Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Istennek melyik személye áll...

Istennek melyik személye áll három személyből, az első, a második vagy a harmadik? Ha egyik sem, akkor hogy lehet mindegyik valóságos Isten? Lehet Isten valóságos és ugyanakkor nem háromszemélyű?

Figyelt kérdés

2014. máj. 19. 14:18
1 2 3
 11/25 anonim ***** válasza:
100%
Isten Egy három személyben. Egy adott dologgal kapcsolatban ugyanazon következtetésre jutnak és ugyanúgy cselekszenek. Pont ezért mondta Jézus (nem szó szerint idézem a szavait, de a lényeg ugyanaz), amikor a tanítványok kérték, hogy mutassa meg az Atyát, hogy megismerhessék: Aki engem lát és engem ismer, az az Atyát is ismeri, mert Ő az Atyában van, az Atya pedig benne. A gondolatuk egy, a megjelenésük is egy. Az igaz keresztény is egy lehetne (Isten kegyelméből) Istennel, ha ugyanúgy gondolkodna, ami egyenlőre lehetetlen, mert az ember nem Isten, de arra törekszik, hogy egy legyen vele. Az Atya neve VAN (ahogyan Mózesnek kinyilatkoztatta), a lét (van) az ige alapja. Ha nincs Van, lét sincs. A Van-nal megszületett az Ige, aki az angyali üzenet által (aki nem rabja az időnek) Jézus-nak nevezünk. Egyszülött a teremtett világban, a Van-ban. Mégis a teremtett világ nem azonos a Van-nal, hanem annál több, afölé emelkedik, egy időn és minden dimenzió fölötti lét. Nem értjük, fel se tudjuk fogni ezen lét természetét, mert nem tudjuk a dimenziók at átlépve értelmezni azokat, pláne azok főlé emelkedni. Ezen természet (az Istené) megérteni csak isteni természettel lehet, csak elfogadni lehet a hit által.
2014. máj. 21. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/25 Kései Sirató ***** válasza:
0%

Szerinted Kathy, teremtmény tanulhat teremteni, vagy részt vehet teremtésben? :) Kicsit meredek, amit gondolsz - Jézus nem teremtményként volt jelen, hanem mint Isten. Isten 3 személysből áll, emberi elmével ezt nehéz megérteni, de attól még így van.

Másrészt ha Jézus ember lenne, nem lenne elég az áldozata a megváltáshoz.

2014. máj. 21. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/25 anonim ***** válasza:
Jézus megtestesült Isten. Soha nem állítottam, hogy teremtmény! Amikor köztünk élt levetkőzte isteni természetét haláláig és úgy élt köztünk mint ember, mert megtehette, mert Isten. Amit tett úgy tette mint igaz ember, de ember volt az emberek között példát adva arról, hogy mire lehet képes egy igaz (Isten szemében bármelyik) ember. Ma is tesznek hasonló csodákat igaz hívő emberek, amiről Jézus is beszélt, azaz lesznek Ő utána olyan emberek akik olyat tesznek, mint Ő, sőt többet is, de ők is emberek, ahogy Jézus is ember volt egészen a kereszthaláláig. Ha Istenként tette volna amit tett, akkor egyértelmű lenne, hogy az az út járhatatlan az átlagember számára, amin Ő mint ember végighaladt, de akkor értelmetlen lenne egész életvitele (a szavait, tanításait nem tekintve) és akkor keresztre se feszítenék, ha csak a szavai számítanának a Szentírásból.
2014. máj. 21. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 A kérdező kommentje:

Hogy lehet valaki valóságos Isten létére nem háromszemélyű, miközben azt állítják, hogy a Biblia valóságos Istene háromszemélyű?! Most vagy a Biblia valóságos Istene nem háromszemélyű, vagy pedig mindhárom valóságos Istennek kikiáltott személy ugyanúgy háromszemélyű! Ha nem háromszemélyű mindhárom valóságos Istennek kikiáltott személy, akkor az egyetlen valóságos Isten sem háromszemélyű!


Egyébként meg ha mindhárom valóságos Isten és különálló, önállóan létező személy, akkor három Istenről beszélnek, és nem egyről. Olyan csak az elméjüket sutba dobóknál van, hogy ami három és különállóan létező, az egyedül önmagában létező. Emögött csak olyan filozófusok sorakoznak föl, akik Krisztus tanítását az egyedüli Istenről kificamítják a saját értelmetlen filozófiájuk kedvéért.


