Keresztyének/keresztények, mi erről az írásról a véleményetek?
„Volt egy gazdag ember, aki bíborba és patyolatba öltözött, és nap mint nap fényes lakomát rendezett.
Volt egy Lázár nevű koldus is, aki ott feküdt a gazdag elõtt, fekélyekkel tele, és azt kívánta, hogy bárcsak jóllakhatna a gazdag asztaláról lehulló morzsákkal; de csak a kutyák jöttek hozzá, és nyaldosták a sebeit.
Egyesek szerint ez is egy példázat, bár Jézus nem így utal rá. Én sem hiszem, hogy ez csak egy példázat lenne, mert egyetlen példázatban sem nevezte meg a szereplőket, de ebben a történetben Lázárt megnevezi.
Történt pedig, hogy meghalt a koldus, és felvitték az angyalok Ábrahám kebelére. Meghalt a gazdag is, és eltemették.
Figyelemre méltó, hogy nem azt mondta, hogy a koldust is eltemették. Abban az időben a koldusokat a Tofet völgyébe dobták, amely a Sion hegy mellett terült el, ahol állandóan égett a tűz, és a szegényeket egyszerűen csak elégették, mint a szemetet.
Amint ez a pokolban kínok között gyötrõdve felemelte a tekintetét, látta távolról Ábrahámot és kebelén Lázárt.
Ekkor felkiáltott: Atyám, Ábrahám, könyörülj rajtam, és küldd el Lázárt, hogy ujja hegyét mártsa vízbe, és hűsítse meg a nyelvemet, mert igen gyötrõdöm e lángban.
De Ábrahám így válaszolt: Fiam, jusson eszedbe, hogy te megkaptad javaidat életedben, éppen úgy, mint Lázár a rosszat. Õ most itt vigasztalódik, te pedig gyötrõdsz.
Ezen felül még közöttünk és közöttetek nagy szakadék is tátong, hogy akik innen át akarnak menni hozzátok, ne mehessenek, se onnan ide át ne jöhessen senki.
Õ pedig így szólt: Akkor arra kérlek, atyám, hogy küldd el õt apám házához; mert van öt testvérem, beszéljen a lelkükre, nehogy õk is ide kerüljenek, a gyötrelem helyére.
Jézus itt a pokolról, az ú.n. Hádészről tanít, amely a föld középpontjában található. Amikor Jézustól egyszer jelt követeltek, ezt válaszolta „Ez a gonosz és parázna nemzedék jelt követel, de nem adatik neki más jel, csak a Jónás próféta jele. Mert ahogyan Jónás három nap és három éjjel volt a hal gyomrában, úgy lesz az Emberfia is a föld belsejében három nap és három éjjel.” Jézus tehát beazonosította a helyet, és azt is tudjuk, hogy Jézus hlála után leszált a pokolba, és Isten beteljesítette a próféciát „Mert nem hagysz engem a holtak hazájában, nem engeded, hogy híved leszálljon a sírba.”
Péter az Apostolok Cselekedeteinek második fejezetében ezt mondja: „De próféta volt, és tudta, hogy az Isten esküvel fogadta neki, hogy vérébõl valót ültet a trónjára; ezért elõretekintve, a Krisztus feltámadásáról mondta azt, hogy nem marad a halottak birodalmában, és teste sem lát elmúlást. Ezt a Jézust támasztotta fel az Isten.” Később Pál az efézusiaknak írt levele 4.-ik fejezetében írja: „Felment a magasságba, foglyokat vitt magával, ajándékot adott az embereknek. Az pedig, hogy „felment”, mi mást jelent, mint azt, hogy le is szállt erre a földre.” Péter pedig azt mondja, hogy „így ment el a börtönben levõ lelkekhez is, és prédikált azoknak, akik egykor engedetlenek voltak”.
Az Szentírás szerint Jézus halála és temetése, valamint az ezt követő feltámadása előtt a Hádész, vagyis a pokol két részre volt osztva. Az egyikben Ábrahám vigasztalta azokat, akik odakerültek: pl. az angyalok által odavitt szegény embert is. Mivel vigasztalta őket? Isten ígéretével, amely szerint a Messiás el fog jönni, hogy kiszabadítsa őket.
