A mennyországban lesznek hirességek is?
Sziasztok!
Ha mindannyian egy helyre kerülünk (jó emberek) akkor azok akik a Földi életükben hirességek voltak is oda kerülnek. De akkor feltételezem odafent mindannyian egyenrangúak leszünk, de akkor mégis hogyan fogjuk efelejteni hogy Elvis az r&b királya volt, Michael Jackson pedig a szivem hercege? És akkor James Brownról, Louis Armstrongról még nem is beszéltem..Márpedig én nagyon szivesen beszélgetnék velük, de ha ott is "sztárok" akkor ugyan annyira lesz esélyem rá mint a Földön,és annak nem nagyon örülnék ám.
Ha valaki tud válaszolni a bugyuta kérdésemre,azt előre is köszönöm! :D
Valojaban a Biblia es a Koran tanitasai nem sokban kulonboznek egymastol! Annyi a kulonbseg hogy az Iszlam vallasban ugy tartjak hogy Nincs mas Isten Allahon kivul, szoval hogy csak is egy Istenunk van, nem pedig Szentharomsag! Jezusrol is minden ugyan ugy vna Koranban mint a Bibliaban csak nem Isten fiakent hanem profetakent! Az Iszlam szerint Isten a legnagyobb, abrazolni is tilos mivel nem tudhatjuk hogy nez ki igy nem abrazolhatjuk hozza nem melto modon! Es balvanyt sem szabad imadni, Ezert van hogy a mecsetekben nincsenek se angyalok es emberek festve a falakra, es nincs se kereszt se semmi mas aminek imadkoznak!
En egyebkent imadkozni nem szoktam, viszont ez nem jelenti azt hogy nem "beszelgetek" a Teremtovel! Neha hangosan neha viszont magamban beszelek hozza, ha valami jo tortenik velem akkor neki szoktam mekoszonni! Es sokszor gondolok a multban elkovetett nehany olyan dologert amit nagyon megbantam, olyankor mindig bocsanatot kerek tole. Szerintem ez szemelyesebb mint a nenik-bacsik akik kenyszerbol elmormoljak az imajukat. De persze ez az en velemenyem :)
"Valojaban a Biblia es a Koran tanitasai nem sokban kulonboznek egymastol! Annyi a kulonbseg hogy az Iszlam vallasban ugy tartjak hogy Nincs mas Isten Allahon kivul, szoval hogy csak is egy Istenunk van, nem pedig Szentharomsag!"
Kedves kérdező! Ez egy NAGYON JÓ meglátás! De még milyen. Bizony, az iszlám és a zsidók nem hisznek a háromszemélyű istenségben, ami erősen jelző értékű - főleg a zsidók esetében, akik ezt azért első kézből tudták és tudják, még ha egy csomó dologban el is tértek az Szentírástól. De ebben NEM tértek el. A háromság kérdésében pontosan azt tanítják, amit a Biblia is tanít Istenről, akit az Ószövetségnek nevezett Héber Iratok majdnem 7000-szer JHVH-nak nevez, akit a mai legismertebb kiejtésében Jehovának mondunk.
Ettől függetlenül persze azért elég sokban különbözik a Korán a Biblia tanaitól.
------
"Az Ószövetségben Isten Eloah, de a Biblia következetesen többesszámban említi, mint Elohim."
Kedves Asperrimus! Sajnos ezzel nem tudod bizonyítani a háromságot (bár mással sem), mert az 'elohim' (istenek) kifejezést a hamis istenekre is alkalmazza a Biblia. Ugye azok nem részei a háromságnak???
"Nem többes számú Isten
Jézus Istent „az egyedüli igaz Istennek” nevezte (János 17:3). Soha nem utalt Istenre, mint több személyből álló Istenségre. Ezért az egész Bibliában nincs senki, akit Jehován kívül Mindenhatónak neveznek. Máskülönben elveszítené ez a szó a „mindenható” értelmét. Sem Jézus, sem a szent szellem nem neveztetik soha mindenhatónak, mivel Jehova egyedül a legfőbb. Az 1Mózes 17:1-ben kijelenti: „Én Mindenható Isten vagyok.” És a 2Mózes 18:11 ezt mondja: „Jehova nagyobb, mint az összes többi isten.”