„Itt tehát az egy nem számszerű értelemben vett egyet jelent, hanem az az "egyedülálló, egyedi" jelentésen van a hangsúly.”


Félrevisz a szándékosan Istenbe belekötő filozófiád, mert az „egyedül” igaz Isten (Jn 17:3) az monosz, és az számszerű értelemben vett egyet jelent. „Egyedül (monosz) Lukács van velem. Márkust magadhoz vévén, hozd magaddal: mert nekem alkalmas a szolgálatra.” (2Tm 4:11)


Ne köss bele a Bibliába, mert a végén hazug leszel, ha már most nem vagy az!"

2014. máj. 21. 12:16
 15/25 anonim ***** válasza:
Majd megérted, ha úgy gondolkozol, mint Isten. Egyenlőre még ember vagy. Vagy elfogadod amit Isten kinyilatkozott, vagy mész a saját fejed után. Már eleve az eredeti kérdésed is értelmetlen számomra: "...melyik személye három személy...". Mintha a személyek több személyből állnának, ami képtelenség. Egyáltalán ilyen nincs is a keresztény Bibliában!
2014. máj. 21. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/25 anonim ***** válasza:
100%

Kedves Kérdező!


Te mindig így kiragadsz valamit a szövegkörnyezetéből és utána abba kapaszkodva próbálsz valamit bizonygatni, vagy csak az én hozzászólásommal csinálod?


Ezt írtam: "Izráel fő hitvallása így hangzik: "Halld Izráel: az Úr, a mi Istenünk, egy Úr!" (5Móz 6,4) Ez az ige, bár egyértelműen tanítja, hogy Isten egy, de miközben az író választhatta volna a jachid kifejezést is, amellyel a magában álló „egy” fogalmát fedte volna le, a választott héber kifejezés az echad, amely az összetett „egy” fogalmát vagy a csoport egyik tagját jelöli, a magában álló illetve hangsúlyosan érthető „egy”-gyel szemben. Ugyanaz az echad szó szerepel Mózes első könyve 2:24-ben a férj és a feleség egységének kifejezésére, akik „egyek” lesznek, de úgy, hogy ezen egységen belül megőrzik egyéniségüket. Itt tehát az egy nem számszerű értelemben vett egyet jelent, hanem az az "egyedülálló, egyedi" jelentésen van a hangsúly."


Egyértelműen az Ószövetségből, egészen pontosan az 5Móz 6,4-ről írtam amit írtam, ezzel szemben te az Újszövetségből hozol egy igét: „egyedül” igaz Isten (Jn 17:3) az monosz, és ezzel kapcsolatosan írod, hogy "az számszerű értelemben vett egyet jelent. „Egyedül (monosz) Lukács van velem. Márkust magadhoz vévén, hozd magaddal: mert nekem alkalmas a szolgálatra.” (2Tm 4:11)"


Remélem te is látod, hogy ez nem korrekt!


Ez meg végképp: "Ne köss bele a Bibliába, mert a végén hazug leszel, ha már most nem vagy az!"


Üdv. Péter

2014. máj. 21. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/25 A kérdező kommentje:

"Izráel fő hitvallása így hangzik: "Halld Izráel: az Úr, a mi Istenünk, egy Úr!" (5Móz 6,4) Ez az ige, bár egyértelműen tanítja, hogy Isten egy, de miközben az író választhatta volna a jachid kifejezést is, amellyel a magában álló „egy” fogalmát fedte volna le, a választott héber kifejezés az echad, amely az összetett „egy” fogalmát vagy a csoport egyik tagját jelöli, a magában álló illetve hangsúlyosan érthető „egy”-gyel szemben. Ugyanaz az echad szó szerepel Mózes első könyve 2:24-ben a férj és a feleség egységének kifejezésére, akik „egyek” lesznek, de úgy, hogy ezen egységen belül megőrzik egyéniségüket. Itt tehát az egy nem számszerű értelemben vett egyet jelent, hanem az az "egyedülálló, egyedi" jelentésen van a hangsúly." 


Az író választhatta volna? Itt nem az írónál van a probléma, hanem nálad, aki az echad szónak direkt azt a példáját hozod fel, amit fel tudsz használni valamilyen filozófia látszólagos igazolására. Miért nem hoztad fel mondjuk Préd 4:9-11-et, ahol ötször szerepel az echad szó, és számszerűen egyet jelent a kettő, sőt a hárommal szemben! Ezt is választhattad volna, de eladtad magadat egy hamis filozófiának, és ahhoz keresel magadnak látszólagos bibliai alátámasztást.


