Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Jézusnak mi dolga lehetett a...

Jézusnak mi dolga lehetett a poklokban?

Figyelt kérdés

Jézus még a kereszten, halála előtt megígérte a jobb latornak, hogy: „Bizony mondom neked: ma velem leszel a paradicsomban.”


Ezzel szemben azonban mi történt? Sehol szó sem esik a továbbiakban erről. Az apostoli hitvallás ökumenikus szövegében viszont ez áll: „megfeszítették, meghalt és eltemették. Alászállt a poklokra…”


Most jönnek a kérdések:


Először: van-e itt ellentmondás az ígéret és cselekedet között?


Azután: Tulajdonképpen miért szállt alá a poklokra? Miért a többes szám, nem egy a pokol tán? Miért választotta az emberként való meghalás módját ahhoz, hogy a poklokba eljuthasson? Istenként nyilván semmi keresnivalója nem lehetett ott, meglehet nem is engedték volna be. Mi célból ment tehát? Mit keresett ott vagy mire volt kíváncsi? Az ott folyó cselekményekre, munkálatokra, az ott „lakók” ellátására? Ellenőrizni vagy kikémlelni akarta az ottani viszonyokat, hogy aztán jelentést tehessen róluk az Atyának a mennyben?


2014. dec. 27. 16:32
1 2 3 4 5
 21/41 anonim ***** válasza:
0%
A Bibliában sehol nincs olyan írva, hogy Jézus a pokolba került. Mivel Jézus jó emberként élt a földön, ezért ez a feltételezés teljesen kizárja, hogy a pokolba került. Jézus valójában a nemlét állapotába volt. Az alatt a 3 nap alatt nem létezett se emberként, se szellemként.
2014. dec. 28. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/41 anonim ***** válasza:

21-es!


Ezt honnan veszed?


Amit írsz, teljesen ellene mond a Szentírásnak.

2014. dec. 28. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/41 A kérdező kommentje:
Nem vonom kétségbe, hogy Jézus jó emberként nem büntetésből került a poklokba/pokolba, hanem az üt szöget a fejembe, hogy lélekként önként, szabad akarattal alászállt, de vajon miért? Mi oka vagy célja lehetett ezzel a kvázi "látogatással"? A kárhozatra ítélt lelkek útját követte, járta végig ezáltal, hogy megtapasztalja ezt is, ha már az emberi életből, szenvedésből és halálból kivette a részét egyúttal, hogy hasonuljon ily módon is az átlagos, bűnös emberekhez? Evilági élete, halála és pokolra menetele lényegében tanulmányútnak (mintegy kísérletnek, modellezésnek) is vehető, amellyel az emberi mivoltot vette teljes egészében magára és az általánosnak vehető emberi sorsot vitte-követte végig?
2014. dec. 28. 12:13
 24/41 Sztracsatellavagyok ***** válasza:

Kedves kérdező!

grkaty válasza helytelen, és ezt mindjárt meg is indoklom.

A bibliában rengeteg helyen mondja Jézus, hogy "Bizony, mondom neked/nektek, ...", János evangéliumában (ha jól emlékszem) pedig a bizonyt mindig kétszer mondja. A vesszőt mindig, minden helyen a mondom nektek után teszik, a Jehova tanúi is. Kivéve ezen a helyen! Minden más vallás itt is ugyanoda teszi a vesszőt, de Jehova tanúi úgy gondolják, itt máshová kell tenniük. Miért?

Nem tudom, de kíváncsi vagyok, ők tudják-e.

2014. dec. 28. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/41 anonim ***** válasza:
0%

Kedves Sztracsatella, most csak az a kérdés, hogy hová tették, vagy volt-e egyáltalán vesszö az eredeti görög szövegben.


De akkor nem feleltél meg a kérdésre, Jézus a pokolba, vagy a paradicsomba volt halálakor?

2014. dec. 28. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/41 Sztracsatellavagyok ***** válasza:

További kérdéseidre a válasz.

Jézus, a Krisztus, az Isten Fia, aki Isten, vett fel emberi formát.

Az Isten, megteremtett minket, de a bűneset óta az ember és Isten elszakadt egymástól. Isten azonban továbbra is szerette az embereket, habár a bűneset óta még több bűnt elkövettünk, sőt sokszor tudatosan ellene fordultunk.

De úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta. Jézus az, aki halálával nem csak bűneinket eltörölve, minket megváltva helyreállította az Isten és ember közötti kapcsolatot, hanem általa minket Isten a saját gyermekeivé fogadott.

