Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Segíthetnek a halottak az...

Segíthetnek a halottak az élőknek?

Figyelt kérdés
az 1 sámuel 28:7-19 alapján
2009. dec. 26. 09:00
1 2 3 4
 21/34 anonim ***** válasza:

17:40 honnan tudod, hogy nem emberek lelkei voltak?:)


Jézus prédikálni és megváltani ment a börtönben sinylődő lelkhez, hogy megnyissa nekik a mennyek országát, hiszen a megváltásáig az ég be volt zárva.


Az első lapon olvasd el a Préd 9:5-ről leírtakat. Nameg a hosszút is kimásolhatnád.

2009. dec. 28. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/34 anonim ***** válasza:
Hogy a halott szentek tudnak a földi dolgokról, és imádkoznak is értünk, azt a következő bibliai versek is igazolják: Jer 15,1; 2Mak 15,12-16; Mt 27,47-49; Mk 15,35-36; Lk 15,7; Zsid 12,1; Jel 5,8-10; 6,9-11; 7,13-14; 8,3-5; 11,15-18; 19,1-3.
2009. dec. 28. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/34 anonim ***** válasza:

[link] 10 Extinction proof texts refuted!

[link] Conscious life after death proven from the Bible!

2009. dec. 28. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/34 anonim ***** válasza:
az Éli, Éli idézet nagyon jó, sose gondoltam rá ebben az összefüggésben
2009. dec. 28. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/34 anonim ***** válasza:

a judas levele 6-ik versebol tudom hogy nem emberi lelkek voltak, hanem angyalok akik levetettek emberi testuket, megprobalva visszajutni az egbe "az angyalokat pedig akik nem oriztek meg eredeti allasukat, hanem elhagytak a maguk megfelelo lakohelyet, orok bilincsekben, suru sotetsegben tartjak fenn a nagy nap iteletere". maga Isten is alatamasztja ezt a tenyt meg az 1 mozes 6:3ban ahol szrinte is "az ember csak hus-ver leny", nincs egy lelke ami elhagyna azt, sot a 2:7ben kijelenti hogy "igy lett az ember elo lelekke".

enokkal kapcsolatban pedig azt olvastam az 1mozes 5:24 ben hogy "aztan nem volt tobbe, mert Isten elvitte ot". ez hasonlit Mozes halalahoz hiszen ot is Isten vitte at a halalba. de mit ir errol a Biblia? az 5mozes 34:5,6 "azutan Mozes, Jehova szolgaja meghalt ott moab foldjen Jehova szava szerint. O pedig eltemette a volgyben Moab foldjen, bet-peorral szemben, es senki sem tudja mind a mai napig, hol van a sirja". ugyanis satan vitatkozott Jezussal Mozes holttesten, kovetelve azt. miert is nem lehetseges, hogy Isten magaval vitte volna Enok es Mozes lelket a mennybe? a janos 3:13 vilagosan kijelenti "tovabba egy ember sem ment fel az egbe, csak az aki az egbol szallt le" az Emberfia". ezek szerint Jezus foldrejovetele elott senki sem ment fel az egbe, senkinek a lelke, sem Enok, sem Mozes, sem senki mas....

2009. dec. 29. 07:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/34 anonim ***** válasza:
ahhoz hogy egy tanitas valoban igaz legyen, es el lehessen fogadni ugy mint ami Biblian alapul, annaka tanitasnak osszhangban kell lennie a Biblia osszes masik tanitasaval. az hogy az ember a halala utan nem letezik hanem ontudatlan allapotban van, osszhangban van Jezus azon kijelentesevel amit lazarrol mondott "Lazar alszik". vagyis amikor valaki melyen alszik nem tud magarol semmit, nem almodik, es felebresztheto, ugyanighy a halal allapota is atmenenti ugyanis az ember feltamaszthato, addig viszont ontudatlan allapotban van, Isten emlekezeteben. Tehat osszeegyeztetheto a feltamadassal is. ha lenne egy hallhatatlan lelkunk, mi ertelme lenne a feltamadasnak? visszahozni a lelket a foldre az egbol?....nem. ezaltal megegyezik azzal a tanitassal is hogy az ember ujra itt fog elni a foldon, es nem megy a mennybe vagy a pokolba....es igy tovabb. a lelek hallhatatlansaganak tana az okori gorrog filozofiaban gyokerezik, sott meg azelott az egyiptomiak azt gondoltak hogy a faraok lelkei hallhatatlanok, nem bibliai tanitas, sokkal inkabb emberi elkepzeles, filozofia
2009. dec. 29. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/34 anonim ***** válasza:

