Mi a szerepe a harmadik templom feléítési szándékának?
A hitük szerint csak egy templomuk lehet, s ezt szeretnék felépíteni. Bár szerintem bizonyos csoportok naponta többször is megkísérelnék felrobbantani, illetve kalandorok ezrei próbálnának meg bejutni, úgyhogy sokezer védőre lesz szükségük.
Állatmészárlásokat nem rendeznének, mert akkor kivívnák az állatvédők ellenszenvét (is).
Ha nagyon részletesen érdekel a téma, ajánlanám a következő könyvet: Randall Price: A végső templom. (Új Spirit Könyvek, Budapest, 2006.)
Egy bibliai alapokon álló hívő számára nem kérdés, hogy a templom felépülése mindenképpen meg fog történni, mert számos olyan, még be nem teljesedett bibliai prófécia van, amely előrevetíti ennek a bizonyos harmadik templomnak a felépítését. (Ehhez érdemes végigolvasni Ezékiel könyvét a 37. résztől kezdve.)
Méghozzá nagyon fontos, központi szerep jut a harmadik Templomnak a végső időkben: amikor a templomba önmagát istenítve beül a "fenevad", az lesz a jele annak, hogy a jelenlegi világkorszak számára a "végső visszaszámlálás", azaz a "nagy nyomorúság" (tribulation) megkezdődött. Jézus és Pál is kijelenti, hogy ez "a bűn embere" (2Thessz. 2,4) meggyalázza a templomot. (Megj.: a "nagy nyomorúság" fogalmát a Dániel könyvében leírt utolsó, 70. évhétre szokták vonatkoztatni. Ennek az évhétnek a felén, vagyis 3,5 évvel Krisztus földi megjelenése előtt, ül be istenként a templomba a "bűn embere".)
Hogy ne merüljek nagyon bele a dologba, a kérdésedre a lényegi válasz az, hogy a Templom helyreállítása azért kulcsfontosságú Izrael számára, mert ez Izrael nemzeti és szellemi létezésének szimbóluma immár 3000 éve. A hithű zsidók a második Templom több mint 1900 évvel ezelőtti lerombolása óta is napi háromszor imádkoznak a jeruzsálemi Templomhegy felé fordulva. (A hely jelentőségéről külön könyvet lehetne írni, de lásd pl: Ábrahám és Dávid történetét.)
Természetesen, mint ahogy a második Templom felépítése esetében is Izrael nemzeti és szellemi helyreállítása volt a közvetlen előzmény, úgy a harmadik Templomnál is ugyanennek végbe kell mennie. Izrael nemzeti helyreállítása már megkezdődött a 20. század közepén, és mind a mai napig tart - ezt nevezik "összegyűjtésnek", amit szintén megjövendöltek a próféták kb. 2500 évvel ezelőtt. Szellemi helyreállítása is tulajdonképpen megkezdődött, de jelenleg még nem látványos: Izraelben a nyugati világhoz hasonlóan a többség világi, nem vallásos, nem (igazán) hívő. Az Ezékielnél leírt menetrend alapján a templom felépítésének előzménye lesz a(z első) "Góg és Magóg háborúja", amit tulajdonképpen egy Izrael elleni katonai koalíció támadásaként ír le a próféta, amelyből Izrael nem a saját katonai ereje, hanem isteni csoda által fog megszabadulni. Valószínűleg ez a konfliktus fogja megteremteni azt a ma még elképzelhetetlen geopolitikai helyzetet, hogy Izrael felépíthesse a Harmadik Templomot a Templomhegyen (ugyanis jelenleg több mint 40 éve egyáltalán nem léphet izraeli polgár a hegyre).
Tömören ennyi, de nyilván sokkal részletesebben kifejtve találhatod meg a harmadik templom szerepét az általam ajánlott könyvben, vagy ha szeretsz keresgélni a neten, ott is sok érdekes írást találhatsz erről.