A Zsidókhoz írt levél 11.-ik fejezetében Ábrahámról és a többi szentről van szó: „Hitben haltak meg ezek mind, anélkül, hogy beteljesültek volna rajtuk az ígéretek. Csak távolról látták és üdvözölték azokat és vallást tettek arról, hogy idegenek és jövevények a földön. Mert akik így beszélnek, jelét adják annak, hogy hazát keresnek. És ha arra a hazára gondoltak volna, amelybõl kijöttek, lett volna alkalmuk visszatérni.Így azonban jobb után vágyakoztak, mégpedig mennyei után. Ezért nem szégyelli az Isten, hogy õt Istenüknek nevezzék, mert számukra várost készített.”
Ábrahám azzal vígasztalta őket, hogy Isten meg fogja tartani az ígéretét a Messiáson keresztül. Ez a nap el is érkezett, amikor dicsőség öntötte el a pokol minden részét, mert Jézus megérkezett, és hírül adta, hogy elvégeztett a megváltás munkája és az ott levők megváltattak bűneikből. Majd feltörte a pokol kapuit kiszabadítva a foglyokat.
Jézus Krisztusra vonatkozó próféciát olvashatunk az Ézsaiás 61-ben is: „Elküldött, hogy örömhírt vigyek az alázatosaknak, bekötözzem a megtört szíveket, szabadulást hirdessek a foglyoknak, és szabadon bocsátást a megkötözötteknek.“ És pontosan ezt is tette. Ezért írja Máté, hogy „A sírok megnyíltak, és sok elhunyt szentnek feltámadt a teste. Ezek kijöttek a sírokból, és Jézus feltámadása után bementek a szent városba.”
Ekkor a pokol egyik részlege kiürült. A másik részleg is ki fog ürülni egy napon. Ez az a hely, ahol a gazdag ember gyötrődött a lángokban. Krisztus ezeréves uralmának végén a halál és a Hádész ki fogják adni a halottaikat, és ezek mind Isten nagy fehér trónusa előtt fognak állni. „Ha valakit nem találtak beírva az élet könyvébe, azt a tűz tavába vetették.” Ez a Gyehenna, a második halál.
A pokol valójában nem örökkévaló, mert az ezeréves uralom után megszűnik. A Gyehenna az a hely, amelyet Jézus „külső sötétségként” írt le, ahol sírás és fogcsikorgatás van, és ahol a tűz sohasem alszik ki. A Jelenések könyvében a Gyehennáról ezt olvashatjuk: „gyötrõdésük füstje száll felfelé örökkön-örökké.”
Értelmezzétek azeket az igéket ahogy akarjátok, de ne kérjetek arra, hogy megváltoztassam őket. Isten azt mondta, hogy „ha pedig valaki elvesz e prófétai könyv igéibõl, attól az Isten elveszi osztályrészét az élet fájából.”
„De ez szörnyű!” – mondják egyesek. Egyetértek, pont ezért nem szándékozok odamenni. Gyakran feltett hibás kérdés: „Hogyan tudja a szerető Isten örökkévaló büntetésre ítélni az embereket?” A kérdés maga hibás, mert az általunk szolgált szerető Isten egyetlen embert sem küldött a pokolba, és nem is fog soha. A valóság az, hogy szabad akaratunk megszegésén kívül minden egyebet megtett azért, hogy ne kerülhessünk a pokolba. A szeretet Istene a Fiát küldte a keresztre, hogy az embernek ne kelljen a pokolba jutnia.
Jézus az elveszettekért jött, és Isten mindent megtett értük, de az ember a saját akaratának következtében megy a pokolba. A kérdés tehát helyesen így hangzik: „Hogy lehet az ember annyira eszetlen, hogy saját választása miatt a pokolba kerüljön, amikor Isten mindent megtett, hogy megóvja ettől?” Mert ez az igazság.
Még néhány dolog a Hádészről. Nem lehet egyik részlegből átmenni a másikba. Ábrahám a történetben azt mondta, hogy „közöttünk és közöttetek nagy szakadék is tátong, hogy akik innen át akarnak menni hozzátok, ne mehessenek, se onnan ide át ne jöhessen senki.” A tudat és emlékezőképesség is rendelkezésre áll: a gazdag ember emlékeztett földi jólétére és a testvéreire.