A Héber Iratokban az ’eloh’ah (isten) szónak kétféle többes száma van: az ’elo‧him’ (istenek) és ’elo‧heh’ (istenei). Ezek a többes számú alakok rendszerint Jehovára utalnak, de ezekben az esetekben egyes számú „Isten-nek fordítják. Vajon ezek a többes számú alakok a Háromságot akarják jelezni? Nem, semmiképpen! William Smith A Dictionary of the Bible (Bibliai szótár) című művében ezt mondja: „Az a fantázia szülte elképzelés, hogy [’elo‧him’] egy Istenségen belüli három személyű istenségre utalna, aligha találna támogatókra a tudósok körében. Ez vagy fejedelmi többes, ahogyan ezt a nyelvészek mondják, vagy az isteni erő teljességének, az Isten által kinyilvánított hatalom egészének a kifejezője.”
A The American Journal of Semitic Languages and Literatures (A sémita nyelvek és irodalom amerikai szakfolyóirata) című folyóirat az ’elo‧him’-ról ezt mondja: „Majdnem mindig egyes számú igei állítmány és egyes számú jelzői melléknév áll mellette.” Ennek szemléltetésére figyeljük meg, hogy az ’elo‧him’ cím 35-ször fordul elő csupán a teremtési beszámolóban, és minden helyen az ige, amely jelzi, mit tett és mit mondott Isten, egyes számban áll (1Mózes 1:1–2:4). Ez a kiadvány ezzel zárja végkövetkeztetését: „Az [’elo‧him’] tehát minden bizonnyal nyomatékosító és fokozó értelmű többesként fogható fel, amely a nagyság és méltóság leírására szolgál.”
Az ’elo‧him’ szó betű szerinti jelentése: „istenek” és nem „személyek”. Azok tehát, akik úgy érvelnek, hogy ez a szó a Háromságot sejteti, politeistákká, azaz több istent imádókká lennének. Miért? Mert ez azt jelentené, hogy három isten volna a Háromságon belül. De majdnem mindenki, aki a Háromságot vallja, elveti azt a nézetet, amely szerint a Háromság három külön istenből állna.
A Biblia a hamis bálványistenekre vonatkoztatva is használja az ’elo‧him’ és ’elo‧heh’ szavakat (2Mózes 12:12; 20:23). De van, amikor csak egyetlen hamis istenre vonatkoztatja, mint például, amikor a filiszteusok a „Dágon istenükre [’elo‧heh’]” utaltak (Bírák 16:23, 24). Baált is „istennek [’elo‧him’]” nevezik (1Királyok 18:27). Ezenkívül, ezt a kifejezést emberekre is használják (Zsoltárok 82:1, 6). Mózesról is olvasható, hogy ő mint „Isten” [’elo‧him’] kellett hogy szolgáljon Áronnak és a fáraónak (2Mózes 4:16; 7:1).
Nyilvánvaló tehát, hogy amikor az ’elo‧him’ vagy ’elo‧heh’ kifejezések címként utalnak hamis istenekre vagy akár emberekre, nem azt akarják sugallni, hogy mindegyik egy több személyből álló istenség; így a Jehovára utaló ’elo‧him’ vagy ’elo‧heh’ kifejezés sem jelenti azt, hogy ő több lenne egy személynél; különösen, ha figyelembe vesszük a Bibliának e tárgykörben elhangzó egyéb tanúságát."
"Ha azonban Jézus csupán próféta volna, akkor a megváltás érvénytelen, hiszen csak tökéletes áldozat szolgálhatna engesztelésül minden ember bűnéért ..."
Jézus nem csupán "próféta" volt, hanem Isten Fia is, aki éppúgy egy tökéletes emberként született a földre, mint Ádám. Ez azért fontos, mert ugyanis a bibliai igazságosság, azaz az egyenlő mérték szerint, Jézusnak CSAKIS tökéletes emberként volt lehetősége a bűnt elfedezni és a fára szegezni, ezt nem tehette volna meg "istenemberként", mint ahogy a háromság tanítja, mivel Ádám nem istenemberként vétkezett, hanem EMBERKÉNT.
Kedves Huszonharmadik!
Pontosabban JHVH Elohim van az eredeti szövegben, amit a későbbiakban Adonáj Elohimra írtak át. Például, az 1Mózes 2-ben, ahol a magyarban Úristen szerepel, ott következetesen JHVH Elohimot mond az eredeti. Az első fejezetben nem is szerepel a JHVH csak az Elohim.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!