A halál-alvás párhuzamhoz:



Egy csomó nyelvben nincs különbség a halál és az álom szó között, főleg korai alakjában. A szövegkontextustól függ a helyzetük. A szekták általában a nyelvi anakronizmusokat használják ki "érveléseik" során. Már csak ezért is agyamentség a sola scriptura.



Az "elaludni" kifejezés eufémizmus, jelentése elhunyni, fizikailag meghalni (1Thessz 4:13-17).



Az Egyház a "jó halált", nevezi "elszenderülésnek" (dormitio), amikor valak Istenben >megnyugodva< huny el.



Minden nemzet álomnak nevezi a halált; a keresztény tudja, miért? mivel t. i. a halottak feltámadnak.



Mert Jézus föltámasztja halálából, s így halála csak álom. Minden kereszténynek halála csak álom; mert az Úr föltámasztja őket az élet napjára, ha az éjnek ez ideje elmúlik. Lásd Tessz. I. 4,13. s követk. A valódi halál csak a lelki halál (Istentől való elszakadás --> kárhozat).



Jézus az Ószövetségben is használatos módon (2Sám 7:12; 1Kir 2:10) említi Lázár halálát: elaludt. Az alvás eufémizmus a halál jelölésére, az Újszövetségben is több helyen (Mt 27:52; ApCsel 7:60; 13:36; 1Kor 7:39; 11:30; 15:6). A tanítványok nem értik meg Jézus szavait, illetve szó szerint veszik értelmét. A közhiedelem szerint az álom a súlyos beteg állapotának válságos helyzetében a gyógyulás kezdetét, helyzete jobbra fordulását jelzi. Jézus ezután nyíltan szól Lázár haláláról, amely az emberi sors reménytelenségét hirdeti, és ezzel együtt szól e haláleset Isten terve szerinti jelentőségéről is. Jézus munkája a hitébresztés és a hit megerősítésének szolgálatában áll.



A halál Jézus szemében csak annyi, mint az álom: van hatalma arra, hogy felébressze belőle az embert.



Semmit nem mond arról, hogy a halott öntudatlan állapotban lenne. Arra azonban bizony utal, hogy a közbülső állapot egy ideiglenes állapot, hiszen a "meztelen" lélek egy forma incompleta.



A lélek tudatos továbbélésére több bibliai példa is van:



a Noé idején élt és az özönvíz során elpusztult emberek "börtönben" levő lelke öntudatánál volt, különben Jézus nem prédikált volna nekik (1Pt 3:19)


az ószövetségi szentek közül Mózes és Illés is öntudatos átmeneti létformában volt, különben Jézus nem beszélgetett volna velük, sem ők Jézussal (Mt 17:1-5)


a mártírok lelke a mennyben öntudatos, átmeneti létformában van, különben nem kiáltanának Istenhez, és nem kellene őket megnyugtatni (Jel 6:9-11); a nagy sokaságból kijövők is a mennyben dicsőítik Istent (Jel 7:9-17).


Lásd még: Mt 10:28; Jel 6:9-10; Ján 11:26; Zsolt 116:15; 1Sám 28:11-16


Valóban csak Isten halhatatlan önmagában, de az ember nem csupán test és életerő együttese, öntudata túléli a halált. Lásd pl. Noé kortársainak a lelkét (1Pt 3:19-20), Mózest (Mt 17:1-5), a mártírok lelkét (Jel 6:9-11, 7:9-17), Jézus ígéretét (Jn 11:25, Mk 12:27) és Pál reménységét (Fil 1:21-23, 2Kor 5:1-8). A Bibliában az "elaludt" kifejezés eufémizmus, a "meghalt" szépítő kifejezése, pontos magyar megfelelője az "elhunyt". A kifejezés semmit sem mond a halott hol- és hogylétéről; az alvó mindenesetre nem szűnik meg létezni, és a tudata is működik (álmodik, ha nem is emlékszik rá).


