Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Jehova Tanúinál ma volt az...

Jehova Tanúinál ma volt az emlékünnep?

Figyelt kérdés
És miért akkor van, amikor tartják? Miért aznap?
2015. ápr. 3. 22:17
1 2 3
 11/26 A kérdező kommentje:

Kedves grkaty!


A válaszod előtti válaszomban tulajdonképpen már válaszoltam a válaszodra. :)

A törvény szerint a pászka vacsorát követően az már a kovásztalan kenyerek ünnepének első napja volt. Viszont Jézus utolsó vacsoráját követően volt az ítélet. Ez csak akkor lehetséges, ha a vacsora nem a pászka vacsora volt.

Megjegyezném, hogy Jézus nem azt mondta, hogy a pászka bárány legyen elkészítve, hanem a bárány. Bárányt több alkalommal is ettek, ilyen volt a pászka vacsorát megelőző vacsora is, a chagigah.

2015. ápr. 4. 11:06
 12/26 A kérdező kommentje:

Amúgy úgy érzem, hogy van egy kis kronológiai probléma a történetelmesélésedben:

"Majd elküldte Júdást és azután vezette be az úgynevezett Úrvacsorát. "


Szerintem nem helyes, mivel az úgynevezett "úrvacsoránál" Júdás is jelen volt. Ezt pontosan elolvashatjuk Lukácsnál:


Lukács 22

19. És minekutána a kenyeret vette, hálákat adván megszegé, és adá nékik, mondván: Ez az én testem, mely ti érettetek adatik: ezt cselekedjétek az én emlékezetemre.

20. Hasonlóképen a pohárt is, minekutána vacsorált, ezt mondván: E pohár amaz új szövetség az én véremben, mely ti érettetek kiontatik.

21. De ímé annak a keze, a ki engem elárul, velem van az asztalon.

...

2015. ápr. 4. 11:50
 13/26 anonim ***** válasza:

Csk a Lukácsnál van igy irva, a többi evangéliumnál mielőtt a szövetséget megkötötte volna már Júdás elment


Ez nem változtat azon, hogy Jézus nem kötött szövetséget Júdással.

2015. ápr. 4. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 A kérdező kommentje:

Tehát Lukács evangéliuma nem hiteles?

Idéznéd kérlek, hogy a többi evangéliumnál bizonyíthatóan elment volna Júdás a "szövetségkötés" előtt?

2015. ápr. 4. 13:11
 15/26 anonim ***** válasza:
Kedves kérdező, a 11-es válaszokban lévő probléma már régebben meg lett itt válaszolva. Nem tudom, hogy pontosan hol, de emlékszem hogy már más is felvetette ezt. Ez újra és újra előhozza valaki.
2015. ápr. 4. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 anonim ***** válasza:
bocsi, mobilról írtam.
2015. ápr. 4. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 A kérdező kommentje:

Azzal, hogy valaki kimagyarázza, vagy jelen esetedben egy állítólagos kimagyarázásra hivatkozik, melyet feleleveníteni, vagy idézni nem tud, attól még a tanítás ellentmondásos marad.


A pászka vacsorát követően kezdődik a kovásztalan kenyerek első napja, és nincs 24 óra a pászka vacsora, és a kovásztalan kenyerek első napjának kezdete között. Ez kiderül a törvényből, ahogy idéztem is.

Az úgynevezett utolsó vacsora nem lehetett a pászka vacsora is egyben.

De hamis is lenne, ha azt vesszük, hogy a pászka ünnepe Jézusra mutat, akkor nem lehet, hogy a pászka bárányt 24 órával Jézus halála előtt ölték volna le. Ez időben tökéletesen egybe esett. Amikor a bárányt kiválasztották, Niszán hónap 10-én, pontban aznap vonult be Jézus Jeruzsálembe. Abban az órában kellett leölni a bárányt, amikor Jézus meghalt. Nem lehetséges, hogy egy törvény, mely Krisztusra mutat eltérjen a valóságtól, és tévedjen egy napot.

Ha megfigyeljük, a vacsoránál mártani kellett a tálba, ez ellentétes a pászka bárány elkészítésének módjától is. Ez a pászka vacsorát megelőző pörkölt szerű bárány volt, és nem a pászka ünnepe.

2015. ápr. 4. 14:54
 18/26 anonim ***** válasza:

Mit kellett tenniük az izraelitáknak, mielőtt kiszabadultak Egyiptomból? Isten elrendelte, hogy niszán tizedikén tegyenek meg bizonyos előkészületeket ugyanannak a hónapnak a 14. napjára. Ez utóbbi nap is napnyugtakor kezdődött, ugyanis a zsidóknál egy nap napnyugtától napnyugtáig tartott. Niszán 14-én minden háznépnek le kellett vágnia egy hím bárányt (vagy kecskét), majd az állat vérével meg kellett hinteniük a két ajtófélfát és a szemöldökfát (2Móz 12:3–7, 22, 23). A család tagjainak el kellett fogyasztaniuk a tűzön sütött bárányt kovásztalan kenyérrel és keserű füvekkel. Ezt követően Isten angyala áthaladt az ország felett, és lesújtott az egyiptomi elsőszülöttekre. Azonban az engedelmes izraeliták megmenekültek a csapástól, és szabadon elmehettek (2Móz 12:8–13, 29–32).