Volt egy ember Betániában, akit Lázárnak hívtak, és nagyon beteg volt. A lánytestvérei sürgősen üzentek Jézusért, aki a Jordánnál tartózkodott, hogy jöjjön hamar, mert Lázár beteg. Jézus azonban két napig még ott maradt a Jordánnál, és csak utána indultak Lázárhoz. Jézus azt mondta, hogy Lázár alszik. „’Lázár, a mi barátunk elaludt, de elmegyek, hogy felébresszem.’ A tanítványok ezt felelték rá: ’Uram, ha elaludt, meggyógyul.’ Pedig Jézus a haláláról beszélt, de õk azt gondolták, hogy álomba merülésrõl szól.”
Amikor beértek a városba Márta kifutott Jézus elé és azt mondta: „’Uram, ha itt lettél volna, nem halt volna meg a testvérem. De most is tudom, hogy amit csak kérsz az Istentõl, megadja neked az Isten.’ Jézus ezt mondta neki: ’Feltámad a testvéred!’ Márta így válaszolt: ’Tudom, hogy feltámad a feltámadáskor, az utolsó napon.’ Jézus ekkor ezt mondta neki: ’Én vagyok a feltámadás és az élet, aki hisz énbennem, ha meghal is, él; és aki él, és hisz énbennem, az nem hal meg soha. Hiszed-e ezt?’”
Radikális kijelentés ez, amely megosztotta az embereket: voltak akik hittek, és voltak akik nem. Vagy van reményed az örök életre, vagy nincs.
„Márta így felelt: ’Igen, Uram, én hiszem, hogy te vagy a Krisztus, az Isten Fia, akinek el kell jönnie a világba.’… Jézus - még mindig mélyen megindulva - a sírhoz ment: ez egy barlang volt, és kõ feküdt rajta. Jézus így szólt: „Vegyétek el a követ.” Márta, az elhunyt testvére így szólt hozzá: ’Uram, már szaga van, hiszen negyednapos.’ Jézus azonban ezt mondta neki: ’Nem mondtam-e neked, hogy ha hiszel, meglátod az Isten dicsõségét?’ Elvették tehát a követ, Jézus pedig felemelte a tekintetét, és ezt mondta: ’Atyám, hálát adok neked, hogy meghallgattál. Én tudtam, hogy mindig meghallgatsz, csak a körülálló sokaság miatt mondtam, hogy elhiggyék, hogy te küldtél engem.’ Miután ezt mondta, hangosan kiáltott: ’Lázár, jöjj ki!’”
Nemcsak egyszerűen azt mondta, hogy „Jöjj ki!”, mert akkor az egész temető elindult volna. Vigyázni kell, amikor ilyen hatalom áll rendelkezésedre. És Lázár kijött a sírból.
A farizeusok megtudták ezt, és azon tanácskoztak, hogy megölik Jézust. Lehet, hogy ennek a gazdag embernek a testvérei is közöttük voltak. Ábrahámnak igaza volt: még akkor sem hittek, amikor halottat feltámadni láttak – Lázár ugyanis visszajött a halálból, de ez sem tette hívővé a farizeusokat. De voltak mások, akik látták ezt, és hittek.
A világ összes bizonyítéka sem fog meggyőzni, ha előre eldöntötted, hogy nem fogsz hinni. A Jézusban való hit egy választás következménye, és ha úgy döntesz, hogy nem akarsz hinni, akkor semmi sem fog meggyőzni. Én a hitet választom, és hiszek Jézusban, és ezáltal soha sem fogok meghalni... „Tudtam, hogy furcsa vagy!”, mondják erre egyesek. De én ezt úgy értem, hogy nem fogok meghalni, csak elköltözni ebből az öreg sátorból egy új, gyönyörű házba, amit az Úr számomra elkészít. „Az én Atyám házában sok hajlék van; ha nem így volna, vajon mondtam volna-e nektek, hogy elmegyek helyet készíteni a számotokra? És ha majd elmentem, és helyet készítettem nektek, ismét eljövök, és magam mellé veszlek titeket, hogy ahol én vagyok, ott legyetek ti is.”
