Hisz valaki az "Örök Kárhozat"-ban? Ki tudná fejteni valaki, hogy mi az, és mi alapján gondolja valóságnak?
Az a második halál és a Biblia írja a Jelenések könyvében.
János Apostolnak mennyei jelenésekről való könyve » 21. fejezet
11
Aki igazságtalan, legyen igazságtalan ezután is; és aki fertelmes, legyen fertelmes ezután is; és aki igaz, legyen igaz ezután is; és aki szent, szenteltessék meg ezután is.
12
És ímé hamar eljövök; és az én jutalmam velem van, hogy megfizessek mindenkinek, amint az ő cselekedete lesz.
13
Én vagyok az Alfa és az Omega, a kezdet és a vég, az első és utolsó.
14
Boldogok, akik megtartják az ő parancsolatait, hogy joguk legyen az életnek fájához, és bemehessenek a kapukon a városba.
15
De kinn maradnak az ebek és a bűbájosok, és a paráznák és a gyilkosok, és a bálványimádók és mind aki szereti és szólja a hazugságot.
Bocs ez a 22. fejez volt. Nem is ezt akartam, hanem ezt:
8
A gyáváknak pedig és hitetleneknek, és útálatosoknak és gyilkosoknak, és paráznáknak és bűbájosoknak, és bálványimádóknak és minden hazugoknak, azoknak része a tűzzel és kénkővel égő tóban lesz, ami a második halál.
Sokat ír erről a Biblia. Külső sötétség, ahol lesz sírás és fogcsikorgatás. Nem példázatnak írja le, hanem egy tényleges helynek, ahová azok kerülnek a második halál után, akiknek megadatott a Biblia igazsága, de nem kértek belőle. Mert sokan vannak ilyenek. Akik nem ismerhették meg, azokat szívük alapján ítélik meg. De jaj annak, aki ismerte és mégsem akarta. Kellenek az igehelyek is?
Tudom, hogy vannak szekták, akik ezt tagadják, kicsavart értelmezéssel jönnek majd. De elég elolvasni a Bibliát Isten Szellemének segítségével ahhoz, hogy értse az ember.
Soha nem példázat volt, hanem mindig figyelmeztetés. Hinni kell Krisztusban és megvan a belépő Isten melletti örök léthez. De van aki elutasítja.
Az örök kárhozatot csak a szekták tagadják.
Jézus is beszélt az ítéletről. Az igazak és a hamisak ítéletének a következménye is örökre szóló. Nem megsemmisülés a hamisak büntetése, hanem örök tűz és sötétség:
Máté 25:46 És ezek elmennek majd az örök gyötrelemre; az igazak pedig az örök életre.
Jézus Krisztus tanítását olvasva, mikor itélni fogja a "juhokat és a kecskéket" , a kecskéket bár azok meg vannak gyözödve, hogy ök helyesen cselekedtek, elküldi az örök pusztulásra, az én Károli kiadású Bibliám Máté 25:46-ban az "örök gyötrelem" kifejezést használja.
De mint tudjuk a Biblia nem magyar nyelven lett megírva, ezért érdekes milyen szó áll a régi görög nyelvü iratokban.
Itt a "ko´la.sin" szó van, amelyet így fordíthatunk: elmennek az örök levágásra".
Luci idézte a Jelenések 21:8-at, hová kerülnek a javíthatatlan gonoszok. A tüzzel és kénkövel égö tüzes tóba.
A dolog érdekessége, hogy Jézus Krisztus hasonló szemléltetést használt, mikor beszélt a gyehennáról.
A történelemböl tudjuk, hogy a Jeruzsálem falain kivül volt egy szemétégetö hely, az úgynevezett gyehenna, és itt a tüzet kénnel szították. Ide dobták az elpusztult állatok tetemeit is többek között és a halott hangsúlyozom a halott gonosztevök testét is, akiket nem tartottak méltónak arra sem, hogy tisztességesen eltemessék öket. Ez abban az idöben igen nagy szégyen volt.
A gyehenna és a tüzes tó a Jelenések könyvében ugyanazt jelenti.
Itt is kén, ott is kén. Ide is a gonoszok, oda is a gonoszok kerülnek, szimbólikusan az örök kín, vagy örök szégyen helye.
De ahogyan nem szenvedett a teste a gonosztevöknek a gyehennában, ugyanúgy nem szenved a tüzes tóban sem szószerint senki.
Ez a hely az örök megsemmisülés helye. Ha igazán meg akarjuk érteni, nagyon fontos, hogy elolvassuk a többi információt is.
A Jelenések 20:14,15 leírja,/ a Károli szerint /, hogy a "pokol és a halál vettetének a tüznek tavába...
