Honnan szedik a Jehova tanúi ezeket az évszámokat? Mennyire Biblikusak ezek az évszámok?
1914-ben született meg Isten Királysága: 1914 óta Krisztus tevékenyen uralkodik Isten égi Királyságának Királyaként.
Jézus Krisztus 1919-ben szemlét tartott és úgy találta, hogy a magukat keresztényeknek vallók közül csupán egy kicsiny csoport, Az Őrtorony folyóirattal kapcsolatban levő személyek csoportja foglalatoskodott azzal, hogy gondot viseljenek Mesterük földi érdekeire. Miután „megtisztította” őket, Jézus megnövelt hatalmat adott ennek a csoportnak 1919-ben: „az összes vagyona fölé” kinevezte őket. Ez az ún. "hű és értelmes rabszolga" osztály.
Kzitus, ne haragudj már, de pontosan miről beszélsz?
A Biblia nem tartalmaz egy darab évszámot sem, csak annyit mond, hogy X király idejének Y uralkodási évében. Ha meg akarjuk tudni, hogy ezek mely éveket jelentik, akkor bizony a történelem-tudományhoz kell fordulni.
A Jehova Tanúi szerint vajon hogy jött ki a 607-es dátum? Nem úgy, hogy a történelem-tudományt hívták segítségül ennek a téves időpontnak a megállapítására? De igen, csak mivel a történelem NEM támasztja alá Jeruzsálem 607-es elestét, ezért tagadjátok a történelem-tudományt is.
Kedves Zitus!
Tudod kettőnk közt van egy óriási különbség. Az én hitemet nem befolyásolja, hogy mikor történt Jeruzsálem pusztulása, ie. 607-ben vagy 21 évvel később, neked viszont probléma ez, hiszen az 1914 csak ezzel a számmal jön ki. Így nekem semmi érdekem nem fűződik hozzá, hogy ne fogadjam el a tényeket, neked viszont igen.
Tudod én a szakdolgozatomat éppen abból a korszakból írtam, ami nektek a kiinduló dátumotok. Kettő éven keresztül kutattam ezt az időszakot, volt szerencsém a Magyar Tudományos Akadémia Ókori gyűjteményében olvasni, ahol azok publikációit ismerhettem meg, akik az agyagtáblák feldolgozásában részt vettek.
A történelem-tudomány egy állandóan változó tudományág, mivel a régészeti adatok feldolgozásával folyamatosan pontosíthatóak az egyes időszakokra vonatkozó ismereteink. Amikor a XIX. század végén a Komoly Bibliakutatók társasága felismerte az 1914-re vonatkozó prófécia értelmezését, sokkal kevesebb ismeret volt arról a korszakról. Azóta eltelt több mint egy évszázad alatt nagyon sok információ került napvilágra. Ezek alapjaiban változtatták meg az akkori ismereteket.
Ami szomorú a Tanúkra nézve, hogy nem revideálták az akkori ismereteket, megragadtak egy szinten és abból nem hajlandóak engedni. Ma már pontosan tudjuk, hogy 21 évet tévedtek. Ahelyett, hogy ezt belátnák "bizonyítékokat" gyártanak, és elhallgatják a tényeket. Ez nagyon szomorú dolog. A Biblia hiteles. A 70 év az 70 év volt, ahogyan leírtam a fogság szempontjából ie.605-ie 535-ig tartott, a jeruzsálemi Templom szempontjából pedig ie. 586-ie. 516-ig. Ezt te magad is leellenőrizheted, maguk a zsidók is így tanítják, az Országos Rabbiképző Zsidó Egyetem honlapján található egyik tanulmányban olvashatod: "A hazatérő zsidók rövid időn belül nekifogtak a második Szentély felépítéséhez és i.e. 516 Peszachján fel is avatták pontosan 70 évvel az első Szentély pusztulása után." (Forrás: [link] )
A XI. Káld dinasztia pontosan illeszkedik ehhez, az uralkodók uralkodási idejét pedig a bablioni ékírásos táblák alapján napra pontosan meg tudjuk határozni, mert a káldeus tudósok kiváló csillagászok voltak! Prof. Hahn István: Naptári rendszerek és időszámítás című műve, mely online is elérhető a MEK honlaján: [link]
Külön felhívom a figyelmedet egy bibliai vonatkozású érdekességre. Ebben a tanulmányában a professzor úr hivatkozik a Hérodotosz által említett ie. 584. évi napfogyatkozásra. Ennek érdekes megerősítése olvasható Ezékiel próféta könyvében, aki az újbabiloni hadsereg által ie. 597-ben elfoglalt Jeruzsálemből sok zsidó társával együtt babiloni fogságba került. Nabukodonozor ugyanis nem kétszer foglalta el Jeruzsálemet, hanem háromszor: ie. 605-ben trónralépése évében, ie. 597-ben, amikor a legtöbb foglyot vitte, köztük Ezékielt is, és végül ie. 586-ban, amikor teljesen elpusztult a város. Midhárom alkalommal foglyokat vitt magával!