„Tudjuk pedig, hogy ha földi sátorunk összeomlik, van Istentõl készített hajlékunk, nem kézzel csinált, hanem örökkévaló mennyei házunk. Azért sóhajtozunk ebben a testben, mivel vágyakozunk felölteni rá mennybõl való hajlékunkat, ha ugyan nem bizonyulunk felöltözve is mezíteleneknek. Mert mi is, akik e sátorban vagyunk, megterhelten sóhajtozunk, minthogy nem szeretnénk ezt levetni, hanem felölteni rá amazt, hogy a halandót elnyelje az élet. Isten pedig, aki minket erre felkészített, zálogul adta nekünk a Lelket. Tehát mindenkor bizakodunk, és tudjuk, hogy amíg a testben lakunk, távol lakunk az Úrtól; mert hitben járunk, nem látásban. De bizakodunk, és inkább szeretnénk kiköltözni a testbõl, és hazaköltözni az Úrhoz.”
Link: [link]
Kedves utolsó, sáska nem sáska, próbáltad már elolvasni figyelmesen ezt a részt? Igazán? :)
Ha félreteszed az elöítéleteidet, akkor lehet hogy megérted ezt a részt....
De bizony elolvastam, ugye megint csak az alaptalan gyanúsítgatás ...! A 9-es válaszoló téved. A 11-es (aki valószínűleg ugyanaz) még rá is tesz, mivel gúnyol és ócsárol - biztosan a buzgó Krisztus-hite miatt :-).
A hosszú, de következetlenségekkel és hibákkal tarkított "kérdés" mit sem változtat a kérdéseken, amiket kiírtam. Azok egyértelművé teszik, hogy szemléltetésről van szó. A szörnyű és igazságtalan (tüzes) "pokol" pedig nem bibliai tanítás:
Meghatározás: A „pokol” szó sok bibliafordításban megtalálható. Egyes fordítások azonban ugyanezekben a versekben a „sír”, „holtak országa” és ehhez hasonló kifejezésekkel élnek. Más bibliafordítások nem fordítják le a „pokol”-nak megfelelő eredeti nyelvű szavakat, hanem átveszik őket a saját ábécénk betűivel írva le azokat. Mely szavakról van szó? A héber se’ól′ és az ennek megfelelő görög hai′dész szóról, amelyek nem egyes sírhelyekre, hanem az elhunyt emberiség közös sírjára vonatkoznak; ezenkívül az örök megsemmisítés szemléltetésére használt ge′en‧na kifejezésről. Ám mind a kereszténység soraiban, mind a nem keresztény vallásokban azt tanítják, hogy a pokol a démonok lakhelye, s büntetésül (amely egyesek szerint kínzást is magában foglal) ide kerülnek a gonoszok a haláluk után.
Utal-e arra a Biblia, hogy a halottak képesek fájdalmat érezni?
Préd 9:5, 10: „az élők tudják, hogy meghalnak, de a halottak semmit sem tudnak . . . Mindazt, amit kezed megtehet, tedd meg a te erődből, mert sem cselekedet, sem tervezés, sem ismeret, sem bölcsesség nincs a seolban*, ahová mégy.” (Ha semmit sem tudnak, nyilvánvaló, hogy fájdalmat sem éreznek.) (*„ Alvilágban”, Kat., KNB; „Seolban”, Kár. [9:12]; „holtak hazájában”, ÚRB; „koporsóban”, Kom. [9:12].)
Zsolt 146:4: „Kimegy a szelleme, és ő visszatér földjébe, azon a napon elvesznek gondolatai*” (*„tervei”, Kár., ÚRB; „minden terve”, Kat.; „minden gondolatai”, Szep. [145:4]).
Utal-e arra a Biblia, hogy a lélek túléli a test halálát?
Ez 18:4: „ Amely lélek* vétkezik, az hal meg” (*„lélek”, Kár., ÚRB, KNB, Kecsk., Kám.; „aki”, Kat.).
„ A Bibliában nem létezik . . . a »testtől« független, tisztán szellemi, anyagtalan természetű »lélek« fogalma” (La Parole de Dieu. [Párizs, 1960] Georges Auzou, a Szentírás professzora, Roueni Szeminárium, Franciaország, 128. o.).
„Bár a héber nefes szót [a Héber Iratokban] gyakran a »lélek« szóval fordítják, pontatlan lenne, ha a szó jelentését görög módon értelmeznénk. Nefes . . . alatt sohasem értendő olyan, ami a testtől függetlenül is képes működni. Az Újszövetségben a görög pszükhé szót is sokszor fordítják »léleknek«, de a szónak ugyancsak nem alkalmazhatjuk a görög filozófusoktól kapott jelentését. Általában azt jelenti: ’élet’, ’életerő’, helyenként pedig ’egyén’” (The Encyclopedia Americana. [1977] 25. köt., 236. o.).
