Jézust miért Jézusnak nevezték, mikor a próféciák szerint az Immánuel nevet kellet volna, hogy kapja?
"Ímé, a szűz fogan méhében és szül fiat,
és annak nevét Immánuelnek nevezik,
ami azt jelenti: Velünk az Isten.
és még azt sem értem, hogy a JEHOSUA név azt jelenti, hogy Jehováé a megmentés. óriási a különbség. tud ebben segíteni valaki?
Jézusnak sok neve van.
Olvastad hogy a Jelenések könyve úgy nevezi öt mint az Isten Báránya, aki elvette a világ bünét?
Ige,
Mihály arkangyal,
Dávid törzsének gyözelmes oroszlánja
Ez mond Jézus nevei
Kedves Kérdező!
1) Az "angyal" szó nem természetet, hanem hivatalt jelöl, mint Szent Ágoston mondja, hiszen jelentése: küldött. Az angyal természete szerint szellemi lény, feladata szerint angyal. Az angyalok közül kiemelkednek azok, akik kiemelten fontos küldetést teljesítenek: őket hívjuk arkangyalnak (vagyis: főangyalnak, főküldöttnek). Az ark- előtag tehát kiemelt tiszteletet és fontosságot jelöl, nem sajátos természetbeli eltérést.
Rafael szerint ő és a hozzá hasonlók összesen heten vannak (Tób 12,15). A Biblia név szerint hármat említ (Rafael, Gábriel, Mikhael). Akár a hetet, akár a hármat veszem, megalapozott a többesszám használata.
2) Ld. fent, az ark- előtag nem természetbeli eltérést jelöl, hanem a feladat/küldetés kiemelt voltát (mi lenne kiemeltebb, mint a Megváltó megtestesülésének hírüladása?). Így tehát itt tiszteletről van szó, nem két külön "angyalfajról".
3) A válasz roppant egyszerű, csak el kell olvasni a Szentírás hivatkozott részeit. A Jel 12-ből világosan látszik, hogy az asszony szülötte, akit Isten elragad a mennybe, és Mihály arkangyal két külön személy. Ugyanígy a Júd 1-ben is látszik Jézus Krisztus "az egyetlen Úr" (=az egyetlen Isten Fia), és "Mihály főangyal" (=igen rangos szellemi teremtménye Istennek) nem azonos vele.
4) Az 1Tesz 4,16 esetében - a teljes Szentírás kontextusába állítva - egyértelmű, hogy Mihályról van szó (vö. Jel 12).
Zárójelben megjegyzem, hogy a magyar néphagyomány nem véletlenül ismeri a Szt. Mihály lova és szekere kifejezést, összefüggésben a halállal-feltámadással. Tehát olyan dolgokat kérdőjeleznek meg ezek a felvetések, amelyeket teljesen magától értetődő egyszerűséggel tudtak a régiek. Mintha többet olvasnánk ma a Szentírást, de kevesebb hitismeretünk lenne belőle, viszont jönnek a véget nem érő okfejtések.
Másik zárójel: A kérdésben szereplő érvrendszerek is azt mutatják, hogy az embernek nem kell foglalkozni a kilométeres érveléssel, mert úgyis csak elveszik benne. Ehelyett az alaptézisre, az alapkérdésre kell összpontosítania, és arra kell reagálnia a Szentírás egyszerű és világos szavai alapján. Aki a szofizmák hosszas sorát lépésről lépésre akarja vizsgálgatni, annak igen sok szabadidővel kell rendelkeznie, ráadásul mindez már rég nem a hitről szól (a hit nem bibliaismereti kvíz, hanem eleven kapcsolat az élő Istennel).
Üdv!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!