen Pneumája, akiről úgy beszél az Írás, mint külön személyről.
Szerintem jó ez a magyarázat. A Szentlélek az eggyé tevő, a nagy egyesítő.
Már tisztáztuk egyszer, hogy Istennek is van pszüché-je, azaz személyisége, a pneuma az a szelleme, ami mindenhol jelen van, bennünk is. Igen az állatokat is pszüchének, vagyis élőlényeknek nevezi a Biblia, de bennük is ott van a szent szellem, hiszen a Biblia szerint ugyanazon szellem van bennük is, mint bennünk. Élő lélek (pszüché) csak Isten szelleme által látezhet.
Filozófálsz, mint mindig. Az angyalok is szellemek, mégis van mindegyinek külön személyiségük, nincsenek összeolvadva, pedig Ők is egyszelleműek. Van szellemi testük, ami számunkra láthatatlan, de láthatóvá tudják tenni, ha akarják.
Jézus sincs összeolvadva az Atyával, küön személyek. Két személy van, nem egy, nem három, miért olyan nehéz ezt megérteni?
A háromság dogma miatt...
Isten Lelke valóban ott van mindenütt. "Mindent áthat, és mindenben benne van." "Benne élünk, mozgunk és létezünk", ahogy az Írás is mondja.
Ennek ellenére a Szentlelket szükséges újból és újból kérnünk és egyre jobban megismernünk és megkapnunk. Mi ugyanis nem birtokoljuk és nem is birtokolhatjuk Isten Lelkének teljességét. Aki teljes mértékben birtokolja Isten Lelkét az maga is Isten, az egylelkű és egylényegű vele.
Én abban hiszek, hogy Krisztus valóban birtokolja Isten Lelkének teljességét. Ami az Atyáé az az enyém is - mondja Jézus a Szentlélekről. Isten Lelke Krisztus Lelke is.
Az angyalok nem mondhatják magukról, hogy minden, ami az Istené az az övék is, ez hülyeség, az angyalok nem egylelkűek Istennel. Nyilván a hatalmasabb angyalokban hatalmasabb módon működik Isten Lelke, de egyikben sem a maga teljességében. A Fiú, az Isten egyszülött örököse azonban Isten teljes Lelkét birtokolja. A Fiú nem angyal.
"Ugyan melyik angyalnak mondta valaha: Jobbom felől foglalj helyet, és lábad alá teszem zsámolyul minden ellenségedet?" (Zsid 1,13) A helyes válasz: semelyiknek. "Nemde ők mind szolgáló lelkek?" (Zsid 1,14) Vagyis a Fiú nem tartozik közéjük.
Isten a szeretet. A szeretet önátadás és eggyé válás. Az Atya mindenét oda adta a Fiúnak és teljesen eggyé vált vele a Szentlélekben. Szerintem jó ez a filozófia, de így ebben a formában valóban nincs benne a Szentírásban.
Sem az Atya sem a Fiú nem veszti el a személységét azzal, hogy eggyé válnak. Ők valahogy egyszerre különböző személyek és egyszerre tökéletesen egyek. A kettő nem csak kettő, hanem egy is, egy harmadik. A Szentháromság Istene a szeretet Istene.
"Az Újszövetségből azonban kiderül, hogy Isten szelleme Krisztus szelleme is"
Ez szerintem nem teljesen így van. Miért kellett ugyanis, hogy leszálljon rá 30 éves korában a Szent Szellem, ha az Ő szelleme azonos lenne Isten szellemével?
Smith Wigglessworth-től olvastam egyszer egy utalást arra, hogy ő különbséget tett Krisztus szelleme és a Szent Szellem között. Krisztus szellemét a megtérésünkkor kapjuk meg, a Szent Szellemet pedig a Szent Szellem keresztségkor. Szerintem ez a magyarázat sokkal közelebb áll az igazsághoz (és például a fenti kérdésemre is választ ad), mint az az általánosan tanított nézet, miszerint azonos e kettő.
