Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » A Bibliában a Pokol az ugyanaz...

A Bibliában a Pokol az ugyanaz mint a Hádész, a halottak országa, a Seol és az Alvilág?

Figyelt kérdés

Jel. 11,7 "És amikor bevégzik bizonyságtételüket, a fenevad, amely feljön az alvilágból,"

Itt az alvilág szó a Pokolra (halottak országa, Seol, Hádész) utal, vagy van külön alvilág a Poklon kívül.

Ez nem a végső ítélet helye - mármint a Pokol - hiszen az utolsó ítélet után a Pokol belevettetik a tűz tavába, ami a második halál. (Jel.20, 14-15)


2011. ápr. 12. 09:58
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
48%
A kettőt miért kell keverni? Semmi közük nincs egymáshoz!Egymástól teljesen független mitoszok, nincs olyan hogy ugyanaz!Zeusz meg Jupiter se ugyanaz.Ezek a különböző népek mítoszai elképzelései amiket nem lehet a másikhoz igazítani és nincs is értelme.
2011. ápr. 12. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:
Ezek nem egymástól független Mítoszok :D Hanem a Bibliában konkrétan szereplő különböző elnevezések.
2011. ápr. 12. 12:24
 3/15 anonim ***** válasza:

A kettó teljesen más. A Pokol a keresztény kutltúrában jelenik meg, ide a bűnösök kerülnek.

A görögöknél meg MINDENKI az Alvilágba jut, az náluk a túlvilág.

2011. ápr. 12. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:
A Bibliában is szerepel az alvilág szó.
2011. ápr. 12. 12:51
 5/15 anonim ***** válasza:

"Ezek nem egymástól független Mítoszok"


Ha jobban tudod mi a fenének kérdezel?

2011. ápr. 12. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
A bibliában hol írják Hádész nevét?
2011. ápr. 12. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:

Az eredeti szövegben van Hádész néhány helyen.


Nem tudom jobban a választ, csak azt tudom, hogy ezek a meghatározások szerepelnek a Bibliában. A kérdésem pedig nem az volt, hogy szerepelnek-e, hanem, hogy a jelentésüket tekintve ugyanannak felelnek-e meg.

2011. ápr. 12. 13:30
 8/15 anonim ***** válasza:
Az újszövetség görögül íródott, és többször szerepel benne a hádész szó ami az alvilágot jelenti. Nem azért, mert sok köze lenne a görög v római mitológiához a kereszténységnek, hanem szimplán így hívják görögül. Amúgy a kérdés jó, és engem is érdekel, hogy a többféle kifejezés ami szerepel a Bibliában ugyanazok-e.
2011. ápr. 12. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
Én úgy tudom,hogy a Hádész az a gyűjtőhely ami az Ábrahám keble vagy ilyesmi ami volt a szegény Lázár történetében,hogy az ószövetségben akik meghaltak ide kerültek - és innen mentek vagy pokolba vagy a Mennybe. A Pokol pedig ahol van a gyötrődés éjjel-nappal örökkön-örökké. Én így tudom de nem 100%
2011. ápr. 12. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

Seol (héber), hádész (görög) az anyag nélküli személyiség (=„lélek"), ideiglenes, köztes tartózkodási helye a feltámadásig, mégpedig mind az igazaké, mind a gonoszoké, akiket mély szakadék választ el egymástól, az a rész, ahol az igazak élnek ábrahám kebele" (Lk 16,22-23), vagy „paradicsom" (Lk 23,43). Lk 16,23-ban Károli és az új protestáns fordítás a „pokol" szót használja.


A „seol” és a „hádész” fogalma nem a sírt, hanem az alvilágot, mint a halottak tartózkodási helyét, a holtak birodalmát jelöli (Theologisches Handwörterbuch zum Altén Testament [= Ószövetségi Teológiai Kéziszótár] n/1984, 837kk hasáb, Bauer 1971, 32k hasáb, Evangelisches Wörterbuch zum Neuen Testament [=Protestáns Újszövetségi Szótár] 1/1980, 72k has., Theologisches Wörterbuch zum Altén Testament [= Ószövetségi Teológiai Szótár] Vü/1993, 901kk has.). Ezzel szemben a „sír" szokásos kifejezése héberül „qeber", görögül „tafosz" vagy „mnémeion"'. A seol többek között abban különbözik a sírtól, hogy igen nagy „mélységben" található (5Móz 32,22; Jób 11,8; 26,5; Ézs 14,15), „kapuk" zárják el (Zsolt 9,14; Ézs 38,10; v. ö. Mt 16,18), és hogy az ember „leszáll”, „lemegy” ide, miközben sírba helyezik. Bár a seolban megszakad a kapcsolat a világgal, mégsem öntudatlanság, hanem észlelési képesség és tevékenység jellemzi. A megfelelő bibliai helyek (például Ézs 14,9-17; Ez 31k; Jób 14,18-22; 26,5; vö. Lk 16,19-31) lehetséges, hogy részleteikben képi elemeket tartalmaznak, a beszámolók azonban véleményem szerint halál utáni létre utalnak (Harris 1961-gyel szemben), Az ószövetségi korral szemben a „seol/hádész” fogalma jelentésében bővült az Újszövetségben. „A halottak teljes világára alkalmazott régi jelölésen túl a szó vagy minden halott köztes tartózkodási helyét, vagy az istentelenek lelkének helyét jelentheti (Theologisches Handwörterbuch zum Alten Testament [= Ószövetségi Teológiai Kéziszótár] D/1984, 841. has.).


A seol/hádesz önmagában valóban nem a tulajdonképpeni pokol, hanem inkább alvilágnak fordítandó, ez a tágabb értelemben vett "pokol" (idézőjellel!). A tulajdonképpeni pokol, az örök kárhozat helye az a gyehenna...

Az nem érv, hogy a pogányok is hittek valami hasonlót, mert az ki a tökömet érdekel? Ennyi erővel ne hidd, hogy egy Isten van, mert a muszlimok is azt hiszik. Ne hidd, hogy Isten jó, mert akkor egyetértesz a mittommilyen vallással.


Itt egy bővebb kifejtés angol nyelven a Seolról:

[link]

2011. ápr. 13. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!