Ezt hogy értelmezik a háromságtanhivők?
Itt nyilvánvalóan Jézusról van szó, és az derül ki belőle, hogy teremtmény.
Példabeszédek 8: 22. Az Úr az ő útának kezdetéül szerzett engem; az ő munkái előtt régen.
23. Örök időktől fogva felkenettem, kezdettől, a föld kezdetétől fogva.
24. Még mikor semmi mélységek nem voltak, születtem vala; még mikor semmi források, vízzel teljesek nem voltak.
25. Minekelőtte a hegyek leülepedtek volna, a halmoknak előtte születtem.
26. Mikor még nem csinálta vala a földet és a mezőket, és a világ porának kezdetét.
27. Mikor készíté az eget, ott valék; mikor felveté a mélységek színén a kerekséget;
28. Mikor megerősíté a felhőket ott fenn, mikor erősekké lőnek a mélységeknek forrásai;
29. Mikor felveté a tengernek határit, hogy a vizek át ne hágják az ő parancsolatját, mikor megállapítá e földnek fundamentomait:
30. Mellette valék mint kézmíves, és gyönyörűsége valék mindennap, játszva ő előtte minden időben.
31. Játszva az ő földének kerekségén, és gyönyörűségemet lelve az emberek fiaiban.
A születés nem úgy értendő, hogy szó szerint született. Jézus Krisztus eredetileg nem volt "Fiú", hanem az ember megmentéséért lett az. Isten mondja: "Én >>leszek<< néki Atyja és ő lesz nékem Fiam?"(Zsid 1,5/b). Vagyis Isten csak >>lett<< neki az Atyja, de eredetileg nem volt az. Azért mert Mikeás próféta azt írja róla, hogy "származása eleitől fogva, >>öröktől<< fogva van." (Mik 5,2). Itt a héber nyelv ugyanazt a kifejetést használja, mint a Zsoltárok könyve Isten örökkélvalóságára. Továbbá Pál aposol azt mondja a Filippi levélben, hogy "nem tekintette zsákmánynak azt, hogy >>ő az Istennel egyenlő,<<"(Fil 2,6). Ugyanígy mondja azt Pál a Kolossé levélben, hogy "Mert Ő benne teremtetett minden, a mi van a mennyekben és a földön, láthatók és láthatatlanok, akár királyi székek, akár uraságok, akár fejedelemségek, akár hatalmasságok; mindenek Ő általa és Ő reá nézve teremttettek;"(Kol 1,16). Az újvilág fordítás - többek közt ezt az igeverset is - ferdítve adja vissza, betoldva a "más" szót, azt sugallva ezzel, hogy Krisztus az első teremtmény, és a többi utána teremtetett. A görögben azonban nem így van. Nézd meg magad is: [link] Károli fordítása kiválló: Krisztusban teremtetett MINDEN. Ha pedig MINDEN benne teremtetett, akkor értelemszerűen Ő sem lehet teremtmény.
Érdekességként jegyzem meg, hogy az egyháznak sosem volt ilyen hitvallása, ezt a 4. századi ariánus eretnekmozgalom kezdte el terjeszteni.
Amint válaszolsz a kérdésemre, én is megmondom.
" Az Úr az ő útának kezdetéül szerzett engem"
"Mellette valék mint kézmíves, és gyönyörűsége valék mindennap,"
"Játszva az Ő földének kerekségén,"
"Holnaptól a Tescoban a friss sertéslapocka csak 1089ft/kg. Csont nélkül. A húspultban kapható."
Köszönöm az infót. Vidéki Tescoban is kapható lesz?
Tisztelt második
Kolossé 1:15 szerint Krisztus minden teremtmény elsőszülöttje (egyébként Káldi Bibliából van), tehát teremtve volt. Egyébként Isten felsőbbrendűségét bizonyitja a 1Korinthus 15:27. Mert mindent az ő lábai alá vetett. Mikor pedig azt mondja, hogy minden alája van vetve, nyilvánvaló, hogy azon kívül, a ki neki mindent alávetett.
28. Mikor pedig minden alája vettetett, akkor maga a Fiú is alávettetik annak, a ki neki mindent alávetett, hogy az Isten legyen minden mindenben.
3. vagyok:
Az elsõszülött /prototokosz / kifejezést nem az
elõször született gyermekre használták , hanem
zsidó hagyomány szerint a " jogos örökös " - re.
A Károli forditás nem pontos , inkább ez az eredeti
szöveg jelentése : " elsõszülött/jogos örökös minden
teremtmény felett "
Most te jössz. Ha a te olvasatod szerint csak teremtmény, akkor hogyan létezhet öröktől fogva? Ha részt vett a teremtésben, ha általa teremtődött MINDEN, akkor nem lehet teremtmény. Tehát?
A Példabeszédek 8 a bölcsességről szól:
Az eszmefuttatás így kezdődik:
12. Én bölcsesség lakozom az eszességben...
De már a fejezet is így kezdődik:
1. Avagy a bölcsesség nem kiált-é, és az értelem nem bocsátja-é ki az ő szavát?
Tehát az a kijelentésed, hogy: "Itt nyilvánvalóan Jézusról van szó", helytelen. Ez szép párhuzam lenne, de a bölcsességről beszél a bölcs király.
Amúgy nem vagyok háromsághívő, de ez nem a bizonyíték a háromság ellen.
7-es. Köszi a véleményt, leirom (nincs hosszú i) én is.
" ez az eredeti
szöveg jelentése : " elsõszülött/jogos örökös minden
teremtmény felett " " Nos, örökös is az lehet aki valakitől örököl valamit (szülő, felmenő)
8:22
"Az Úr az ő útának kezdetéül szerzett engem;" Ezek szerint megintcsak teremtmény, mert Isten "szerezte".
No, de nézzük amit felhoztál, tehát 8:23 Örök időktől fogva felkenettem, kezdettől, a föld kezdetétől fogva. Ha szó szerint vesszük, akkor a föld is öröktől fogva van.
A 27. verstől kezdve úgy beszél magáról, mint egy segitő. pl "Mellette valék mint kézmíves".
"Ha részt vett a teremtésben, ha általa teremtődött MINDEN, akkor nem lehet teremtmény." Egyszerű. Isten megteremtette, a többi pedig már általa teremtetett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!