Tehát az ő útja itt nem tanulmányút volt, hiszen mint a saját teremtményeit, igenis nagyon jól ismert. Lejött, hogy emberként mindent megéljen, amit bármelyik ember is megél. Hogy érezzen mindent, amit bárki érezhet. Azért jött Isten a világba, mert ez volt az egyetlen módja annak, hogy minket újra közel érezhessen magához.

A pokolba lement, mint ember. Ez nem arról szólt, hogy nem engednék be. Való igaz, hogy a pokol nem az a tüzes szenvedős hely, aminek ma elképzeljük.

Egyik tanítóm ezt úgy értelmezte, hogy Jézus számára a pokol az volt, amikor el volt szakadva az Istentől. "Istenem, Istenem, miért hagytál el engem?" Jézusnak meg kellett járnia a poklot, és ezt is meg kellett élnie.

Nekem szimpatikus ez a felfogás a pokolról.

Másrészt azt is gondolom, hogy Istennél nem létezik az idő. A mi világunkon túl, az ő országában nincs ilyen. Így a ma velem leszel a paradicsomban olyan, mintha tényleg aznap lett volna.

Azt is gondolom, de ezt tényleg csak gondolom, nem tudom, hogy mivel a halottak feltámadása egy napon lesz, így akik meghalnak, azok addig a napig nem támadnak fel, viszont - mivel megszűnik számukra az idő - ezért ők ezt nem fogják érezni.

2014. dec. 28. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/41 A kérdező kommentje:
Értem, hogy az emberré válás célja a megváltás volt, de az életben van egy sorrendiség vagy időbeliség, amit nem lehet kikerülni, ha valaki emberként akar létezni. Jézus az Istenségének (Isteni mivoltának) csak egy bizonyos hányadát hozta magával, a hiányt az emberi sajátságok pótolták. Istenembernek volt nevezhető, ő pedig az emberséget domborította ki jobban, kivéve mikor csodákat tett. De időrendben folyt le az élete és a halála is, és nem halála után járta meg a poklot, tényleges értelemben? Nem lehet másként értelmezni a hitvallási szövegrészt. Nem még élte utolsó pillanataiban az Atyja általi elhagyottsága volt csak pokoli érzés számára, mint jelképes ábrázolata a pokolnak, hanem tényként kezelendő az is, hogy tényleg alászállt a lelke (mert szabaddá vált arra a kis időre), amíg holtteste a sírban pihent a feltámadásra várva. Én így értelmeztem, sokan pedig másként. Itt kellene kialakítani a konszenzust, hogy egyformán értsük, mi is történt valójában és miért!
2014. dec. 28. 13:02
 28/41 anonim ***** válasza:

Kedves Kérdező!


Három napi pokolra alászállása RÉSZE (sőt lényegi része) volt annak, hogy átvállalta azok bűneiért való büntetést, Akik megváltását elfogadják.

Földi élete során átélt sok megaláztatás és szenvedés, de még a kereszthalál is "csak" a bevezető volt ehhez.

Mert a megváltás lényege az emberek bűneiért járó büntetés

átvállalása.

2014. dec. 28. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/41 Sztracsatellavagyok ***** válasza:
grkaty, tudom, hogy nem volt a görög szövegben vessző. De a magyarban van, és ott mindenhol másol jó helyre teszitek.
2014. dec. 28. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/41 anonim ***** válasza:
0%

Kérdezö ebben a szövegedben már átmegy a téma egy másik tanba, hogy vajon a lélek halandó-e vagy halhatatlan.


A Biblia tanítása szerint a lélek maga az ember, vagy az állat, amíg él, lélegzik.


Aztán meghal a lélek, mivel az lélek maga az élö lény.

A mély alvás állapotához hasonlította a halált Jézus Krisztus. Ezt akkor magyarázta meg tanítványainak, mikor Lázár 4 napig volt halott. Így mondta Lázár alszik.


Jézus, aki a mennyböl jött alá embernek, tudta mi a halál, mi a lélek. Hiszen ott volt az ember teremtésénél.


Az Ezékiel l8:4 írja: "Amely lélek vétkezik meghal."


Isten azt mondta Ádámnak az Édenben, hogy ha esztek a tiltott fa gyümölcséböl, meghaltok.


A Sátán volt az, aki az ellenkezöjét mondta.

2014. dec. 28. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!