„ echad, amely az összetett „egy” fogalmát vagy a csoport egyik tagját jelöli, a magában álló illetve hangsúlyosan érthető „egy”-gyel szemben.” Igaz amit mondasz? „Jaj pedig az egyedülvalónak (echad), ha elesik, és nincsen, aki őt felemelje.” (Pré 4:10) Az „egyedülvaló” milyen „ összetett „egy” fogalmát vagy a csoport egyik tagját jelöli”????? Milyen csoport egyik tagja az „egyedülvaló”????????


Szerinted Isten számszerű értelemben nem egy. De Jézus megerősítette, hogy az „egy (görögül eisz) Úr” (Márk 12:29) számszerűleg egyet jelent.


„Mimódon hihettek ti, akik egymástól nyertek dicsőséget, és azt a dicsőséget, amely az egy (monú/monosz) Istentől van, nem keresitek?”


„De ha ítélek is én, az én ítéletem igaz; mert én nem egyedül (monosz) vagyok, hanem én és az Atya, aki küldött engem.” (Ján 8:16)


Ha Jézus egyedülsége monosz, akkor Jézus és az Atya ketten nem monosz!


„és az egyedüli (monosz) Urat, az Istent, és (kai) a mi Urunkat, a Jézus Krisztust „ (Jud 1:4, Károli)”


„és a mi egyedüli (monosz) uralkodónkat és Urunkat, Jézus Krisztust” (protestáns ford.)


„and denying the only (monosz) Lord God, and our Lord Jesus Christ” (King James)


„ Az egyedül (mono) bölcs Istennek a Jézus Krisztus által dicsőség mindörökké. Ámen” (Róma 16:27)


„ Az egyedül bölcs Istennek a Jézus Krisztus által dicsőség mindörökké. Ámen” (Protestáns ford.)


Nem világos, hogy az egyedül bölcs az nem a Jézus Krisztus?!!!!!!!! És hogy az egy Isten az nem Jézus Krisztus?!!!!!!!!!!!


És vajon miért nem világos? Mert a filozófiádat az Ige fölé helyezed! Eladtad magadat egy hamis filozófiának, és ahhoz keresel magadnak látszólagos bibliai alátámasztást. Erről szól a történet, a hamis kereszténység története kétezer éve!

2014. máj. 21. 23:06
 18/25 anonim ***** válasza:

Megfeledkezünk arról, hogy amit önmagáról Isten nyilatkozik, az esetek többségében utalás formájában teszi. Értem ezalatt, olyan hasonlatokra utal, ami az emberi természet és felfogó képességet leginkább lefedi, aminek kockázata, a valóság megértésének hiánya. Egyszerűen elképzelhetetlen az ember számára Isten világa. Isten világa nem a mi világunk. Ha nem az, akkor annak természete sem az. Azon törvények, törvényszerűségek, korlátok amik az ember világát jellemzik, nem igazak Isten világában. Sőt egy másik dimenziósíkon sem igazak.


Az Egy-ség számomra azt jelenti (több személy esetén is), hogy természetük, gondolkodásuk, tudatuk, viselkedésük nem különbözik a másiktól, a másik személytől. Adott területen, esetben, szituációban ugyanarra a végkövetkeztetésre jutnak, mint a másik. Csak az öntudatuk különbözteti meg Őket egymástól, ahogyan minket is ez különböztet meg a másik embertől, a nem éntől, és tesz egyedivé. A Sátánnak azért kellett elbuknia, mert ő nem tartozott már az Egy-hez. Nem volt Egy-ségben Istennel. Gondolatai nem Isten gondolatai voltak, aminek következtében önnönmagát zárta ki az Isten közösségéből (megpróbálta az Egy-séget lerombolni és ez a főbűne), ahogyan ez történni fog majd az ember esetében az utolsó ítélet során.

2014. máj. 22. 05:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/25 anonim ***** válasza:
100%

Kedves Kérdező!


Ezt írod: "Itt nem az írónál van a probléma, hanem nálad, aki az echad szónak direkt azt a példáját hozod fel, amit fel tudsz használni valamilyen filozófia látszólagos igazolására."


