Jézus a harmadik zsidó templom felépítése előtt vagy után fog vissza jönni?
A Biblia szerint Jézus i.sz. 150 ELŐTT fogott visszatérni, mivel azt mondja a történetben a történetben körülötte állóknak, hogy "lesz olyan közöttetek aki megéri a Második Eljövetelt".
Tehát két lehetőség van:
1) Jézus nem jön vissza. Ekkor nem kell többet aggódni.
2) Jézus már visszajött. Ekkor nem kell többet aggódni.
Kedves kérdező
Biblikus választ kérsz.
Légy szives idézd a Bibliából, hol van szó harmadik zsidó templom felépítéséről.
Először csak tolvajként jön vissza Krisztus titokban az egyházért valószínű még a 3. Templom felépítése előtt.
Miért gondolom így?
Mert senki nem fogja sejteni, még akik figyelik a jeleket azok sem, hogy az éjjeli tolvaj mikor fog jönni, ezért parancsolja Jézus az őrködést a tanítványoknak. Viszont mikor felépül a 3. Templom, akkor tudjuk az Ezékiel könyvéből, hogy lejár a nemzetek korszaka, és kiönti Isten a Szellemét Izrael házára, és az Úr dicsősége be fogja tölteni a Templomot, Izrael között fog lakni az Úr, és áldozatokat fognak vinni Neki. Ekkor fog az antikrisztus szövetséget kötni Izraellel, (Dán.9:27) és nyilvánvaló lesz, hogy csak 7 év maradt vissza Krisztus ezer éves birodalmáig, amin belül az utolsó 3,5 évben betiltja a zsidó Istentisztelet, és üldözések, tömegmészárlások lesznek.
Isten áldjon! :-)
K kérdező.
I.sz. 70-ben megsemmisült a második zsidó templom A Biblia nem beszél harmadik templom felépítéséről. Viszont beszél jelenlétéről, Krisztus parusziája, vagyis jelenléte akkor kezdődött, amikor 1914-ben Király lett az égben. A Máté 24:30-ban viszont, amely közli, hogy az Emberfia eljön az ég felhőin, hatalommal és nagy dicsőséggel mint Jehova ítélet-végrehajtója Armageddon háborújában. És az eljövetelére a görög erkhomnon szót használják. A jelenlét és az eljövetel nem ugyanazt jelenti. Ö már 1914 óta jelen van mint Király és uralkodik az égben.
Az , hogy Jézus eljön, egy jövőbeli időszakra utal, amikor ítélkezni fog. Ez a nagy nyomorúság alatt fog megtörténni.
T.Kerdezo!
A 7-es valaszadonak szeretnek valaszt adni. Valoban nem irja ki a Biblia az 1914-es idpontot. Viszont a Bibliaban van egy idoszamitas, ami alapjan ki lehet szamolni, hogy mikor kezdett el uralkodni Jezus a mennyben. Ehhez kapcsolodik a Mate 24:3-8, 14-es versek, es a Jelenesek 21:7-10,12-es versek. Ezek vilagosan ramutatnak az 1914-es evre, mint amikor Jezus megkezdte az uralkodasat a mennyben. Harmadik Jeruzsalemi templom nem fog felepulni. Ugyanis, miutan megszunt a zsido nep kivaltsagos helyzete amiatt, hogy Jezust megolettek, Isten letrehozott egy "szellemi Jeruzsalemet" a mennyben. - Zsidok 12:22, Jelenesek 21:2
Udvozlettel: Judit!
A harmadik templom valóságosan felfog épülni,és már nagy ban folynak az előkészületek,pld.a papi ruhák elkészültek,a vörös tehén kitenyésztése ,meg alakult egy templomi bizotság,stb.
A sok zagyvaságot nem tudom honnan veszik a tanúk,hogy szellemi Izrael, meg ilyesmi.
Nem is merik az Ezékiel könyvében leírt próféciákat,sem Isten tervét Izraellel.
Jézus visszajövetelekor már állni fog a templom.
Nincsenek olyan bibliai versek, amelyek a Szentély felépítése és a messiás eljövetele közötti összefüggésre utalnának. A Templom felépítése olyan parancsolat, amely egész Izrael számára - minden nemzedékben - kötelező.
Azt is meg kell jegyezni, hogy különbség van az Izrael számára előírt parancsolatok és messiás eljövetelére vonatkozó próféciák között. A próféciák isteni ígéretet tartalmaznak; mennyei kijelentést az idők végén megjelenő megváltóról.
Ezt az isteni ígéretet soha, semmi nem képes megváltoztatni. Fontos azonban tisztában lenni azzal, hogy a messiás eljövetele nem függ mástól, csak I-ten akaratától. Akkor teljesíti be az ígéretét, amikor Ő jónak látja.
Igazából, ha egyáltalán felmerül a kérdés, hogy „melyik jön előbb, a messiás vagy a Templom”, bőséges jelét találjuk annak, hogy a Szentély felépítése meg fogja előzni a messiás eljövetelét. Különböző bibliai versek és a nagy bölcsek által tett különböző megállapítások szintén ezt támasztják alá. Valójában Maimonidész is ezen a véleményen volt, aki klasszikus, Jemenbe írt levelében egy megdöbbentő verset idéz Maleáki próféciájából (3:1):
„És hirtelen eljő templomához az úr, akit kívántok.”
