Jehova Tanúinál ma volt az emlékünnep?
Kedves grkaty!
A válaszod előtti válaszomban tulajdonképpen már válaszoltam a válaszodra. :)
A törvény szerint a pászka vacsorát követően az már a kovásztalan kenyerek ünnepének első napja volt. Viszont Jézus utolsó vacsoráját követően volt az ítélet. Ez csak akkor lehetséges, ha a vacsora nem a pászka vacsora volt.
Megjegyezném, hogy Jézus nem azt mondta, hogy a pászka bárány legyen elkészítve, hanem a bárány. Bárányt több alkalommal is ettek, ilyen volt a pászka vacsorát megelőző vacsora is, a chagigah.
Amúgy úgy érzem, hogy van egy kis kronológiai probléma a történetelmesélésedben:
"Majd elküldte Júdást és azután vezette be az úgynevezett Úrvacsorát. "
Szerintem nem helyes, mivel az úgynevezett "úrvacsoránál" Júdás is jelen volt. Ezt pontosan elolvashatjuk Lukácsnál:
Lukács 22
19. És minekutána a kenyeret vette, hálákat adván megszegé, és adá nékik, mondván: Ez az én testem, mely ti érettetek adatik: ezt cselekedjétek az én emlékezetemre.
20. Hasonlóképen a pohárt is, minekutána vacsorált, ezt mondván: E pohár amaz új szövetség az én véremben, mely ti érettetek kiontatik.
21. De ímé annak a keze, a ki engem elárul, velem van az asztalon.
...
Csk a Lukácsnál van igy irva, a többi evangéliumnál mielőtt a szövetséget megkötötte volna már Júdás elment
Ez nem változtat azon, hogy Jézus nem kötött szövetséget Júdással.
Tehát Lukács evangéliuma nem hiteles?
Idéznéd kérlek, hogy a többi evangéliumnál bizonyíthatóan elment volna Júdás a "szövetségkötés" előtt?
Azzal, hogy valaki kimagyarázza, vagy jelen esetedben egy állítólagos kimagyarázásra hivatkozik, melyet feleleveníteni, vagy idézni nem tud, attól még a tanítás ellentmondásos marad.
A pászka vacsorát követően kezdődik a kovásztalan kenyerek első napja, és nincs 24 óra a pászka vacsora, és a kovásztalan kenyerek első napjának kezdete között. Ez kiderül a törvényből, ahogy idéztem is.
Az úgynevezett utolsó vacsora nem lehetett a pászka vacsora is egyben.
De hamis is lenne, ha azt vesszük, hogy a pászka ünnepe Jézusra mutat, akkor nem lehet, hogy a pászka bárányt 24 órával Jézus halála előtt ölték volna le. Ez időben tökéletesen egybe esett. Amikor a bárányt kiválasztották, Niszán hónap 10-én, pontban aznap vonult be Jézus Jeruzsálembe. Abban az órában kellett leölni a bárányt, amikor Jézus meghalt. Nem lehetséges, hogy egy törvény, mely Krisztusra mutat eltérjen a valóságtól, és tévedjen egy napot.
Ha megfigyeljük, a vacsoránál mártani kellett a tálba, ez ellentétes a pászka bárány elkészítésének módjától is. Ez a pászka vacsorát megelőző pörkölt szerű bárány volt, és nem a pászka ünnepe.
Mit kellett tenniük az izraelitáknak, mielőtt kiszabadultak Egyiptomból? Isten elrendelte, hogy niszán tizedikén tegyenek meg bizonyos előkészületeket ugyanannak a hónapnak a 14. napjára. Ez utóbbi nap is napnyugtakor kezdődött, ugyanis a zsidóknál egy nap napnyugtától napnyugtáig tartott. Niszán 14-én minden háznépnek le kellett vágnia egy hím bárányt (vagy kecskét), majd az állat vérével meg kellett hinteniük a két ajtófélfát és a szemöldökfát (2Móz 12:3–7, 22, 23). A család tagjainak el kellett fogyasztaniuk a tűzön sütött bárányt kovásztalan kenyérrel és keserű füvekkel. Ezt követően Isten angyala áthaladt az ország felett, és lesújtott az egyiptomi elsőszülöttekre. Azonban az engedelmes izraeliták megmenekültek a csapástól, és szabadon elmehettek (2Móz 12:8–13, 29–32).
Ezek az események előzték meg a pászkát, és az izraeliták parancsba kapták, hogy emlékezzenek meg a kiszabadulásukról a későbbi időszakokban. Isten ezt mondta nekik: „legyen ez a nap nektek emlékeztetőül, és ünnepeljétek Jehova ünnepeként nemzedékeiteken át. Ünnepeljétek meg tehát; időtlen időkre szóló rendelet ez.” A 14. napon megtartott ünnepet egy hétnapos ünneplés követte. A pászkát niszán 14-én ünnepelték, de olykor ezzel a névvel utaltak az egész nyolcnapos ünnepre is (2Móz 12:14–17; Luk 22:1; Ján 18:28; 19:14). A pászka egyike volt azoknak a meghatározott ünnepeknek („évfordulók”-nak, The Bible in Living English), melyeket a zsidóknak évente kellett megtartaniuk (2Krón 8:13).