A "tizenkettedik esztendőben, a tizenkettedik hónapban" elmondott jövendölésében Isten által így fenyegeti meg az egyiptomi fáraót: "A napot felhőbe borítom, és a hold nem fényeskedik fényével. Minden világító testet megsötétítek miattad az égen, és bocsátok sötétséget földedre, ezt mondja az Úr Isten." (Ez. 32:7-8) Mivel a tizenkettedik évet Ezékiel az ő babiloni fogsága kezdetétől értette, e jövendölését tehát i. e. 585 elején tehette, és néhány hónappal később meg is történt az a jelentős napfogyatkozás, amely nemcsak Kis-Ázsiában, de Mezopotámiában és - részlegesen - Egyiptomban is sötétséget okozott.
Ezékiel próféta nagyon pontosan dátumozta látomásait Jojákin király fogságba vitelének éveivel. Még a
hónapot és a napot is mindig pontosan megjelölte.
Kérlek Zitus gondolkodj el ezeken, érdemes alaposan utánajárni a dolgoknak, sajnos a Tanúk csak egyoldalúan azokat a bizonyítékokat keresik, amik az ő elméletüket támasztják alá, ezekről amiket pedig most bemutattam neked részletesen mélyen hallgatnak...
Üdv. Péter
Az ókori bibliai kronológiát is alapul vevő tudománytörténet számítgatásainak a megbízhatatlansága és ellentmondásai valóban sok kétséget támasztanak a hitelességét illetően. Ezt a tényt a Tanúk elismerik és nem emelik a folyton változó és ellentmondásos tudományos véleményeket a Biblia fölé. Röviden ennyi a történet.
Péter tulajdonképpen, mivel hisz ezen következetlen és megbízhatatlan tudománynak, a Bibliát próbálja ezekhez igazítani, mintha az látszólag támogatná a jelenleg elfogadott (vagy legalábbis főáramnak nevezhető) elképzeléseket. Szerintem pedig sokkal helyesebb lenne, ha maradnánk Isten megbízható szavánál.
"Amikor a XIX. század végén a Komoly Bibliakutatók társasága felismerte az 1914-re vonatkozó prófécia értelmezését, sokkal kevesebb ismeret volt arról a korszakról. Azóta eltelt több mint egy évszázad alatt nagyon sok információ került napvilágra. Ezek alapjaiban változtatták meg az akkori ismereteket."
Ez az érvelés azért nem korrekt, mert a bibliai kronológia akkor is éppen olyan volt, mint ma. Ami a történettudományban azóta változott, az nem kevés, de a biblia kronológiája kezdettől fogva adott. Russellék akkor sem a világi kormegállapításra hagyatkoztak, hanem a bibliai időszámításra, éppen ezért ez ma is elsősorban bibliai kérdés, nem külső tudományoké!
Sziasztok!