Úgy tűnik, hogy ez a prófécia – a messiás eljövetelére utalva – pontosan meghatározza, hogy valóban a már megépített Templomba fog eljönni. A zsidó hit egyik legfontosabb fundamentuma az a meggyőződés, hogy a Tóra parancsolatai mindenkor és minden körülmények között érvényesek és teljesítendők. A nélkül kell megcselekednünk őket, hogy a messiás eljövetelének időpontjával kapcsolatos spekulációba bocsátkoznánk. Mózes ötödik könyve egy teljes versszakot szentel e tanításnak: „A rejtett dolgok az Örökkévalóé a mi I-tenünké, de a nyilvánvalók [kijelentett dolgok] a mieink és a gyermekeinké mindörökké, hogy megtegyük mind e tannak [Tórának] mind az igéit” (Mózes ötödik könyve 29:28).
Maimonidész megvetéssel ír azokról, akik érvénytelennek tekintik a Tóra bizonyos parancsolatait, és nem cselekszik meg azokat, mondván, hogy először megvárják a messiás eljövetelét:
„Azok az emberek, akik azzal győzködik magukat, hogy maradnak [a száműzetésben, ahol nem tudják megcselekedni a parancsolatokat], amíg a király, a messiás el nem jön, majd utána mindnyájan Jeruzsálembe mennek… nem csak magukat csapják be, hanem másokat is bűnbe visznek… mert nincs kijelölt, meghatározott időpont a messiás eljövetelére… viszont vallásunk kötelezettségei és a parancsolatok nem függnek a király, a messiás eljövetelétől. Inkább a mi feladatunk, hogy elfoglaljuk magunkat a Tórával és a parancsolatokkal, és minden tőlünk telhetőt megtegyünk annak érdekében, hogy azokat teljesítsük. Miután gondoskodtunk a kötelességeinkről, ha I-ten méltóknak talál minket… hogy meglássuk a messiást, akkor jó. Ha nem – semmit sem veszítettünk, és teljesítettük a kötelességünket.”
(Maimonidész: Levél a vallási üldözésről)
Ilyen módon bizonnyal nyilvánvaló, hogy a harmadik Templomot még ma, a messiás eljövetele előtt fel lehet építeni Jeruzsálemben. Ez pontosan megegyezik Izrael bölcseinek a jeruzsálemi Talmudban feljegyzett véleményével.
„A Szentély a jövőben a Dávid királyságának megalapítása előtt helyreállításra kerül.” (Ma’aszer Seni 29)
Ugyanilyen módon a második Templom építői sem várták meg a messiás eljövetelét, hanem – szegénységük és idegen elnyomásuk ellenére - egyszerűen elkezdték az építkezést.
Hasonlóképpen több próbálkozás is történt már a történelem folyamán a Templom újjáépítésére. E kíséretek a Maimonidész által megfogalmazott fontos alapelven nyugodtak: „A parancsolatok kötelezettsége nem függ a messiás eljövetelétől.” A rabbinikus irodalom egészében találunk bizonyítékokat arra nézve, hogy a messiás egy olyan nemzedékhez fog eljönni, amely már felépítette a Templomot. Például a Midrás Jalkut Simoni-ban (Jesája 499), a következő megállapítás található: „Rabbijaink azt tanították, hogy amikor eljön a messiás, a Szentély tetejére fog állani, és kiáltani fog Izraelnek: ’Alázatosok! Megváltásotok ideje elközelgett!’”
Ebben a jelenetben a messiás eljön, hogy bejelentse népe, Izrael számára a régóta várt megváltás bekövetkeztét… és Izrael a Szentélyben fogadja őt.
Ugyanakkor azt is megértjük, hogy ha Izrael még nem építette fel a Templomot a messiás eljöveteléig, egyik feladata az lesz, hogy utasítsa őket arra. Maimonidész erre a forgatókönyvre utal, amikor a „Királyok törvényeiben” megállapítja:
„A jövőben eljön a messiás király… és felépíti a Templomot… és újra bevezetésre kerülnek a régi idők törvényei; áldozatok vitelére kerül sor, és a szombatévre, illetve a jubileumi évre vonatkozó feljegyzések a Tóra előírásai szerint betartásra kerülnek… és ő gondoskodik majd arról, hogy egész Izrael kövesse e törvényeket.”
Ha Izrael nem teljesíti a Szentély felépítésére vonatkozó parancsolatot – ahogy azt a Babilonból visszatérő száműzöttek megtették -, akkor a messiás utasítása alapján kerül rá sor, aki az egész nemzetet felszólítja majd, hogy keljen fel, és építse újjá, akár a múltban. De Izrael sehol sem kapott olyan utasítást, hogy rá várjon az újjáépítéssel! Ilyenképpen Maimonidész a következő szavakkal kezdi a „Templom törvényei” című írását:
„Felszólító parancsolat az Örökkévaló Templomának felépítése, készen az áldozati felajánlások elvégzésére, ahova évente háromszor az ünnepi zarándoklat irányul…”
Összegzésképpen: sokkal könnyebb a messiásra várni, és ilyen módon „őrá hárítani a felelősséget,” mint felelősséget vállalni önmagunkért és a tetteinkért. A Biblia gondos elemzése és tanulmányozása során azonban egyértelműen kiderül, hogy a messiás eljövetelére várni a Templom újjáépítésével nem más, mint kényelmes kifogás.
Kétségtelen tény, hogy az Isten akaratának megfelelő időben a messiás eljön. Ez nagyszerű ígéret, amelyet Ő tett, és amelyet semmi sem képes megváltoztatni. Semmi köze sincsen viszont ennek az Isten iránti kötelezettségeinkhez! Azok sem változnak! Nem a messiás feladata az, hogy odajöjjön hozzánk, és azt mondja: „Most van itt az ideje, hogy ezt vagy azt a bizonyos parancsolatot megtegyétek.” Hiszen a parancsolatokat Izraelnek mindig teljesítenie kell, mindenkor, a legjobb képességünk szerint.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!