Milyen emberek kerülnek a bibliai pokolba?
Mondja-e a Biblia, hogy gonoszok kerülnek a pokolba?
Zsolt 9:18, Káldi: „Térjenek az alvilágba* a vétkesek, az Istenről megfeledkezett összes nemzetek!” (*„pokolba”, Kom.; „holtak hazájába”, ÚRB; „alvilágba”, KNB, Kecsk.; „Seolba”, Kár., ÚV [9:17]; „holtak világába”, Kat.).
Azt is mondja vajon a Biblia, hogy igaz emberek kerülnek a pokolba?
Jób 14:13, Dy: Jób így imádkozott: „Ki adná meg nekem, hogy megőriznél a pokolban*, és elrejtenél, míg a harag távozik, és kiszabnád nekem az időt, amikor megemlékezel rólam?” (Maga Isten mondta Jóbról azt, hogy „feddhetetlen és egyenes ember, féli az Istent, és kerüli a rosszat” [Jób 1:8].) (*„Holtak hazájában”, ÚRB; „alvilágban”, KNB, Kám.; „alvilág ölében”, Kat.; „holtak országában”, Kár.; „sirban”, Szep.; „seolban”, ÚV.)
Csel 2:25–27, Káldi, 1865: „Dávid mondja felőle [Jézus Krisztus felől]: mert lelkemet nem hagyod a pokolban*, és nem engeded, hogy a te szented rothadást lásson.” (Az a tény, hogy Isten nem ’hagyta’ Jézust a pokolban, nemde arra utal, hogy Jézus a pokolban, azaz a hádeszben volt, legalább is egy ideig?) (*„Pokolban”, Soós.; „hádeszben”, ÚV; „sírban”, Maszny., Kár.; „alvilágban”, Kat., KNB; „halottak birodalmában”, ÚRB.)
Miért van ez a zűrzavar azzal kapcsolatban, hogy mit mond a Biblia a pokolról?
„Sok zűrzavart és félreértést okoztak a Biblia korai fordítói azzal, hogy a héber seol, valamint a görög hádesz és gyehenna szavakat rendszeresen a pokol szóval fordították. Az, hogy a Biblia átdolgozott kiadásainak fordítói egyszerűen átírták ezeket a szavakat, nem volt elegendő e zűrzavar és hamis felfogás eloszlatásához” (The Encyclopedia Americana. [1942] XIV. köt., 81. o.).
A fordítók engedték, hogy személyes elképzelésük színesebbé tegye a művüket, ahelyett hogy következetesek lettek volna az eredeti nyelvek kifejezéseinek fordításában. Például: 1. A se’ól′ szót a Károli-fordítás ilyen kifejezésekkel adja vissza: „sír”, „koporsó”, „pokol”, „seol”, „alvilág”; a hai′dészt: „pokol”, „sír”. 2. Az Újfordítású revideált Biblia a hai′dész helyett a „halottak birodalma” és a „pokol” kifejezéseket használja. 3. A Katolikus fordítás a hai′dész esetében így fordít: „pokol” és „alvilág”. S a ge′en‧na szót a „kárhozat”, illetve a „pokol” szóval adja vissza, noha ez utóbbit a hai′dész fordításaként is használja. Ily módon az eredeti nyelv megfelelő kifejezéseinek pontos jelentése elmosódik.
Csak egy kegyetlen, könyörtelen és szadista Isten lenne képes az ilyen helyen ÖRÖKKÉ kínozni olyanokat, akik NÉHÁNY ÉVIG gonoszok voltak a földön! Nem véletlen, hogy általánosságban éppolyan kegyetlenek és könyörtelenek azok a szolgái is ennek a lénynek, akik elhiszik ezt a hazug tant!!! Ez a lény pedig nem a Mindenható igaz Isten, Jehova, hanem az ellensége Sátán.
Így aztán lehet Jehova Tanúit "sáskáknak" gúnyolni, "szennynek" nevezni mindazt, amit írnak, de ez még így is ártatlan bárányka ahhoz a borzalomhoz képest, amit ez a tan hirdet!
Szervusz
Nagyon jól összeszedted az igéket. Remek meglátások.
A Lukács 16. fejezetében valós helyekről beszél Jézus. Az Ábrahám kebelébe került a koldus, és a tűzbe a gazdag. Jehova Tanúi szokás szerint megint elcsavarják az igazságot.