Szó nincs itt látszólagosságról. Bármilyen - héberhez tényleg értő - embert kérdezel meg erről a témáról, hogy mi a különbség a jachid és az echad között, akkor ezt a választ fogod kapni. Nagyon örülök a Prédikátor könyvéből hozott példádnak, mert ez is kiválóan szemlélteti amiről beszélgetünk. A jachid szó összesen 12-szer szerepel a héber Bibliában, ellentétben az echaddal, ami 739 alkalommal.


Érted-e, hogy mi a különbség az egyetlen és az egyedülvaló közt? Az egyetlen azt jelenti, hogy nincs más olyan, az egyedülvaló pedig azt, hogy magányos, társ nélküli. Lehetne párban is, de valami oknál fogva nincs úgy. Az egyetlen nem lehet párban, mert nincs más olyan, mint ő. Ez ennyire egyszerű. Ha Isten ilyen értelemben nem jachid, hanem echád.


Üdv. Péter

2014. máj. 22. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/25 A kérdező kommentje:

„Az Egy-ség számomra azt jelenti (több személy esetén is), hogy természetük, gondolkodásuk, tudatuk, viselkedésük nem különbözik a másiktól, a másik személytől. „

Amikor Jézus azt mondja, hogy „Én és az Atya egy vagyunk.” (Jn 10:30), akkor a fenti értelmezés nagyjából megfelelő, de azzal a kitétellel, hogy a tudatukban megvan az a különbség, amely Krisztus és az ő Istene (Jel 1:6) között fennáll. Jézus mindig is tudta, hogy az ő istensége (Jn 1:1) és az Atya, mint „egyedül igaz Isten” (Jn 17:3) létezése nem azonosítható kategóriába tartozik. Jézus nem Istene az Atyának, de az Atya Istene Jézusnak (Mik 5:4). Jézus az Atya szülése /létrehozása/ által létezik (Jn 1:18), de az Atya nem szülés által létezik. Jézus nincs öröktől fogva /azért is a Fia Istennek/, különben a Fiúsága csak egy szerepvállalás lenne a megváltás idejére. Isten az Atya valóban a /létbe bocsátott/ Fiát áldozta az emberiségért (vö. Jn 3:16). Mindezekből kifolyólag és egyéb kinyilatkoztatások alátámasztása szerint a szentháromság egy teljesen önkényes fogalom, olyan emberi szempontok szerint meghatározott egységet jelent, amely kifejezetten kikerüli azokat a kinyilatkoztatott igazságokat, amelyek nem összeegyeztethetők a háromság dogmájával. /Csak egy példa, akármennyire egységben van Krisztus az Atyával, mégis a mi Istenünk Krisztus tanítása szerint az Atya (vö. Jn 20:17, Jel 3:12), az Atya pedig nem háromság. Annak sincs semmi jelentősége, hogy Tamás „én Istenem”-nek nevezte Jézust, mivel Jézus kijelentése a mérvadó, nem emberi, sokszor érzelmi indulatoktól fűtött kijelentések. Másrészt meg több mint száz ihletett kijelentés tanúsítja a teljes Bibliában, hogy az Atya a mi Istenünk és nem Jézus!/ Tehát a zsinatok akármilyen szövegezései nem ihletett isteni kinyilatkoztatások, hanem kifejezetten emberi filozófiák, mégpedig direkt sandák, mert olyasmit akarnak kifejezni, ami korlátolt emberi nézőpont, de úgy van beállítva, mintha ihletett lenne, és úgy is várja el annak elfogadását. Amihez viszont nincsen Isten-adta joga!!!


oooooooooooooooo


„nem az írónál van a probléma, hanem nálad, aki az echad szónak direkt azt a példáját hozod fel, amit fel tudsz használni valamilyen filozófia látszólagos igazolására." Szó nincs itt látszólagosságról.”


Szerinted nincs szó látszólagosságról, szerintem meg van. De nem csak szerintem, hanem a Biblia szerint is, amit szelektáltan idézel, és idéznek a háromsághívők, hogy próbálják igazolni álláspontjukat. Újra kihangsúlyozom, hogy hol van a csalás. Azt írod:

„"Halld Izráel: az Úr, a mi Istenünk, egy Úr!" (5Móz 6,4) Ez az ige, bár egyértelműen tanítja, hogy Isten egy, de miközben az író választhatta volna a jachid kifejezést is, amellyel a magában álló „egy” fogalmát fedte volna le,”

Hamis az érvelésed, mert úgy állítod be, mintha az echaddal nem lehetne ugyanezt kifejezni. Mintha az ihletett szöveg azért nem választotta volna a jachid kifejezést, mert Isten nem kizárólagos, numerikus (számszerű) értelemben vett egyet jelent, hanem azt, amit a jachid jelent, ahol az "egyedülálló, egyedi" jelentésen van a hangsúly.

