Megállja a helyét a Biblia alapján?
Megállja a helyét a Biblia alapján, hogy 1. Jézus a zsidókhoz tér vissza
2. A zsidó kiválasztott nép volt
3. A zsidó ma is a kiválasztott nép
4. A szellemi Izrael más emberekből áll, mint a testi Izrael
5. Isten elvetette Izraelt
6. Jézus mindvégig csak a zsidókhoz szólt, mindössze egy látomásban említette meg haloványan a nemzetekbelieket
7. Kamatot szedni zsidók közt tilos, csak a gójokon szedhetnek.
8. Izsák/Izmael, Jákob/Ézsau, Támár két gyermeke ugyanaz a történet pepitában?





1. Igen
2. Igen. De ezt sokan félreértik. A zsidóknak az lett volna a dolga, hogy példát mutassanak, hogy hirdessék Istent, de nem tették meg.
3. Én ilyet nem olvastam ki, de ez nem jelent semmit.
4. Igen
5. Nem tudom rá a választ, de ha igaz a 3-as, akkor ez is igaz, ha az hamis, akkor ez is. Isten senkit nem vet el aki hozzá jön, teljesen mindegy melyik nép tagja.
6. Nem igaz.
7. Nem tudom, nem vagyok zsidó.
8. Én nem így gondolom.





"2. A zsidó kiválasztott nép volt
3. A zsidó ma is a kiválasztott nép"
Egyik sem állja meg a helyét,hiszen maga a Biblia bizonyítja,hogy milyen gondolkodású nép voltak.A kiválasztott nép fogalma puszta egoizmus,amely mind más népeket,de még magát Istent is igyekszik hülyének nézni.Mindebből adódik az első kérdésre a válasz,tehát,hogy Jézus nem csak a zsidókhoz tér vissza,hanem mindenkihez,persze "megtelepedni" csak abban tud,aki el is fogadja önmagában a Krisztust.





1: Jézus a földre tér vissza, és nem egy néphez.
2: A Zsidót összekevered a héberekkel. A Héber a nép volt, a 12 törzs, a zsidók Júda törzse, illetve Júdában, vagy annak területén élő emberek voltak. Jákób fiai (héberek) kiválasztottak voltak, nekik kellett cselekedeteken, prófétákon, és törvényeken át megprófétálni az üdvösséget, és a megváltót.
3: A zsidó nép Isten gyermeke, ígéretet tett, hogy mindig megkülönböztetett figyelemmel lesz irántuk, és nem hagyja el Őket.
4: Szellemi Izrael nem létezik a Bibliában, ez egy ráerőszakolt, mesterséges kifejezés.
5: Ez ellentmondana a 3. állításoddal, de Isten nem vetette el Izraelt. Isten nem vet el senkit. Felhozza napját igaznak és hamisnak egyaránt.
6: Jézus Izrael elveszett juhaihoz jött. Feltámadása után a tanítványoknak 3 és fél évig Izraelnek kellett prófétálniuk, majd azután kiküldettek a pogányokhoz.
Erről ír Dániel könyvének 9 fejezete:
26. A hatvankét hét mulva pedig kiirtatik a Messiás és senkije sem lesz. És a várost és a szenthelyet elpusztítja a következő fejedelem népe; és vége lesz mintegy vízözön által, és végig tart a háború, elhatároztatott a pusztulás.
27. És egy héten át sokakkal megerősíti a szövetséget, de a hét felén véget vet a véres áldozatnak és az ételáldozatnak, és útálatosságok szárnyán pusztít, a míg az enyészet és a mi elhatároztatott, a pusztítóra szakad.
7: Igen, ezen kívül szolgasorsba sem taszíthatták egymást. Szép törvény, kár, hogy itt ebben az országban nem alkalmazzuk előszeretettel egymásra.
8: Ha kifejted, hogy pontosan mire gondolsz, szívesen kifejtem én is a véleményemet erről.





1. Jézus az olajfák hegyére tér vissza, tehát a mai Izrael területére. Zak. 14.4
2. Isten szövetséget kötött Ábrahámmal, majd Mózesen keresztül Izraellel. Elhívottnak mondanám, ami nem egy kiváltságos állapot, hanem felelősségteljes. Isten feladatot bízott rájuk. "Akire többet bíznak attól többet is kérnek számon."
3. Róm 11:29 Mert megbánhatatlanok az Istennek ajándékai és az ő elhívása.
4. Nincs olyan, hogy szellemi Izrael. Van Izrael, és van a gyülekezet, ami a Krisztus teste.
5. Róm 11:1 Mondom tehát: Avagy elvetette-e Isten az ő népét? Távol legyen; mert én is izraelita vagyok, az Ábrahám magvából, Benjámin nemzetségéből való.
Róm 11:2 Nem vetette el Isten az ő népét, melyet eleve ismert.
Az ígéret az, hogy mindig lesz egy maradék, aki hinni fog.
6. Nem igaz. Pl: Szidoni nő.
7. Nem tudom
8. Nem.





