Káin ajándékát miért nem fogadta jó szívvel az Úr?
Ezt írja a Biblia:
1. János 3:12 nem úgy, mint
Kain, aki a gonosztól volt, és
meggyilkolta a testvérét. És
miért gyilkolta meg? Mert az ő
cselekedetei gonoszak voltak, a
testvére cselekedetei pedig
igazak.
Azért, mert gonosz volt. Azért, mert az áldozata ez miatt egyáltalán nem szívből jövő ajándék volt, hanem egy kötelező valami, amit muszáj volt tenni. De mindenesetre azért, mert nem volt jó ember.
Mer' a Zúr nem vega, azér.
Amúgy sehol nincs írva hogy ne fogadta volna szívesen.
A sztori szerint egyszerűen jobban törődött a mekdöncis húspogácsákkal mint a nyúlkajával.
Ketteske:
Mózes 1. könyve, a teremtésrõl 4:5 de Kainra és áldozatára nem tekintett. Emiatt Kain nagy haragra gerjedt, és lehorgasztotta a fejét.
Magyarul nem kellett neki. Vágod?
Hármaska, olvass picit tovább:
4.6-7:
"És monda az Úr Kainnak: Miért gerjedtél haragra? és miért csüggesztéd le fejedet?
Hiszen, ha jól cselekszel, emelt fővel járhatsz; ha pedig nem jól cselekszel, a bűn az ajtó előtt leselkedik, és reád van vágyódása; de te uralkodjál rajta."
Tehát kellett neki. Világos?
Kedves lynn-it!
A Szentírásnak az áldozatbemutatásra vonatkozó tanítása egyetemes. Kain és Ábel magatartása a hamis és igazi áldozatbemutatás közötti ősi különbséget szemlélteti. Innét válik ketté – egészen napjainkig – az igazi és a hamis istentisztelet gyakorlata.
Ábel, látva a maga gyengeségét, őszinte bűnbánattal fordult az Úrhoz. A szüleitől nyert tanítás nyomán az Istentől rendelt áldozatra, az ártatlan bárányra - mely a Megváltó előképe - kézrátétellel áthárította bűneit. Így az helyette szenvedte el a halált.
Kain épp ellenkezőleg, önteltségében saját keze munkáját mutatta be Istennek. A mágikus vallásgyakorlatban azóta is az ember ad ajándékot Istennek engesztelésül, akitől ezért kérése teljesítését reméli. Ábel elfogadta az Úrtól a kegyelmet, Kain ehelyett „adni vélt” a sajátjából Istennek. A kettő között óriási a különbség!
Kain lelkében a hirtelen indulat tartós sértődöttséggé, gyűlöletté érlelődött. Elrendezetlen bűnei tovább fertőzték. Isten azonban megszólította, kérlelte, próbálta felnyitni szemét: „Ha jót cselekszel, emelt fővel járhatsz, ha pedig nem jól cselekszel, a bűn az ajtó előtt leselkedik, és rád van vágyódása (= ugrásra kész)”. Így biztatta: „De te uralkodjál rajta” (I.Móz. 4:7). Az egyetlen terület, amelyen ebben a bűnnel fertőzött világban valós uralmat gyakorolhatunk: a szívünk (Péld. 4:23). Csak ezt, de ezt hatalmunkban áll őrizni!
Íme, Isten így teljesítette az ősevangélium ígéretét, „ellenségeskedést szerzett az emberben” a bűnnel szemben. Bizonysága ez a megszólítás annak, hogy Isten éppúgy szerette Kaint, mint Ábelt, és éppúgy fáradozott megmentéséért. Sokak szerint ugyanis Isten önkényesen választotta kegyeltjévé a két testvér közül Ábelt.
Kain nem hallgatott az intésre, bosszúvágyát hagyta kifejlődni, míg végül megölte öccsét. Miért tette? A Szentírás így indokolja: „Mivel az ő cselekedetei gonoszak voltak, a testvéréé pedig igazak” (I.Jn. 3:12). Ha a másik nálunk több, nálunk jobb, sokszor bosszankodunk miatta, elviselhetetlenné válik számunkra. Hányszor közösítik ki vagy üldözik azokat, akik tisztábbak, nemesebbek másoknál! Életük eleven vád az önzésben megrekedtek ellen. Ha nem erősödünk meg a jóban, prédáivá válhatunk a gonosznak!
Üdv. Péter
Igen... Istenröl azt írja a Biblia hogy a "szívek és vesék vizsgálója"
Elötte nem rejtjük el még a gondolatainkat sem. Ez nem olyan gyilkosság volt, amely egy szerencsétlen véletlen következménye lett volna. Aki szándékosan öl, már kell hogy hamarább írígységet, gyülöletet tápláljon magában..... ezért nem fogadta el Isten az Káin áldozatát
Katy
Hja. A gondolatok egyértelműen a szívben és főleg a VESÉBEN keletkeznek.
Zseniális.
Btw, Isten ezek szerint erősen pisaszagú.
Hát...
Mivel az első emberpár első két gyerekéről van szó, nem hiszem, hogy akkor már volt kialakul rendje az áldozatbemutatásnak.
Mózes egy szóval sem említi, hogy Káin valamiért büntetést érdemelt volna. A két keze munkájának gyümölcsével akart kedveskedni az Úrnak, ugyanúgy, ahogy az öccse. A sértettsége érthető, bár ölnie nem kellett volna.
Mózes ie.16.sz-ban írt, János apostol Kr.u. 1.sz.-ban, ugyan honnét tudhatta volna jobban János kb. 1500 évvel Mózes után Káin előéletét?
Mintha utólagosan keresne indokot az Úr helytelen viselkedésére /hogy igazságtalanul megkülönböztetést tett a testvérek között és ezzel egymás ellen fordította őket/
szóval nagyon sántít ez az egész.
Ha az Isten a saját képére és hasonlatosságára teremtett bennünket, akkor Ő is hozhat rossz döntéseket.Szerintem ez a káinos ügy ilyen, és nem az egyetlen. Ettől még szerethetjük és tisztelhetjük.
A logikátlan magyarázatok viszont úgy hatnak, mint amikor a felnőtt gyerek kétségbeesetten próbál indokot találni arra, hogy kiskorában miért verte az apja..
Mózes sem tudhatta jobban, hogy mi a szitu, mert már ő is igen messze élt korban Ádámtól és Évától. Mellesleg valószínűtlen, hogy maga Mózes írta volna az öt könyvet, de ez lényegtelen is. A lényeg az, hogy a Biblia könyveit mind Isten írta, vagyis az Ő gondolatainak a kivetülése volt. Ő mondta ezt is azt is, szerintem.
Ő nem hibázik, mert a rossz nem tőle származik, hanem a Gonosztól. Ő megpróbál segíteni azokon is, akik rosszak, de ha nem sikerül, akkor próbál előnyt kovácsolni belőle. Az Újszövetség tanúsága szerint még az utolsó ítélet előtt lesz alkalom, hogy szívből megbánhassa mindenki a maga vétkét, hiszem, hogy ez Káinra is vonatkozik. Egyetértek az előttem szólókkal, Káin a szívében volt más, mint a testvére, ezért volt különbség az áldozataik között is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!