Most reagálnék:
1. nálad már fél 5kor este van?? Amúgy max 5-10 perc.
2. Azért írtam ki a kérdést, mivel régóta kerestem az ilyen hozzáállással rendelkező egyéneket, akik szinte ugyanazt gondolják arról a témáról, mint ahogy én is gondolom és hiszem. Most végre rátaláltam erre az emberre.
Amúgy még az tetszik még ebben az írásban(vagy az író gondolkodásmódjában), hogy nem terel, nem ír össze vissza, nem ír sokat, inkább igékkel próbálja alátámasztani az érveit, nem keres eszeveszett következtetéseket, stb, ahogyan Jehova tanúi csinálják(Tőlük most ezért bocsánatot kérek, de ez az igazság.)
3. Engem ez a szöveg magával ragadott, nem értem miért nem tudtad elolvasni. De még megteheted. De mivel szabad akaratod van, ezért nem is kényszerítelek/kényszeríthetlek.
4. Akkor lusta vagy.
5. Nincs mit. Esetleg nézz körül azon az oldalon. Én még az endori halottidézős történetet is elolvastam, amit szintén úgy írt le, ahogy történt, nem ferdít.
6. Az hogy mi van fent, az relatív. Szerintem a pokol másik zugából nézve volt fent(Én úgy képzeltem el, hogy a pokol rossz oldala lent van, a jó -Ábrahám kebele- fent).
7. Luci, szerinted.
8.Köszönöm a kérdéseket, válaszolnék rájuk:
a,és viteték az angyaloktól az Ábrahám kebelébe
b, most írtam, hogy nem a mennybe vitték, de gondolom ezt te is tudtad. Aki meghalt, az a pokolba került.
c, lásd a pont
d, lásd a pont
e, ő még nem tudta, hogy nem lehet egyik helyről a másikra átjárni. Ha meg arra gondolsz, hogy az a csepp nem segített volna rajta semmit, akkor kérlek fuss le olyan 10-15 km, és megtudod, hogy az az egy csepp víz milyen értékes lehet. Vagy ha nem megy a futás, próbálj meg 2 napig nem inni semmit. Egy csepp vízért odaadnád a vagyonodat is.
A halál utáni állapotokról az Ószövetségből idézni, nagyon gyerekes, mivel az emberek abban a korban, nem igen hittek a túlvilági életben. Szóval amiket ott olvasol(nem mondom, hogy minden, de a legtöbb helyen) az a testi értelemben kell értelmezni.
Kérdem én, ha a Káldi lábjegyzete azt írta volna, hogy ezt a részt szó szerint kell venni, akkor is hivatkoznál erre a Bibliára? Mert sokan lefordították a Bibliát, sok közülük nem volt hívő, csak fordító. Szóval...
És ki mondta, hogy minden ember elférne Ábrahám kebelén?? Itt Lázárról van szó.
A többihez nem tudok mit szólni, ez a te, illetve az Őrtorony elmélete.
Tehát kedves válaszoló, ha te így hiszel egy emberi intézménynek, mintsem Jézusnak(VOLT egy gazdag ember), akkor számodra már valóság sincsen.
10. Ha figyelmes a válaszoló, észreveheti, hogy Jézus azt mondta, hogy VOLT egy gazdag ember. Akkor biztosan volt is. És Lázár is. És Ábrahám kebele. És tüzes hely.
Igen Jézus sokszor beszélt példázatokat. Kérdeznék valamit: tudsz nekem mutatni olyan példázatot Jézustól, ahol megnevez akárcsak egy embert is(Ez a példázat(szerinted) nem ér, tehát ezen kívül)?
Az írásod közepével nincsen gondom. Amúgy Pál nem is azt írja, hogy öljétek meg magatokat, hanem hogy ROSSZ SZOKÁSAITOKAT.
12. Az utolsó mondatodat, akár magad is elolvashatnád.
13. az írásod első részére vár válaszoltam, valamelyik válaszomban
Ki mondta, hogy csak a gonoszok mennek a pokolba? Nem szeretem a pokol szót, mivel más fajta jelentést tulajdonítanak neki, mint ami. Mivel a nép körében ez terjedt el(lehet a katolikus egyház által), hogy aki gonosz az a pokolba kerül. De hiszen mindenki oda kerül, vagyis jobban mondva oda került.