Ezek az események előzték meg a pászkát, és az izraeliták parancsba kapták, hogy emlékezzenek meg a kiszabadulásukról a későbbi időszakokban. Isten ezt mondta nekik: „legyen ez a nap nektek emlékeztetőül, és ünnepeljétek Jehova ünnepeként nemzedékeiteken át. Ünnepeljétek meg tehát; időtlen időkre szóló rendelet ez.” A 14. napon megtartott ünnepet egy hétnapos ünneplés követte. A pászkát niszán 14-én ünnepelték, de olykor ezzel a névvel utaltak az egész nyolcnapos ünnepre is (2Móz 12:14–17; Luk 22:1; Ján 18:28; 19:14). A pászka egyike volt azoknak a meghatározott ünnepeknek („évfordulók”-nak, The Bible in Living English), melyeket a zsidóknak évente kellett megtartaniuk (2Krón 8:13).


Mivel Jézus és az apostolai zsidók voltak, és a mózesi törvény rájuk is vonatkozott, ezért minden évben megtartották a pászkát (Máté 26:17–19). Az utolsó pászkájukon Jézus bevezetett egy új ünnepet, melyet ettől kezdve évente meg kellett tartaniuk a követőinek. Ez az Úr vacsorája volt. De vajon melyik napon kellett ezt megünnepelni?


Jézus az Úr vacsoráját közvetlenül a pászka megtartása után vezette be, ezért ennek az új eseménynek a napja egybeesett a pászkáéval. De talán felfigyeltél rá, hogy a zsidó pászka, melyet feltüntet néhány mai naptár, nem mindig arra a napra esik, amelyen megemlékezünk Krisztus haláláról; olykor egynapos vagy akár többnapos eltérés is lehet. Az eltérés oka részben abban a parancsban keresendő, melyet Isten az izraelitáknak adott. Mózes elmondta, hogy pontosan mikor „vágja le” niszán 14-én „Izrael közösségének egész gyülekezete” a bárányt. (Olvassátok el: 2Mózes 12:5, 6.)


Folyt. köv.

2015. ápr. 4. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 anonim ***** válasza:

Jézus az Úr vacsoráját közvetlenül a pászka megtartása után vezette be, ezért ennek az új eseménynek a napja egybeesett a pászkáéval. De talán felfigyeltél rá, hogy a zsidó pászka, melyet feltüntet néhány mai naptár, nem mindig arra a napra esik, amelyen megemlékezünk Krisztus haláláról; olykor egynapos vagy akár többnapos eltérés is lehet. Az eltérés oka részben abban a parancsban keresendő, melyet Isten az izraelitáknak adott. Mózes elmondta, hogy pontosan mikor „vágja le” niszán 14-én „Izrael közösségének egész gyülekezete” a bárányt. (Olvassátok fel: 2Mózes 12:5, 6.)


A későbbi időkben néhány zsidó úgy gondolta, hogy annak idején órákba telt levágni az összes bárányt, melyet odavittek a templomhoz. Ezért az ő értelmezésük szerint a 2Mózes 12:6 niszán 14-e végére vonatkozott, arra az időszakra, mely azzal kezdődik, hogy a nap elkezd lenyugodni (déli 12 után), és a nap végét jelző napnyugtával zárul. De ha valóban erről van szó, akkor mikor fogyasztották el a pászkavacsorát? Jonathan Klawans professzor, aki az ókori judaizmus szakértője, ezt a megjegyzést tette: „Az új nap a napnyugtával kezdődik, ennélfogva az állatot a 14. napon ölik le áldozatként, de a pászka és a pászkaáldozat elfogyasztása voltaképpen a 15. napon kezdődik, jóllehet a Mózes második könyve nem ismerteti konkrétan az időpontokat.” Még ezt fűzte hozzá: „A rabbinikus irodalom . . . még csak nem is próbálja elmondani, hogyan tartották meg a szédert (pászkavacsorát) a templom elpusztítása (i. sz. 70) előtti időkben”.


Joggal merül fel a kérdés, hogy mi a helyzet az i. sz. 33-ban megtartott pászkával. Niszán 13-án, amikor már küszöbön állt az a nap, „amelyen fel kell áldozni a pászkaáldozatot”, Krisztus így szólt Péterhez és Jánoshoz: „Menjetek, és készítsétek el a pászkát, hogy megegyük” (Luk 22:7, 8). „Végül . . . eljött az óra”, hogy megegyék a pászkavacsorát, méghozzá naplemente után, niszán 14-én, ez akkor csütörtök estének felelt volna meg. Jézus az apostolai társaságában elfogyasztotta a pászkát, majd bevezette az Úr vacsoráját (Luk 22:14, 15). Aznap éjjel Jézust letartóztatták és kihallgatták. Nem sokkal déli 12 előtt oszlopra feszítették, és délután meghalt; mindez niszán 14-én történt (Ján 19:14). Vagyis „Krisztus, a pászkaáldozatunk” ugyanazon a napon áldoztatott fel, mint amelyen levágták a pászkabárányt (1Kor 5:7; 11:23; Máté 26:2). A temetésére pedig ennek a napnak a vége felé került sor, niszán 15-e* kezdete előtt (3Móz 23:5–7; Luk 23:54).

2015. ápr. 4. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 A kérdező kommentje:

Amit bemásoltál csupán fikció


Mózes IV. könyve 33. rész

3. Elindulának Rameszeszből az első hónapban, az első hónap tizenötödik napján. A páskha után való napon jövének ki Izráel fiai felemelt kézzel, az egész Égyiptom láttára.


Tátáááám! 15-én indultak el. Tudjuk, hogy a pászka utáni reggelen vonultak ki, és nem 14-én!!!


Tehát a pászka vacsora az a vacsora, amikor a nép megkente a szemöldökfát. Ez az utolsó éjszaka Egyiptomban. Reggel elindult a nép, ez a kovásztalan kenyerek első napja, ami már 15-e! Nincs a kettő között 24 óra, ahogy próbáljátok beleerőltetni.


Tetszem érteni????

2015. ápr. 4. 20:54
1 2 3

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!