Ez is bizonyítja, hogy ez egy szimbólikus hely, hiszen hogyan éghetnek a "halál" a pokol, A pokol mely a héber "seol" szóból ered, mely az emberiség általános sírját jelenti.
Köszönöm a hozzászólásokat. Sajnos senki nem az "örök kárhozat"-ról beszélt, hanem tűztó, elveszés, levágatásról. Tudtommal a "kárhozatnak" fordított szó a "kiszisz" ami az ítélethozatal aktusát jelenti és még csak nem is az ítélet eredményét (büntetés) mert annak "-ma" végződése kellene legyen, tehát "krisz-ma"
Az a tévelygő aki az "örök kárhozat"-ba hisz az igazából azt vallja, hogy az ítélethozatal aktusának soha véget nem érésébe hisz. Ez ugye viccesen cseng? Ilyet persze nem ír az Ige, csak "kriszisz aioneisz"-ről ír, ahol az "aion"-t csavarta ki (kevés kivétellel) minden fordító (nem csak a magyarok, hanem német és angol fordítók is)vég nélküliségre márpedig az "aion" többi előfordulási helyéből nyilvánvaló, hogy nem bírhat örökké tartó, vég-nélküli jelentéssel, mivel Krisztus is beszél az "aion" végéről.
Az "aioni" vonatkozású ítélethozatali aktus (kriszisz)következtében beálló állapot (kriszma) már lehet tűztó (nem pokol, mert azt is oda vetik) lehet külső sötétség, levágatás meg bármi, de az már nem tartozik az "örök kárhozat" kérdéskörébe.
Szóval továbbra is várom - elsősorban - azok válaszát akik ragaszkodnak az "örök kárhozat" felfogáshoz és Bibliai alapon ki tudják fejteni érvelésüket...
A görög szó: “apóleia”, amit Károli veszedelemmel fordít, az életnek pontosan az ellenkezőjét jelenti: kárhozatot, megsemmisülést, romot. Az apóleia jelenti azt is, hogy elveszni (Ján. 17,12.).
De szólhattál volna, hogy te tagadod és mereven elutasítod, mert akkor nem fáradok azzal, hogy leírjak bármit is.
Kedves filoszgod
Semmit nem tagadok ami a Bibliában eredetileg benne van. Csak arra lennék kíváncsi, hogy miként juthat valaki arra a következtetésre, hogy az "kriszis aioneisz" az valami véget nem érő büntetés.
Az "appolümi" teljesen más kérdés, bár rámutatnék, hogy ahol Krisztus urunk azt mondja, hogy Izrael "elveszett" juhaiért jött, ott ugyanaz a görög szó szerepel ami a J3:16-ban az "el ne vesszen" részben.
Egy pillanatig se kétséges számomra, hogy az Ítélet során a bal kéz felé kerülők a tűztóra ítéltetnek, de az már az ítélet végrehajtás (krisz-ma) vagy, ha úgy tetszik, büntetés-végrehajtás, nem a büntető per vagyis az ítélethozatal, aktusa (krisz-isz), ami még végződhet szabadulással is (lásd jobb kéz felé válogatottak)
Tehát amikor "örök kárhozattal" rémisztgetjük az embereket akkor úgymond, csak a perbe fogás lehetőségét emlegetjük nem a börtönt :-))
"Tudtommal a "kárhozatnak" fordított szó a "kiszisz" ami az ítélethozatal aktusát jelenti és még csak nem is az ítélet eredményét (büntetés) mert annak "-ma" végződése kellene legyen, tehát "krisz-ma"
Az a tévelygő aki az "örök kárhozat"-ba hisz az igazából azt vallja, hogy az ítélethozatal aktusának soha véget nem érésébe hisz."
Látom nagyon beleloholtad magad, de senki nem beszélt arról, hogy abban hinnénk, hogy az ítélet fog örökké tartani. Ezt csak te akarod ránk olvasni.
A nagy nap ítéletének az eredményére állítja a Biblia, hogy az igazaké és a gonoszoké is örökkétartó lesz.
Ez maga az örök kárhozat.
Ha valaki akkor te biztos, hogy igen tévelyegsz már az alapoknál.
Zsid 6:1 Annak okáért elhagyván a Krisztusról való kezdetleges beszédet, törekedjünk tökéletességre, nem rakosgatván le újra alapját a holt cselekedetekből való megtérésnek és az Istenben való hitnek,
Zsid 6:2 A mosakodásoknak, tanításnak, kezek rátevésének, holtak feltámadásának és az örök ítéletnek.
-örök ítélet: "aioniosz krima"
- Máté 25:46-ban:
"aioniosz kolaszisz" = örök büntetés, örök fenyítés (kolaszisz etimológiája: megcsonkított)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!