Szerintetek nem érdekes, hogy pl. : Ábrahám nem hitt a háromságban?
6+
Péld.8-
14.
Enyém a tanács és a valóság, én vagyok az eszesség, enyém az erő.
15.
Én általam uralkodnak a királyok, és az uralkodók végeznek igazságot.
16.
Én általam viselnek a fejedelmek fejedelemséget, és a nemesek, a földnek minden birái.
17.
Én az engem szeretőket szeretem, és a kik engem szorgalmasan keresnek, megtalálnak.
18.
Gazdagság és tisztesség van nálam, megmaradandó jó és igazság.
19.
Jobb az én gyümölcsöm a tiszta aranynál és színaranynál, és az én hasznom a válogatott ezüstnél.
20.
Az igazságnak útán járok, és az igazság ösvényének közepén.
21.
Hogy az engem szeretőknek valami valóságost adjak örökségül, és erszényeiket megtöltsem.
22.
Az Úr az ő útának kezdetéül szerzett engem; az ő munkái előtt régen.
23.
Örök időktől fogva felkenettem, kezdettől, a föld kezdetétől fogva.
24.
Még mikor semmi mélységek nem voltak, születtem vala; még mikor semmi források, vízzel teljesek nem voltak.
25.
Minekelőtte a hegyek leülepedtek volna, a halmoknak előtte születtem.
26.
Mikor még nem csinálta vala a földet és a mezőket, és a világ porának kezdetét.
27.
Mikor készíté az eget, ott valék; mikor felveté a mélységek színén a kerekséget;
28.
Mikor megerősíté a felhőket ott fenn, mikor erősekké lőnek a mélységeknek forrásai;
29.
Mikor felveté a tengernek határit, hogy a vizek át ne hágják az ő parancsolatját, mikor megállapítá e földnek fundamentomait:
30.
Mellette valék mint kézmíves, és gyönyörűsége valék mindennap, játszva ő előtte minden időben.
31.
Játszva az ő földének kerekségén, és gyönyörűségemet lelve az emberek fiaiban.
Úgy látom, kis bibliai visszacsatolásra volna szükség...Mózest valóban Krisztus szólította meg az égő csipkebokorból, Ábrahámot másképpen, de őt is a Krisztus. Az, hogy Ábrahámot három férfi látogatta meg, annak nincs köze a Szentháromsághoz, ugyanis csupán az egyik volt közülük az Úr, a másik kettő angyal volt, mint az ki is derül a szövegből.
Egyébként a Biblia progresszív kijelentés, ezért mindig a Biblia egészét kell figyelembe venni, nem pedig kiemelt részleteket, mert a Biblia egésze együtt áll meg, külön-külön nem feltétlenül. A Szentháromság tanítása valóban nincs a Bibliában levezetve, azonban a Biblia egészén végigvonul az Atya, a Fiú és a Szent Szellem személyére való hivatkozás. A Jahve Elohim is többesszám, és úgy lehetne magyarra fordítani, hogy Jahve Istenek, vagy Örökkévaló Istenek. Mózes írja ezt: "Halld Izráel: az Úr, a mi Istenünk, egy Úr!" (5Móz 4,5) Eredetileg valahogy így: Jahve Elohim (többesszám) egy Jahve. Nem igazán értem, hogyan lehetne ezt értelmezni a Szentháromság tanítása nélkül. Azt sem, hogy hogyan lehetne ezt összemosni a politeizmussal, ahol egy főisten alatt sok alacsonyabb rangú isten van, ami valójában a sátáni rendszer hierarchiája szerint van megkomponálva. Ezzel szemben a Biblia tanítása szerint az Atya nem egy főisten a Fiú és a Szent Szellem felett, hanem egyenrangú, ezért amikor Isten cselekeszik, abban mindhárom személy benne van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!