A Bibliában egyetlen évszám sincsen. Vannak sarokszámok, melyek mentén egészen pontosan meg lehet határozni mi mikor történt, ha van egy kiindulási dátumunk. Russelék ebben tévedtek, mivel rossz volt a kiindulási számuk. Nem számoltak a Méd Dáriussal, valamint azzal, hogy a zsidók a 70 évet nem ie. 537-től számolják, hanem ie. 516-tól, amikor a Jeruzsálemi Templomot felszentelték. Ebből 21 év eltérés adódik, amit lehet kimagyarázni, de nem érdemes.
A másik probléma a "hét idő" fogalmával van, mert ez hét évet jelent, és nem hét korszakot. Nabukodonozor álma ugyanis beteljesedett rajta, ahogyan arról Dániel próféta szólt. Sehol nem olvasunk arról a 4.fejezetben, hogy ennek a próféciának bármi köze lenne a végső időhöz szemben a 8. fejezet 2300 napos próféciájával, amelyről háromszor is elhangzik, hogy ez a látomás az utolsó időre szól. (Lásd 8. fejezet 17. 19. és 26. versek).
Krisztus visszajövetele nem titkos esemény lesz, a Szentírás szerint Isten Fiának először emberként, isteni hatalmát letéve kellett eljönnie Földünkre, másodszor azonban isteni hatalommal és dicsőséggel jelenik meg, egy végső igazságszolgáltatásra és szabadításra, Isten országa hatalomátvételére. A Biblia szerint ugyanis Jézus második eljövetelekor, illetve azt követően történnek a következő események:
- az utolsó ítélet,
- a megváltottak szabadulása a halál fogságából (az ún. első feltámadáskor),
- az egész földi történelem kiértékelése a megváltottakkal együtt (az ún. millennium, az ezeréves időszak folyamán),
- a megváltás kegyelmét visszautasítók ítéletének meghirdetése és annak végrehajtása (az ún. második feltámadás idején, a „második halál” által),
- a Föld újjáteremtése eredeti, bűneset előtti állapotában, és örökségül adása az emberiség megváltott, megmentett maradékának. Ezért a keresztény hit döntő része a Jézus visszajövetelében való reménység. Ez tükröződik Pál apostol alábbi kijelentésében is, amely tömören összefoglalja, hogy mit tartalmaz az evangélium, a jó hír, melyet a keresztények vallanak és hirdetnek:
„Megjelent az Isten üdvözítő kegyelme minden embernek, amely arra tanít minket, hogy... mértékletesen, igazán és szentül éljünk a jelenvaló világon, várván ama boldog reménységet... a megtartó Jézus Krisztus dicsősége megjelenését.” (Titus 2,11–13)
„Feltűnik az ember Fiának jele az égen, és meglátják Őt eljönni az ég felhőiben nagy hatalommal és dicsőséggel” (Máté 24,30).
Üdv. Péter
Kedves Péter, bármit, és bárhogy is számolunk, de figyeljük meg, hogy valóban 1914 egy nagy változást hozott be az emberiség történelmébe.
Azóta a Krisztus jövendölései. Most az életünk azon múlik, hogy odafigyelünk-e az eseményekre, vagy hagyjuk a figyelmünket mással lekötni.
Figyelmeztet is minket Jézus Krisztus, hogy hasonló lesz a helyzet, mint a Noé idejében, amikor sajnos nem vették észre, nem akarták észrevenni hogy Noé mit is hirdet.
Bárhogyan nézzük is, a világi történelem világosan megmutatja, hogy Babilont Kýros II. i.e. 539-ben vette be.
A méd Dáriusról, akiröl a Dániel könyve ír, a történetírók keveset tudnak. Nagy hézagok vannak a történelemben, tetszik nem tetszik így van.
1914-ben a világ "megzavarodott"....ezt elismerik a történészek is. Kár most Russzellel foglalkozni, érdemesebb odafigyelni az eseményekre, nem az a fontos ki gyöz a vallási vitákban, ez nem bírósági tárgyalás, ahol az nyer, aki többet tud beszélni.....
Kedves grkaty!
Teljesen egyetértek azzal amit írtál.
Üdv. Péter
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!