Hogy teljesen hamis amit mondasz, az abból világosan kitűnik, miszerint két vagy több személy egységét is jelölheti ez a szó. És példának felhozod az 1Móz 2:24-et.

Csakhogy a jelölheti meg a jelöli az nem ugyanazt jelenti!!!


Idéztem neked Préd 4:10-et: „Mert ha elesnek is, az egyik (echad) elemeli a társát. Jaj pedig az egyedülvalónak (echad), ha elesik, és nincsen, a ki őt felemelje.” Újra kérdezem:

Az „egyedülvaló” milyen „ összetett „egy” fogalmát vagy a csoport egyik tagját jelöli”????? Milyen csoport egyik tagja az „egyedülvaló”????????

Te azt állítod, hogy Isten azért nem jachid, mert számszerűleg nem egy. Hanem azért echad, mert az echad a csoport egyik tagját jelenti, két vagy több személy egységét. /Pl. Ezék 37:17-ben két fa jelent egy plurális [többszörös] egységet./ Csakhogy a Préd 4:10-ben világos, hogy számszerű egyet jelent az „egyik”, különösen az „egyedülvaló” jelent számszerűleg egyet, és nem valamiféle csoport egyik tagját. Aki „egyedülvaló” az számszerűleg egy, egyetlen ember és nem egy csoportegység valamely tagja, vagy több személy egysége. Ha az „egyedülvaló” szerinted nem számszerűleg egyet jelent, akkor nem a szemébe hazudsz az olvasóközönségnek?

Te úgy állítod be, hogy Isten azért echad, mert háromság-egység van az Isten echadsága mögött, kérdezem tisztelettel, a „"Halld Izráel: az Úr, a mi Istenünk, egy Úr!" achadja miért nem azt a számszerűleg egyet jelenti, mint a Préd 4:10-ben is a számszerű egyet jelenti?!!! Hát azért nem jelenti az echadnak a számszerű egyét, mert te az echad másik jelentését akarod kifejezni vele, hangsúlyozom – akarod, direkt és szánt szándékkal!!!

Vagyis hamisan állítod be az echad jelentését és hamisan is használod fel. Ezt úgy nevezik, hogy manipulálás. /Miként adventista létedre a Mózes törvényének jelentését is manipulálod, de ez egy másik téma./

Hogy lássad az echad szónak a szó szerinti, szám szerinti egyet jelentését, idézek neked más igehelyet is. Pl.: „egy ember” (1Móz 42:11); "egy ház” (2Móz 12:46); "egy pillanat” (2Móz 33:5); "egy tulok” (4Móz 7:21), egy kos, [stb]... 

„Mind az egész földnek pedig egy (echad) nyelve és egyféle (echad) beszéde vala.” (1Móz11:1) Nem világos, hogy számszerűleg egyetlen egy -féle nyelven beszélt akkor az emberiség?

„Avagy nem Ákán, a Zéra fia vétkezék-e nagy vétekkel az [Istennek] szentelt dolog ellen; mégis az Izraelnek egész gyülekezete ellen lőn a harag! És az a férfiú nem egymaga [echad] halt meg az ő bűnéért!” (Józs 22:20) Itt megint számszerű egyet jelent az echad.

Ha az echad számszerű (abszolút matematikai) egyet is jelent, akkor a "Halld Izráel: az Úr, a mi Istenünk, egy [echad] Úr!" is ugyanúgy jelenthet számszerűleg (abszolút matematikai) egyet, és a jachid szó nem alkalmazása meg nem bizonyíték arra, hogy az echadnak az a jelentése a mérvadó, ami a férj és feleség egységére vonatkozik. Vonatkozhat, de magából a szóból ezt nem lehet levezetni. Viszont az Isten számszerű egysége az Ó és USZ idevonatkozó idézetei alapján bizonyítást nyert, ezeket pedig részben idéztem korábban. A lényeg:

„ Jól van, Mester, igazán mondád, hogy egy Isten van, és nincsen kívüle más.” (Mk 12:32) És ezen az echad szó alkalomszerű többértelmű jelentése sem változtat.

2014. máj. 24. 18:23
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!