Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Az ördög jelent meg kígyó...

Az ördög jelent meg kígyó képében Évának?

Figyelt kérdés
Egy a Jelenések könyvében lévő utalás szerint igen. (20:2) De ha valójában a Sátán volt ez, akkor Isten miért a kígyókat büntette? ("És monda az Úr Isten a kígyónak: Mivelhogy ezt cselekedted, átkozott légy minden barom és minden mezei vad között; hasadon járj, és port egyél életed minden napjaiban.")
2010. febr. 15. 11:35
1 2 3
 11/30 A kérdező kommentje:

"a teljes Bibliát elveted"

- Khm... Ha idéznél engem szó szerint, rá tudnék mutatni, mely részt értetted férle az írásomból. Ilyet nem írtam, az biztos.

És nem tartom hasznosnak az olyan választ, amelyet valaki csak úgy bekopíroz, mert éppen hasnoló témában találta (egyébként nagyon zavar az illető ezen szokása itt az oldalon), nem a kérdésemre válaszol, legfeljebb csak körbejárja.


Lelkesüléssel kezdtem olvasni a válaszod, de sajnso megint egy kicsit csalódnom kellett. Először is Isten, ha valóban meg akarna értetni velem valamit ebben a részben, akkor azt hiszem tekintve Isten számára létező lehetőségeket, nem tennék fel kérdéseket értetlenül a Bibliával kapcsolatban, hiszen valóban megérteném.

Azt megértem, hogy Te nagyobb hangsúlyt teszel a metafórikus magyarázatra, azonban a tény az tény, mely szerint a kígyóknak nincs lábuk, és a Biblia azt állítja, ez Isten büntetésének része. Viszont ha a Sátán jelent meg kígyü képében, ez a büntetés egyértelműen igazságtalan, ráadásul a Biblia nem említ az Ördögöt ért büntetést. Pedig maga a metafóra még jó volna (mint amikor az, de a büntetésről szóló rész furcsán hat.

Még rengeteg dolgot írtál, ami egyrészt nem ide tartozik, másrészt bennem annyi problémát/kérdést vet fel, hogy a hitetlenségemet csak tovább erősíti. De ezekre nem reagálnék, mert nem kezdek más témába egy kérdésen belül, és a hagyományokkal szembeszállva nem csinálok fórumot egy kérdésből. Szerintem megteszik ezt mások is helyettem.

2010. febr. 15. 19:11
 12/30 anonim ***** válasza:

Szerintem teljesen korrekt volt az a válasz. Nem körülírta, hanem részletezte, hogy miért 'igen' a válasz.


Jelenések 12,9 És levettetett ..., az ősi kígyó, akit ördögnek és Sátánnak hívnak, aki megtéveszti az egész földkerekséget; -tehát az ördög nem irányította a kígyót, hanem ő maga volt az.

Szerintem ez az idézet önmagáért beszél és választ ad a kérdésedre.

2010. febr. 15. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/30 anonim ***** válasza:

Sajnálom, hogy nem tudtam jobban megfogalmazni mind azt amit ez a rész jelent, igazság szerint sokat gondolkoztam azon, egyáltalán bele menjek-e az én nagyon felületes igeismeretemmel. A Világon minden kérdésre a kapott válasz újabb kérdéseket szül, ebben nincs semmi új. És bár rám nem ez a jellemző, de most nem viszem el én sem a témát más irányba. Remélem jön valaki, nálamnál komolyabb igeismerettel.



A Jézusba vetet hit reményt ad.

2010. febr. 15. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/30 anonim ***** válasza:
21%

Teremtés könyve - 3. fejezet

Ősszüleink bűne és büntetése.