A halál alvásként való lefestése egy eufemisztikus leírás, ami nem csak a zsidóságban, hanem más népeknél is szokásos. Nálunk is, pl. "a sírban nyugszik" kifejezés. Ez egy fenomenologikus nyelvezet, azaz egy dolognak azon leírása, aminek látszik, s nem annak ami. Egy külső szemlélő egy halottat úgy lát, mint aki alszik (főként, hogy általában ágyban szoktak meghalni). Ugyanez áll pl. arra, hogy "a nap felkel" vagy "lenyugszik" vagy "jár az égen". A Bibliában (mind az Ó- mind az Újszövetségben) is sokszor előfordul ez a kép, és ebből két eretnek nézet született. Az Őrtorony Társulat ebből azt olvasta ki, hogy a lélek a halál után megszűnik létezni ("annihilálódik" = annihiláció-tan), és Isten a feltámadáskor újrateremti ezt a lelket (Ebben az esetben az az érdekes, hogy majd csak ezt a "másolatot" fogja Isten jutalmazni ill. büntetni, a valós, eredeti lelket nem). A másik eretnekség szerint pedig a lélek valóban alszik, öntudatlanul a feltámadásig, amikoris felébred ebből az álomból (Luther, adventisták). Csakhogy mindkét nézetnek ellentmond számtalan helyen a Szentírás, pl. 1Sám 28; Jób 19,26; 26,5-6; Iz 14,9-11. 15-17; Mt 17,3; 22,31-32; Lk 16,19-31; 23,43; Fil 1,21-24; 2Kor 5,1-8; 1Tessz 5,10; 1Pét 3,19; Zsid 12,1; Jel 5,8; 6,9-10; 7,10; 20,4. Ezeken a helyeken mindenhol élnek, éreznek és tudatuknál vannak a holtak lelkei.


A Mk 5,39 és Lk 8,52 esetében Jézus a szavakkal játszik, és ezzel a feltámadást vetíti elő (nem véletlen, hogy épp a halottak feltámasztásánál használja ezeket a kifejezéseket). "Nem halt meg, csak alszik": azaz fel fog ébredni/támadni. A többiek szó szerint vették az alvást (ezért nevettek rajta; ha a lélek alvásáról beszélt volna Jézus, akkor miért gúnyolódtak volna ezen, ha már az Ószövetség is több helyen így beszél a halálról?) A Jn 11,11skk-ban is ugyanilyen félreértés van a tanítványoknál: azt hiszik, hogy Jézus "az álom nyugalmáról beszél" "Ezért Jézus nyíltan megmondta nekik: Lázár meghalt". Azaz Jézus nem az álom nyugalmáról beszélt, hanem a halálról, amikor azt mondta, hogy "Lázár elaludt". Itt is azért használta csak Jézus az alvás szót, hogy ezzel a feltámadásra utaljon, amit világosan meg is magyaráz a további részben Mártának (Jn 11,21-26). Mindezekhez hozzá lehet tenni, hogy egyik esetben sem beszél Jézus a "LÉLEK alvásáról", hanem pusztán alvásról, amit tehát

lehet értelmezni mondjuk a testre is, azaz a test alszik, a lélek él (vö. pl. Róm 8,10; 1Pét 3,18).

2009. dec. 29. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/34 anonim ***** válasza:
jol mukodik a ctrl+c meg a ctrl+v...
2009. dec. 29. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/34 anonim ***** válasza:
Neked meg az Őrtorony felmondása... :)
2009. dec. 29. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/34 anonim ***** válasza:
nincs ertelme vadaskodni hogy egyik igy a masik ugy, szekta meg nem az....ha valaki meg akar erteni egy dolgot azt tiszta tenyekkel fogja megerteni, aki meg csak kotekedni akar es hibat illetve "cafolnivalot" keres azzal nincs ertelme vitaba szallni, meg a kakn is talal gobot...ha mar cafolunk valamit akkor az ellenervunket azt jol bizonyithato tenyekkel tamaszuk ala, ami a biblian alapul
2009. dec. 29. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!