Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Kinek melyik protestáns...

Kinek melyik protestáns Biblia kedvesebb, az 1907-es Károli, vagy az 1990-es, esetleg a 2014-es revideált?

Figyelt kérdés

Csak engem "zavar", hogy az 1990-es és a 2014-es szövegezés a Genezis-ben általában a "teremtés" helyett az "alkotás" kifejezést használja?


Pl. a római katolikus Szent Jeromos féle Bibliában (2008.) is az "alkotás" van többségben, de a Szent István Társulat római katolikus Bibliájában (2013.), ismét a "teremtés".


Én laikus vagyok, nekem kedvesebb, ha Isten "teremt" és nem "alkot". Számomra az alkotás egy kifejezetten emberi tevékenység. Pl. jól érzékelteti a különbséget a most bemutatott "A mindenség elmélete" c., Stephen Hawking elméleti fizikus életéről szóló film utolsó mondata, ahol, ha jól emlékszem, az Isten és a modern elméleti fizika "között" élő, valójában (és napjaink forrásai szerint saját maga által kinyilatkoztatva is) inkább ateista tudós, saját családjára mondja, hogy „Nézd, mit alkottunk.” (forrás: [link]


Én személy szerint a "Nézd, mit teremtettünk!", magyar szinkron által "generált" mondatra emlékszem a moziból...

Fel is kaptam a fejem (ugyan nem lepődtem meg), persze lehet, hogy rosszul emlékszem. Előfordul, hogy több szinkronváltozat is létezik egy mozifilm esetében.


Az angol hanggal.: "Look at what we made!" mondat hangzik el (forrás: [link] Tehát, annak ellenére, hogy az itteni, filmbeli Hawking, meglátásom szerint ateista, ugyanakkor Istenkereső, mégsem adják a "teremteni" kifejezést a 'szájába'. Talán egy végső üzenete is ez a filmnek... Hawking hívő felesége és a nézők felé is. Van remény, sohasem késő megtérni, mert még tart a kegyelmi idő, még itt vagyunk!

A "Look at what we made!" c. filmzene a film végéről.:

https://www.youtube.com/watch?v=rU4WntvdY6g