Ősszüleink bűnbeesése

„1Ámde a kígyó ravaszabb volt, mint a föld minden állata, melyet az Úr Isten alkotott. Ez azt mondá az asszonynak : Miért parancsolta meg néktek az Isten, hogy a paradicsom egyik fájáról se egyetek? 2Felelé néki az asszony: A paradicsomban levő fák gyümölcséből eszünk! 3Hogy azonban a paradicsom közepén levő fa gyümölcséből ne együnk, meg hogy ahhoz ne nyúljunk azt megparancsolta nekünk az Isten, hogy meg ne találjunk halni. 4Mondá erre a kígyó az asszonynak: Dehogy is haltok meg! 5Csak tudja az Isten, hogy azon a napon, amelyen arról esztek, megnyílik szemetek s olyanokká lesztek, mint az Isten: tudtok jót és gonoszt. 6Látá tehát az asszony, hogy a fa evésre jó, szemre szép és tekintetre gyönyörű, és vőn a gyümölcséből és evék s ada férjének s az szintén evék.”


Magyarázat:

1. A kígyó képében a gonoszlélek rejtőzött; a kígyó a Szentírásban egyébként is mint a ravaszság jelképe szerepel, érthető tehát, hogy a ravasz kísértő ezt a ravasz állatot használta fel ravasz kísértése eszközéül. (Vö. Bölcs. 2,23—24; Ján. 8, 44 ; Róm. 5, 12. 16. 20 ; Kor. II. 11, 2 ; Tim. I. 2, 14; Jel. 12, 3—4 ; 20, 2.) A kérdés, melyet a gonosz lélek az asszonyhoz intéz (a héber szöveg szerint: Hát igazán azt mondotta az Isten, hogy a kert egyik fájáról sem ehettek?), olyan, hogy az asszony szóba áll a kísértővel s így vesztébe rohan. (Az elbeszélés lélektani szempontból is valóságos remekmű!) — 4—5. Vö. 2, 9—22. jegyz. — 6. Ε szavak helyett: tekintetre gyönyörű, a héber szöveget így kell értenünk : és kívánatos, mert okossá tesz.


A bűn következménye.

„7Erre megnyílék mindkettejük szeme: s mikor észrevették, hogy mezítelenek, fügefaleveleket aggatának egybe s kötényeket csinálának maguknak. 8Mikor pedig meghallották az Úr Isten szavát, ki a paradicsomban járkált az alkony hűvösén, elrejtőzék Ádám meg a felesége az Úr Isten színe elől a paradicsom fái közé.”


Magyarázat:

7—8. A bűn következménye. Legott a bűn elkövetése után felnyílt ősszüleink szeme: elvesztették gyermeki ártatlanságukat s elfogta őket a bűntudat s a büntetés félelme. — 8. A szentatyák szerint Isten a paradicsomban érzékelhető (emberi?) formában közlekedett ősszüleinkkel. Az Úr Isten szava vagy a 9. versben levő kérdés, vagy — minthogy a megfelelő héber szó általában hangot jelent — az a nesz, amelyet a bűnbeesés helyére (érzékelhető formában) közeledő Isten közeledte keltett. Ősszüleink elhomályosult értelmükkel úgy akartak menekülni a büntetés elől, mint a gonoszságon kapott gyermekek.


Ősszüleink bűnének büntetése

„9Szólítá azonban az Úr Isten Ádámot és mondá néki: Hol vagy? 10Az mondá: Hallottam szavadat a paradicsomban s megijedtem, mivel mezítelen vagyok; elrejtőztem tehát. 11Mondá néki az Úr Isten: Ugyan ki adta tudtodra, hogy mezítelen vagy, hacsak nem ettél arról a fáról, amelyről megparancsoltam néked, hogy ne egyél? 12Mondá erre Ádám: Az asszony, kit társul adtál nekem, adott nékem a fáról és ettem. 13Mondá erre az Úr Isten az asszonynak: Miért tetted ezt? Az felelé: A kígyó rászedett és ettem. 14Mondá erre az Úr Isten a kígyónak: Mivel ezt tetted, átkozott légy minden állat s földi vad között : melleden járj s földet egyél élted valamennyi napja alatt. 15Ellenségeskedést vetek közéd és az asszony közé, ivadékod és ivadéka közé: Az széttiporja fejedet, te pedig a sarka után leselkedel. — 16Az asszonynak pedig mondá: Megsokasítom gyötrelmeidet s terhességed kínjait: fájdalommal szüljed a gyermeket s légy a férj hatalma alatt, az meg uralkodjék rajtad. — 17Ádámnak pedig mondá: Mivel hallgattál feleséged szavára s ettél a fáról, amelyről megparancsoltam, hogy ne egyél, — átkozott legyen a föld munkád alatt: fáradalmak árán egyél abból élted valamennyi napja alatt. 18Tövist és bogáncsot hajtson az néked s a föld növényzetét egyed. 19Arcod verejtékével edd a kenyeredet, míg vissza nem térsz a földbe, amelyből vétettél, — mert por vagy s vissza kell térned a porba!”