Szia!
Én így látom a Biblia alapján:
1. Igen, valamikor ők voltak a választott nép
2. Nem, ma már nem választott nép, nincs semmilyen üdvtörténeti szerepük.
3. Csak az újszövetségi korszaktól van lelki Izráel. Az Ószövetségben Izráel=Ábrahám leszármazottja.
4. Tulajdonképpen ők bontották fel a szövetséget, Isten csupán nem erőltette azt, ami nem megy. (Ez természetesen nem jelenti azt, hogy zsidó emberek nem juthatnak üdvösségre).
5. Jézus Krisztus Palesztina területén tanított, ezért többségében a zsidók hallották a tanításait, de nem csak hozzájuk szólt (hiszen akkor hová tesszük a pl a századossal a Pilátussal, és a samáriai asszonnyal való beszédet). Ő mindenkiért jött, ezért is küldte el a taníványait a nemzetekhez.
7-8: Ezekkel nem értek egyet.





A kamat törvénye:
""A te atyádfiától ne végy kamatot: se pénznek kamatját, se eleségnek kamatját, se semmi egyébnek kamatját, a mit kamatra szokás adni. Az idegentől vehetsz kamatot, de a te atyádfiától ne végy kamatot, hogy megáldjon téged az Úr, a te Istened mindenben, a mire kinyujtod kezedet, azon a földön, a melyre bemégy, hogy bírjad azt."" (V.Mózes 23:19-20)
Az atyafi vagy testvér a leszármazás szerint Izraelből valót jelenti (nem csak a zsidókat, akik Júda leszármazottai, ők csak egy a tizenkét izraelita törzs közül).










Kedves harmadik!
Majdnem teljesen jó a válaszod, de tévedés az, hogy a tanítványoknak három és fél évig csak a zsidóknak volt szabad hirdetniük az Evangéliumot, illetve, hogy ez a Dániel könyvéből idézett részből következik. Ha megfigyeled, azt mondja Dániel, hogy miután megölik a Messiást, a következő fejedelem népe lerombolja a várost és a szent helyet. Ez 70-ben történt meg, pár évtizeddel később, mint a keresztre feszítés, amikor Titusz lerombolta Jeruzsálemet és a Templomot. Csak ezután mondja, hogy még jön hét év a zsidók számára, aminek a felénél, azaz három és fél év után a Pusztító, azaz az Antikrisztus véget vet az áldozatoknak. Az a három és fél év, amiről beszélsz, még nem jött el, csak ezután fog megtörténni. Úgy gondolom, hogy a próféciák értelmezésénél fontos a mondatok és állítások sorrendje. Ha ezt nem tudod így látni, az sem probléma, ugyanis ígéretünk van arra, hogy amiben másképpen látunk, mint ahogyan kellene, az Úr azt is helyre fogja tenni bennünk.





Dániel 9-hez alapvetően többféle magyarázati iskola is van, akik az utolsó évhetet az "Antikrisztus" - akiről egy szó sem esik a szövegben, és meggyőződésem szerint nem is egy személy - a végidőre tolják ki, azok a futurista iskolát képviselik.
Én nem értek egyet a futurista iskolával, de azokkal sem, akik az egészet a makkabeus korra értelmezik. Meggyőződésem szerint Dániel 70 évhete, ami a zsidókra szabatott le, az 1. században lejárt, ami egyenlő a választottságuk visszavonásával, és valóban Krisztus halála után már csak 3,5 évet kaptak.





"És egy héten át sokakkal megerősíti a szövetséget"
Jézus 3 és fél évnyi szolgálata.
"de a hét felén véget vet a véres áldozatnak és az ételáldozatnak"
Jézus a 3 és fél évnyi szolgálata után felemeltetett, mint igaz áldozat, mely által az áldozati jelképrendszer, mely Jeruzsálem s leginkább annak centruma, a templom sava borsa volt, véget ért.
"útálatosságok szárnyán pusztít, a míg az enyészet és a mi elhatároztatott, a pusztítóra szakad. "
Tehát 3 és fél év szolgálat, áldozat, majd a hét évből fennmaradó 3 és fél esztendő, amíg az evangélium Izraelnek hírdettetett, majd az örökség elvétele.
A pusztító itt a sámém, mely döbbenetet, elhagyatottságot jelöl. Példa:
Dán 8:27 És én, Dániel, elájulék és beteg valék néhány napig, de felkelék és a király dolgát végezém; és álmélkodám (sámém) ezen a látáson, és senki sem értette.
Dán 9:27 És egy héten át sokakkal megerősíti a szövetséget, de a hét felén véget vet a véres áldozatnak és az ételáldozatnak, és utálatosságok szárnyán pusztít (sámém - pusztít;borzad), amíg az enyészet (káláh - teljesség, lezárás) és ami elhatároztatott, a pusztítóra (sámém - elhagyatottságra) szakad.
Ez teljesen párhuzamos az előtte lévő résszel:
Dán 9:26 ... vége lesz [mintegy] vízözön által, és végig tart a háború, elhatároztatott a pusztulás.
Ha neked ennyire fontos a sorrend, gondolom nehéz olvasmány számodra Máté 24. fejezete... :)
De így van, teljesen lényegtelennek tűnik, hogy jelenleg miképpen értelmezzük ezt a részt. Nem aszerint fogunk megítéltetni, hogy ki hogyan magyarázta Dániel könyvét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!