Krisztus mennyit kockáztatott a pokolra szállásával? Isten fiaként nem igazán látom, hogy bármi kockázata is lett volna-mégis mi történhetett volna vele?
Asperrimus,
köszi a teológiai kifejtést, de ezt én fogadom el, mert több sebből is vérzik. Ezeket most nem fogom mind cáfolni, csak két dologra hívnám fel a figyelmedet.
Egyik az, hogy a Biblia nyelvhasználatával vigyázni kell, az első generációs apostolok nyelvhasználata nem volt olyan letisztult, mint az apostolok későbbi utódaié. Nem árt tisztázni, hogy mit értünk physis, ousia, hypostasis, energeia és a többi fogalmak alatt. Mondjuk nem kell tisztázni, mert már le van tisztázva, csak meg kell tanulni, hogy melyik szó mit jelent :)
Viszont a Bibliából ezeket a fogalmakat nem fogod tudni kihámozni, semmilyen nyelvészeti szoftverrel sem. Egyedül csak akkor, ha ismered az apostoli hagyományt, ismered azt, hogy maguk az apostolok hogyan értették a saját írásaikat. Az apostoli folytonosságú egyházak pontosan ezt a hagyományt ismerik. Nem véletlen, hogy míg az apostoli egyházak 99%-os teológiai egységben vannak, addig a sola sripturás felekezetek ahányan vannak, annyiféle (félre-)értelmezését adják ugyanannak a szövegnek. :)
Másik megjegyzésem pedig az, hogy az általad felvezetett a teológiai spekulációnak a nyomát sem találod sem a patrisztikában, sem a skolasztikában, sem a protestáns teológia fő sodrában.
Most akkor a kereszténység kétezer évében az összes teológus rosszul tudta, egészen addig amíg egyszer csak megvilágosodott valaki Budapesten a nyolcvanas években és rájött a tutira? Valaki hirtelen apostolabb lett az apostoloknál? Ugye nem baj, ha ezzel azért kétségeim vannak.
Te megbüntetnéd a gyermekedet ha rosszat tett olan módón, hogy a forró kályhára raknád a kezét?
Vagy netán betennéd a fejét a kályhába hagy fájjon neki?
Ha nem, akkor ilyet hogy feltételezhetsz egy Teremtőről akinek a szeretet a legfőbb tulajdonsága veled ellentétben.
Jézus olyan halott volt mint bárki más hiszen egyen értékűen emberként kellett meghalnia, és a harmadik napon kapott életerőt újra, persze akkorra már nem fizikai testbe hogy vissza térhessen az Atyjához.
(Cselekedetek 26:23) 23 hogy a Krisztusnak szenvednie kell, és mint az első, akinek fel kell támadnia a halottak közül, . . .
Az első aki a halálból feltámadhatott Jézus volt,
Mit gondolsz a többi "jó" ember addig hol volt vagy hol van?
Kedves kérdezö,
Tudod mit ír a Biblia? Tudod mi a "pokol"?
Nem az a mesebeli tüzes kínok helye, amiröl például a görög mitológiában is lehet olvasni.
A héber nyelven tudod milyen szó van ott, ahol egyes magyar fordítók a "pokol" szót írják?
A héberben ott a "seol" szót találod.
A "seol" szót a magyar fordítók a "sír" "sírgödör" "holtak birodalma" "pokol" szavakkal fordítják.
Tehát mindenütt, ahol egyes fordításokban a "pokol" szót olvasod, ott a héber "seol" szó van.
A "seol" nem a kínok helye, Jézus Krisztus tulajdonképpen a "seol"-ban volt, ugyanúgy mint a Lázár akit feltámasztott, aki 4 napig volt halott.
Tudod mit mondott Jézus Lázárról mikor halott volt? Hogy Lázár álszik.
Tehát a "seol"-ban csak "alszanak", semmit sem tudnak, a tétlenség a nemlétezés állapota.
grkaty
Van igazság abban, amit írsz, de a héber nyelvvel óvatosan kell bánni. A hébernek nincs olyan filozófiai-teológia szókészlete, mint a görögnek, ezért a teológiai fogalmakat hétköznapi szavakkal helyettesítik be. Ezért mondanak a pokol helyet egyszerűen csak sírt, mint ahogy lélek helyett lélegzetet, a szellem helyett pedig szélfuvallatot.
De ezeket a konkrét értelmű szavakat a Bibliában átvitt értelemben használták, és így is kell őket fordítani.
Kedves hozzászóló,
A Biblia világosan leírja, hogy a halál után nincs semmi sem.
..és hogy a halottak semmit sem tudnak.
Maga Jézus Krisztus megmondta, hogy Ö elötte SENKI sem ment fel a mennybe.
Ezt mondta Jézus: "János 3:13: és SENKI sem ment fel a mennybe, hanem ha az, aki a mennyböl szállott alá, az embernek Fia..."
Én személy szerint Jézus Krisztusnak hiszek, mert Ö tudta mi az igazság.
Ezt mondta Péter apostol is, mikor pünkösdkor hirdetett.
Cselekedetek 2:34: "Mert NEM Dávid ment fel a menyországba..."
Péter apostolnak is hiszek, mégha nem is volt semmilyen föiskolai végzettsége.
A pokol, a mennyország, a paradicsom, nem földrajzi helyek, hanem a tudat állapotai. Míg a pokol a tudat lehető legszánalmasabb állapota, a mennyország a tudat tökéletes állapota. A paradicsom pedig a tudatlanság, helyesebben egy személyes öntudat nélküli állapot, az az állapot az emberiség fejlődésében, mikor még nem látta az összefüggést tettei és azok következményei között, mikor még nem „evett” a jó és a rossz termésének gyümölcséből. Erre az állapotra célzott Jézus a szavakkal: "Bizony mondom neked, még ma velem leszel a mennyben (paradicsomban)."
Jézus e szavaiból arra lehet következtetni, hogy a halál alkalmával az ember egy ilyen tudatállapotba kerül.
Az, hogy Jézus a pokolra szállt alá szerintem azt jelenti, hogy átélte a szenvedés lehető legmélyét, tehát a tudat leg-szánalmasabb állapotát is, mielőtt a feltámadás hajnala derengett előtte.
Nem kockáztatott semmit, hiszen nincsenek ott őrdögök akik megragadnák és a legmélyebb verembe vetnék, de átélte a legmélyebb testi és lelki szenvedést.
Kedves Asperrimus,
köszi a válaszodat, bár ezt a sztenderd szöveget én is ismerem, hallottam már eleget. Most sem volt meggyőzőbb, mint amikor harminc évvel ezelőtt először hallottam.
Kár, hogy az érdemi mondandómat ügyesen megkerülted, nem reagáltál rá, mintha szóba sem hoztam volna.
Persze ez nem lep meg, nagyjából erre számítottam :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!