Magyarázat:

1. 14—15. A kísértő büntetése. Az isteni átok — a szentatyák tanítása szerint — kettős: egyfelől a kísértés eszközére, a kígyóra, másfelől magára a kísértőre, a gonosz lélekre vonatkozik. A kígyó valószínűleg a paradicsomban is a mellén (a hasán) csúszott s (látszólag) ott is a föld porát ette (azaz : állandóan öltögette nyelvét a porban), de mindez most az átok és büntetés jellegét nyeri. A paradicsomban ember és kígyó békességben éltek: most Isten ellenségeskedést vet a kígyó és az ember közé : az ember üldözi a kígyót s ha lehet, széttiporja fejét, a kígyó viszont az ember sarka után kapdos, s ha bírja, megmarja; ezt az ellenségeskedést (melyet a pusztát járó keleti ember napról-napra észlelt) az isteni átok a hajdani bűnrevezető barátkozás örök emlékeztetőjévé teszi. — Az isteni átok azonban a kígyó képében rejtőző gonosz lelket is sújtja. — Az is mellén jár s a föld porát eszi; az ő világa az, ami alávaló, aljas, a fennen valókat nem érti s nem keresi. Ám hiába ejtette a bűn által foglyul az embert: Isten ellenségeskedést vet közéje s az asszony (egy) ivadéka közé : Az (a latin fordítás szerint az Asszony, tehát a Boldogságos Szűz Mária, a héber szöveg szerint az asszony ivadéka, tehát az Úr Jézus Krisztus) a gonosz lélek minden ármánykodása ellenére széttiporja a gonosz lélek fejét, vagyis megtöri hatalmát s szabaddá teszi (megváltja) az embert. Isten tehát mindjárt a bűnbeesés után megkönyörült az emberen s Megváltót ígért neki; irgalmának ezt a kijelentését proto-evangéliumnak (ős-evangéliumnak, azaz első örömhírnek) nevezzük. Ennek teljesedését szolgálta az egész ószövetség s ennek teljesülését hirdeti az egész újszövetség. — 2. 16. Az asszony büntetése. — A légy férjed hatalma alatt kifejezést egyesek így fordítják: epekedjél férjed után. Hogy az asszony a családban a férfi hatalma alatt áll, már a teremtés rendje s mikéntje is kifejezte (vö. Kor. I. 11, 8—9 ; Tim. I. 2, 11—13.), most ez azonban egyszersmind büntetés jellegét is nyeri. — 17—19. A férfi büntetése. Ε helyett: átkozott legyen a föld munkád alatt, a héber szöveg így szól: átkozott legyen a föld miattad. — A munkát az ember a bűnbeesés előtt is ismerte: de az akkor nem volt teher s nem viselte magán a büntetés jellegét. — Ősszüleink bűne s büntetése (a Szeplőtelenül fogantatott Szüzet kivéve) minden emberre átszállott s azóta minden ember ezzel a bűnnel jön a világra. (Eredeti bűn.)