"Miért kellett ugyanis, hogy leszálljon rá 30 éves korában a Szent Szellem, ha az Ő szelleme azonos lenne Isten szellemével?"
Egyrészt mert amikor emberré lett kiüresítette önmagát, lemondott az Istennel való egyenlőségéről, vagyis emberként nem birtokolta Isten mindenét, vagyis a Lelkének teljességét. Nem volt mindenható és mindentudó, s szüksége volt arra, hogy Isten megerősítse.
Másrészt szerintem a Szentháromság élete nem egy statikus mozdulatlanság. Nem arról szól, hogy egyszer mindent megkapott és onnantól kezdve az övé, hanem az Atya mindent ad, a Fiú mindent vissza ad, egy örökös kölcsönös önátadás. A Fiú örökké kapja a Szentlelket.
Nem igazán hiszem, hogy Krisztus Lelke más lenne, mint Isten Lelke a Szentlélek. Minden ami az Atyáé az enyém is. - mondja Jézus. Ki sugalmazta a Szentírást? Isten Lelke (Mt 22,43), Krisztus Lelke (1Pét 1,11) vagy a Szentlélek (Zsid 3,7)? Nos a három egy és ugyanaz.
A lélek vagy szellem Isten lényege, Isten mindene, mert Isten szellem. Isten mindenét odaadja a Fiúnak, a teljes lelkét, így lesz az Atya lelke a Fiú lelke, a kettőjük egyetlen Lelke a Szentlélek.
"Aki teljes mértékben birtokolja Isten Lelkét az maga is Isten, az egylelkű és egylényegű vele."
De pontosan ezt cáfolja a teljes írás, hát nem érted?! Itt nem abszolút értelemben való mindent átadásról van szó, kiragadsz egy két verset és azzal próbálsz védelmezni egy hamis tant, amit a teljes írás leleplez!
A Biblia szerint emberek is betöltelezhetnek Isten szellemével, teljesen nyílvánvaló és logikus, hogy Jézusra teljes mértékben kiárad Isten szellem, de ettől még nem lesz vele egyenlő!
Istvan35-nek
Hol mondja az Írás, hogy az Atya nem adott mindent oda a Fiúnak? Ha a Fiú teljes mértékben megkapta és birtokolja Isten lelkét, akkor ő valóban egylényegű az Atyával, Isten lényege és mindene ugyanis a lelke (vagy szelleme), mert Isten lélek. A Biblia egyértelműen tanítja, hogy Isten lelke Krisztus lelke is, ami az Atyáé az a Fiúé is. De sehol nem mondja Isten lelkét például Pál lelkének vagy Péter lelkének, s pláne nem mondja sehol, hogy minden ami az Istené az Péteré.
Isten Lelke=Krisztus Lelke. Ez a Szentháromság tétele. Ezen vérzik el az Őrtorony társulat.
Jav.: "kiárad Isten szelleme" Elnézést!
"Hol mondja az Írás, hogy az Atya nem adott mindent oda a Fiúnak? Ha a Fiú teljes mértékben megkapta és birtokolja Isten lelkét, akkor ő valóban egylényegű az Atyával, Isten lényege és mindene ugyanis a lelke (vagy szelleme), mert Isten lélek."
Isten a szent szellem kimeríthetetlen forrása, mivel Ő mindenható Isten, Jézus viszont nem. Jézust betölti Isten szelleme, ez által közös (tehát ugyanazon) szellemük van, de ettől még nem egyenlőek, mert ez a teljes írás tanításának mond ellent.
"Isten Lelke=Krisztus Lelke. Ez a Szentháromság tétele. Ezen vérzik el az Őrtorony társulat." :)
Az A háromság dogma meg a teljes írás világos tanításán vérzik el, hiszen ezt a tant csak kiragadott, illetve meghamisított versekkel tudják igazolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!