Kedves válaszoló, most már biztosan tudom, hogy nem olvastad el, vagy legalábbis nem alaposan, az írást. Mivel Isten megadta a lehetőséget MINDENKINEK, hogy örök életet nyerhessen, de sokan nem fogadják ezt el. Szóval nem Isten a hibás, hanem az ember. Akkor szerinted vannak kis és nagy bűnük Isten szemében? Mert szerintem csak bűnük vannak, és minden bűn Isten ellen irányul.
Ez az igazság,
14. Te egy troll vagy aki más nevével ír. Igen tudom, nem ugyanaz a név, de sokakat megtévesztesz, pedig lehet, hogy jókat írsz.
"6. Az hogy mi van fent, az relatív. Szerintem a pokol másik zugából nézve volt fent(Én úgy képzeltem el, hogy a pokol rossz oldala lent van, a jó -Ábrahám kebele- fent)."
T. kérdező! Ezt ugyan nem nekem írtad, de ha már itt tartunk ...: ilyen alapon mindent kilehet magyarázni, szó szerit mindent. A kérdésed logikai hibái sem voltak piskóták, de ez a válaszod már nagyon hasonlít a tökéletes logika hiányához. :-) Az ezzel a baj, hogy ebben éppen Isten és a Szava nem támogat.
"b, most írtam, hogy nem a mennybe vitték, de gondolom ezt te is tudtad. Aki meghalt, az a pokolba került."
Aki meghalt, az a seolba, vagyis a hádeszbe, az emberiség közös sírjába kerül és "alszik", vagyis öntudatlan - jó esetben vár a feltámadásra. Amiről beszélsz, az nem valóság, hanem egy példázat.
Ellenben a magukat kereszténynek vallók ezerféle választ adnak a halál utáni "életre" (sokan abban hisznek, hogy a "jó emberek" egyből a mennybe kerülnek), holott a Biblia még csak a lélek halhatatlanságát sem tanítja, sőt, ellent mond neki!
"Ha meg arra gondolsz, hogy az a csepp nem segített volna rajta semmit, akkor kérlek fuss le olyan 10-15 km, és megtudod"
Nem kérlek, arra gondolok, hogy az a "csepp" víz abban a milliszekundumban elpárolgott volna, hogy megfelelő közelségbe kerül egy ilyen elképzelt "tüzes tóhoz".
"A halál utáni állapotokról az Ószövetségből idézni, nagyon gyerekes, mivel az emberek abban a korban, nem igen hittek a túlvilági életben."
Tehát szerinted az ihletett Biblia 2/3-a nem vehető alapul a halál utáni állapotok tanításában és nincs összhangban azzal, amit Isten Szava 1/3-a tanít? Mondja ezt az, aki szó szerint vesz egyértelmű logikai képtelenségeket, de ez a kisebbik baj, a nagyobbik baj az, hogy az Írásoknak mond ellent.
"Kérdem én, ha a Káldi lábjegyzete azt írta volna, hogy ezt a részt szó szerint kell venni, akkor is hivatkoznál erre a Bibliára?"
Ez azt bizonyítja, hogy még azon, magukat kereszténynek vallók sem értenek egyet ilyen dolgokban, akik pedig hisznek a lélek halhatatlanságában. Káldi és a katolikusok is hisznek.
"Tehát kedves válaszoló, ha te így hiszel egy emberi intézménynek, mintsem Jézusnak(VOLT egy gazdag ember), akkor számodra már valóság sincsen."
Az emberi intézménynek nem én hiszek kedves felebarátom, hanem azok, akik bármiféle értelmetlenséget szó szerint elfogadnak, a Biblia egyszerű és tiszta szava helyett.
"Mivel Isten megadta a lehetőséget MINDENKINEK, hogy örök életet nyerhessen, de sokan nem fogadják ezt el. Szóval nem Isten a hibás, hanem az ember."
De ez csak üres kifogás, ettől még ez a "tüzes pokol" az istenetek borzalmas kínzóhelye marad, míg ez a tanítás él.
"14. Te egy troll vagy aki más nevével ír. Igen tudom, nem ugyanaz a név, de sokakat megtévesztesz, pedig lehet, hogy jókat írsz."
Ez olyan, mintha azt írnád, hogy bár Sátán a hazugság atyja, de lehet hogy igazat mond. :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!