2010. febr. 15. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/30 A kérdező kommentje:
19:52: valóban. Ahogy a kérdésem alatt is utalok a Jelenések könyvére. És említek mást is.
2010. febr. 15. 20:37
 16/30 Salx Narval ***** válasza:
Én vagyok a gyíkos.Az olvasottak alapján bennem a legnagyobb zavart az kelti, hogy nem lehet eldönteni mikor kell valamit szó szerint érteni és mikor képletesen.Tiszteletben tartva a kérdezőt én sem térnék el a témától.A zavar oka, a mindenható, szerető Isten.1: Egy mindenhatónak előre tudnia kellett, hogy mi fog történni. 2: Egy szerető Isten nem készít csapdát annak akit szeret és főleg nem helyezi a gonosz mellé.3: Miért is hazudott a Sátán, hiszen az lett amit mondott, megnyílt a szemük.4:" Ádám hol vagy," miért kérdezte a úr,nem tudta hol van? A dolog már az elejétől fogva sántít, hogy a jó francba tud, egy mindenek fölött lévő lény, akkorát hibázni a teremtésben, hogy az első angyala sokad magával elforduljon tőle.Ha viszont szándékos volt, akkor miért bünteti meg, hiszen ő teremtette ilyennek. Tehát, vagy nem mindenható, vagy pedig még emberi mértékkel mérve is aljas.Akkor most melyik? Azt hiszem mellékes a kígyó szerepe, hiszen ha képletes az egész, akkor nem valódi kígyóról és valódi fáról van szó.Nekem az egészből két közel egyforma erejű lény, hatalmi harca jön le , közel sem a jó és a rossz harca.A megtorlás is elég emberközeli, megbüntetni az ellenfelet és megmutatni ki az úr mától.Elképzelhetőnek tartom, hogy egy idegen bolygó két vezére veszekedett a földért, akiket az akkori ember Isteneknek hitt és az egyik elárult valamit az embereknek, amit nem kellett volna.Bocsi, hogy mégis elkanyarodtam egy kicsit a kígyótól.
2010. febr. 16. 02:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/30 anonim ***** válasza:
92%

Szia!


Amikor Isten ítéletet mondott a kígyóra: "Mivelhogy ezt cselekedted, átkozott légy minden barom és minden mezei vad között; hasadon járj, és port egyél életed minden napjaiban" (1Móz 3:14). akkor teljesen jogosan cselekedett. Mivel a kígyó Sátán eszköze volt, neki is osztozni kellett Isten büntetésében. A mező legszebb és legcsodálatosabb teremtményéből a legvisszataszítóbb és legmegvetettebb állat lett, amelytől fél és irtózik állat és ember. Amit azonban Isten ezután mondott, az közvetlenül Sátánnak szólt. Előre mutatott végső vereségére és pusztulására: "ellenségeskedést szerzek közötted és az asszony között, a te magod között, és az ő magva között: az neked fejedre tapos, te pedig annak sarkát mardosod" (1Móz 3:15).


Remélem így érthetőbb.


Üdv. Péter

2010. febr. 16. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/30 Salx Narval ***** válasza:
19-52 Azt írd, hogy nem az eszköze volt a kígyó a Sátánnak, hanem maga volt a Sátán.Ezek szerint a Sátán veszítette el a lábait,Péter mást írt.
2010. febr. 16. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/30 A kérdező kommentje:

12:26: valóban ez így sokkal érthetőbb, és eddig a legjobb válasz.

De milyen formában volt eszköze a kígyó a Sátánnak? Ha a Sátán valakit felsőbb rendű erejével megvezet, azt Isten figyelmen kívül hagyja, és ugyanúgy megbünteti? (tette ezt Évával is) És akkor ezek szerint az állatoknak volna szabad akaratuk? Hiszen van ösztönük, ami szerintem kizárja ezt, viszont ha nincs szabad akaratuk (bárhogy is értelmezzük ezt a fogalamt), erkölcsileg nem vonható felelősségre a lény.

2010. febr. 16. 14:11
 20/30 Salx Narval ***** válasza:
Lehet ezt csűrni csavarni kedves kérdező,de ezektől konkrétabb válasz nincs,vagy elhiszed így, vagy nem.
2010. febr. 16. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!