Mivel Jézus és az apostolai zsidók voltak, és a mózesi törvény rájuk is vonatkozott, ezért minden évben megtartották a pászkát (Máté 26:17–19). Az utolsó pászkájukon Jézus bevezetett egy új ünnepet, melyet ettől kezdve évente meg kellett tartaniuk a követőinek. Ez az Úr vacsorája volt. De vajon melyik napon kellett ezt megünnepelni?
Jézus az Úr vacsoráját közvetlenül a pászka megtartása után vezette be, ezért ennek az új eseménynek a napja egybeesett a pászkáéval. De talán felfigyeltél rá, hogy a zsidó pászka, melyet feltüntet néhány mai naptár, nem mindig arra a napra esik, amelyen megemlékezünk Krisztus haláláról; olykor egynapos vagy akár többnapos eltérés is lehet. Az eltérés oka részben abban a parancsban keresendő, melyet Isten az izraelitáknak adott. Mózes elmondta, hogy pontosan mikor „vágja le” niszán 14-én „Izrael közösségének egész gyülekezete” a bárányt. (Olvassátok el: 2Mózes 12:5, 6.)
Folyt. köv.
Jézus az Úr vacsoráját közvetlenül a pászka megtartása után vezette be, ezért ennek az új eseménynek a napja egybeesett a pászkáéval. De talán felfigyeltél rá, hogy a zsidó pászka, melyet feltüntet néhány mai naptár, nem mindig arra a napra esik, amelyen megemlékezünk Krisztus haláláról; olykor egynapos vagy akár többnapos eltérés is lehet. Az eltérés oka részben abban a parancsban keresendő, melyet Isten az izraelitáknak adott. Mózes elmondta, hogy pontosan mikor „vágja le” niszán 14-én „Izrael közösségének egész gyülekezete” a bárányt. (Olvassátok fel: 2Mózes 12:5, 6.)
A későbbi időkben néhány zsidó úgy gondolta, hogy annak idején órákba telt levágni az összes bárányt, melyet odavittek a templomhoz. Ezért az ő értelmezésük szerint a 2Mózes 12:6 niszán 14-e végére vonatkozott, arra az időszakra, mely azzal kezdődik, hogy a nap elkezd lenyugodni (déli 12 után), és a nap végét jelző napnyugtával zárul. De ha valóban erről van szó, akkor mikor fogyasztották el a pászkavacsorát? Jonathan Klawans professzor, aki az ókori judaizmus szakértője, ezt a megjegyzést tette: „Az új nap a napnyugtával kezdődik, ennélfogva az állatot a 14. napon ölik le áldozatként, de a pászka és a pászkaáldozat elfogyasztása voltaképpen a 15. napon kezdődik, jóllehet a Mózes második könyve nem ismerteti konkrétan az időpontokat.” Még ezt fűzte hozzá: „A rabbinikus irodalom . . . még csak nem is próbálja elmondani, hogyan tartották meg a szédert (pászkavacsorát) a templom elpusztítása (i. sz. 70) előtti időkben”.
Joggal merül fel a kérdés, hogy mi a helyzet az i. sz. 33-ban megtartott pászkával. Niszán 13-án, amikor már küszöbön állt az a nap, „amelyen fel kell áldozni a pászkaáldozatot”, Krisztus így szólt Péterhez és Jánoshoz: „Menjetek, és készítsétek el a pászkát, hogy megegyük” (Luk 22:7, 8). „Végül . . . eljött az óra”, hogy megegyék a pászkavacsorát, méghozzá naplemente után, niszán 14-én, ez akkor csütörtök estének felelt volna meg. Jézus az apostolai társaságában elfogyasztotta a pászkát, majd bevezette az Úr vacsoráját (Luk 22:14, 15). Aznap éjjel Jézust letartóztatták és kihallgatták. Nem sokkal déli 12 előtt oszlopra feszítették, és délután meghalt; mindez niszán 14-én történt (Ján 19:14). Vagyis „Krisztus, a pászkaáldozatunk” ugyanazon a napon áldoztatott fel, mint amelyen levágták a pászkabárányt (1Kor 5:7; 11:23; Máté 26:2). A temetésére pedig ennek a napnak a vége felé került sor, niszán 15-e* kezdete előtt (3Móz 23:5–7; Luk 23:54).
Amit bemásoltál csupán fikció
Mózes IV. könyve 33. rész
3. Elindulának Rameszeszből az első hónapban, az első hónap tizenötödik napján. A páskha után való napon jövének ki Izráel fiai felemelt kézzel, az egész Égyiptom láttára.
Tátáááám! 15-én indultak el. Tudjuk, hogy a pászka utáni reggelen vonultak ki, és nem 14-én!!!
Tehát a pászka vacsora az a vacsora, amikor a nép megkente a szemöldökfát. Ez az utolsó éjszaka Egyiptomban. Reggel elindult a nép, ez a kovásztalan kenyerek első napja, ami már 15-e! Nincs a kettő között 24 óra, ahogy próbáljátok beleerőltetni.
Tetszem érteni????
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!