Kérdező, értem a megközelítésedet, de az a helyzet, hogy a kereszténység nem Isten "alternatívája" volt Izraelre, ezért nem lehet úgy tekinteni, hogy az Izraellel kapcsolatos *minden* ígéret és prófécia igaz lenne, vagy "áttevődött" volna a keresztény Egyházra is. Sőt, azt lehet inkbáb mondani, hogy - természetesen! - Istennek egyetlen, Izraellel kapcsolatos terve sem mondott csődöt, Isten egyetlen ilyen tervéről sem mondott le, és egyetlen ilyen ígéretét sem fogja beteljesítetlenül hagyni.
Jól látod, hogy milyen értelemben "váltotta fel" az újszövetség az ószövetséget, ugyanakkor a bibliai próféciák alapján teljesen egyértelmű, hogy Izrael a már most is zajló "felvétetése" során először az ó-, majd utána az újszövetséghez fog visszatérni. Ez valóban különös lehet első megközelítésben, de a Biblia egészének alapos ismerete alapján teljesen logikus.
Egyébként maga Jézus erősítette meg a Dániel könyvében található próféciát a "pusztító utálatosságról", amely egy, az utolsó idők templomához kapcsolódó eseményt ír le (és helyszíne nem lehet más, mint a 3. templom, mivel a prófécia még nem teljesedett be, a 2. templom pedig már nem áll). Ehhez lásd: Dániel 11:31 és 12. rész (főként: 11. vers), valamint Máté 24, főként: 15-22. vers.
Egyébként a Harmadik Templomnak az is a szerepe (sőt, mondanám, hogy ez az elsődleges szerepe), hogy Krisztus visszajövetele után, amikor kezdetét veszi Krisztus ezeréves királysága (Jel. 20:3-6; nem azonos a Jel. 21-gyel!), ez a templom nem romboltatik le, hanem tulajdonképpen az egész Föld "vallási központjává" válik, mivel az egész föld népének itt kell majd tiszteletét tennie a Messiás-Királynak. (Lásd: Ézsaiás 2. - ennek a királyságnak egyértelműen Jeruzsálem lesz a fővárosa.)
Ezért a Harmadik Templom nagyon is fontos üdvtörténeti jelentőséggel bíró helyszín ill. épület lesz, amely Isten akaratának megfelelően fog felépülni Jeruzsálemben, nem pedig (vagy legalábbis nem csak :D) "a cionisták" akarata miatt.
Az ószövetségi áldozati szertartás amúgy nem sokáig fog tartani a templomban, mert Dániel egyértelműen kijelenti, hogy az utolsó évhét (7 év) felén (3,5 évvel Krisztus visszajövetele előtt) fel fog tétetni a "pusztító utálatosság", és "elvétetik a mindennapi áldozat", azaz egy bizonyos politikai vezető (akit "fenevadnak" vagy "Antikrisztusnak" szoktak hívni) önkényesen beszünteti az Istennek szentelt áldozatokat, és önmagát isteníti azon a helyen ("megfertőzteti" a templomot).
De mivel meg van írva, hogy megszünteti az áldozatot, világos, hogy ez előfeltételezi a templom létét és az ószövetségi, mózesi áldozatok visszaállítását.
Értem, hogy számodra nem világos, mi haszna lehet az ószövetségi áldozatoknak és a zsidó vallásnak, ha a megváltás már megtörtént. Nos, erre a válasz nem annyira egyszerű, de Izrael, úgy tűnik, csak akkor fogja felismerni az igazi Messiást (akiről mi keresztények hisszük, hogy Jézus Krisztus, de a zsidók ezt nem fogadták még el), amikor a Földre hatalommal és dicsőséggel visszatérve leteszi a lábát az Olajfák hegyére, és legyőzi a fenevadat és annak egész seregét. (Ehhez érdemes még Zakariás könyvéből is a megfelelő részeket, főként 12-14. fejezetet hozzáolvasni.) Egészen eddig az ő számukra az Istenükhöz való visszatérés az ószövetségi Törvényhez való visszatérést és a Messiás várását fogja jelenteni, mivel addig nem fogják felismerni, hogy Jézus a Messiás.
Ui.: és mivel utaltál rá a kérdésben: én hitgyülis vagyok. És ugyanaz, mint a legutóbbi válaszoló.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!